Gå til innhold

INFO: Liste over polermaskiner

Recommended Posts

Skrevet
Bare lurer på om det er en spesiell grunn til det? Er Meguiars bedre, eller er det rett og slett bedre kjent?

Meguiar's og Menzerna er vel de beste og mest utbredte!

Akkurat! Det skal jeg notere meg. Blir nok mest maskin polering på meg, og da med vanlig polermaskin, eller eksentrisk. Appropo eksentrisk polermaskin, er det ikke nødvendig å kjøpe denne maskinen? Jeg har en helt vanlig Rupes polermaskin fra før, men kan jeg spare meg for de pengene så gjør jeg naturligvis det. Er det meg som ikke bruker de rette produktene, eller naturligvis ikke har så mye trening med bruken av maskin. Bilen min er mørke blå, og jeg har ikke klart å få den slik som jeg vil ha det med rupes maskinen min.

Mvh

Maarten

Det holder mer enn nok med den roterende du allerede har. Kjøp deg forskjellige puter(f.eks Sonus) og polish(f.eks Menzerna eller Meguiar's proff) og du har det du trenger :) Sjekk www.scandicshine.no

• Svar 158
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i dette emnet

• Maarten

21

• Øivind

18

• Scandicshine.no

14

• truhaa

9

Mest aktive i dette emnet

Bilder i dette innlegget

Skrevet
Akkurat! Det skal jeg notere meg. Blir nok mest maskin polering på meg, og da med vanlig polermaskin, eller eksentrisk. Appropo eksentrisk polermaskin, er det ikke nødvendig å kjøpe denne maskinen? Jeg har en helt vanlig Rupes polermaskin fra før, men kan jeg spare meg for de pengene så gjør jeg naturligvis det. Er det meg som ikke bruker de rette produktene, eller naturligvis ikke har så mye trening med bruken av maskin. Bilen min er mørke blå, og jeg har ikke klart å få den slik som jeg vil ha det med rupes maskinen min.

Mvh

Maarten

Jeg har sett så utallige mange tråder om folk som har kjøpt seg dual action maskin, som vil selge pga at dem har lyst på rotary.

Så hvis du har en roterende Rupes, så har du jo det du trenger! Det er proffmaskin.

Hva slags pad og produkt har du brukt, når du ikke oppnår finishen du vil ha?

Hvis du bruker Lahega, så har jeg ingen erfaring med det..

Men du kan bare ikke gå feil med Menzerna og Sonus pads, det er som en drøm!

Scandicshine Detailer

Skrevet
Jeg har sett så utallige mange tråder om folk som har kjøpt seg dual action maskin, som vil selge pga at dem har lyst på rotary.

Så hvis du har en roterende Rupes, så har du jo det du trenger! Det er proffmaskin.

Hva slags pad og produkt har du brukt, når du ikke oppnår finishen du vil ha?

Hvis du bruker Lahega, så har jeg ingen erfaring med det..

Men du kan bare ikke gå feil med Menzerna og Sonus pads, det er som en drøm!

Det stemmer, jeg har en roterende Rupes maskin. Den ser forøvrig slik ut:

104276K.jpg

Jeg har brukt myke puter som jeg kjøpt der jeg handlet poler maskinen, grå fargede. Tror ikke det er noe spesielt merke på putene. Har 2 autoglym puter som er "harde" til rubbingen. Har akkurat anskaffet meg 3M puter, der har jeg litt forskjellig.

Denne:

Cf1g-2.jpg

Har en til i blå farge.

88copy.jpg

Har også 2 stk til.

Den ene ser nogenlunde slik ut:

3M-05719.jpg

Den siste er også 3m som er hardere, beregnet for rubbing.

Det som er veldig positivt med lahega, er at den ikke etterlater seg merker. Du kan polere vinduer, lister, speil osv uten at det sitter noe igjen. Jeg kjenner ikke til meguiar produktene. Men det jeg har brukt er da Lahega 33 Banawax og grå myk polerpute, (kjøpt hos cdcardic forhandler) typisk foam aktig slik som 3m putene, bare at denne er helt rett og ikke "humplete".

Har hentet alle bildene fra nettet, da jeg holder på med oppussing i garasjen, og det stort sett er umulig å komme til der.

Skrevet

Hehe, det ligger litt i ordet hvorfor den ikke etterlater noen merker.. "Bananawax".

Produktet er en voks, og mest sannsynlig ingen korrigeringsevner i den.. Bare skjuling av defekter.

3m putene du har er flotte, blå er til finishing og den sorte er til polering.

Anbefaler deg også å kjøpe deg Compounding pad hvis du har tilgang til det, da den sorte er litt svak egentlig.

Scandicshine Detailer

Skrevet
Hehe, det ligger litt i ordet hvorfor den ikke etterlater noen merker.. "Bananawax".

Produktet er en voks, og mest sannsynlig ingen korrigeringsevner i den.. Bare skjuling av defekter.

