Gå til innhold

Finnes det noe "interiørvask goodie bag"?

Recommended Posts

Skrevet

Hei :-)

Noen som har noen pakker å anbefale for effektiv interiørvask?

Mye støv som legger seg i firmabilen siden det støver stort sett overalt hvor vi jobber. Er lei av å drive med såpe og klut hele tida

Finnes det noe som hindret støvet i å feste seg i like stor grad f.eks?

• Moderatorer
Christer
Skrevet

Jeg har prøvd ymse remedier for å hindre støvet i å legge seg, men ingenting ser ut til å ha noen vesentlig effekt, så jeg legger det hovedsaklig for UV-beskyttelsens del, og for å gjøre det litt lettere å få vekk støv og fjas som legger seg.

Jeg finner ikke tråden igjen, men et medlem her (@Knutis? @Øyvind G? @magne?) testet 4-5 forskjellige interiørdressinger opp mot hverandre for et år eller to siden.

It's not the end of the world, but you can see it from here.

Samlede Werx | Bilpleielogg

einarhelge
Skrevet

God morgen :)

For å svare på om det finnes goodiebag, ja det gjør det.

Jeg tenker umiddelbart på bilpleiekongen sitt utvalg av "plukk&mix" -pakker når du spør etter en slik "goodiebag" :P

Eksempelvis denne https://bilpleiekongen.no/produkt/smart-interiorpakke/

Selv har jeg brukt GTechniq C6 og opplever det sjeldnere er behov for å tørke støv på dashbord hvertfall. 

http://concours.no/plast-og-vinyl/128-gtechniq-c6-matte-dash.html

Min showcase                                                Mine S&S

2017 VW eGolf                                                 S&S 2003 Volvo V70                     S&S 2019 Tesla Model X

S&S 2017 Aprilia RSV4 RF            S&S 2012 Mercedes Benz ML      

S&S 2017 Volvo XC90                   S&S 2015 Subaru Outback

S&S 2000 Porsche 911                 S&S 2017 Tesla Model S

Østergren bilpleie på Facebook                       S&S 2015 Nissan Xtrail

• Moderatorer
Skrevet
2 timer siden, Christer skrev:

Jeg har prøvd ymse remedier for å hindre støvet i å legge seg, men ingenting ser ut til å ha noen vesentlig effekt, så jeg legger det hovedsaklig for UV-beskyttelsens del, og for å gjøre det litt lettere å få vekk støv og fjas som legger seg.

Jeg finner ikke tråden igjen, men et medlem her (@Knutis? @Øyvind G? @magne?) testet 4-5 forskjellige interiørdressinger opp mot hverandre for et år eller to siden.

Hørtes ikke kjent ut for min del..

Skrevet

Har faktisk vert veldig fornøyd med Turtle wax perfect finish sin spray for dashbordet. (husker ikke navnet på denne i farten, selv om eg burde. Selger disse på jobben(a))

• Moderatorer
Skrevet

Interiøret i bilen min er veldig kresent på produkter. Så og si alt av produkter etterlater skjolder. Eneste som fungerte for meg var microfiber og vann.

Så langt har jeg kun funnet et produkt som ikke etterlater skjolder. Aerospace protectant 303.

Det skal beskytte mot UV stråler. Samler ikke mye støv heller.

Skrevet

Tørr mikrofiber er lettest på støv. Men sitter skitten fast må det vann til også. Bruker denne til støvtørking både i bil og inne http://norwex.no/product.aspx?pid=235&gid=26

Kjæreng Bilspa

Max Protect Certified Car Care Center, Max Protect Certified Detailer

Nettside                          Facebook

Min logg                          Min E61

Skrevet
12. februar 2016 - 8.37, Christer skrev:

Kan heller ikke si at jeg husker dette, men har jo prøvd mye rart på dashbord og interiør generelt. Jeg har slitt litt med mye det samme som Magne, nemlig skjolder.
Det er mye variasjon i materialvalg i interiøret, der både skai, plast og skinn er gjengangere. På skai og plast er det lite som funker bra, på skinn syns jeg vanlig conditioner funker best.
Den siste jeg brukte som jeg syns funket ganske greit var BlankBil's egen utgave, veldig lik Espuma Dasheen. Gir en matt look som ikke tiltrekker seg støv og lukter friskt.
For å fjerne støv bruker jeg nå denne: http://scandicshine.no/index.php?route=product/product&path=86_92&product_id=1040

Sprayer direkte på en MF og tørker deretter over. Lukter godt og skjolder ikke.

• Moderatorer
Christer
Skrevet

Hvis hukommelsen min bare hadde virket, så hadde jeg kunnet søke på noen fornuftige ord for å finne igjen tråden... kanskje det var @bsa?

Jeg bruker Gtechniq C6 Matte Dash og trives godt med den. Gjør lite til ingenting for utseendet, men tilfører UV-beskyttelse for å hindre at dashen sprekker opp i solen (AHAHHAHAHAHAHA, sol i Bergensområdet liksom :D) og gjør det enklere å få tørket støv.

• DCN Poeng 1

It's not the end of the world, but you can see it from here.

Samlede Werx | Bilpleielogg

Skrevet

Sorry sent svar her.

Tja jeg hadde denne for ørten år siden?

men jeg må innrømme at jeg egentlig ikke har tenkt voldsomt over støvavvisende egenskaper ved sammenligning av div dash-remedier.

Siste jeg testa nå er klassikeren scholl purple og den virka veldig fin på alle måter.

• 2 weeks later...
Simenhbe
Skrevet

Jeg har virkelig fått sansen for Nanolex interior cleaner. Verken bedre eller dårligere på å holde støv unna enn noe annet jeg har prøvd, men den lukten..:wub:

Har også Gtechniq C6 som jeg legger på med (u)jevne mellomrom. Har ikke merket noen som helst forskjell i verken finish eller egenskaper ved bruk av denne. Men når jeg først har den, så hvorfor ikke.

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Detailers Club bruker informasjonskapsler (cookies) til å måle trafikk, optimalisere siden og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du dette og våre Personvernvilkår