Gå til innhold

Recommended Posts

• Moderatorer
Skrevet
9 timer siden, Mr.rs4 skrev:

Skulle være førevar(siden jeg fikk lekkasje i luftsmører glasset, en messing kobling og en manuell ventil sprakk), og kjøpte meg en luftsnelle(på Jula) som skulle tåle 12bar, siden denne Stanley kompressoren skal gi 10Bar.

Etter et par timer bruk så begynte den å lekke inne i huset, antageligvis i en kobling. Så var det å sette den gamle biltema sin opp igjen da(som "bare" tåler 8bar, og har ikke hatt lekkasjer enda ihvertfall(snart 3-4timers bruk).

Den luftsnelle til Jula, leverte jeg tilbake, og de skulle sjekke hva som var galt(leverte inn på fredags ettermiddag). Får svar på mandag. Hadde håpet å fått bare byttet den med en gang, uten å levere inn og sjekke osv.

Link til 12bars slangetrommel

http://www.jula.no/catalog/verktoy-og-maskiner/trykkluft/kompressortilbehor/slanger-og-tromler/automatisk-slangetrommel-077014/

Tror jeg velger penger tilbake om det blir mulighet her ja.

Anbefaler biltema sin nye slangetrommel på det sterkeste. Tåler 10 bar uten problem. Enkel å rulle inn og ut, og veldig god luft gjennomstrømming. Prisen er også bra.

http://www.biltema.no/no/Verktoy/Trykkluft/Slange-og-slangeoppruller/Slangetrommel-38-gummislange-2000038017/

Skrevet
3 hours ago, magne said:

Anbefaler biltema sin nye slangetrommel på det sterkeste. Tåler 10 bar uten problem. Enkel å rulle inn og ut, og veldig god luft gjennomstrømming. Prisen er også bra.

http://www.biltema.no/no/Verktoy/Trykkluft/Slange-og-slangeoppruller/Slangetrommel-38-gummislange-2000038017/

Om den har samme slange som man får kjøpt løst hos Biltema er den også av veldig god kvalitet :) 

Skrevet

Har en Slangetrommel med snur og 20m slange, meget bra, Den rekker fleste plasser.

http://www.biltema.no/no/Verktoy/Trykkluft/Slange-og-slangeoppruller/Slangetrommel-360-trykkluft-2000030873/

Den du linker til @magne er noe stor, trenger en liten over arbeidsbenken, som ikke tar for mye plass. Har ikke så mye plass i den lille garasjen min :-)

Om den "gamle" biltema slangen ikke holder så setter jeg bare opp en spiral slange og uttak, vis jeg ikke finner en liten og fin slangetrommel med retur.

• Moderatorer
Skrevet
Om den har samme slange som man får kjøpt løst hos Biltema er den også av veldig god kvalitet [emoji4] 

De vanlige biltema slangene er ganske stive. Slangen på denne er myk, men tjukk og solid.
Skrevet
5 hours ago, magne said:

De vanlige biltema slangene er ganske stive. Slangen på denne er myk, men tjukk og solid.

Det stemmer. De selger den også løst :thumbup:

• 1 year later...
TurboTore
Skrevet

Jeg har kjøpt 90 liters kompressoren fra Moe & Co,men stusser litt på luftmengden den avgir;

Før kjøp fikk jeg opplyst 398l/min gjennomløpt luftmengde og 300l/min fritt avgitt luftmengde, men det tar jo 4 minutter og 53 sekunder å fylle tanken på 90 liter...🤔

Flere som har målt dette? For ordens skyld har jeg også bedt Moe om en forklaring på dette.

• 2 weeks later...
  • Moderatorer
Skrevet
25.3.2019 - 23.06, TurboTore skrev:

Jeg har kjøpt 90 liters kompressoren fra Moe & Co,men stusser litt på luftmengden den avgir;

Før kjøp fikk jeg opplyst 398l/min gjennomløpt luftmengde og 300l/min fritt avgitt luftmengde, men det tar jo 4 minutter og 53 sekunder å fylle tanken på 90 liter...🤔

Flere som har målt dette? For ordens skyld har jeg også bedt Moe om en forklaring på dette.

Ved hvilket trykk er 300l/min målt? Det har mye å si.

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Detailers Club bruker informasjonskapsler (cookies) til å måle trafikk, optimalisere siden og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du dette og våre Personvernvilkår