D.Mikalsen

S&S - Mercedes E220 CDI - 2012 mod

22 innlegg i emnet

Mercedes E220 CDI - 2012 mod

Detailed by Mikalsen

Årets siste jobb for min del, dessverre ikke tilbake med S&S før sommeren neste år, da i egen garasje.

Denne jobben har lagt på plan i et par måneder.

Jobben omhandler en 1-stegs jobb og noe detaljearbeid. Målet er å friske opp lakken og få den beskyttet for vinteren.

Dag 1 - Ankomst, utvendig vask, inspeksjon, maskering og lakkmålinger:

DSC_0001_1024x681_zpsbc118079.jpg

DSC_0002_1024x681_zpsa2af70e6.jpg

DSC_0003_1024x681_zps4656d9ad.jpg

DSC_0004_1024x681_zps98caac33.jpg

DSC_0006_1024x681_zps067ec356.jpg

Vasketeamet (denne gang uten autofoam):

DSC_0007_1024x681_zps1a46abd8.jpg

Starter med prickbort fra vinduer og ned - virketid 5-6 min:

DSC_0008_1024x681_zpsa9cdd170.jpg

Felger får samtidig korrosol - virketid 5-6 min:

DSC_0009_1024x681_zps5d35f103.jpg

Dynker hele bil med Surfex HD 1:5 - virketid 5-6 min:

DSC_0013_1024x681_zpsb887ae5a.jpg

Spyler av felgene mens prickbort og surfex virker:

DSC_0012_1024x681_zps09a05920.jpg

DSC_0015_1024x681_zps2bccbf2d.jpg

DSC_0016_1024x681_zps8646e6d3.jpg

Spyler så av bilen nedfra og opp:

DSC_0018_1024x681_zps4b3e1d12.jpg

Korrosol påføres lakk fra vinduer og ned - virketid 5-6 min:

DSC_0019_1024x681_zps21821606.jpg

Bilen spyles av og det gjøres klart for håndvask med maxi suds II og washmitt, skummer opp og begynner berøringsvasken øverst:

DSC_0020_1024x681_zpsc15d5875.jpg

DSC_0021_1024x681_zps00838c6c.jpg

DSC_0022_1024x681_zps64c463fd.jpg

Bilen blir så avspylt og clayet, samt avspylt igjen:

DSC_0025_1024x681_zps4aedcb84.jpg

DSC_0026_1024x681_zpsd9a81b34.jpg

Starter 2 stk av disse for å få opp litt temp i garasjen:

DSC_0027_1024x681_zps5ff1f64d.jpg

Kjøpt ny maskin, gleder meg til å prøve denne, duetto:

DSC_0028_1024x681_zpsc42d9981.jpg

DSC_0029_1024x681_zps253bc7a2.jpg

Inspeksjon av lakk, 2 stk våtslipemerker etter fylling fant jeg også på panseret:

DSC_0031_1024x681_zpsffbc02d2.jpg

DSC_0032_1024x681_zps9842c6a2.jpg

DSC_0033_1024x681_zps84ce4e6e.jpg

DSC_0034_1024x681_zpsfeeded9d.jpg

DSC_0035_1024x681_zpse03249d1.jpg

DSC_0044_1024x681_zpsd5a7179f.jpg

Større sår foran:

DSC_0045_1024x681_zpsd620d124.jpg

Videre inspeksjon:

DSC_0050_1024x681_zpsff6196ff.jpg

DSC_0053_1024x681_zps30ec9e74.jpg

DSC_0056_1024x681_zps030c7885.jpg

DSC_0058_1024x681_zpsf7272315.jpg

DSC_0063_1024x681_zps5d66f6c7.jpg

DSC_0069_1024x681_zps5e8362fd.jpg

DSC_0070_1024x681_zpscf3f410e.jpg

DSC_0079_1024x681_zps7fb8ab88.jpg

DSC_0081_1024x681_zpsb3d0a1e8.jpg

Maskering:

DSC_0062_1024x681_zps6666faa1.jpg

DSC_0082_1024x681_zpsb39bc5fb.jpg

Lakkmåleringer, disse lå mellom 90 - 130 um over hele bilen:

DSC_0083_1024x681_zpsdbee79f3.jpg

Dag 2 - Maskinkjøring, nedspyling, wipedown, kontroll av lakk/holofrisjekk, LSP, innsmøring av dekksider, rutebehandling, innsmøring av listene utvendig og barebones i hjulbuer foran.

