Gå til innhold

Recommended Posts

Skrevet (endret)

Ja, hvis holdbarheten er så bra som de påstår, så vil nok Glare fungere utmerket hvis bilen er ny og ripefri.

Siden jeg har gjort alt feil ved denne prosessen, så håper jeg noen andre kan og vil teste Glare også. Slik at vi får fram det resultatet man skal få ved denne behandlingen.

Endret av Colli
Skrevet

Jeg tenkte jeg skulle ta en ny test snart, men det har vært drittvær her i Oslo. Jeg har fått meg både maskin og pads.

Bilen min er Polert med Glare for 1 år siden, men det var for hånd.

Denne helgen er det meldt regn og kansje snø på søndag. Så det blir nok ikke denne helgen.

Jeg skulle gjerne hatt en hall å gjøre det i...

Skrevet

Ja, det er bare å kjøre på med bilder. :) Gleder meg til å se hva du får ut av det. Du må i hvert fall vise oss utgangspunktet i STERKT lys, samme med resultatet.

Skrevet
Sikkert bra saker men dog ikke idiot sikkert noe forbruker produkter ofte må være aka wowo (wipe on, wipe off)

Glare har et produkt i denne klassen også. Det heter Sahara....

Dette er tatt fra: http://www.glare.no/visartikkel.asp?art=356

"Glare Sahara er en vask og polish i ett og samme produkt. Passer utmerket som et vedlikeholds produkt for Glare behandlede overflater, men er også suveren på ikke Glare behandlede overflater. Spray på, arbeid produktet lett inn med en mikrofiberklut, la det tørke i fem minutter og tørk av med en ren og tørr mikrofiberklut – resultatet er en polert overflate på rekordtid. Produktet inneholder Glassplexin og leveres med sprayhåndtak."

Jeg bruker denne selv på bilen, når jeg vil ha litt ekstra shine, men jeg har testet den på andre biler og fungerer like bra der. Den fjerner ikke riper eller swirls, men setter ikke merker på lister. Jeg bruker den på HELE bilen... Glass, lister, speil lykter osv.

Jeg vasker først med Glare Såpe og tørker bilen. Så tar en sjapp runde med Sahara. Tar 10-15 min på min bil.

På ikke Glare behandlet bil, tar jeg 2 runder. Den erstatter ikke polish'en til Glare, men gir 2-3 måndeder beskyttelse.

Hvis du leser på glare.com ser du at denne er utviklet for å vaske bilen når man ikke har vann tilgjengelig. Vi har nok vann, så jeg vasker alltid bilen først.

NeDD
Skrevet (endret)

Enig i det dere skriver men vil føye til en kommentar til han Glaze fyren:

"Dette er sidene til vår Australske kollega som kommer til Norge i midten av mai for å holde et bilpleie kurs vi arrangerer. Jeg har fortsatt til gode å se noen som er i nærheten av å fremskaffe slike resultater – og ikke minst – de varer i minimum 12 måneder."

Jeg ville GJERNE sett en bil som var behandlet med Glaze, kjørte på norske veger med norsk vinter, salt ++

Fortsatt pen etter 12 måneder med vanlig vask + litt voksing av og til? :unsure:

"– de vet hva som fungerer og har vært med på å utvikle produktene i USA."

Nytter ikke å utvikle et produkt der det er 25 grader og sol gjennom hele året. Kom til Norge og oljefyller produktene deres. :)

EDIT: Bilder lyver uansett. Mange riper og sjolder viser ikke om man tar bilde fra rette vinkel.. Det er hvordan de ser ut irl. som teller.. Uansett hva glazefolket sier, så er det ikke bildene som teller ;)

Endret av NeDD

Ueland Bilpleie & Detailing
v/ Kenneth Ueland - Mob. 93096714.

Mine jobber

Detailer-garasjen

Vår Facebook side

Skrevet

NeDD, du kan ikke legge syntetisk polymer, eller carnuba voks på Glare produkter... Så det går ikke an å vokse mellom... Da må du til med Glare Pro Polish. De er sterkt i mot voks.

