Gå til innhold

Mikalsens garasje 7x7

Recommended Posts

Skrevet

Fine oppgraderinger, og mye påfyll av bruksmateriell. :thumbup:

Jeg ble litt nysgjerrig på hva du hadde på din whiteboard :lol:

Når du brenner så mye MF på coating, vasker du alle MF før bruk også? :P 

D.Mikalsen
Skrevet
4 minutter siden, Skydancer skrev:

Ser virkelig flott ut, alt er på stell emoji106.pngemoji6.png

Takker så masse Johnny :thumbup: Kommer seg veldig, hehe!

4 minutter siden, overlay skrev:

Fine oppgraderinger, og mye påfyll av bruksmateriell. :thumbup:

Jeg ble litt nysgjerrig på hva du hadde på din whiteboard :lol:

Når du brenner så mye MF på coating, vasker du alle MF før bruk også? :P 

Takker for det mister, hehe må være såpass :thumbup:
Haha, ja det ante meg. Var litt skeptisk til å legge ut bilde, men måtte vise fram dekslene som skjuler rørene og dreneringen til pumpen. Ikke noe big deal, det er kun produktkostnader for alt som blir brukt i henhold til en jobb, står egentlig mest om coatingene og dems produktkostnader ;) Ikke noe hemmelig egentlig.
Det går ca en 40 kluter pr jobb sånn grovt regnet, avhengig av størrelsen på bilen. Akkurat disse blå microfiberklutene her vasker jeg ikke, de går rett i bruk. Det som er så genialt med disse er at de loer ikke noe som helst, heller ikke noe støv og annet. Jeg har prøvd mange kluter, men disse blå fra Autoglaze er meget gode til coating. Jeg liker også veldig godt de gule klutene som bilnerden har, men dem er alltid utsolgt, hehe :) Gutta hos Autoglaze er flink med å lage til gode priser på kluter hvis en bestiller mange også :thumbup:

Skrevet
1 minutt siden, D.Mikalsen skrev:

Takker så masse Johnny :thumbup: Kommer seg veldig, hehe!

Takker for det mister, hehe må være såpass :thumbup:
Haha, ja det ante meg. Var litt skeptisk til å legge ut bilde, men måtte vise fram dekslene som skjuler rørene og dreneringen til pumpen. Ikke noe big deal, det er kun produktkostnader for alt som blir brukt i henhold til en jobb, står egentlig mest om coatingene og dems produktkostnader ;) Ikke noe hemmelig egentlig.
Det går ca en 40 kluter pr jobb sånn grovt regnet, avhengig av størrelsen på bilen. Akkurat disse blå microfiberklutene her vasker jeg ikke, de går rett i bruk. Det som er så genialt med disse er at de loer ikke noe som helst, heller ikke noe støv og annet. Jeg har prøvd mange kluter, men disse blå fra Autoglaze er meget gode til coating. Jeg liker også veldig godt de gule klutene som bilnerden har, men dem er alltid utsolgt, hehe :) Gutta hos Autoglaze er flink med å lage til gode priser på kluter hvis en bestiller mange også :thumbup:

Skydancer MF du handler da? Kjøpte inn en del av disse og V1 + UNC R 1.5 som jeg tenkte meg å prøve :) 

• Forhandlere
polishduden
Skrevet
Skydancer MF du handler da? Kjøpte inn en del av disse og V1 + UNC R 1.5 som jeg tenkte meg å prøve [emoji4] 

Skydancer er de lyse, pd worker er de mørke :)

Max Protect Certified Detailer - Max Protect Certified Car Care Center - Max Protect Certified Instructor
2001 Porsche 911 Turbo

2014 Volvo XC70
Blankbil AS - Følg oss på Facebook - www.blankbil.no

Gnukkehjørnet. Norges #1 detailing podcast www.gnukkehjornet.no

D.Mikalsen
Skrevet
9 minutter siden, overlay skrev:

Skydancer MF du handler da? Kjøpte inn en del av disse og V1 + UNC R 1.5 som jeg tenkte meg å prøve :) 

Det er disse: http://autoglaze.no/produkt/polishdudens-worker-10-pakk-microfiber/ :)

De som du har kjøpt bør man ta i maskinen, selv etter en runde i maskinen likte jeg ikke de til coating. Jeg følte at det kom lo/støv på panelet, har prøvd ved flere anledninger. De er dog veldig god til å buffe polish med, det er min erfaring. Disse jeg har linket til deg her fungerer for meg hver eneste gang når det gjelder å buffe coating :thumbup: Det må du gjøre, du vil ikke angre i ettertid, virkelig gode coatinger!