Diverse bilder og litt små forklaringer, etter test og en del erfaring med mercedes lakk så prøver jeg orange uber sammen med menzerna PF 2500, ikke minst med duettoen, dette gikk bra.

DSC_0102_1024x681_zps67ca36b8.jpg

DSC_0103_1024x681_zps928f721f.jpg

Hadde ikke sjangs på våtslipemerkene, her måtte roterende trå til med gul uber og menzerna FG 400

DSC_0119_1024x681_zps6a4356d9.jpg

Før (closeup):

DSC_0121_1024x681_zpsb3b1a38c.jpg

Etter 1 runde:

DSC_0122_1024x681_zps9fb3c339.jpg

Etter 2 runder:

DSC_0123_1024x681_zps961c0f2b.jpg

Etter 3 runder (2 stk kontrollbilder):

DSC_0124_1024x681_zps581275a7.jpg

DSC_0125_1024x681_zpsbdcacc13.jpg

Den andre av våtslipmerkene før:

DSC_0126_1024x681_zps4c1a3f13.jpg

Etter 3 runder:

DSC_0127_1024x681_zps5dd14aba.jpg

Diverse 50/50:

DSC_0133_1024x681_zpsb05f2a58.jpg

DSC_0142_1024x681_zps96710aa9.jpg

Her sitter det noen dype riper igjen:

DSC_0145_1024x681_zpsbe38ac0e.jpg

Fikk hjelp av litt roterende maskineri

DSC_0150_1024x681_zps9b62726c.jpg

Mer diverse 50/50:

DSC_0164_1024x681_zps05324d37.jpg

DSC_0174_1024x681_zps4155a393.jpg

DSC_0175_1024x681_zps215598f9.jpg

DSC_0183_1024x681_zps9efb73be.jpg

DSC_0190_1024x681_zps07cf3be6.jpg

DSC_0191_1024x681_zpsfe079911.jpg

DSC_0192_1024x681_zps58c21fc1.jpg

DSC_0198_1024x681_zps66841e85.jpg

DSC_0204_1024x681_zps2e65abde.jpg

Etter litt kjøring med duettoen, så syntes jeg den taklet ujevnepaneler ganske dårlig, jeg prøvde kestrelen min og den gikk som det suste uten problemer. Første møtet mitt med duetto, noen tips? Washer mod? Jeg prøvde ikke bare et panel men flere.. så jeg byttet litt mellom kestrel og duetto underveis..

Her bak var vell kanskje tilstanden værst, så her gikk jeg på med roterende først også over til 1-stegs komboen:

DSC_0208_1024x681_zps82add551.jpg

DSC_0209_1024x681_zpsc8aff65c.jpg

DSC_0212_1024x681_zpsd29dd541.jpg

Litt mer 50/50 og diverse:

DSC_0217_1024x681_zps001e7be2.jpg

DSC_0219_1024x681_zpsd2937407.jpg

DSC_0225_1024x681_zpsf1852607.jpg

DSC_0226_1024x681_zps0285f0af.jpg

DSC_0232_1024x681_zps873db5c1.jpg

DSC_0234_1024x681_zps145fd1e9.jpg

DSC_0235_1024x681_zps3b713b40.jpg

DSC_0237_1024x681_zps927e413a.jpg

DSC_0248_1024x681_zpsf62f491d.jpg

Bilen blir kjørt ut, dynket i Surfex HD 1:5 og avspylt med varmt vann:

DSC_0254_1024x681_zps8c651990.jpg

DSC_0256_1024x681_zpsebb6e1a3.jpg

DSC_0257_1024x681_zps9c997249.jpg

Inn til wipedown:

DSC_0260_1024x681_zps055a6252.jpg

Holosjekk:

DSC_0261_1024x681_zpsa8cc8a4c.jpg

LSP:

DSC_0263_1024x681_zps086477f9.jpg

Videre skal disse brukes mens voksen koser seg:

DSC_0268_1024x681_zpsafa5197f.jpg

Dekksider før hypercoat:

DSC_0269_1024x681_zps14734628.jpg

Dekksider rett etter påføring:

DSC_0270_1024x681_zpsb338aba4.jpg

Dekksider 15 min etter påføring:

