code13

Cg blacklight & hybrid v7

166 innlegg i emnet

hei finner ikke noe tester av denne her inne, men tenkte at flere har brukt denne uten å skrive en review. Får disse og skal brukes neste helg., og ønsker erfaring og tanker fra dere, og ett par spm.

Mine spørsmål:

Tror at man skal legge blacklight som lsp, også ett lag med v7? Eller omvendt? Regner med at voks kan fint gå oppå disse, men er det nødvendig/ønskelig? (blir det bedre for looken sin del eller holdbarhet? Slites vokslag ned først ved vask/avfetning så vil sealer fortsatt være i orden?) Finnes noen tester der voks vs sealer+voks? Er intresert i å lese.

Endret av code13
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har ingen personlig erfaring, men her ser det klart ut til at Black Light skal legges først og ha ca. 15 minutter på seg til å herde. Deretter brukes Hybrid 7 som en quick detailer som bare skal sprayes på og buffes av med en gang.

http://www.chemicalguys.com/Detailers_Radiant_Finish_Kit_In_order_to_deliver_p/hol_151.htm

Skal altså ikke være nødvendig med en voks oppå dette.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for link :)

Da blir oppskriften:

Blacklight - 15 min, så buffes av

Vente 30 min, nytt lag blacklight i 15, så buffes av. Vente 30 min og på med v7.

Så ett lag med med collinite eller ag hdwax på halve panseret på å se om det blir samme, dårligere eller bedre

Får google etter mer info fra utenlandske detailing sider om dette da.

Kommer tilbake med bilder/erfaringer om 1 uke.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Var ikke direkte imponert over sheetingen av blacklight på videon, men det han hadde på vindusglassene så jo veldig bra ut. Har lest nå litt på diverse engelske forum, og sett litt bilder - ser lovende ut og folk skryter av dette. Om det er hype vet jeg ikke, syns alt (nxt2, ag hd, collinite, ubehandlet) på nypolert bil ser konge bra ut. Skal prøve å ta ett bilde av 50/50 bilde med og uten dette på - for å se om det blir noe forskjell eller det er bare jeg som inbiller meg ting. Men gleder meg til å fyre opp Makitaen og slite megselv ut helt alene i ett tom lokale i ett par titalstimer og hive Blacklight og V7+voks på :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er hybried V7 som er på videoen. Vet ikke om blacklight er under. Uansett så synes jeg den sheeta bra jeg :) Men mannen spyler jo på igjen før man får sett skikkelig.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Disse kommer i nettbutikken til uken ;)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fikk litt tid igår til å vaske og kose med møkkabilen min. Etter vask og mild clay la jeg på blacklight x 1, hybrid 7.

blacklight var ganske fint (lukter sinnsykt godt også). Ble en bra glød av grønne fargen når den først fikk herdet seg i 30 min. Og med hybrid7 på ble det ekstra glød/blank, lakken virket litt som "krommet" ble veldig nice! Produktene anbefales iallefall i forhold til look. Jeg la på også ag hd på topp. Skulle ta bilde igår,men sola gikk ned og idag er det regn. Bilen beader og sheeter men, det er vel ag hd so jobber.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Man kan vel bruke Black Light kombinert med noe annet, f.eks. en hybrid voks? Eller hva er egentlig greia med Blacklight + Hybrid v7?

Edit: Sorry at jeg drar opp en litt gammel tråd, men gadd ikke starte et nytt emne bare for dette. ;)

Endret av Simen
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Man kan bruke Blacklight i kombinasjon med en voks ja..Hybrid7 er en spraysealer

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har brukt Hybrid V7 på de to siste bilene jeg har tatt. Nå kan kanskje ikke denne sammenlignes med f.eks SV Quick Finish som jeg har brukt som siste produkt på biler før, men V7 gir en veldig fin dybde i lakken og veldig bra "wet look". Absolutt mitt nye favoritt finish produkt :thumbup:

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vet at sealer ikke skal over voks, men kan Hybrid V7 brukes over en voks?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vet at sealer ikke skal over voks, men kan Hybrid V7 brukes over en voks?

Ja, er det CG selv anbefaler og.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja, er det CG selv anbefaler og.

Takker!

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Belle gikk over bilen min for litt siden med Blacklight på panseret og V7 på panser og ellers på bilen. Som det blir nevnt så syntes vi begge at bilen ble jævlig blank etterpå..

Holder enda gjør det også..

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Glaze pluss spray-sealer holder i noen vask det ja. Men å levere fra meg en kundebil med hybrid7 som LSP kommer nok aldri til å skje

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har brukt V7 2-3 ganger og synes den holder omtrent like lenge og gjør samme jobben som dodo red mist og dg aquawax. Er vel ikke nødvendig å gå på med en "quick wax/sealer" som V7 med en gang man har forseglet/vokset bilen. Det er vel mer et produkt for når beskyttelsen trenger å toppes opp.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Funker ikke V7 som en quick detailer? Fikk anbefalt denne av Scandicshine siden de ikke hadde SV Quick Finish på lager. Vil ikke V7 da fjerne evt svetting fra voks?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Blacklight og SV shield over? Noen? evntuelt #16?

MVH

Pål

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Funker ikke V7 som en quick detailer? Fikk anbefalt denne av Scandicshine siden de ikke hadde SV Quick Finish på lager. Vil ikke V7 da fjerne evt svetting fra voks?

V7 er ikke en QD som quick finish. Det er en spray sealer som legger igjen ganske mye beskyttelse. Tilsvarende swissvax nano express. Ikke umulig den vil fjerne svetting, men den kan også svekke det nylagte vokslaget noe og legge seg over dette :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive