Gå til innhold

S&S 2016 Camaro SS - Signature Detail


MortenHaa

Recommended Posts

MortenHaa

2016 Camaro SS, Haagensen Autospa - Signature Detail

DSC08271.thumb.jpg.4c87e5ee449bb69507012d45387ba5ea.jpg

 

Hei!

Da klarte jeg endelig å få ut fingeren, og få laget en S&S av denne Signature Detailing jobben som ble tatt tidlig i April i år. Siden det er så lenge siden jeg tok jobben så husker jeg nok ikke alle detaljer, men skal prøve å få ned det aller meste :rolleyes:

Bilen som var inne denne gangen var intet mindre enn en 2016 Camaro SS med diverse oppgraderinger. Her snakker vi i utgangspunktet en 6.2l LT1 motor med 455hk. Denne hadde derimot blitt spritet opp litt, så her var det montert en 2.9L kompressor ifra Whipple, samt en custom tune som øker effekten helt til 800hk!! :shocking2: Har vært så heldig å få kjørt bilen i etterkant, og det flytter seg som noe inne i helv***e :lol:

 

Bilen var forholdsvis ny med lite km på telleren, samt at den var nylig importert ifra statene, så utgangspunktet var ikke så aller verst. Men siden eier ønsker full pakke (Signature detail) ble det foretatt en 3-stegs polering på bilen og coating av absolutt alle flater. Jeg fikk også i oppgave å montere litt ekstra styling deler (frontleppe og sideskjørt), nye felger og nye emblemer.
Starter med noen bilder ifra levering av bilen, her kan man se at det er andre felger, manglende bodykit og litt diverse andre småting som er annerledes.

 

IMG_20190402_173310.thumb.jpg.5347754219efd13cd5e1e26f54187fef.jpg

 

IMG_20190402_173318.thumb.jpg.0400672a30f6580560b821114cc702a1.jpg

 

IMG_20190402_173324.thumb.jpg.c50bab4600eb6ad01db003c78b0acfbe.jpg

 

IMG_20190402_173332.thumb.jpg.74fa40a99e2403b746949a2df01ba025.jpg

 

Bilen ble så vasket ned i følgende prosydyre:
Autoglaze/Blankbil Ultra på lakk, opp til vinduer - Virketid 7 min
Koch Chemie Alcaline Wheel Cleaner på felger - Virketid 7 min

Skummet med Koch Chemie SuperFoam - Virketid 10 min / Jobbet inn med børste for å få ut all skitt som lurer seg i kriker og kroker

 

IMG_20190402_175402.thumb.jpg.7d6b26a35ab04a30ecbb8682825e9e14.jpg

 

IMG_20190402_175408.thumb.jpg.71cc00a364f8e38b9e6fd232b03187f9.jpg

 

IMG_20190402_175416.thumb.jpg.e4e65d8be239ee8fd6a63aa9aed6cc69.jpg

 

Bilen ble så avspylt, og fikk lufttørke litt før den ble dynket i Autoglaze/Blankbil Purple Core Tixo for å fjerne evnt metallpartikler. Tixo fikk ligge på lakken i 5 min før den ble avspylt.

 

IMG_20190402_182522.thumb.jpg.d6638b4ac43735f4fe07329e088d6c8a.jpg

 

Etter avspylingen ble bilen håndvasket, clayet og tørket. Her ferdig vasket og kjørt inn i varmen.

 

IMG_20190402_190829.thumb.jpg.6497ebcf576b0e2cc8644ce20510d5f2.jpg

 

Måtte selvfølgelig åpne panseret og se hvordan dette beistet så ut, og jeg ble ikke skuffet :thumbs:

 

IMG_20190402_193221.thumb.jpg.15a967fcb3ecc60724d8ee7de501c64b.jpg

 

Startet med felger og understell. Her var jeg ute å hentet tak i de nye veivalsene til eier, småe 285/30/20 foran og 305/30/20 bak :P Felgene var helt nye, men tok likevel å vasket de skikkelig for å preppe de til coating. Etter vask ble de tørket og wipet ned med en mild IPA for å ikke lage mikroriper i den tett sorte lakken på felgene.
Felger fikk 2 lag Max Protect V3 på utside, og 1 lag ubuffet inne i tønna. 