DSC_0271_1024x681_zpsc4663ffb.jpg

Dekksider får nytt lag med hypercoat:

DSC_0272_1024x681_zps49c39904.jpg

Gummilister får swissvax seal feed:

DSC_0278_1024x681_zps2780694a.jpg

Etter voksen har stått ca 1,5 time blir den buffet av:

DSC_0273_1024x681_zpsc759cd79.jpg

Bare bones i hjul buer foran (trangt å komme til):

DSC_0279_1024x681_zpsd7c83ce2.jpg

Skiltskruer får litt smøring:

DSC_0280_1024x681_zpsc02434e0.jpg

Litt stemningsbilder før vi skal ut av garasjen:

DSC_0282_1024x681_zps95f21830.jpg

DSC_0283_1024x681_zpsc74cf7ee.jpg

DSC_0287_1024x681_zps2c04724c.jpg

Noen få avslutningsbilder:

DSC_0289_1024x681_zps4d4c5db9.jpg

DSC_0292_1024x681_zpscf039302.jpg

DSC_0294_1024x681_zpsecdb3b64.jpg

DSC_0296_1024x681_zps4d3114d9.jpg

Litt beading:

DSC_0301_1024x681_zps8c5aa9fb.jpg

DSC_0302_1024x681_zps7278f9c5.jpg

DSC_0303_1024x681_zps4e56af1d.jpg

Final shot, takk for i år! Gleder meg til å se alle jobbene som blir lagt ut fremover :)

DSC_0304_1024x681_zpsbe9b8d8b.jpg

Produkter som ble brukt:

Vask:

- Prickbort
- Surfex HD

- Korrosol
- CG Maxi Suds II
- CG ecosmart + vann (som claylube)
- Clay
- Diverse felg børster

Polering:

- Menzerna PF 2500 (1-stegs komboen)
- Menzerna FG 400 (Grovkombo enkelte plasser)
- Duetto
- Kestrel

- Metabo roterende

- CF 02 (wipedown)
- X antall - Microfiber kluter
- 4 stk - Uber orange pute 100mm
- 2 stk - Uber gul pute 100mm
- X antall - Uber orange pute 140mm

Utvendig / innvendig:

- Swissvax Shield - lakk

- Swissvax seal feed (gummilister)

- Gtechniq G5 (rute forsegling)

- Bare bones (hjulbuer foran)

- CG Hyper Coat (dekksider)

- Påføringsputer

- Microfiberkluter
- WD 40

(Kan være jeg har glemt noen produkter)

Tidsbruk: 16 timer fordelt over 2 dager

Takk for at du tok deg tid til å se igjennom denne S&S :)

40

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nok en konge jobb. Washer mod er bare å få på! Min duetto spiser ujevne paneler til lunsj :D

Endret av polishduden
0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjempe bra jobb :)

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Flott S&S! :) Meget blankt sluttresultat! Cred!

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dette var jammen bra jobbet på knallhard lakk :) Kjempefin farge på den lakken!

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Veldig bra jobb på en fin Mercedes :) Cred på sin plass :)

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Strøkent jobba. Nøysom kar du ser jeg :) Cred for kjempeløft på en av mine favorittbiler :)

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Strøkent som vanlig:) velfortjent cred :)

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Flott jobb som vanlig, takk for mange fine og inspirerende S&S`er denne sesongen, ser fram til å se nye "extreme makeovers" til våren igjen! :)

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Flott siste jobb for året og resultatet ser strøkent ut :)

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Strøkent. Flott og ryddig S&S, cred delivered!

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tipp topp tommel opp :thumbup:

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for i år, alltid en glede å følge jobbene du gjør! Solid korrigering på en farge som ikke er av de vanligste på 212. Resultatet ble akkurat så blankt som forventet. Meget bra! :thumbup:

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Veldig bra S&S , fin farge å fremheve glansen på :-) flott bil

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fin bil, og veldig bra jobb. Ser ut som du fikk tatt mye med et steg på denne. Duetto syns jeg fungerer veldig bra på kurvede paneler så lenge jeg ikke legger for mye press på maskinen.

Cred er avsendt og jeg gleder meg til å se flere S&S fra deg til våren.

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kvass jobb, dette! Veldig imponerende, særlig på bagasjelokk.

