Colli

Peugeot 106 Møter Glare

146 innlegg i emnet

Da har jeg fått testet Glare, endelig… Jeg vil først få lov å takke Vest Bilutstyr ved arevb for demoprodukter.  Har gledet meg lenge til å teste dette hypa merket lenge, og i dag lot det seg gjøre. Skal ikke legge skjul på at Bjørn Borg boxer fra truhaa står høyt på ønskelisten også.

Uansett, her har vi listen over ting jeg har brukt i dag.

Vask

NXT Gen Car Wash + Chenille mitt + 2 bøtter

Dehydrator towel fra SS

Optimum NO Rinse + Riccardo Clay

Lakkprosess

Glare Knockout på roterende oransje LC pute

Glare Microfinish på roterende hvit LC pute

Glare Professional Polish på roterende blå LC pute

Glare Professional Polish for hånd

IMG_1579.jpg

Nå skal det sies at Glare-prosessen IKKE krever clay, men av hensyn til meg selv, bilen og utstyret mitt så clayet jeg. Knockout er liksom ment for å svi vekk dritt, samt korrigere, friske opp, fylle igjen og ja… Hele pakken…

Her har vi bilen slik den så ut da jeg fikk den i dag tiiiiiidlig (0530)

IMG_1547.jpg

IMG_1548.jpg

IMG_1549.jpg

IMG_1550.jpg

IMG_1551.jpg

IMG_1552.jpg

Sånn ser inspeksjonen ut, ikke helt bra dette nei.

IMG_1553.jpg

IMG_1554.jpg

IMG_1555.jpg

IMG_1556.jpg

IMG_1557.jpg

IMG_1559.jpg

IMG_1561.jpg

IMG_1560.jpg

Etter litt Knockout så det slik ut

IMG_1558.jpg

IMG_1563.jpg

IMG_1562.jpg

IMG_1564.jpg

IMG_1565.jpg

Så Microfinish sin tur

IMG_1566.jpg

IMG_1567.jpg

IMG_1568.jpg

IMG_1567.jpg

IMG_1568.jpg

IMG_1569.jpg

Til slutt har vi da Pro Polishen

IMG_1570.jpg

IMG_1571.jpg

IMG_1572.jpg

Så, hva syns jeg egentlig? Knockout må være den dårligste rubbingen jeg har testet. Bare konsistensen var et helvete før jeg hadde begynt. Snakker om grøtaktig gummi med alt for mye ”olje”. Den var grusom å jobbe med på lakken. Den som påstår man trenger lite av dette produktet, må ha polert en miniatyrmodell av en bil!! Den fjernet greit med riper og swirls, men tok ikke like mye som jeg hadde håpet. Jo mer produkt jeg brukte, jo bedre syns jeg den virket. Kan nevne at det var vanskelig å fjerne produktet uten å lage skjolder også (pga denne oljesaken de har i)

Microfinishen hadde heldigvis en mye bedre konisistens, og var MYE lettere å arbeide med. Knockout var en stor grisete operasjon. Denne luktet godt, og den fjernet de matte områdene og ripene etter rubbingen. Swissvaxært mye olje i denne også, sikkert for å fylle igjen mest mulig riper.

Så Glare sin LSP, Professional Polish. Denne var veldig lett og tynn, og bød ikke på noen problemer. Mindre olje i denne, men den var tung å fjerne. Det ble blankt i hvert fall.

Så… Konklusjonen min er vel at jeg ikke ble noe sånn veldig overrasket. Det ble blankt, det ble glatt, det ble ikke bra nok etter mine standarder. Det at man kan bruke et par dråper er i hvert fall den største løgnen her inne til nå. Glare overbeviser meg ikke, i hvert fall ikke mtp prisen på disse produktene. Resultatet får dere bedømme selv!

Endret av Colli
0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Litt flere etter bilder

IMG_1573.jpg

IMG_1574.jpg

IMG_1575.jpg

IMG_1576.jpg

IMG_1577.jpg

IMG_1578.jpg

Endret av Colli
0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Endelig, testen hele forumet har ventet på!

Bilen ble jo blank ja, og swirlsene forsvant, men jeg syns kanskje at det mangler det lille ekstra. Det store spørsmålet er jo, hvordan vil holdbarheten være?

Det som også bekymrer meg er putene dine. Vil de få sånn glasspaflexin eller hva det heter i seg? Var det vanskelig å rengjøre dem?

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvit pute og oransje pute blir nok kastet, den blå skal jeg klare å få ren. Hvis ikke jeg får den ren, så går alt i bosset! :) Ja, det ble blankt, men mangler noe dybde. Hadde lyst å hive på Max Wax, men det står jo på flaskene at jeg IKKE må hive på noe som helst annet av carnauba eller polymert. Så får vel høre på de da! :)

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ut fra bildene ble det blankt og pent der Øyvind,men hvis det er som du skriver et H og jobbe med så tror ikke jeg noen her inne på forumet kommer til og bruke glare.

Synd på en måte at det ikke ble et alternativ til og bruke men klarer de ikke bedre så får de jaggu klare seg uten oss :D

Ps:startet du på bilen 0530? og hva sa naboene? loool

Bra skrevet som vanlig Øyvind,du fortjener en boxer fra Truls for dette

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er greie produkter, for all del. Men den rubbingen var skikkelig skuff. Du kan heller ikke blande noen som helst av disse Glare-greiene med noe annet, og det blir derfor veldig uaktuelt for meg å bruke det selv. Jeg vil kunne vokse bilen flere ganger etter behandling. Bilen ble veldig blank og fin, men det kan man klare med lampeolje også! :P

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Endelig kom denne testen! :)

Resultatet ser jo helt greit ut egentlig, men man ser jo ikke helt sånn på bilder hvordan resultatet er.

Hvis produktene er vanskelig å jobbe med, så er vel ikke produktene noe særlig å samle på.

Er veldig spent på hvordan holdbarheten er!

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Endelig.......

Bra review der Colli.

Så jo blankt ut da, men det er greit å kunne nyte blankheten etterpå også, ikke sitte inne å gni inn armene med tigerbalsam, du benyttet maskin på dette, men det er nok mange som drar i gang med håndmakt, og da høres det ut som en bra tidkrevende jobb...At noe polish i 2008 skal være hardt eller tungt å fjerne fra bilen/lakken er hinsides, det finnes nok av saker ute nå som nesten blåser av bilen OG ser bra ut samtidig uten masse jobb.

At noe er tungt og jobbe med er ikke noe + nei. Det som ofte er, er vel at mange kjøper settet til Glare, og har ikke noe å samenligne det med når de drar i gang, når jeg benyttet Turtle Wax FØR jeg hadde noe å samenligne med var jo det også greie saker da...Derfor er det bra med en slik Review som dette da det kan samenlignes med noe annet som også er testet..

At det IKKE kan legges noe over dette er jo tragisk syntes jeg, syntetiske saker er jo bra de, men desverre er det litt "plastik" og flat look på det og en voks over er ofte nødvendig for at bilen skal stikke seg skikkelig ut i mengden....

Bra og ærlig dette føler jeg Colli....

Bare sende adr på PM el MSN så går boxern i posten.....og Nei vi trenger ikke bilder av det...he he

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Alltid kjekt med bilder..... ehh nei glem den :lol:

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skal jo ikke nekte for at det ble blankt og en stor forbedring, men det skulle neste bare mangle etter 4 steg med roterende. Skal jo bli spennende å se holdbarheten, men selve korrigeringen må man jo da se i sammenheng med at man kunne oppnådd det samme med to steg med annet merke og de stegene ville vært lettere å jobbe med.

Forøvrig er du bra koko i huet som står opp tidlig og begynner med bilpleie klokka halv seks ;)

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Halv seks er tidlig ja......jobber heller sent da...

