Gå til innhold

DCN's frustrasjonstråd!


Mats

Recommended Posts

  • Moderatorer

Vet ikke helt hvor jeg skal blåse ut all frustrasjonen.

Har litt trøbbel med bilen, og blir ikke tatt seriøst av forhandler i det hele tatt.

Mtp at forhandleren skryter på seg eksepsjonelt god kundebehandling, men ikke vil være med på at bilen har et problem, når det lader seg ut og er strømtom etter å ha stått låst en uke, blir frustrasjonen stor.

Fått alle mulige dårlige unnskyldinger og svada prat, "bilen skal være sånn" " dynamo er bare til vedlikeholdslading av batteri, så batteri må lades hvis bilen skal stå mer enn noen dager" "et batteri blir aldri fullladet under kjøring uansett, man får maks ladet det 50-60% hvis man kjører 50 mil"

Dette er uttalelser fra verksmester hos forhandleren... For en som er utdannet mekaniker begynner det å koke litt når man får slike uttalelser fra en som har bestemt seg for å ikke finne problemet med bilen.

 

Når jeg i tillegg bestiller service fra en annen forhandler, og blir oppringt noen timer etterpå, og de avlyser servicen fordi jeg var misfornøyd med en jobb de utførte for 7 år siden, og kranglet med dem da, og derfor ikke er ønsket som kunde, da lurer jeg på om det er på tide å selge bilen, og selge historien til media...:mad:

  • DCN Poeng 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Admins

Kjipt at de skal være vanskelig på sånt. Høres jo helt klart ut som det er en feil. Skal jo kunne dra en 3 ukers tur til Syden å la bilen stå på parkeringsplassen uten å være koblet på en lader :blink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

overlay
2 timer siden, magne skrev:

Vet ikke helt hvor jeg skal blåse ut all frustrasjonen.

Har litt trøbbel med bilen, og blir ikke tatt seriøst av forhandler i det hele tatt.

Mtp at forhandleren skryter på seg eksepsjonelt god kundebehandling, men ikke vil være med på at bilen har et problem, når det lader seg ut og er strømtom etter å ha stått låst en uke, blir frustrasjonen stor.

Fått alle mulige dårlige unnskyldinger og svada prat, "bilen skal være sånn" " dynamo er bare til vedlikeholdslading av batteri, så batteri må lades hvis bilen skal stå mer enn noen dager" "et batteri blir aldri fullladet under kjøring uansett, man får maks ladet det 50-60% hvis man kjører 50 mil"

Dette er uttalelser fra verksmester hos forhandleren... For en som er utdannet mekaniker begynner det å koke litt når man får slike uttalelser fra en som har bestemt seg for å ikke finne problemet med bilen.

 

Når jeg i tillegg bestiller service fra en annen forhandler, og blir oppringt noen timer etterpå, og de avlyser servicen fordi jeg var misfornøyd med en jobb de utførte for 7 år siden, og kranglet med dem da, og derfor ikke er ønsket som kunde, da lurer jeg på om det er på tide å selge bilen, og selge historien til media...:mad:

For noe piss! Kjenner meg dessverre igjen i følelsen av å føle seg maktesløs mot begredelig service..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

obimann

Ta kontakt med Forbrukerrådet, NAF-advokat eller privat advokat, så får du fort beskjed om hva du kan gjøre i slike saker. Kommer ikke noen vei med å krangle med sånne verksteder på egenhånd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når du kikker ut vinduet, og der står fattern å måker av bilen(40-50cm nysnø i natt) med piasavakost....  :eek:

  • DCN Poeng 3

- 2016 LR D4 3.0SDV6 HSE

- 1995 AR GTV 2.0TS

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Moderatorer
15 timer siden, obimann skrev:

Ta kontakt med Forbrukerrådet, NAF-advokat eller privat advokat, så får du fort beskjed om hva du kan gjøre i slike saker. Kommer ikke noen vei med å krangle med sånne verksteder på egenhånd.

 

16 timer siden, Madas skrev:

Det der er faktisk et kjent problem med hybridene til lexus/Toyota. Min onkel har akkurat samme problem uten at verksted har funnet ut noe.

Har tatt kontakt med hovedimportøren foreløbig.

