Gå til innhold

INFO: Liste over polermaskiner

Recommended Posts

Skrevet (endret)
Kom plutselig til å tenke på at jeg har en eksentersliper fra bosch liggende. Er dette noe som er brukbart til bilen, eller bør den kun brukes til sliping? Det finnes trinnløs justering av farten på den også.

Ser forøvrig slik ut:

34660012.jpg

Denne har jeg, og må si jeg ble litt overrasket da jeg gikk inn på produktsidene til Bosch..Den har "svingtall" fra 9000-26000 omdr/min..

Det er jo helt sinnsykt.. Kan jo nesten ikke bruke den til noe da? På S30+ flaska står det vel 2000-10000 omdr.. Skal jeg egentlig kjøre med denne på ca den laveste hastigheten da? Eller er det slik at svingtall er noe annet? I Bruksanvisningen står det også at tomgangs"turtall" er 4500-13000.. Hva er forskjellen egentlig?

Og hva skjer om jeg kjører med S30+en fortere enn anvist?

http://www.bosch-do-it.no/boptocs2-no/Prod...;object_id=5983

Endret av Breitbau
  • Svar 158
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i dette emnet

• Maarten

21

• Øivind

18

• Scandicshine.no

14

• truhaa

9

Mest aktive i dette emnet

Bilder i dette innlegget

Hirobofly
Skrevet

Hei.

Min heter PE 12-175 og ble solgt på Tess til 2490.- inkl moms. Tipper det er samme maskin.

Etter det jeg kan se på metabo.no så er det den "vanlige" versjonen ja, siden den er den eneste Metabo har.

Kongemaskin.

• 7 months later...
Skrevet

Er meguiars DA maskin et ok sted å begynne for en detailer-nybegynner? Kan få denne for ca 1500 fra USA, inkl mva og frakt. Bør jeg kjøpe en annen bakplate, eller holder det å kjøpe riktige puter til produktet jeg skal bruke?

Skjønner jeg riktig om Duragloss 111, og andre sealere skal påføres for hånd, slik at det kun er lakkrens som påføres med maskin? Evt ventura bond eller lignende i mellom også? Ser at en del anbefaler sort pad etter oransje ved bruk av roterende. Gjelder dette ved DA også, eller slipper man det her? Bør jeg ha to ulike størrelser pads med en gang, eller klarer jeg meg en stund med 6"? Er en bil med lite krinkelkroker.

Blir mange spørsmål her, men ønsker å trå riktig første gangen. Å ødelegge lakken på en ny bil kan vel langt på vei sammenlignes med å trå på en mine... :blink:

Skrevet

For snart ett år siden var jeg på samme sted som deg, skulle bestille en poleringsmaskin, men visste ikke hvilke jeg skulle velge. Etter endel timer på detailingworld endte jeg opp med å bestille en Kestrel DAS-6 maskin med sonus pads og menzerna polish fra CleanYourCar (UK). Denne maskinen er billigere enn Meguiars maskinen (G220), og har omtrendt de samme spesifikasjonene. Husk at spenningen i statene er 110V og at maskinen (G110?) du bestiller derfra kanskje tregner omformer, dette problemet slipper du ved å kjøpe maskin i europa.

• Admins
truhaa
Skrevet

G220 maskinen er knall den, alt fra USA må ha omformer, det er mye pes også og jeg personlig mener det er greit å handle fra Norge eller england, flex DA er på kampanje hos Scandicshine om dagen til 3750,- mye penger ja, men mye maskin også;) G220 koster vel rett under 3000,- mener jeg, godkjemi har denne her på berget..

Alt for hånd kan brukes med DA maskin, noe er lettere å ta for hånd (sealere feks) vertuabond, DG 101, Autorange paint cleaner, Meguiars Deep Crystal paint cleaner osv er supre sammen med en DA maskin som lakkrenser.

Mye korrigeringprodukter skal ha roterende maskin pga nedbrytning som oppstår mht varmen denne genererer, Meguiars Ultimate Compound er vel en rimelig sikker hest å satse på, den sammen med Meguiars soft buff 2 (gul) tar nok en del swirls ol sammen med DA maskin..

Sort og gul soft buff 2 fra Meguiars er vel det de anbefaler sammen med en DA maskin, burgunder kan være for grov, men mange bruker den og syntes den er bra, ullpads er en IKKE sak mht DA maskiner.... Kan være at noen kan komme med infom ang Uber pads som scandicshine selger også, og hvordan de er sammen med DA maskiner...

Meguiars G220

soft buff 1

flex DA

uber pads på denne siden

Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.
-Thomas A Edison

Skrevet

Takk for gode innspill, begge to. Ser at Shinearama har Kestrel-maskinen til 79 pund, og bare usle 7-8 pund i frakt, så tipper det blir en slik.

Hvordan er det egentlig med puter vs midler? Noe problem å bruke om hverandre? Ser at Meguars kun har "store" puter, er det ikke greit med en liten plate også, til de litt mer kronglete stedene? Vil for eksempel den gule paden til Meguiars tilsvare den oransje til scholl, som også finnes i 4"?

Litt off topic; Veldig usikker på hvilken polish jeg skal gå for. Er til en helt ny bil, så ønsker at den skal gi maksimal glans, og samtidig kunne fjerne lette swirls osv. Hvordan er Meguiars 80 i forhold til Scholl 40, med tanke på cut og glans? Begge passer så vidt jeg vet til DA, og regner med at begge kan påføres for hånd på vanskelige steder (med vanlig foam-pad?)

Hadde egentlig tenkt å gå rett på sealer, men etter litt lesning her skjønner jeg at det er 100%, fullstendig og uomtvistelig nødvendig med Vertua Bond i mellom :lol:

• Forhandlere
Scandicshine.no
Skrevet

Scholl S40 er veldig enkel å jobbe med og du slipper mye oljer osv. Gir også en veldig fin glans + at den fjerner lette swirls.

www.scandicshine.no
Alt i bilpleie

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Detailers Club bruker informasjonskapsler (cookies) til å måle trafikk, optimalisere siden og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du dette og våre Personvernvilkår