Skrevet
Ja, det er bare å kjøre på med bilder. :) Gleder meg til å se hva du får ut av det. Du må i hvert fall vise oss utgangspunktet i STERKT lys, samme med resultatet.

Jeg skal passe på å ta masse bilder, før, etter og underveis. Jeg har har fått shoppet noe som ikke er tilgjengelig enda også...

ClearCoatChristR
Skrevet
1. ”Knock Out var helt håpløst”: Vi anbefaler å bruke en fuktig fille til å fjerne Knock Out, det som eventuelt fortsatt sitter på lakken vil enkelt fjernes når du begynner med Micro Finish. Knock out har sin konsistens av meget viktige årsaker – den skal fjerne riper kjemisk ved å mykne klarlakken og ved å fylle igjen riper – derfor har den nesten ikke slipemidler i det hele tatt. Andre rubbing produkter har slipemidler i seg og vi er ikke tilhengere av å fjerne klarlakk for å fjerne riper, klarlakken sitter på bilen for å beskytte den – dette er et prinsipp jeg tror alle som driver med lakkering holder med oss i – alt for mange i Skandinavia rubber med aggressive rubbing produkter og eneste måten å fjerne en dyp ripe på er å fjerne klarlakk – det er ikke bra for bilens lakk.

Aha, smart anbefalning... Å la rubbingen ligge igjen når man begynner å polere... :P Selvfølgelig må man fjerne klarlakk for å fjerne riper. Å fylle igjen riper kan man jo gjøre med en boks Poorboys.

2. ”Micro Finish var full av olje”: Glare produktene har mindre enn 4% petroleum i seg og er ikke merkepliktige engang – hvordan du kan si at micro har mye olje i seg forstår vi rett og slett ikke. Andre kunder roser Micro for å være Swissvaxært enkel å jobbe med og for å etterlate seg meget blanke overflater. Eneste jeg kan tenke meg her er at du har brukt alt for mye middel – husk at produktene skal holde til 3-4 biler. Ser også at du kommenterer at vi på sidene skriver at man bare skal bruke litt middel – det er faktisk helt riktig at man skal det – dette styrker teorien min om at du har brukt for mye middel.

Hvordan går det ann å bruke for mye Glare når det står at Glare ikke kan over-appliseres? Sykt at en flaske til 300kr bare skal vare til 3-4 biler!

3. Med Glare SKAL du bruke lite middel og det er kanskje den største forskjellen fra voks produkter

Nå begynner jeg å lure igjen... Har Glare gutta noen gang prøvd voks? :P

Meguiars Fan
Skrevet

Hei igjen. Vi skal ikke alle sammen dra til Glare da ? Få en oppvisning vi seint kommer til å glemme. Få de til å invitere Detailers Club Norway til seg for ett forrykende shineshow :D Blir bare mer og mer oppgitt jo mere jeg leser og hører om Glare jeg for min del, men det hadde vært gøy å sett han .au proffen.

Håvard

Skrevet
Hvit pute og oransje pute blir nok kastet, den blå skal jeg klare å få ren. Hvis ikke jeg får den ren, så går alt i bosset! :) Ja, det ble blankt, men mangler noe dybde. Hadde lyst å hive på Max Wax, men det står jo på flaskene at jeg IKKE må hive på noe som helst annet av carnauba eller polymert. Så får vel høre på de da! :)

Har du forsøkt å vaske pad'sene med Glare såpa? Jeg vasker mine microfiber kluter etter polering i en bøtte meg rent varmt vann og et par korker med såpe. Middelet løser seg opp og legger seg i vannet...

ClearCoatChristR
Skrevet

Glare såpa skal vel mate glassplexin, og ikke oppløse det?

Skrevet
Glare såpa skal vel mate glassplexin, og ikke oppløse det?

Det jeg også mener...

• Admins
truhaa
Skrevet

Ikke sammen med 10 l vann, er vel grenser for hvor sterkt det er.....

Kan nok hjelpe det, ellers er det som jeg har nevnt Colli.....zalo....men skyll pads GODT etterpå....

Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.
-Thomas A Edison

NeDD
Skrevet

Jeg stiller også som skeptisk bilpleie-entusiast om de skal holde et show en plass ;)

Gjerne får sett en bil som har blitt behandlet for 12-14 måneder siden... Bra skrevet Collie, har akkurat lest diskusjonen du har hatt med Glare via e-post. Tror ikke de er så selvsikre som du utgir seg for å være..

Ueland Bilpleie & Detailing
v/ Kenneth Ueland - Mob. 93096714.

Mine jobber

Detailer-garasjen

Vår Facebook side

Skrevet
Jeg stiller også som skeptisk bilpleie-entusiast om de skal holde et show en plass ;)

Gjerne får sett en bil som har blitt behandlet for 12-14 måneder siden... Bra skrevet Collie, har akkurat lest diskusjonen du har hatt med Glare via e-post. Tror ikke de er så selvsikre som du utgir seg for å være..

Tror du kommer til å se at de er mer selvsikre enn de utgir seg for å være....

ClearCoatChristR
Skrevet
Ikke sammen med 10 l vann, er vel grenser for hvor sterkt det er.....

Kan nok hjelpe det, ellers er det som jeg har nevnt Colli.....zalo....men skyll pads GODT etterpå....

Helt sant det. Også er det jo noe som heter likt løser likt. Og vi vet jo at QD kan brukes til å løse opp herdet voks f.eks.

Skrevet
Tror du kommer til å se at de er mer selvsikre enn de utgir seg for å være....

Altså, jeg har fått det inntrykket av følgende: "Glare er best, Glare er det eneste som duger, Glare gir best resultat, uansett hva man sammenligner med, Glare er gud, alt annet er piss!"

Hvis man kan bli mer selvsikker enn dette Cirion, så må du fortelle meg hvordan det er mulig! :P

• DCN Poeng 1
Skrevet (endret)
Altså, jeg har fått det inntrykket av følgende: "Glare er best, Glare er det eneste som duger, Glare gir best resultat, uansett hva man sammenligner med, Glare er gud, alt annet er piss!"

Hvis man kan bli mer selvsikker enn dette Cirion, så må du fortelle meg hvordan det er mulig! :P

Nice ;) Mulig jeg har undervurdert deg Colli... Høres nesten ut som dette er din personlige holdning?

Men Glare har nok ikke noe problem med å holde det de lover. De holder på med tester og resultatene så langt er lovende.

Før jeg får flere meldinger om jeg jobber for eller med Glare, må jeg bare si det med en gang. Nope! Jeg jobber hverken for Glare eller jobber med Glare. Jeg er en IT mann, og har KCL som kunde. KCL har overtatt Glare og nå er jeg så heldig å kunne shoppe Glare produkter med en rabatt. Siden jeg er såppass hekta som jeg er, har jeg nå også fått shoppa en del produkter som kommer.

Siden jeg er mye på KCL har jeg også fått en del inside informasjon, og det er derfor jeg svarer som jeg gjør...

Så fort det blir vær til det her i Oslo, skal jeg ta en liten test av alt jeg har og ta masse bilder. Resultatet for dere vurdere selv. Jeg er ingen ekspert på Polish og har ikke vært på kurs med Glare. Likevel jeg har fått en del tips fra Glenn (KCL ansatt som jobber med Kemi og Glare) og skal gjøre mitt beste ut fra det. I tillegg har jeg erfaring fra et år tilbake når jeg tok bilen til fattern og min for hånd.

