Gå til innhold

Mikalsens garasje 7x7


D.Mikalsen

Recommended Posts

Alfaduden

Gratulerer med garasje og hus! Dette så meeeeget oppegående ut! Gleder meg til å se videre. La et godt grunnlag til å inspirere meg til min egen garasje etterhvert! :)

"Alfa Romeo is for nice people" -J. Clarkson

 

Magnus Skjølsvik Svendsen


1986 Alfa Romeo 75 QV 2,5 6V Iniezione
2017 Mercedes B250e 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

D.Mikalsen

JEEEEEEEEEEZ jeg er misunnelig! Sterilt, cleant og stilfullt! Gratulerer! Skjønner godt du er fornøyd! 

Hehehe takker så meget for det :) Forstår misunnelsen, har vært en lang ventetid på denne drømmen :)

Gratulerer med flott hus og fantastisk grom garasje der du har tenkt på det meste. Likte også terrassen på garasjetaket som ga den nydelige utsikten. Good job well done! :thumbup: 

Tusen takk for det ØHN :) Har mer eller mindre fått alt på plass! Skal bli fint til sommeren igjen når møblene er på plass der ja :) Ty sir!

Strøkent :thumbup:

Takker ;)

Flott garasje, til stor inspirasjon. 

Takk for det, kjekt å dele litt her inne som folk deler så mangt fra før :)

Gratulerer med veldig fin garasje:) 

Takker så meget :)

Helt rått da:) veldig mye lufting der å:) bra det

Helt konge :) Ja en del ventiler, har også kjøpt en "varmeveksler" som er montert over dataen i hjørnet som går 70 sekunder på innluft og 70 sekunder på utlufting. Skal få inn noen bilder av den de nærmeste dagene :)

Rett å slett fantastisk fra a til å!! gratulerer her vi du ha mye bra kvalitetstid ser eg ;)

Hehe takker Andrè, din garasje har vært brukt litt her som kilde til litt idèer og slikt, blått og hvit går veldig godt ilag! :) Det kommer nok til å bli en del timer ja, hehe ;)

Helt rått. ☺ 

Uten tvil :D

Meget flott! :D
Likte S&S gjennomføringen :thumbs:

Takker så meget for det :) Hehe, ja det kan vell minne sterkt om en S&S, god vane ;)

Dette liker jeg:thumbup: Gratulerer med konge garasje og flott hus!:)

Det er godt, takker så meget for det :thumbup:

Gratulerer med støkent gutterom! B)

Spørsmål: hvordan fungerte epoxyen på murveggen ? Hvorfor ble det valgt Dampshield, pga raskere "tørketid" ? Hvor lenge lot du gulvet tørke før primer ?

Tusen takk for det :) Tror egentlig ikke epoxyen er beregnet for det, men av ren instinkt til å dekke til så ble dette tatt med i samme slengen. Kanskje ikke optimalt da det virket som det ikke fikk feste seg skikkelig og det rant nedover, det skal jo være et godt lag med epoxy for at det skal være slitesterkt, men det gikk ikke helt her men bedre enn ingenting. Dampshielden ble brukt etter anbefaling fra epoxygrossisten, bedre heft for epoxyen og bedre på langsikt. Ettersom de hadde gått over med helikopter så var gulvet ganske slick og jeg kunne nok påført epoxy direkte på gulvet uten dampshielden. Det gikk kort tid før det ble tørt, men jeg lot varmeovnen stå på i nesten 2 dager med rundt en 25-30 grader før dampshielden ble påført :)

Gratulerer! Helt strøkent! :)

Takker så meget :)

Veldig flott garasje (og hus vil jeg tro). Grattis. De hyllene du har i boden, hvor er de kjøpt? Evt link?

Takker så meget :) Huset er ikke så værst heller, kort fortalt så er det 140 kvadrat med 4 soverom og 2 bad + stue/kjøkken i ett, samt en grei gang, 1 bod og en bod/gang inn til garasjen fra huset :) Hyllene er kjøpt hos byggern. Det er disse: http://www.byggern.no/produkter/verktoy-og-redskap/stalreol-og-oppbevaring/stalreol/

Fantastisk! Og nå blir det forhåpentligvis litt gnikkings også!

Absolutt mister :D Det kan jeg garantere :)

Fy flate.. Dette var strøkent!! Stå på :)

Hehe takk for det Alex ;)

Meget lekkert å gjennomført. Er målene på garasjen 7x7m utenom boden i bakkant?

Takker så meget for det Tommy :) Målene er 7x7m utenom boden ja, boden er 1.6m dyp :)

Kvalmt........! :D

Hehehe :D

Strøkent!

Takker for det Robin :)

Kudos! Et flott prosjekt der. 