• Forhandlere
polishduden
Skrevet

Tror det er sublim du blander med Daniel :)

Max Protect Certified Detailer - Max Protect Certified Car Care Center - Max Protect Certified Instructor
2001 Porsche 911 Turbo

2014 Volvo XC70

Skrevet
47 minutter siden, polishduden skrev:

Skydancer er de lyse, pd worker er de mørke :)

Er det forskjell utenom fargen? Pris er lik :) 

• Forhandlere
polishduden
Skrevet
Er det forskjell utenom fargen? Pris er lik [emoji4] 

Jeg liker best skydancer til coating, det er en smakssak :)
  • DCN Poeng 1

2001 Porsche 911 Turbo

2014 Volvo XC70

D.Mikalsen
Skrevet
54 minutter siden, polishduden skrev:

Tror det er sublim du blander med Daniel :)

Hehe godt mulig :lol: Det er jo en smakssak som du nevner. Man må nesten bare ta den kluten en liker best og føler funker best, det er jo ingen tvil om at begge typer klutene fungerer. Når vi la coatinger i april på kurset så funket jo begge klutene veldig bra. Det finnes så mange typer kluter nå til dags at det burde ikke være et problem for folk å finne sine favoritter, jeg har funnet mine :thumbup:

• DCN Poeng 1
Skrevet

Flott å se at det er aktivitet i garasjen og at det drysser inn med pakker :D

D.Mikalsen
Skrevet
8/31/2016 - 20.48, Kjetil.T skrev:

Flott å se at det er aktivitet i garasjen og at det drysser inn med pakker :D

Fine greier Kjetil ;) Viktig å få inn litt ting til garasjen, godt å ha et lager med ting :lol:

22 timer siden, pck skrev:

Hvilke skruer bruker du til å feste nye skiltrammer med? Stort sett hver gang jeg har tatt av skiltene på biler er skruene som står i rustet.

Det er ofte jeg bruker de skruene som står på, men jeg har vært hos Møller i Drotningsvik og kjøpt en eske med 100 skiltskruer som jeg har i backup i tilfelle det ikke er så fine skruer :) Tror du kan gå til en hver bilforhandler å få skaffet dette.

Skrevet
56 minutter siden, D.Mikalsen skrev:

Fine greier Kjetil ;) Viktig å få inn litt ting til garasjen, godt å ha et lager med ting :lol:

Det er ofte jeg bruker de skruene som står på, men jeg har vært hos Møller i Drotningsvik og kjøpt en eske med 100 skiltskruer som jeg har i backup i tilfelle det ikke er så fine skruer :) Tror du kan gå til en hver bilforhandler å få skaffet dette.

Da jeg jobbet hos møller, så handlet vi disse skruene hos mekonomen.

• DCN Poeng 2

Tommy

TOMMY'S CAR SPA FOUNDER
SWISSVAX CERTIFIED DETAILER

SWISSVAX CERTIFIED INSTRUCTOR

DCN APPROVED DETAILER

2017 RUPES AMBASSADOR

RUPES ADVANCED LEVEL INSTRUCTOR

Tommy's CAR SPA (facebook)

Skrevet

denne har jeg faktisk ikke fått med meg! merkelig nok da jeg trur jeg har lest nesten alt her inne :rofl1:

men det må jeg si! fy faen for en drømme garasje! :D satt jo her og sikla for hver side jeg leste! :D

Og STOR! :D god damn! åh sånn må jeg ha meg en dag! :D

Max Protect Certified Detailer

Freakshows E39 530DAT

D.Mikalsen
Skrevet
1.9.2016 - 22.03, Tommy skrev:

Da jeg jobbet hos møller, så handlet vi disse skruene hos mekonomen.