Ser frem til våren, når det kommer flere s&s :)

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ikke den fargen jeg har sett oftest på W212, men absolutt en flott en. Flott er også arbeidet som er utført, fine bilder underveis også. Cred! :)

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nok en konge jobb. Washer mod er bare å få på! Min duetto spiser ujevne paneler til lunsj :D

Takker for det mister, alltid kjekt å høre fra deg :) Ja tror det er neste på planen, får laget til på jobben. Hehe godt å høre ;)

Kjempe bra jobb :)

Takker så meget :)

Flott S&S! :) Meget blankt sluttresultat! Cred!

Takker så masse, ja jeg var selv godt fornøyd med denne :)

Dette var jammen bra jobbet på knallhard lakk :) Kjempefin farge på den lakken!

Takker for det silset :) Fargen ser meget bra ut, og på en mercedes av denne type så blir det ikke feil :wub:

Veldig bra jobb på en fin Mercedes :) Cred på sin plass :)

Takker for det John, kjekt å høre fra deg :)

Strøkent jobba. Nøysom kar du ser jeg :) Cred for kjempeløft på en av mine favorittbiler :)

Takker så meget Alex, jo en prøver så godt en kan :) Tenkte meg at dette var noe i din gate når det gjelder bilsmak, Mr Mercedes ;)

Strøkent som vanlig:) velfortjent cred :)

Takker så meget, det var godt å høre :)

Flott jobb som vanlig, takk for mange fine og inspirerende S&S`er denne sesongen, ser fram til å se nye "extreme makeovers" til våren igjen! :)

Takker så meget for det Jørgen! :) Veldig kjekt å høre, ja det skal bli veldig bra med nye jobber og forskjellige utfordringer til våren igjen, ser vi begge fram til ;)

Flott siste jobb for året og resultatet ser strøkent ut :)

Takker så meget for det Belle :) Var godt fornøyd med denne resultatet på denne :)

Strøkent. Flott og ryddig S&S, cred delivered!

Takker så masse :) Thank you sir! ;)

Tipp topp tommel opp :thumbup:

Takker for det mister ;)

Takk for i år, alltid en glede å følge jobbene du gjør! Solid korrigering på en farge som ikke er av de vanligste på 212. Resultatet ble akkurat så blankt som forventet. Meget bra! :thumbup:

Takk for i år ØHN, veldig kjekt å høre :) Spesiell farge egentlig på disse, den blir utrolig flott når den er stelt med. Det så ganske bra ut på bildene, men bedre i virkeligheten, var godt fornøyd med denne jobben :) Takk igjen!

Veldig bra S&S , fin farge å fremheve glansen på :-) flott bil

Takker så meget for det :) Kjempe fin farge uten tvil.

Fin bil, og veldig bra jobb. Ser ut som du fikk tatt mye med et steg på denne. Duetto syns jeg fungerer veldig bra på kurvede paneler så lenge jeg ikke legger for mye press på maskinen.

Cred er avsendt og jeg gleder meg til å se flere S&S fra deg til våren.

Takker for det Roger :) Ja det gikk egentlig ganske så bra, noen rds ble dessverre værende, men de værste kunne jeg ikke la være med, så ble litt punkt korrigering her og der med roterende, men all in all så gikk det bra med 1-stegs komboen :) Godt å få litt input på den fronten også, jeg ble ikke klok på denne. Prøvde først helt uten press, så prøvde jeg med litt press, og litt annet. Ser ut som jeg må gjøre meg kjent med denne til neste år, kanskje den blir min beste venn ;) Takk igjen, veldig kjekt å høre! :)

Kvass jobb, dette! Veldig imponerende, særlig på bagasjelokk.

Ser frem til våren, når det kommer flere s&s :)

Takker så meget for det :) Godt å høre :)

Ikke den fargen jeg har sett oftest på W212, men absolutt en flott en. Flott er også arbeidet som er utført, fine bilder underveis også. Cred! :)

Har ikke sett mange av denne fargen selv, men er helt enig med deg, den er nydelig! :) Takker så meget for tilbakemelding mister :)

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for en fin S&S - bunnsolid resultat dette her. ***The button is pushed***

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for en fin S&S - bunnsolid resultat dette her. ***The button is pushed***

Selv takk for en hyggelig kommentar, kjekt å høre :)

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!


Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.


Logg inn nå

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    Ingen innloggede medlemmer aktive