Gå til innhold

Recommended Posts

Skrevet

Bedre enn ingenting det der. Ser ikke noe særlig med swirls der, så lakken er nok bra. :)

ClearCoatChristR
Skrevet

Har du fått padene dine rene Colli?

Fikk idag beskjed om at hvis du brukte Glare på padene, måtte du fortsette, eller kaste dem, siden andre produkter reagerer med Glare og padene blir ikke rene nok.

Skrevet

Jeg føler meg lurt, da har jeg 3 padder som er boss da... Stakkars Roybenz som har brukt Menzerna + Glare på bilen... Heh!

Skrevet (endret)

Er bare bs at det reagerer med alle andre midler, hvilke stoffer reagerer med hva, og hva skjer? Eneste som har skedd hos meg er at bilen fortsatt er blank og glatt. Tror faktisk det er samme smøremiddel i menzerna 106 og glare sine "ripefjærnere" Så det har ikke noe å si.

Her er kopi fra en mail da jeg spurte han fra glare:

>>>>>> Vi har polert mange nye Mercedeser uten problemer - du skal ikke

>>>>>> behøve

>>>>>> å

>>>>>> bruke det andre middelet, men om du synes det fungerer så er det

>>>>>> heller

>>>>>> ikke

>>>>>> noe problem, men prøv først med Micro på høyere hastighet.

>>>>>>

>>>>>> Mvh Espen

Endret av Roybenz
Skrevet
Er bare bs at det reagerer med alle andre midler, hvilke stoffer reagerer med hva, og hva skjer? Eneste som har skedd hos meg er at bilen fortsatt er blank og glatt. Tror faktisk det er samme smøremiddel i menzerna 106 og glare sine "ripefjærnere" Så det har ikke noe å si.

Slik som jeg har forstått det etterlater ikke menzerna seg noe som helst på overflaten etter bruk (oljer,silikon etc.),

dermed vil det ikke være noe å reagere med. (correct me if I`m wrong....Pirex?)

Som sagt i en annen tråd, hadde vært morro om du eksperimenterte litt med "vanlig" forsegling/glaze/voks oppå Glare, bare for å få bekreftet at det funker/ikke funker. (hvis du tørr :P )

Synes det er rart at det står en ting på flasken, mens folka fra Glare sier noe annet.

De hadde kanskje blitt tatt mer seriøs hadde det ikke vært for all "skryteoppiskyene" reklamen og "fancy" emballasje.

• Forhandlere
Scandicshine.no
Skrevet

Menzerna inneholder ikke silikon nei. Oljer er det for å holde overflaten våt og gi lengre virke tid. Men disse skjuler ikke swirls osv. For å være sikker om at alt er fjernet, går man over med Menzerna top inspection/alkoholblanding.

www.scandicshine.no
Alt i bilpleie

Skrevet (endret)

Jeg bestilte endel glare produkter igår, inkludert poleringsmaksinen men etter å ha lest igjennom her fikk jeg kalde føtter så jeg avbestilte det idag. Jeg har en Mercedes SLK230 som har falmet litt i lakken (matt og småriper) pga feil bruk av lakkrens og bruk av en poleringsmaksin ifra biltema, vet dumme meg!. Så jeg bestilte nettopp for 4000kr fordi jeg ikke ville gjøre den feilen igjen. Men nå følte jeg nesten at jeg har gjort den samme feilen igjen. Rart av meg?

Jeg har nesten null peiling på polering, men kunne noen anbefalt noe til meg? Jeg vil ha en god poleringsmaskin. Nå vet jeg ikke hvordan det er med paddene, om det er en standard som kan brukes på alle maksiner eller om man må ha spesiele for spesiele maskiner/produkter som f.eks på glare. Om paddene festes med borrelås eller om den er en infesting på maskinen?

Vet at det er en del, ok masse info på forumet men jeg har prøvd å lest men jeg føler jeg sikker igjen med formange muligheter.

Mvh André

Endret av Arotished
Skrevet

Drit i glare og kjøp noe som faktisk fjerner riper f.eks Meguiars eller Menzerna..

Glare paddene er kanondyre og tror nok paddene til Sonus Og Lc er ihverfall like gode..

Ta deg en titt på Scandic Shine

Sine sider og bestill derfra....

Gode produkter til en ok pris.

Skrevet
Slik som jeg har forstått det etterlater ikke menzerna seg noe som helst på overflaten etter bruk (oljer,silikon etc.),

dermed vil det ikke være noe å reagere med. (correct me if I`m wrong....Pirex?)

Som sagt i en annen tråd, hadde vært morro om du eksperimenterte litt med "vanlig" forsegling/glaze/voks oppå Glare, bare for å få bekreftet at det funker/ikke funker. (hvis du tørr :P )

Synes det er rart at det står en ting på flasken, mens folka fra Glare sier noe annet.

De hadde kanskje blitt tatt mer seriøs hadde det ikke vært for all "skryteoppiskyene" reklamen og "fancy" emballasje.

Har du prøvd å spraye vann på et område du nettopp har polert? Det beader som faen det :P

Menzerna legger igjen en tynn oljehinne igjen på lakken.

Denne får du vekk ved å blande litt sterk såpeblanding når du vasker, gå over med top inspection eller alcohol wipedown.

Scandicshine Detailer

• 8 months later...
  • Forhandlere
Bernhard
Skrevet

Er det noen flere her som har prøvd Glare sine produkter?

Jeg prøvde de på Passaten i våres og fy f... for ett resultat..

Regner meg som relativt dreven hva gjelder maskinpolering, men da følte jeg meg skikkelig dum.. Jeg var flau over åssen bilen så ut, og JAAA jeg har hatt Glare kurs...

• Admins
truhaa
Skrevet

Er litt "kirketro" over de som jobber med det også, bare å droppe å diskutere noe med de, for det de selger/har er uansett best... ble litt "what ever" for meg etter en snakk med en av de, hadde endt med krangel tipper jeg om jeg ikke hadde gitt meg....

Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.
-Thomas A Edison

Skrevet

Hehe, det var som jeg sa til ene kollegaen min som har fått den nye A4'n sin "profesjonelt" behandla med Glare.. "Det er kanskje ikke det aller beste, men det er i alle fall mye bedre enn det du hadde på den forrige bilen!"

(Ingenting.)

• Forhandlere
Bernhard
Skrevet
Er litt "kirketro" over de som jobber med det også, bare å droppe å diskutere noe med de, for det de selger/har er uansett best... ble litt "what ever" for meg etter en snakk med en av de, hadde endt med krangel tipper jeg om jeg ikke hadde gitt meg....

Tommy du snakket med el?

• 2 weeks later...
Skrevet

Jøss, her var det liv igjen ja.

Husker vi ikke tipset om å korrigere riper med menzerna, og så bruke Glare? Når de var i mot å fjerne klarlakk?

• Forhandlere
Bernhard
Skrevet

Husker du hvem du fikk det tipset av? Og når du polerte el hva man kan kalle det med Glare, brukte du kun roterende da el begge deler?

• Admins
truhaa
Skrevet

"Lakkprosess

Glare Knockout på roterende oransje LC pute

Glare Microfinish på roterende hvit LC pute

Glare Professional Polish på roterende blå LC pute

Glare Professional Polish for hånd"

Står i posten hvor han hørte det fra, men husker ikke..

Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.
-Thomas A Edison

• 3 months later...

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Detailers Club bruker informasjonskapsler (cookies) til å måle trafikk, optimalisere siden og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du dette og våre Personvernvilkår