Er man hekta så er man hekta

Sorry colli, den rosa string trusa er det tomt for i herre str....ville du hatt den i mint farge istedet? he he he

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Colli kan sikkert vente til du får den rosa tilbake in stock ;)

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bra noen endelig fikk testet produktene dems ;)

Fikk selv heller ikke noe Wow følelse når jeg så de bildene, men er litt vanskelig å se 100% hvordan resultatet ble på bilder.

Men er nok en grunn til at dem ikke har blitt så store som en del andre bilpleie prdoukter. blant annet tungvindt å bruke er et stort minus.

Hva med en test der man deler feks panseret i to deler, og bruker Meguiars på den ene, og Glare på den andre delen.

Se hvem som vinner på blankhet og ikke minst hva som er mest holdbart.

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det at den er tung og fjerne høres ikke bra ut, og hvis det ikke kan "blandes" med andre produkter blir det for min del ubrukelig. Resultatet så jo helt greit ut og det blir jo spennende å se hvordan holdbarheten er:)

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider
Du kan heller ikke blande noen som helst av disse Glare-greiene med noe annet, og det blir derfor veldig uaktuelt for meg å bruke det selv.

Enig, man må få lov til å bruke hva man vil i hvert steg. Glare er bilpleiekommunister! :P

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takker for kommentarer og creds folkens! Bilen ser egentlig knall ut den, litt flat dybde, men ellers gull. Eieren ble meget fornøyd, han kunne jo faktisk se refleksjoner i lakken!!! Det var en ny opplevelse! :P

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Veldig bra review colli ;) Da har vi fått avklart det, hehe.

Bilen ser ikke dum ut, blir moro å se hvor lenge den holder!

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Eieren bryr seg ikke så veldig mye om bilen, så den får vel kjørt seg ja... Kanskje han bryr seg nå! :P Han digget i hvert fall hvordan den så ut. :D

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sendte mail til Glare og gjorde dem oppmerksom på at jeg har testet Glare. Jeg fikk følgende svar:

Hei Øyvind!

Jeg leste testen som jeg antar det er du selv som har utført og har følgende kommentarer til den:

Først noe av det du skriver som jeg ikke forstår:

1. ”Knock Out var helt håpløst”: Vi anbefaler å bruke en fuktig fille til å fjerne Knock Out, det som eventuelt fortsatt sitter på lakken vil enkelt fjernes når du begynner med Micro Finish. Knock out har sin konsistens av meget viktige årsaker – den skal fjerne riper kjemisk ved å mykne klarlakken og ved å fylle igjen riper – derfor har den nesten ikke slipemidler i det hele tatt. Andre rubbing produkter har slipemidler i seg og vi er ikke tilhengere av å fjerne klarlakk for å fjerne riper, klarlakken sitter på bilen for å beskytte den – dette er et prinsipp jeg tror alle som driver med lakkering holder med oss i – alt for mange i Skandinavia rubber med aggressive rubbing produkter og eneste måten å fjerne en dyp ripe på er å fjerne klarlakk – det er ikke bra for bilens lakk.

2. ”Micro Finish var full av olje”: Glare produktene har mindre enn 4% petroleum i seg og er ikke merkepliktige engang – hvordan du kan si at micro har mye olje i seg forstår vi rett og slett ikke. Andre kunder roser Micro for å være Swissvaxært enkel å jobbe med og for å etterlate seg meget blanke overflater. Eneste jeg kan tenke meg her er at du har brukt alt for mye middel – husk at produktene skal holde til 3-4 biler. Ser også at du kommenterer at vi på sidene skriver at man bare skal bruke litt middel – det er faktisk helt riktig at man skal det – dette styrker teorien min om at du har brukt for mye middel.