Denne gangen kommer jeg til å teste med Glare Pads og Glare poleringsmaskin samt følgende flasker:

Glare Ultra Wash (Bilshampo)

Glare Liqui Clay (Flytende ClayBar)

Glare Knock Out (Ripefjerner)

Glare Micro Finish (Lakkrens)

Glare Spider (Swirls fjerner)

Glare Professional Polish (Polering)

Glare Vinyl/Leather (Skinn og vinyl rens/fornyer)

Jeg skal ta masse bilder før, under og etter. Håper det er nok lys når jeg er ferdig... Bilen er svart, så swirls er lett å se. Siden jeg fikk tatt den for over 1 år siden, vil dere også se at jeg har laget nye vaskeriper og at jeg sannsyligvis klarer å fjerne disse igjen med mindre jeg tabber meg totalt du med maskinen. Men uansett nye vaskeriper, er lakken enkel å vaske og ser blank og nypolert ut etter bare vask og tørk. Jeg kommer ikke til å bruke Sahara flasken, siden det er noe jeg bare bruker når jeg vil ha litt ekstra shine etter en vask. Om jeg trenger Knock out, vet jeg ikke enda, men jeg gleder meg til å teste LiquiClay'en (fikk den på fredag sammen med Glare poleringsmaskin og pads samt skinn rens'en.) Jeg har de gamle store pads'ene... Det kommer nye snart, men jeg er for ivrig og ville ha med en gang ;)

Jeg håper å få testet på en sliten bil også etterhvert...

Skulle det være interesse for det, skal jeg også ta bilder av PC'en i bilen... (Ja jeg er en GAL IT mann med PC over alt.... Soverom, Stue, Kontor, Gjesterom, Kjøkken og i bilen...) For de som lurer, kjører jeg LinuxMCE hjemme og Centrafuse i bilen.

Endret av Cirion
Skrevet

Skjønte vel på første innlegget ditt at du ikke var den vanlige mann i gata, men der kom beviset :P

Personlig har jeg lagt fra meg planen om å teste Glare produkter etter dette utsagnet: " Knock out har sin konsistens av meget viktige årsaker – den skal fjerne riper kjemisk ved å mykne klarlakken og ved å fylle igjen riper – derfor har den nesten ikke slipemidler i det hele tatt"

Skal jeg fylle riper kan jeg bruke Autoglym Produkter til langt under halve prisen.

Skrevet
Hei igjen. Vi skal ikke alle sammen dra til Glare da ? Få en oppvisning vi seint kommer til å glemme. Få de til å invitere Detailers Club Norway til seg for ett forrykende shineshow :D Blir bare mer og mer oppgitt jo mere jeg leser og hører om Glare jeg for min del, men det hadde vært gøy å sett han .au proffen.

Håvard

Jobber du for eller med Mequiars? Høres nesten ut som Glare skremmer deg litt ;) Jeg skulle gjerne sett en sammenligning av Meguiars og Glare med proffe karer på hver av produktene.

Skrevet
Litt flere etter bilder

IMG_1578.jpg

Hvorfor teiper du over lister og dørhåndtak? Har du fortsatt Glare produktene? Prøv MicroFinish og Polish på dem...

Skrevet
Skjønte vel på første innlegget ditt at du ikke var den vanlige mann i gata, men der kom beviset :P

Personlig har jeg lagt fra meg planen om å teste Glare produkter etter dette utsagnet: " Knock out har sin konsistens av meget viktige årsaker – den skal fjerne riper kjemisk ved å mykne klarlakken og ved å fylle igjen riper – derfor har den nesten ikke slipemidler i det hele tatt"

Skal jeg fylle riper kan jeg bruke Autoglym Produkter til langt under halve prisen.

Jeg har vel aldri noen sinne vært noen vanlig mann i gata... Har alt for mye sprøtt på gang hele tiden til det ;)

Når jeg kjøpte Glare produktene første gang, var det ikke via KCL og jeg har fortsatt ingenting med Glare å gjøre. Glare er bare en bitteliten produkt del av det KCL selger. Bare sjekk ut www.kcl.no de har over 40 000 varer... KCL ble 100år gammelt i 2006... Jeg tar meg av Servere, PC'er og bruker problemer hos dem.

Jeg vil tro Glare og Autoglym fyller riper på 2 helt forskjellige måter. Kan du bruke avfetting etterpå og fortsatt være kvitt ripene?

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Detailers Club bruker informasjonskapsler (cookies) til å måle trafikk, optimalisere siden og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du dette og våre Personvernvilkår