Takker for det ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

D.Mikalsen

Fantastisk! :wub:

Takker så meget for det :)

Gratulerer!

Såg meget bra ut!

Takker så meget Roald ;)

Strøkent!! Meget godt jobbet :) Er dette på det nye byggefeltet på Haganes dette? Syns det lignet litt på det nemlig ;)

Takker for det :) Du er spot on for det stemmer, er du kjent i området? :)

Helt konge! Herlig å se! 

Godt å høre :D

Fantastisk resultat! Bra jobba hele veien, lys og fin garasje - klar for mye kvalitetstid :) :thumbup:

Kan anbefale en stålvinkel på garasjegulvinngangen, forresten.

Takker så meget for det, her er det klart for kvalitetstid ;)
Det var jaggu ikke dumt, tusen takk for anbefalingen, dette skal skaffes, har jeg ikke tenkt på og det var en kanon idè :)

Gratulerer med garasje og hus! Dette så meeeeget oppegående ut! Gleder meg til å se videre. La et godt grunnlag til å inspirere meg til min egen garasje etterhvert! :)

Takker så meget for det mister :) Godt å høre :)

Utrolig inspirerende tråd med alle bildene! Gratulerer! Hvordan er det med vann og avløp?

Takker så meget for det :) Det er offentlig vann og avløp. Jeg tenkte en stund på sluk/avløp i garasjen men det ble fort dyrt.

Dette er fantastisk. Flott å se at folk gjør ting skikkelig! :D

Takker for det, godt å høre :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nydelig, og gratulerer så mye med hus! Var gjennom det samme i fjor selv. Veldig moro :)

Hva slags type plate valgte du på veggene? Vurderte du flere materialer opp mot hverandre, og isåfall; Hva gjorde at du landet på det du landet på? Spør fordi jeg sikter på å få plata garasjen innvendig selv, og jeg må også kunne henge opp litt vekt.

'21 Lexus UX 300e / '14 Lexus GS 300h [Solgt] / '11 Lexus CT 200h [Solgt] / '06 Lexus IS 220d [Solgt] / '99 Lexus IS 200 [Solgt] / '84 Toyota Corolla [Kondemnert]


Lexus - The Passionate Pursuit of Perfection

Lenke til kommentar
Del på andre sider

D.Mikalsen

Grom garasje du har bygd deg, ble virkelig fin! Feit julaften med alle pakkene også:)

kjekt og se hele oppbyggingen også, stor inspirasjon!

Takker så meget for det :) Hehe ja var julaften tidlig i år :) Godt å høre.

Nydelig, og gratulerer så mye med hus! Var gjennom det samme i fjor selv. Veldig moro :)

Hva slags type plate valgte du på veggene? Vurderte du flere materialer opp mot hverandre, og isåfall; Hva gjorde at du landet på det du landet på? Spør fordi jeg sikter på å få plata garasjen innvendig selv, og jeg må også kunne henge opp litt vekt.

Takker for det Geir :) Det er veldig gøy, eneste er at det går mye tid med å henge opp alt mulig og sånt, men det er jo kosen med det som er spesielt :)

Jeg gikk for gips plater, uten å husbeskrivelsen foran meg her så mener jeg disse var 19mm. Grunnen til at jeg gikk for dette var at jeg ville ha et clean look, slette vegger og helt lyst. Jeg var innpå tanken med fliser over alle veggene og våtromsmaling i tak men det ble ikke det nå. Jeg er ingen bygg mann og kan lite om dette, men hvis jeg skulle falle tilbake på fliser så kan vell disse henges utpå gipsplatene selvom de er malte. Gips er jo også "dødt" materiale som er bra for fliser har jeg hørt. Jeg brukte ikke så lang tid på å bestemme meg på dette punktet. Det eneste kjedelige med slik jeg har det er at du er svært avhengig av å treffe stenderene bak platene for å henge opp tyngre ting. Jeg har markert alle stenderene på veggene mine før jeg begynte å ta ting inn der når vi overtok huset. Jeg kunne godt tenkt meg å hatt det slik som på badene her i huset, der er det tykke treplater eller sponplater bak flisene og membranen, ypperlig til å henge tunge ting i og man kan skru overalt nesten, det har vell sine begrensninger til vekt dette også da. Jeg tenkte kanskje dette hadde vært en idè også men så er det dette med fukt i garasje og slikt, kanskje det ikke hadde fungert så bra.

Endret av D.Mikalsen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker så meget for det :) Hehe ja var julaften tidlig i år :) Godt å høre.