Takker for tips Tommy! :thumbup:

1.9.2016 - 22.44, Freakshow skrev:

denne har jeg faktisk ikke fått med meg! merkelig nok da jeg trur jeg har lest nesten alt her inne :rofl1:

men det må jeg si! fy faen for en drømme garasje! :D satt jo her og sikla for hver side jeg leste! :D

Og STOR! :D god damn! åh sånn må jeg ha meg en dag! :D

Hehe, en kan ikke få med seg alt som skjer her inne vet du :lol: Haha, det er ganske greit her nå, ingenting å klage over. Tok en del timer til å lage det til slik det er idag, veldig kjekt å være i garasjen :) Skulle gjerne vært 1 meter dypere og 1 meter bredere, 8x8 m hadde vært perfekt. Det er klart du skal ha en garasje B)

• DCN Poeng 1
Skrevet

ser bra ut dette=) 

skal du ha varmematte under pumpene dine? ser lave ut på bildet=)

D.Mikalsen
Skrevet
3.9.2016 - 17.36, Audi S8 skrev:

Herlig dette her Mikalsen!!

Takker så masse Andrè :thumbup: Kjekt med en liten oppdatering og produkt påfyll :lol:

3.9.2016 - 22.49, DunnDunn skrev:

ser bra ut dette=) 

skal du ha varmematte under pumpene dine? ser lave ut på bildet=)

Takker så masse :) Litt usikker på varmematte eller om jeg skal bare sitte en sånn gilde leveransekasse under. Ser gjerne litt lav ut på bildet, jeg mener det er ca 40 cm fra bakken, har også mulighet til å grave vekk en del grus. Må finne på noe lurt her, anbefaler du varmematte? :) Eller har du et annet tips på lager? :)

4.9.2016 - 10.36, Aero skrev:

Tenker det blir kjekt med varmepumpe i vinter! :)

Blir første vinteren med varmepumpen, så tror det skal bli kjekt :) Hadde varme ifjor også, men den ovnen trakk voldsomt med strøm, skal bli morsomt å se forandringen på strømregningen denne vinteren. Ovnen stod på døgnet rundt igjennom hele vinteren, sikker på det gikk 2000 - 3000 kwh hver måned kun fra ovnen :lol: Tror også det blir en mer balansert og jevn varme fra en varmepumpe kontra en varmeovn som slår seg inn og ut hvert 3 - 4 min.

Skrevet
1 time siden, D.Mikalsen skrev:

Takker så masse :) Litt usikker på varmematte eller om jeg skal bare sitte en sånn gilde leveransekasse under. Ser gjerne litt lav ut på bildet, jeg mener det er ca 40 cm fra bakken, har også mulighet til å grave vekk en del grus. Må finne på noe lurt her, anbefaler du varmematte? :) Eller har du et annet tips på lager? :)

Vi monterer ihvertfall med 60cm som minimum, men har man kasse under og husker og tømme den så fungerer jo det:) varmematte fungerer bra, vi lager matter av armeringjern (rustfritt) og med en selvregulerende varmekabel som er festa på den, det fungere bra, legge den i grusen og strø litt grus over så synes den nesten ikke og holder isen unna;)

D.Mikalsen
Skrevet
24 minutter siden, DunnDunn skrev:

Vi monterer ihvertfall med 60cm som minimum, men har man kasse under og husker og tømme den så fungerer jo det:) varmematte fungerer bra, vi lager matter av armeringjern (rustfritt) og med en selvregulerende varmekabel som er festa på den, det fungere bra, legge den i grusen og strø litt grus over så synes den nesten ikke og holder isen unna;)

Skal ta å måle imorgen og se hvor høyt de henger :) Ja det er et alternativ. Nå likte jeg bedre det du sier om denne varmematten, så mulig det blir det istedenfor. Det må i hvert fall på plass til vinteren kommer, takk så masse for innspill :thumbup:

• 1 month later...
Skrevet

Helt sinnsykt rå garasje du har ordnet deg! Virkelig en drøm! 😄 Har du vunnet i Lotto eller? Hehe 😄 Driver du 100% med detailing eller har du en annen jobb?

D.Mikalsen
Skrevet
17 minutter siden, alesi89 skrev:

Helt sinnsykt rå garasje du har ordnet deg! Virkelig en drøm! 😄 Har du vunnet i Lotto eller? Hehe 😄 Driver du 100% med detailing eller har du en annen jobb?

Takker så masse for det :) Det er ganske så bra her, mer enn en kan drømme om egentlig. Haha, nei absolutt ikke, har nok spart en god del år for å få dette til :lol: Jeg har en annen jobb og driver litt med detaling i garasjen på fritiden, så det er kun hobby der jeg tar inn noen få biler i året :)

• DCN Poeng 1

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Detailers Club bruker informasjonskapsler (cookies) til å måle trafikk, optimalisere siden og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du dette og våre Personvernvilkår