Gå til innhold

Den beste forseglingen?


Bjerknez

Recommended Posts

Bjerknez

Her vil jeg anbefale å kun bruke collinite-voksen, tror neppe jetsealen tåler stoffene som er i de voksene(aka laget med jetseal vil bli løst opp). Skal man legge en Voks over jetseal så må det evt. være en 'naturvoks' :)

En liten dash med ørevoks skulle vel være naturlig? hehe

Neida... En Concorso går vel for å være en naturlig voks...?

Velkommen til min blogg: www.bjerknez.no 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lexgtturbo

Har ikke noe å utsette på jetseal, synes den har ganske god holdbarhet eg, Det er ihvertfall min erfaring. Legger man en god voks over i tillegg vil du ha meget god beskyttelse over lang tid, så lenge jetseal får herde lenge nok og voksen for den saks skyld.

Edit: Ja concorso er en naturvoks

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Collinite er en nydelig voks,og er veeldig populær hos de fleste på detailingworld.com. I tillegg er den en stor favoritt hos meg, alle tre voksene egentlig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Shield gå vel for å være en voks, men da den inneholder PTFE stiller den muligens på samme linje som Meguiars #16 som er en syntetisk voks. Den inneholder over 40% carnuba, så den er ikke helt syntetisk. Uansett, syns ikke det er nødvendig å henge seg så mye opp i om det er en sealer eller en voks, så lenge holdbarheten er bra.

Meguiars #21 får mye lovord, så om du ønsker en flytende beskyttelse som du kan legge på med DA er nok ikke den et dumt valg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er vel noe av det viktigste etter å ha lagt på beskyttelse at bilen ikke utsettes for kulde/fukt lengst mulig slik at produktet får herde, uansett produkt.default_smile.png

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kenneth Nilsen

Personlig syns jeg ikke Jetseal sitter særlig bra i seg selv og føler at de pengene jeg brukte på den var å kaste penger ut av vinduet. Wolfgang deep gloss paint sealant er kanksje noe å ta en titt på. Men den har herdetid 12-15timer...

Prøv Jetseal under HD'n din så skal du få se underverker. Jetseal ER bang for the bucks. Du må bare bruke den riktig. :) Jetseal alene er veldig dårlig som du sier, men får Jetseal en voks over seg så tror jeg ikke det så veldig mange andre kombinasjoner som holder mål. Hadde 1 lag Jetseal og 1 lag Zymöl Concours og det beader enda. La det på i November.

S&S HOF: Ford Escord Cosworth • Porsche 911 • Subaru Impreza WRX

 

Min Mitsubishi Lancer Evo VI Tommi Mäkinen Edition

 

Scandic Shine & Swissvax Approved Detailer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøv Jetseal under HD'n din så skal du få se underverker. Jetseal ER bang for the bucks. Du må bare bruke den riktig. :) Jetseal alene er veldig dårlig som du sier, men får Jetseal en voks over seg så tror jeg ikke det så veldig mange andre kombinasjoner som holder mål. Hadde 1 lag Jetseal og 1 lag Zymöl Concours og det beader enda. La det på i November.

Det som er litt kjedelig er jo da at det ikke kan brukes som et produkt for seg selv, da man må ha noe annet oppå. Er vel en stor fordel å kunne bruke produktet alene også. MEN i følge bruksanvisningen på flasken skal den legges i to lag på bilen, så er jo mulig at man vil oppnå bedre resultater om man følger den anvisningen.

BTW: La på MG #16 på en bil i september som ikke engang fikk wipedown, og det beader som bare fy fremdeles det også ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kris1986

Skulle jeg hatt beskyttelse på vinteren hadde jeg kjøpt en voks som er parafinbasert, som MG#16, Collinite osv.

Leverer HVER gang, ser like bra ut som alt annet, sheeter og beader som få og koster lite.. Holder lengre enn JetSEAL også. Grunnen til at jeg ikke liker JetSeal er at den blir "slapp" etter en vask eller to. På vinteren skal jo vannet slippe raskt som helst. Men hvis en voks fungerer alene på vinteren, da er det jo greit :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hadde optiseal + collinite på min i januar en gang, etter 1mnd var det bra dødt men det tror jeg hadde litt med temperaturen på voksen å gjøre, ser ut til at den skiller seg om den er for kald..... har MG#16 nå og det funker fjell

[center]I put Swissvax on my Swissvax[/center]

[center]Mirage[/center]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøv Jetseal under HD'n din så skal du få se underverker. Jetseal ER bang for the bucks. Du må bare bruke den riktig. :) Jetseal alene er veldig dårlig som du sier, men får Jetseal en voks over seg så tror jeg ikke det så veldig mange andre kombinasjoner som holder mål. Hadde 1 lag Jetseal og 1 lag Zymöl Concours og det beader enda. La det på i November.

På fruens bil ble det lagt Kun autoglym HD-wax i september, beader bra fortsatt den... Tviler på den ville vært noe BEDRE om det hadde vært jetseal under...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...