Takker for det Geir :) Ja jeg har fulgt med på den omfattende garasje tråden din, imponerende arbeid må jeg si selvom det er sikkert nevnt tidligere :) Det er veldig gøy, eneste er at det går mye tid med å henge opp alt mulig og sånt, men det er jo kosen med det som er spesielt :)

Jeg gikk for gips plater, uten å husbeskrivelsen foran meg her så mener jeg disse var 19mm. Grunnen til at jeg gikk for dette var at jeg ville ha et clean look, slette vegger og helt lyst. Jeg var innpå tanken med fliser over alle veggene og våtromsmaling i tak men det ble ikke det nå. Jeg er ingen bygg mann og kan lite om dette, men hvis jeg skulle falle tilbake på fliser så kan vell disse henges utpå gipsplatene selvom de er malte. Gips er jo også "dødt" materiale som er bra for fliser har jeg hørt. Jeg brukte ikke så lang tid på å bestemme meg på dette punktet. Såpass, du har vell nesten fliser i hele garasjen din? Det eneste kjedelige med slik jeg har det er at du er svært avhengig av å treffe stenderene bak platene for å henge opp tyngre ting. Jeg har markert alle stenderene på veggene mine før jeg begynte å ta ting inn der når vi overtok huset. Jeg kunne godt tenkt meg å hatt det slik som på badene her i huset, der er det tykke treplater eller sponplater bak flisene og membranen, ypperlig til å henge tunge ting i og man kan skru overalt nesten, det har vell sine begrensninger til vekt dette også da. Jeg tenkte kanskje dette hadde vært en idè også men så er det dette med fukt i garasje og slikt, kanskje det ikke hadde fungert så bra.

Kan ganske lite om dette selv, så jeg driver og gjør litt research nå ift. hva som tåler litt vekt. 

Jeg har ikke fliser ennå, ei heller innredning eller noe som helst. Derfor er det topp å finne tråder som dette. Keep up the good work!

'21 Lexus UX 300e / '14 Lexus GS 300h [Solgt] / '11 Lexus CT 200h [Solgt] / '06 Lexus IS 220d [Solgt] / '99 Lexus IS 200 [Solgt] / '84 Toyota Corolla [Kondemnert]


Lexus - The Passionate Pursuit of Perfection

Lenke til kommentar
Del på andre sider

D.Mikalsen

Kan ganske lite om dette selv, så jeg driver og gjør litt research nå ift. hva som tåler litt vekt. 
Jeg har ikke fliser ennå, ei heller innredning eller noe som helst. Derfor er det topp å finne tråder som dette. Keep up the good work!

Åja, det er sent på kveld her nå og en stund siden jeg har sett her inne, forvekslet din garasje med NEDD sin, beklager. Måtte ta meg en tur innom din å se og nå husker jeg. Du har vell ikke kommet skikkelig igang innvendig men det ser strøkent ut utvendig, var sånn det var, det var du som hadde sånn flott asfalt utenfor og flott brun farge på garasjen :) Det er et vanskelig valg å ta, det er fordeler og ulemper med alt, bare å velge det som passer deg best og ditt bruksområde :) Bare å høre med litt forskjellige folk, ta feks å hør med en fagmann innen våtrom, murer etc. Takker, håper du finner en løsning :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

D.Mikalsen

Dæven dette så gromt ut :) Her var det ikke spart på mye!
Utifra bestillingene og "lagerhyllene", samt kontortingene fikk jeg en følelse av at du skulle starte bilpleiebutikk. 

Hehe takker for det :) Ja det er noe med dette, det er kjekt å ha mye tilgjengelig til alle mulige oppgaver en skal løse ;) Men det er flere her i heimen/nærområdet som har sagt det samme som du sier ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

D.Mikalsen

Kult, kan tenke meg det blir mange kvalitetstimer her :)

Kan du sende link på høytrykksspyleren du handlet? Fornøyd med den?

Det skal nok bli mye kvalitetstimer fremover ja ;)

Jeg kjøpte den her: http://www.homestore.no/produkter/99-kampanje/3734-146025-foma-m-pluss-hoeytrykksvasker-pw-c23-i1408a-/ - Disse holder til bare 10 min vekke med bil her fra jeg bor, kan godt være de sender også eller så kan du finne en foma forhandler i nærheten av deg kanskje. Jeg er veldig fornøyd med spyleren, virker solid, ingen risting eller ulyder, god og lang slange som ikke lever som en pytonslange. Ganske enkelt å bytte lanse/skaft foran, det virker som den leverer en grei mengde med vann og bilene blir i hvert fall ren. Den ene lansen som følger med kan du justere strålen med som er veldig praktisk. Så alt i alt føler jeg dette er veldig mye høytrykkspyler for pengene :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for det :) Du er spot on for det stemmer, er du kjent i området? :)

Ikke så kjent der ute, bare hvert utom å snoket litt på tomter og hus der :P Endte opp med å kjøpe hus på Fjell i stedet :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...