Jeg er ikke i tvil om at noe er feil, da bilen kan stå i en måned og starte etterpå, hvis den står ulåst. Men står den låst klarer den knapt en uke før den er strømtom.

Hvis det ikke løser seg får jeg heller dra saken videre gjennom NAF og evt forbrukerrådet\ tv2 hjelper deg osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja får håpe du finner ut noe. Snakket med en kollega som har en Auris hybrid og den var også tom etter han kom hjem fra sommerferie i fjor. Den sto i 2 uker låst. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skovdahl
10. mai 2017 - 15.19, magne skrev:

Når jeg i tillegg bestiller service fra en annen forhandler, og blir oppringt noen timer etterpå, og de avlyser servicen fordi jeg var misfornøyd med en jobb de utførte for 7 år siden, og kranglet med dem da, og derfor ikke er ønsket som kunde, da lurer jeg på om det er på tide å selge bilen, og selge historien til media...:mad:

Hva skjer med å bære tidenes nag mot en kunde da? 7 år siden, og så nekter de å ha deg som kunde? Beklager, men det i seg selv er verdt et avisoppslag. 

Vasker bil for terapiens skyld!

[ ] Ford Mondeo 2.0TDCi Titanium S '10-mod.
[X] Ford Focus ST170 '03-mod.
[X] Seat Leon 1.6 Sport '02-mod.
[X] Opel Kadett E 1.6i cab. '89-mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

overlay
4 minutter siden, Skovdahl skrev:

Hva skjer med å bære tidenes nag mot en kunde da? 7 år siden, og så nekter de å ha deg som kunde? Beklager, men det i seg selv er verdt et avisoppslag. 

Agree. Hadde jeg som kunde vurdert de, så hadde det stoppet meg ganske kjapt. Da det sier "om du vil ha kvalitet, da vil ikke vi ha deg som kunde"

Endret av overlay
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk samme beskjeden når vannstrålen regelrett sto ut av dashbordet under kjøring i regnvær. "Det skal være slik". Helt sykt. Det samme gjelder lykteglass. Fukt i glassene er normalt, og det skal være slik. Vel, nå har det begynt å vokse grønske inni lyktene bak. Kan ikke huske at grønske var en del av tilleggsutstyret på bilen... :thumbdown: Får kontakte verksted og spør om de selger ugressfjerner.

1995 Toyota Corolla - Rød (Solgt)
2010 Skoda Superb - Titanium Grey (Solgt)

2017 Volkswagen Golf - Tungsten Silver

2005 Opel Vectra - Beige Metallic (Solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Polsokk

Mora mi hadde kjøpt en helt ny fem dørs peugeot. Vann i bagasjerommet og på gulvet bak. Mange forsøk fra forhandler på å tette elendigheten. Var med når muttern skulle hente bilen etter forsøk nr syv. Verksmesteren påstod at de hadde hatt bilen stående under dusj fra vannslangen i mange timer og at den var like tørr. Så kommer tidenes utsagn: Du må huske at vannet som kommer ned når det regner er tynnere enn vannet i slangen". Sa til min mor. Ring advokaten. Hun gjorde det og etter masse krangling tok de bilen tilbake og hun fikk en ny. Uten lekkasje og bare med tre dører.

  • DCN Poeng 2

Estelle - Sølv '87 Peugeot 309 gti, Blue Velvet - Måneskinnsblå '16 Audi A6 allroad quattro 3.0 tdiSugarbabe - Teak brown '13 Audi A5 SB 1.8 TFSI, Bleieraceren - Hvit perlemor '10 Peugeot 5008 1.6 tdi  Snødronninga - Ibishvit '08 Audi A4 2.0 tdi, Den Røde Fare - Brilliant rød '04 Audi A3 1.6, Veltepetter - Grønn Metallic '98 MB A Klasse 1.8,

Trillebåra -Blå metallic '95 Peugeot 306 Gocarten 88 (2stk) Rød Peugeot 205 XS Raggarvogna 72 Grønn metallic Volvo 164

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ofte tenkt tanken at når tiden kommer og økonomien tillater det så skal jeg kjøpe meg en splitter ny bil, men alle historiene så alt for mange har fra råtne forhandlere som kun prøver å sno seg unna og fraskrive seg skyld gjør at jeg tror jeg holder meg til biler fra det glade 90-tallet og tidlig 2000. Nok sikkerhet og utstyr til at jeg kan trives, men uten alt pikkpakket med å dra på service annenhver måned hvor det viser seg at halve bilen er skrudd sammen i fylla uten at noen tar på seg skylda for det.

