Gå til innhold
Bjerknez

Den beste forseglingen?

Recommended Posts

Bjerknez    175
Bjerknez

Har jo for noen timer siden bestillt meg Flex DA makinen og i den forbindelse så blir det jo mye enklere å påføre en såkalt sealer før man legger Concorso.

Men mange sier at Concorso beskytter ganske bra i seg selv, så jeg lurer egentlig på hvor mye lenger lakken er beskyttet ved bruk av feks. Jetseal 109 under?

Er det verdt jobben og pengene og legge på Jetseal 109 som sealer før Concorso, eller snakker vi her om ytterst minimale forskjeller i henhold til økt beskyttelse ved den komboen?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider
hmsilset    3 830
hmsilset

Tror ikke jetseal 109 vil være nødvendig nå på våren, og den vil ikke gi en voks som concorso mere glans tror jeg. Å legge lsp med DA fungerer sikkert godt, men på mr2n min f.eks er det mange plasser jeg ikke ville kommet til med paden.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider
rudilgr    200
rudilgr

Personlig syns jeg ikke Jetseal sitter særlig bra i seg selv og føler at de pengene jeg brukte på den var å kaste penger ut av vinduet. Wolfgang deep gloss paint sealant er kanksje noe å ta en titt på. Men den har herdetid 12-15timer...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider
Bjerknez    175
Bjerknez

Tror ikke jetseal 109 vil være nødvendig nå på våren, og den vil ikke gi en voks som concorso mere glans tror jeg. Å legge lsp med DA fungerer sikkert godt, men på mr2n min f.eks er det mange plasser jeg ikke ville kommet til med paden.

Jeg tenkte ikke på selve glansen, men på beskyttelsen... Å gjerne da vinterstid...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider
Odd-M    25
Odd-M

Jetseal fungeret fra slutten av august og nå frem til månedsskiftet mars-april. Vaska med Prickbort og Grime Reaper 1:4 hele vinteren. La den på rett etter IPA wipedown. Har de som mener den ikke varer gjort det på en annen måte?

Så lett som dette stoffet var å jobbe med så hadde jeg ikke gidda å begynne å rote med maskinen. Det blir bare tyngre, tar mer tid og du får problemer med å dekke mange områder.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider
Bjerknez    175
Bjerknez

Men siden beading og sheating ikke bør være synonymt med holdbarheten, så lurer jeg på hvordan man kan se at beskyttelsen er borte?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider
Odd-M    25
Odd-M

Når vannet begynner å legge seg som en flat hinne på lakken er beskyttelsen long gone..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider
rudilgr    200
rudilgr

Tok wipedown, la jetseal på halve panseret, og autoglym HD-wax på andre halvdel. Glym'en satt fortsatt på da jeg ble kvitt bilen i februar, jetseal var DØD etter bare noen få vask...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider
olaskips    29
olaskips

Tok wipedown, la jetseal på halve panseret, og autoglym HD-wax på andre halvdel. Glym'en satt fortsatt på da jeg ble kvitt bilen i februar, jetseal var DØD etter bare noen få vask...

Er vel ein del som seier at jetseal holder seg mykje lenger med ein skikkelig carnuba voks over seg?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider
Bjerknez    175
Bjerknez

Når vannet begynner å legge seg som en flat hinne på lakken er beskyttelsen long gone..

Er litt usikker på hvordan det ser ut jeg... :rolleyes:B)

Endret av Bjerknez

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider
AndersB    166
AndersB

Er litt usikker på hvordan det ser ut jeg... :rolleyes:B)

prøvd å finne bilder av noe sånt, men bare å titte rundt på biler på parkeringsplasser da det regner, da ser man hvordan vann oppfører seg forskjellig på ymse biler. Gamle biler som er tydelig dårlig stelt med, på de kan man se hvordan absolutt mangel på lsp ser ut...  trist :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider
Bjerknez    175
Bjerknez

prøvd å finne bilder av noe sånt, men bare å titte rundt på biler på parkeringsplasser da det regner, da ser man hvordan vann oppfører seg forskjellig på ymse biler. Gamle biler som er tydelig dårlig stelt med, på de kan man se hvordan absolutt mangel på lsp ser ut... trist :P

Joda.. jeg vet jo åssen det ser ut... hehe

Men jeg har ennå ikke opplevd flate dråper på min bil ennå... hehe

Er vel vokset snart to ganger i uken siden jeg fikk den... hehe

Men er på utkikk etter en kick ass lakkforsegler som kan legges under Concorso, som ikke har for lang herdetid.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider
rudilgr    200
rudilgr

Er vel ein del som seier at jetseal holder seg mykje lenger med ein skikkelig carnuba voks over seg?

Da vil den jo holde iallefall den tiden voksen holder...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider
Bjerknez    175
Bjerknez

For voksen (Concorso) legger seg vel OVER Jetseal 109 ikke sant... ?

Den blander seg vel på en måte ikke med Jetseal 109, slik at når voksen er borte, så er Jetseal borte?

For hvis Voksen faktisk legger seg OVER Jetseal 109 slik at det i teorien skulle bli dobbel beskyttelse, så blir det vel det....? eller..?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider
killbox    9
killbox

Ikke mange lovord om Jetseal her nei. Har planer om å kjøre fullpakke på bilen i morgen. 2 lag med Jetseal. Nesten sånn jeg trykker på kjøp knappen til Duragloss 111 og venter ei uke til :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider
Odd-M    25
Odd-M

Jepp. Neste vinter skal jeg kjøre 2 lag Jetseal etterfulgt av 2 lag Collinite #476 eller #915. Det er en rimelig voks som skal ha særdeles god holdbarhet, eller en hybrid mellom voks og sealer hvis jeg har skjønt dette forumet riktig.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider
AndersB    166
AndersB

Jepp. Neste vinter skal jeg kjøre 2 lag Jetseal etterfulgt av 2 lag Collinite #476 eller #915. Det er en rimelig voks som skal ha særdeles god holdbarhet, eller en hybrid mellom voks og sealer hvis jeg har skjønt dette forumet riktig.

Her vil jeg anbefale å kun bruke collinite-voksen, tror neppe jetsealen tåler stoffene som er i de voksene(aka laget med jetseal vil bli løst opp). Skal man legge en Voks over jetseal så må det evt. være en 'naturvoks' :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider
Bjerknez    175
Bjerknez

Jeg liker ikke slike alt-i-ett løsninger jeg da...

Har for meg at resultatet blir bedre ved å sealer og voks hver for seg.

Men det er jo mulig jeg tar feil...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider
rudilgr    200
rudilgr

Collinite går jeg definitivt god for! Killer god beading og sheeting. :D Holdbarhet vet jeg ikke, la på Golf Caben i februar og beader som nylagt enda, men den har stått i garasje nesten helt til nå så blir litt feil å si noe :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Registrer ny konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå


  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    Ingen innloggede medlemmer aktive

Informasjon

© Detailers Club Norway AS 2007-2017

Sosialt

Om oss

Her tar vi for oss det meste innen bilpleie. Alt fra vask til polering på hvordan du skal få din bil til å bli så blank som mulig

×