 

IMG_20190404_181953.thumb.jpg.6c555b1ac231a3353f9cfb2d175505bd.jpg

 

Senterkopper og hjulmuttrer ble selvfølgelig også coatet!

 

IMG_20190405_202030.thumb.jpg.9475e10492be61b038c0c3794905498d.jpg

 

Bilen ble så satt opp på bukker for å lette tilgang både til vask og coating av bremser og understell, samt enklere montering av styling deler.

 

IMG_20190406_161332.thumb.jpg.802af9f6030f80a0cf8e7558271dbd38.jpg

 

Startet med vask av understell og bremser. Her ble det brukt en sterk Surfex HD blanding og en detailerkost, før det ble avspylt med vann. Caliperne var ganske blass i fargen, så trodde de var skitne, men vask hjalp ikke i første omgang her.

IMG_20190406_171103.thumb.jpg.5b502e8bf0d4482856a8c3799f3121a7.jpg

 

Etter vask og tørk ble caliperne tørket over med bremserens for å fjerne de siste ulumskheter og forurensninger som kunne ligge igjen,

IMG_20190407_134937.thumb.jpg.b6d7357a72270601c4b9857e8dcba5cc.jpg

 

Når dette var gjort fant jeg frem en flaske med CarPro Dlux som jeg hadde liggende og fikk coatet caliperne. Dette løftet fargen i disse meget godt, og fikk de tilbake til orginalt utseende! :D 

 

IMG_20190407_141319.thumb.jpg.d54a0c148d3d1d8c76e1e11ae3aca8a5.jpg

 

Før

IMG_20190407_141703.thumb.jpg.cd2d3d2f594315a16ef38c57b1d4000a.jpg

 

Etter

IMG_20190407_142849.thumb.jpg.7c4d7132c78fb8a28c6aa54e8b1568e4.jpg

 

Så var det på tide å bryne seg på lakken. Tar først en sjekk på lakktilstanden og finner da alltids noe.

 

IMG_20190408_202424.thumb.jpg.f7c0fd388dab1f1ed1d00c3f089a53c4.jpg

 

IMG_20190408_202457.thumb.jpg.53fc1657e64064d7f247f9ca1e2591e2.jpg

 

IMG_20190408_202503.thumb.jpg.5af9e21fb18440ca4db232e19dea264e.jpg

 

IMG_20190408_202512.thumb.jpg.c111199d3c41e63c1a7331ab641b8bfe.jpg

 

IMG_20190408_203046.thumb.jpg.752e685d14140a8dc5cf0837f030554e.jpg

 

IMG_20190408_221529.thumb.jpg.1b53782f6caef80046dc68f2ad8e03f1.jpg

 

IMG_20190408_202340.thumb.jpg.6cf2979392cc6a3b9e32686e4a2067fc.jpg

 

Fant også denne dypere ripen/skaden på førerdøren.

 

IMG_20190408_202354.thumb.jpg.8e2fe12236499eb22ac7f127cc9b0da6.jpg

 

IMG_20190408_223026.thumb.jpg.e07ee3f9311f8d1c9ff409afc06234a2.jpg

 

Tok for meg denne først og spotslipte denne med P3000 papir.

 

IMG_20190408_223318.thumb.jpg.f4562572fcd1607c44ed65c9b15ebde4.jpg

 

Finner frem grovsteget iform av Koch Chemie Heavy Cut H9, Koch Chemie hvit skumpad og roterende. Både 125mm og 80mm roterende, samt Flex 7-12 med tilhørende Koch Heavy Cut pute ifra den nyeste serien.

 

IMG_20190408_202949.thumb.jpg.4e9632c2cceedf7cb95f72fa558a1471.jpg

 

Kjører noen steg og da er ripen borte, men endel ugang blir det selvfølgelig etter en slik kombo på en så myk og sensitiv lakk.

 

IMG_20190409_201343.thumb.jpg.60b0b76912f24588a5f8eb7a195ebb59.jpg

 

Fyller i lakk og sliper ned noen steinsprut på fronten og panser.