 

 

  • DCN Poeng 3

[X] 1998 Hyundai Coupe 1.6
[X] 1990 Volvo 745
[X] 1997 Audi A4 Avant 1.8T
1995 Toyota Celica GT-Four
1994 Opel Astra F Si 1.6

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Moderatorer
13 timer siden, overlay skrev:

Agree. Hadde jeg som kunde vurdert de, så hadde det stoppet meg ganske kjapt. Da det sier "om du vil ha kvalitet, da vil ikke vi ha deg som kunde"

 

14 timer siden, Skovdahl skrev:

Hva skjer med å bære tidenes nag mot en kunde da? 7 år siden, og så nekter de å ha deg som kunde? Beklager, men det i seg selv er verdt et avisoppslag. 

 

Orket ikke gjøre noe mer enn å sende en klage til hovedimportøren. Kommer jo aldri til å ha med de å gjøre igjen uansett, da dette var en toyotaforhandler hvor litt unna der jeg bor, hvor jeg bestilte service på lexusen for enkelhets skyld.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Moderatorer

 

Da har jeg fått siste svar fra importør og verksted angående det å bli avvist som kunde.

Sier meg veldig misfornøyd med svaret, som jeg velger å publisere i sin helhet her inne.

I svaret står det også oppgitt hvilken forhandler dette dreier seg om, så får folk selv angjøre om de synes det er verdt å benytte seg av denne forhandleren hvis de skal sette igjen en toyota der.

 

Sitat

Hei Magne.

 

Det er jo ikke sånn att verkstedet her i Asker har noen "svarteliste" hvor våre kunder som klager eller har andre synspunkter havner.

Vi har en stor kundegruppe og i alle tilfeller hvor kunder ikke er fornøyd diskuterer vi oss frem til en løsning noe vi også gjorde i det

tilfelle det her refereres til.

 

 

 

Vi noterer oss at du ikke er fornøyd med Toyota Asker og behandlingen du får av oss. Vi ønsker stadig å forbedre oss, og lytter til tilbakemeldinger vi får, positive og negative. Noen få ganger er det dessverre slik at vi og kunden ikke kommer til enighet, og da har det ingen hensikt å fortsette samarbeidet. Det gagner hverken kunden eller oss.
 
Vi anbefaler deg derfor å ta kontakt med en annen Lexus/Toyota-forhandler, som kanskje kan oppfylle de krav og ønsker du har.
 
Med denne mailen anser vi oss ferdige med denne saken, og ønsker deg lykke til med både din Lexus- og Toyota-bil.

 

 

 

 

 

16 timer siden, Skovdahl skrev:

Hva skjer med å bære tidenes nag mot en kunde da? 7 år siden, og så nekter de å ha deg som kunde? Beklager, men det i seg selv er verdt et avisoppslag. 

 

 

15 timer siden, overlay skrev:

Agree. Hadde jeg som kunde vurdert de, så hadde det stoppet meg ganske kjapt. Da det sier "om du vil ha kvalitet, da vil ikke vi ha deg som kunde"

 

15 timer siden, SimnS skrev:

Har ofte tenkt tanken at når tiden kommer og økonomien tillater det så skal jeg kjøpe meg en splitter ny bil, men alle historiene så alt for mange har fra råtne forhandlere som kun prøver å sno seg unna og fraskrive seg skyld gjør at jeg tror jeg holder meg til biler fra det glade 90-tallet og tidlig 2000. Nok sikkerhet og utstyr til at jeg kan trives, men uten alt pikkpakket med å dra på service annenhver måned hvor det viser seg at halve bilen er skrudd sammen i fylla uten at noen tar på seg skylda for det.

 

 

 

  • DCN Poeng 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Svaret er jo rett og slett patetisk. Men dessverre som forventet..
Jeg har akkurat hatt en 6mnd lang føljetong med et BMW-merkeverksted i Molde som ikke har greid å fikse ryggesensorene på X5'en og bytte dørhåndtak venstre bak.
Endte opp med å dumpe prisen på bilen for å bli kvitt den, og leverte den til ny eier på lørdag.