3. ”Resultat ble bra, men ikke det beste du har sett”: Om Petter Solberg byttet bil med Sebastian Loeb, så tviler jeg på at det hadde gått særlig bra i begynnelsen – det vil si at han ville måtte trene med bilen før han kunne oppnå topp resultatet – det ville blitt bra, men å forvente at han ville vunnet med en gang er meget tvilsomt, faktisk umulig. Det samme er det med polish – tror ikke du skal forvente å noen gang teste et nytt produkt som gir deg det beste resultat noensinne på første forsøk – det er fordi produkter er ulike og spesielt når du går fra voks til annet middel som Glare faktisk er. Med Glare SKAL du bruke lite middel og det er kanskje den største forskjellen fra voks produkter – at du i din test rapport skriver det motsatte tyder på feil bruk.

Vi setter stor pris på testen du har utført og forstår at du er ute etter et profesjonelt resultat. Vi vet at Glare produktene får frem bransjens beste resultater om man utfører prosessen riktig. Det vil si at folk flest vil få Swissvaxært gode resultater ved å bruke produktene som om de ville brukt en vanlig voks – forskjellen vil være at Glare belegget varer lenger enn voks. Men om du ønsker et profesjonelt resultat, så trenger du opplæring og det er jo akkurat det vi ønsket å gi deg. Våre eksperter har jobbet med polering i 25 år og prøvd alt som finnes på verdensmarkedet – de vet hva som fungerer og har vært med på å utvikle produktene i USA. At produktene også er godkjent av Boeing for påføring på kommersielle flymaskiner, sier vel sitt om kvaliteten og egenskapene. Når vi tar showcars og biler for entusiaster, så arbeider vi minimum 4 timer med bilen utvendig, absolutt alle produktene vi da benytter er håndplukket – det gjelder alt som claybar, avfetter, smøremiddelet vi bruker til claybar, mikrofiberklutene, tre ulike pads, to forskjellige maskiner, temperatur på påføringssted osv – så skal du ha et profesjonelt resultat så overlater vi ingenting til tilfeldighetene.

Ta en kikk på:

http://www.paintprotectiondirect.com.au/gallery.html

Så ser du hva ”vår standard” er når vi snakker om profesjonelle resultater. Dette er sidene til vår Australske kollega som kommer til Norge i midten av mai for å holde et bilpleie kurs vi arrangerer. Jeg har fortsatt til gode å se noen som er i nærheten av å fremskaffe slike resultater – og ikke minst – de varer i minimum 12 måneder. I Australia er en ”hoffleverandør” til Mercedes og BMW – hans 10 år gamle BMW er mer strøken enn en butikk ny bil og det er også grunnen til at BMW og Mercedes kun benytter han der nede.

Jeg håper vi får anledning til å treffes for å utveksle erfaringer en gang i fremtiden, vi kommer definitivt til å ta kontakt med deg neste gang vi er i Bergen – for vi klarer rett og slett ikke å holde oss unna spennende utfordringer når det gjelder bilpleie. Om du skal til Oslo er du mer enn velkommen til vårt senter på Ensjø – jeg er ganske sikker på at det finnes mye å lære for deg om bilpleie, hvertfall lærer vi på Glare noe nytt hver eneste uke.

Best Regards

Glare Europe/Niteo Ltd

Espen Schonningsen

General Manager

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vi kan vel konkludere med at Glare kun fyller, og ikke sliper på noen måte. Det er vel kanskje også derfor jeg fant produktene litt "oljete" i forhold til andre ting jeg har prøvd. Det forklarer jo også hvorfor Cirion fikk bra resultat for hånd, siden det ikke trengs noe varme for å fylle igjen riper.

Hva angår bildene på den siden, så syns jeg de er urettferdige med etterbildene. De tar før bilder med sol på lakken, og etter bilder uten sol eller direkte lys på lakken, i tillegg til en ny vinkel. Clay? Trodde ikke Glare-prosessen innebar clay, men men.

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!


Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.


Logg inn nå

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    Ingen innloggede medlemmer aktive