 

IMG_20190408_202303.thumb.jpg.d92e0ea8a30c5bf9f0d598193d7d6248.jpg

 

IMG_20190408_202308_1.thumb.jpg.8e30d7f0155c5608d9bf02396f3517de.jpg

 

IMG_20190408_202319.thumb.jpg.bd981eaa80fa5d99f7c7a8bb59ca4423.jpg

 

Og så var det klart for å ta grovsteget på resten av bilen. Her ble det ikke tatt så mye bilder, så herifra og ut er det bok bilder både ifra grovsteg og mellomsteg. Mellomsteget besto av Koch Chemie Fine Cut F6.01 med tilhørende pads på roterende maskin, Flex XFE 7-15, Flex XFE 7-12 og Flex PE-8.

 

IMG_20190414_150855.thumb.jpg.ab5f37b43c11a9abfb23b0c1935d0948.jpg

 

IMG_20190408_203051.thumb.jpg.ded4eeff722a6a55c6f17fec63b6fa80.jpg

 

Før

IMG_20190409_201823.thumb.jpg.68f9bf5ebcf673779959b0faafbc1bfc.jpg

 

Etter

IMG_20190409_203140.thumb.jpg.23ce8563a45d874e1848b7f17e321e88.jpg

 

Før

IMG_20190409_215424.thumb.jpg.2547dc08d8e26b75fa315cd45a387fc7.jpg

 

Etter (Husker ikke helt, men dette er nok etter mellomsteget med tanke på lite ugang)
IMG_20190409_215946.thumb.jpg.31cb96afed212c3e4ceab8efabe997b1.jpg

 

IMG_20190412_211501.thumb.jpg.52ec0363735496ca2b39cf24ccad799e.jpg

 

IMG_20190412_211508.thumb.jpg.28310b21e50bc56ff002213bec436fe0.jpg

 

Her er Camaro merker på forskjerm tatt av, så tapen her er maskeringen for å få montert de nye emblemene på samme plass.

IMG_20190412_215613.thumb.jpg.2e26e151e5f0054317a4eb71e81eeb68.jpg

 

IMG_20190412_212637.thumb.jpg.640bfef96245f250bfbcd70a681e67d9.jpg

 

IMG_20190412_212646.thumb.jpg.5ce9f08de311fe73400831c7e998af31.jpg

 

Det kommer seg! :thumbup:

IMG_20190413_001513.thumb.jpg.7b39cdf946f1aee4490f12a06d87536e.jpg

 

50/50

IMG_20190413_141315.thumb.jpg.efcb669a95fca0b2937efb4fb5b4244c.jpg

 

Midt i arbeidet ble jeg forstyrret av ett bud ifra DHL kakket på døren. Da hadde eieren fått ekspressendt stylingen til bilen direkte ifra USA til meg. Så da var det bare å hive seg rundt å få montert dette! 

 

Frontleppe montert!

IMG_20190410_194103.thumb.jpg.db99e4cb64cbfaeebdc29f890b0737e2.jpg

 

IMG_20190411_163141.thumb.jpg.c777098bfeaf627817ddb4907af19e7e.jpg

 

Måtte hente inn en kompis til hjelp med justering og opplining av sideskjørt slik at disse ble sentrert korrekt.

 

IMG_20190410_201027.thumb.jpg.dd1dc826f333af10c17a6d0aedfd3e8a.jpg

 

Sideskjørt montert! :D 

IMG_20190411_163152.thumb.jpg.bdb85bba2fce1dc25228999db310624a.jpg

 

IMG_20190411_163154.thumb.jpg.afd2ac841ce720f577aacfcc824878bb.jpg

 

Etter at grov og mellomsteget var ferdig og stylingen var montert, så var det på tide å få på de nye felgene som hadde fått herdet i en god uke etter de ble coated. Ikke noen småtterier av dekk, her har vi min trofaste arbeidssko, crocs for scale :lol:

 

IMG_20190413_001624.thumb.jpg.2ec598b66df84da7357844a46453f37a.jpg

 

Felger montert og bilen senket ned.

IMG_20190413_005515.thumb.jpg.23b121553bc71c093e138c71ba87379c.jpg

 

Går over en rundre med CF02 for å fjerne evntuelle oljer og polishrester etter grov og mellomsteget. Av erfaring er Scholl CF02 veldig snill på sensitiv og myk tett sort lakk, og det stemte godt her også.