Når jeg tar kontakt med merkeverksted for å få fikset noe, forventer jeg at de er de beste på min bil i hele bransjen.
Jeg forventer også en viss kundeoppfølging, dvs at jeg får en telefon om det dukker opp noe uforutsett, der jeg får muligheten til å si "fix det" eller "drit i det".

Ikke at de går på smell etter smell og jeg får telefoner 5 minutter på stengetid med spørsmål om de kan ha bilen en dag til.
Eller at jeg plutselig blir forelagt dobbel sum fordi "det var litt vanskelig" å gjøre det vi avtalte.

Etter over 40 biler de siste 20årene har jeg vært innom det som er av merkeverksted i byen og brukt mange frittstående også, og antall verksted som til stadighet leverer som avtalt kan nå telles på en hånd.

Kundemottageren på den lokale Mitsubishi-sjappa tok kaken når jeg ringte og spurte om pris på bytte av hjullager foran på en 2001mod Pajero jeg hadde:
Det er umulig å si, det er solgt så lite Pajeroer i Norge at vi ikke vet hvor lang tid en slik reparasjon vil ta.

Komplett nav kostet meg 1000kr på ebay, og byttet var unnagjort på en time.

  • DCN Poeng 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rart at Toyota år etter år klarer å komme øverst på BI sitt kundebarometer hvert eneste år. De leverer ingenting utover ett absolutt minimum av hva man kan forvente. 

 

Jeg som jobber tett på verksteder som da konkurrerer med merkeverksteder, får ofte tilbakemeldinger som nevnt her. Merkeverkstedene surfer ofte på at kundene velger de enkle løsninger, som da er å levere bilen til det verkstedet man antar er best på sin bil. (dette er på ingen måte en reklame for Mekonomen, selv om jeg driver en butikk. Vi har våre svin på skogen vi også

 

Jeg har personlig mengder av dårlige erfaringer fra merkeverksteder og det virker dessverre som det er likt over hele fjøla. Er ikke noe særlig å kjøpe ny Mercedes til 970 smekkers, som nekter å kjøre fortere enn 70, for så å måtte ha den på verksted i 3 mnd for å finne ut av en sensor fremme er montert feil på fabrikk. Takk for min siste MB. Tapte 130k når jeg solgte den etter fire mnd. 

 

Har samme erfaring fra Vag verksted, hvor ett cluchbytte, samt skiver foran kom på 42 000,- Var forespeilet 15-20 000,- noe som jeg allerede syns var i overkant høyt. Unnskyldningen for merkostnad, var at de ikke visste hvor lang tid det ville ta å demontere eksosen som måtte demonteres ved bytte av Clutch. Jada, det var sikkert 20 timers arbeid ekstra. Så ble de i tillegg sure når min advokat kontaktet de i etterkant. 

  • DCN Poeng 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Moderatorer

Jeg syns jo svaret til toyota burde vært postet i humor tråden. "Du er ikke svartelistet eller uønsket som kunde, men du er så kravstor at vi ikke kan innfri forventningene dine og derfor mener et samarbeid med deg er umulig. Vennligst finn deg et annet verksted"

 

Godt jeg må besvare kundeundersøkelsen hvert år 👍

 

 

  • DCN Poeng 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Polsokk

Galskap. [emoji49]

Estelle - Sølv '87 Peugeot 309 gti, Blue Velvet - Måneskinnsblå '16 Audi A6 allroad quattro 3.0 tdiSugarbabe - Teak brown '13 Audi A5 SB 1.8 TFSI, Bleieraceren - Hvit perlemor '10 Peugeot 5008 1.6 tdi  Snødronninga - Ibishvit '08 Audi A4 2.0 tdi, Den Røde Fare - Brilliant rød '04 Audi A3 1.6, Veltepetter - Grønn Metallic '98 MB A Klasse 1.8,

Trillebåra -Blå metallic '95 Peugeot 306 Gocarten 88 (2stk) Rød Peugeot 205 XS Raggarvogna 72 Grønn metallic Volvo 164

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...