3m putene du har er flotte, blå er til finishing og den sorte er til polering.

Anbefaler deg også å kjøpe deg Compounding pad hvis du har tilgang til det, da den sorte er litt svak egentlig.

Okei! Skal se hva jeg kan få tak i! Hva ville du benyttet til selve poleringen. Skjønner at banawaxen kanskje ikke er det beste :) Noen av de tidligere forslagene som har kommet? Hvilken kombo? Pute og polering?

Takker for alle svar!

Mvh

Maarten

Skrevet

Bananawax kan være helt grei å legge på etter selve poleringen, men har somsagt ingen erfaring med den.

Personlig er jeg veldig glad i Menzerna, og Sonus pads.. 3m er også veldig gode.

Powergloss og SIP -> Gul sonus, ull og sort 3m

106ff -> Gul og hvit sonus, og sort 3m

po85rd - Blå sonus og blå 3m

Bare et par eksempler :)

Scandicshine Detailer

Skrevet
Bananawax kan være helt grei å legge på etter selve poleringen, men har somsagt ingen erfaring med den.

Personlig er jeg veldig glad i Menzerna, og Sonus pads.. 3m er også veldig gode.

Powergloss og SIP -> Gul sonus, ull og sort 3m

106ff -> Gul og hvit sonus, og sort 3m

po85rd - Blå sonus og blå 3m

Bare et par eksempler :)

Akkurat! Skal notere meg det! Takker!

Mats900SQR
Skrevet

brukte bananvoksen på noen demobiler på jobben. etter 4-5 vask var absolutt all voksen vekke fra lakken :(

Tommy
Skrevet

Jeg fikk Metabo maskinen min tidligere i uka, å den kan anbefales. Meget bra grep (bruker ikke "vinkelsliper håndtaket") Det eneste som er minus, er at hastighetsjusteringen er i bakkant under ledningen, så det er litt knotete å justere hastigheten mens du polerer, men dette blir nok en vane.

Tommy

TOMMY'S CAR SPA FOUNDER
SWISSVAX CERTIFIED DETAILER

SWISSVAX CERTIFIED INSTRUCTOR

DCN APPROVED DETAILER

2017 RUPES AMBASSADOR

RUPES ADVANCED LEVEL INSTRUCTOR

Tommy's CAR SPA (facebook)

Skrevet

Etterhvert som du blir kjent med maskinen, hører du turtallet med ørene..

Så det blir nok ikke noe problem :)

Scandicshine Detailer

Skrevet
brukte bananvoksen på noen demobiler på jobben. etter 4-5 vask var absolutt all voksen vekke fra lakken :(

Ja, det er desverre sant. Jeg ble fortalt at denne voksen skulle vare i opptil 6 mnd.. Men det gjør den ikke.. Med mindre du lar vær å vaske bilen på 6 mnd :lol: Det er mulig at jeg ikke har gjort grunnarbeidet skikkelig nok, men som sagt, det varer ikke lenge.

Skjønner at du har tatt i polermaskinen et par ganger ja :D

ClearCoatChristR
Skrevet

Jepp, dessuten er det et lite hakk på 1,2,3,4,5 og 6, så det går bra;)

Skrevet (endret)
Du ser de ikke på sølvbil nei, men der er jo der fortsatt. Hvordan jeg får til det? Går over med finere polish etter rubbing. F. eks Menzerna 106FF etter Menzerna powergloss. Finere pute og selvfølgelig. Mange her inne som gjør dette.

Er inne på Scandicshine nå å kikker, skal teste ut dette. Med finere pute, mener du mykere? Kan du anbefale noen pads?

Endret av Lahega
Skrevet

Er noen ting jeg kunne tenkt meg, som er utsolgt. Pleier det å ta lang tid før det kommer nye produkter inn igjen?

Skrevet
Alt som er utsolgt når, tar ca 1 uke. Hvilke produkter tenker du på?

Disse i første omgang:

* Chemical guys Heavy Duty clay bar 209g

* Pinnacle XMT 360

• Forhandlere
Scandicshine.no
Skrevet

Chemical Guys clayen kan ta 1 uke, eller noen dager. XMT 360 har jeg 1 flaske av til deg.

www.scandicshine.no
Alt i bilpleie

Skrevet
Chemical Guys clayen kan ta 1 uke, eller noen dager. XMT 360 har jeg 1 flaske av til deg.

Okei, kunne tatt alt under ett når du får inn Chemical Guys clayen. Har funnet mye snacks og ting som du har anbefalt meg i tråden.

Skrevet

Kom plutselig til å tenke på at jeg har en eksentersliper fra bosch liggende. Er dette noe som er brukbart til bilen, eller bør den kun brukes til sliping? Det finnes trinnløs justering av farten på den også.

Ser forøvrig slik ut:

34660012.jpg

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Detailers Club bruker informasjonskapsler (cookies) til å måle trafikk, optimalisere siden og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du dette og våre Personvernvilkår