 

IMG_20190414_144835.thumb.jpg.5340682f629fef0ac43bcfc9f75a7998.jpg

 

Og så var det tur for finsteget. Denne komboen trodde jeg at jeg hadde klar, så jeg fant frem Koch Micro Cut M3.02 med tilhørende pads på Flex XFE 7-15 og XFE 7-12.

 

IMG_20190414_151102.thumb.jpg.0794461382a285d04f81f244718e76e2.jpg

 

Før finsteg

IMG_20190414_151650.thumb.jpg.ece2a7419b95ae8881f47099d673d923.jpg

 

Etter finsteg

IMG_20190414_152302.thumb.jpg.ae19175086db5994f71aee43d8f78bed.jpg

 

Så jo meget bra ut dette, men ved nærmere inspeksjon så oppdaget jeg det som man oftest får problemer med på slike lakker. Mikroriper, og mikroriper i fleng! Prøvde forskjellige kjøreteknikker med samme kombo uten hell så her måtte vi i prøveboksen.

 

IMG_20190414_162905.thumb.jpg.f0a1eeab70254cd4e0382e3fc551b525.jpg

 

Etter mye testing, frem og tilbake mellom forskjellige polisher, pads, maskiner og mikrofiberkluter fant jeg tilslutt komboen som fungerte best.
Endte opp med å kjøre roterende maskin på medium-høy hastighet med ekstrem kjapp føring av maskinen for å unngå varmgang (like kjapp maskinføring som de bedriver i ymse parkeringskjellere :rofl1:), Koch Chemie Antihologram M2.01 (Her var det viktig at jeg brukte M2.01 og ikke den nye M3.02, da M3.02 har litt mere cutting så ga denne ugang kontra M2.01) og en veksling imellom orange koch pad og sort waffle pad ifra Flexipads. Buffet også av polishen med nye mf kluter med GSM på 800. Etter dette ble resultatet strøkent!

 

IMG_20190414_174038.thumb.jpg.81a126ee4ab0c2b06c7e41e234f819dd.jpg

 

Resultat etter overnevnte kombo, null mikroriper! :D (Beklager polishstøvet)

IMG_20190414_162914.thumb.jpg.e842936d1f951703096737e3b7ecb02b.jpg

 

Kjørte bilen også ut i sollyset for å være sikker at det ikke var noe mere som skjulte seg, og resultatet var meget bra!

 

IMG_20190414_171100.thumb.jpg.3b3ffc83e10fb94971d507e214bfc8f6.jpg

 

IMG_20190414_171130.thumb.jpg.3446e54d589e88ad7c141a04d7034b5f.jpg

 

Når jeg endelig hadde knekt koden var det bare å få bilen inn igjen og fortsette med resten.

 

IMG_20190415_200128.thumb.jpg.6ef84cf3a5a05a1474057d4717c96cd8.jpg

 

Før

IMG_20190415_222536.thumb.jpg.0af4808eb24ca1456e163733cabc0d07.jpg

 

Ett noe blury etterbilde

IMG_20190415_223920.thumb.jpg.7a882a3e5a4776e5cf515a12fa997d8a.jpg

 

Før

IMG_20190422_111711.thumb.jpg.d8d451f53d99db2bf708a7702f8151ac.jpg

 

Etter

IMG_20190422_112313.thumb.jpg.0f51093178bf4cedac100d452842cf15.jpg

 

Etter at finsteget var unnagjort ble bilen igjen kjørt ut i solen for å se om det var noen områder som trengte noen strafferunder, og jeg fant noen.

 

IMG_20190416_174909.thumb.jpg.3179844414939a2796cfdbe3dc73b1e4.jpg

 

IMG_20190416_174917.thumb.jpg.fee15681f631b88f288498f196f44c54.jpg

 

Straffeområdene ble ordnet opp i, og bilen var endelig ferdig polert. Ble så wipet ned i 2 omganger med Scholl CF02.
 

Av beskyttelse så skulle denne få ett lag Kamikaze Miyabi og ett lag Kamikaze ISM 2.0, tilslutt toppet med Kamikaze Overcoat.
Dessverre gikk ikke dette helt etter planen... Kamikaze Miyabi gikk kjempeflott å legge uten noen komplkasjoner med lakken, men når ISM 2.0 derimot skulle legges begynte problemene å oppstå. ISM 2.0 la igjen ett grått slør som ikke ville la seg buffe av. Prøvde mange kombinasjoner av mf kluter, flashetid, temperaturer og aplikatorer uten hjelp, og etter å ha forhørt meg med Finn Hansvold, kom vi fram til at det var best å heller legge 2 lag med Miyabi. Så etter å ha polert opp området hvor ISM 2.0 ble prøvd pånytt, endte det tilslutt opp med 2 lag Miyabi toppet med Overcoat :thumbup: 

 

IMG_20190422_133133_1.thumb.jpg.9619d2ce16cf1b3229eb5ca4cb4dcdb9.jpg

 

Glass, vinduer og speil fikk 3 lag med Max Protect UGC Pro.

 

IMG_20190422_214527.thumb.jpg.da76da43f85feb7bb28e3fac481b08ed.jpg

 

Fant frem kniven og skjærte av overflødig gummi på alle dekk før disse ble satt inn med Koch Chemie PSS.

 

IMG_20190423_174809.thumb.jpg.120fb9dd4881bc3b3013d203e440d6eb.jpg

 

IMG_20190423_180526.thumb.jpg.c79284fb5bb8d80c408f5fbecbf8ad07.jpg

 

Eier hadde også ett ønske om å fjerne 2 små chrome lister under kjørelys i framfanger. Fant frem varmepistol, flexblades, kniv og litt avery gloss black folie og folierte opp disse! :thumbup: Grillene rundt ble selvfølgelig rengjort for skitt og waterspots :) 

 

Før

IMG_20190422_161552.thumb.jpg.4f097e47398081e940d29dbc9ebd91a6.jpg

 

Etter

IMG_20190422_161558.thumb.jpg.c36562ff347a6031ed21d379429160da.jpg

 

Som en aller siste touch på verket ble også markeringslys byttet ut til noen som var sota, kontra de orginale i oransje og rød farge.

 

IMG_20190423_183310.thumb.jpg.e39d127f1c4395934272aa73d57708f1.jpg

 

Og plutselig var bilen ferdig, og hva er vel bedre da enn å belønne alle som har giddet å lest helt hit med litt deilige ferdig-bilder? :D
(Trykk på bilder for større størelse og høyere oppløsning :) ) 

 

image.thumb.png.2eb7f4aba59c7dc977db6e2d9f1db457.png

 

image.thumb.png.ee2743694127bffd0dd64d6da9ea8b92.png

 

image.thumb.png.987dfb2056695f2bcd1b2ec8db5342dc.png

 

image.thumb.png.23427d462597b9c3346ad53173a99977.png

 

image.thumb.png.f2ba54a675127e239d93a730ba1b7952.png

 

image.thumb.png.1d29b906044315121f3ab7219863c165.png

 

image.thumb.png.0a917525fbfb685e9e4107e933435f90.png

 

image.thumb.png.948a90313880481134e218dbe5dda858.png

 

image.thumb.png.cb6ff54185de3d0152ec752195000a11.png

 

image.thumb.png.728f786754776da9c3621dc444bfb677.png

 

image.thumb.png.d17ecabc175ac0f74f2e321a78806ad8.png

 

 

 

image.thumb.png.629221c77ef8225836134a0179a2e9b0.png

 

image.thumb.png.cbaae7b09375a6caff761de5fc35cd17.png

 

image.thumb.png.77acee90e005ea58de30c5d7e6148377.png

 

image.thumb.png.38fbcfafaaf963547609eaa49523abb7.png

 

image.thumb.png.b8bd3aee271abe0e8555b5cac871cde2.png

 

image.thumb.png.f7a52f89866b7e2c7e993da130ff85e7.png

 

image.thumb.png.e3d09f5b813396069a5051294b50c495.png

 

Fikk ett lite besøk av ei Marihøne og pollenstøv også :lol:

image.thumb.png.4aaa0a64102e7faaaa1d63eb0d3358c5.png

 

image.thumb.png.fab21ca67ed352b5f57efd00c2961d24.png

 

image.thumb.png.bc373b0263455663cff5e4a1ade0c030.png

 

image.thumb.png.5ae813099f4d8026c65976d3152cfe29.png

 

spacer.png

 

Det er nesten obligatorisk for meg å legge med en liten videosnutt av lyd på denne også så her får dere både lyd og en liten walkaround på den!

 

 

 

Total tidsforbruk på denne jobben havnet på mellom 80-90 arbeidstimer fordelt på 3 uker.

 

Håper at denne falt i smak og at du trivdes i lesingen, takk! :D 

 

 

 

Endret av MortenHaa
  • Liker 8
  • DCN Poeng 25
Lenke til innlegg
Del på andre sider
einarhelge

Helt innafor å kalle denne en signature detail, for en jobb! Bedre enn dette får du det ikke

Min showcase                                                Mine S&S

2017 VW eGolf                                                 S&S 2003 Volvo V70                     S&S 2019 Tesla Model X

                                                                         S&S 2017 Aprilia RSV4 RF            S&S 2012 Mercedes Benz ML      

                                                                         S&S 2017 Volvo XC90                   S&S 2015 Subaru Outback

                                                                         S&S 2000 Porsche 911                 S&S 2017 Tesla Model S

Østergren bilpleie på Facebook                       S&S 2015 Nissan Xtrail

                    

 

 

 

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dæven for et resultat. Har virkelig brukt tid og hentet ut perfekt resultat. Kudos!

Min Produktlogg   Bilpleielogg                                                                                              [twitter]samfunnspsyk[/twitter]
 
2013 BMW 525d XDrive

2013 Ford S-Max 2.0 Titanium S
2012 Ford Fiesta 1.25
2011 Mazda 6
2006 Mervedes E 320 CDI Avantgarde
1999 Volvo V70 2.0LT

Lenke til innlegg
Del på andre sider
MortenHaa
27.10.2019 - 15.35, einarhelge skrev:

Helt innafor å kalle denne en signature detail, for en jobb! Bedre enn dette får du det ikke emoji1.pngemoji106.png

Takk så mye! Skal det bli bedre nå så må det blokkslipes, men da snakker vi en ekstremt mye mer omfattende jobb :P 

27.10.2019 - 15.45, Conkey skrev:

Dæven for et resultat. Har virkelig brukt tid og hentet ut perfekt resultat. Kudos!

Tusen takk! :) 

27.10.2019 - 17.36, Gizmo skrev:

Dette ble rett og slett ett rullende speil 😎

nydelig bil og en fantastisk jobb 👍

Takktakk! :D 

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Her er det bare å bøye seg i støvet :thumbs: Fantastisk jobb :thumbs:

Bilen i seg selv gidder jeg ikke kommentere fordi det ikke finnes "norske" ord som har dybde nok :lol:

Bilpleie ansvarlig merkeforhandler Mitsubishi og Hyundai

CarPro Certified Professional Detailer

Lenke til innlegg
Del på andre sider
MortenHaa
4.11.2019 - 1.24, D.Mikalsen skrev:

Sinnsyk bil og nydelig utført jobb, helt rått :thumbup:

Tusen takk! :) 

4.11.2019 - 9.23, Woopzy skrev:

Her er det bare å bøye seg i støvet :thumbs: Fantastisk jobb :thumbs:

Bilen i seg selv gidder jeg ikke kommentere fordi det ikke finnes "norske" ord som har dybde nok :lol:

Tusen takk! :) 

Lenke til innlegg
Del på andre sider
  • 3 weeks later...
25.11.2019 - 0.14, hdloop skrev:

Hei og kreds til sykt bra jobbe - spørsmål:

Har du retusjert dissse bildene eller er de rett fra kamera?

Utrolig glans du oppnår - bruker selv Gtec, og er nærme men ser du tar ut litt til :-)

Tusen takk!
Som hobbyfotograf kjører jeg alltid bildene mine en tur igjennom Adobe Lightroom, men ikke for å manipulere dem til noe de ikke er.
Jeg justerer hovedsaklig på utsnittet slik at dette er i vater og bildet ikke blir skevt, eksponering og highspots for å dempe utbrente/overeksponerte områder. Dette gjør jeg hovedsaklig av den enkle grunnen for at bildene skal bli nærmere realiteten av hva det øyet ser, kontra hva kameraet ser ved første knips. Håper dette svarte på spørsmålet ditt :)

Glans ligger 99% i forarbeidet, så her spiller forskjellige coatinger lite/ingen rolle :)

Lenke til innlegg
Del på andre sider
  • 2 weeks later...

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...