skiern

Vidundermiddel mot hunde- og røyklukt?

Jeg skal forsøke å rengjøre interiøret i en bil hvor det ser ut til at en hund har bodd. Det er hundehår i hele bilen og det lukter deretter. Det er også røyket i bilen.

Jeg har SS rensemaskin. Er det noen såpe el. som egner seg spesielt for å få vekk lukt?

Ozon-behandling er ikke aktuelt på denne bilen.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Røyklukta får du nok ikke ut uten ozonering. Våtrens alt du kan med en skikkelig apc/tekstilrens og bruk en form for luktfjerner/odorremover etterpå og håp at det blir såpass borte at ingen merker det. (problemet er når sola begynner å komme frem å varme, da kommer som regel slik lukt frem igjen og..) Det er heller ingen garanti at røyklukta forsvinner med 1 ozonbehandling. Alt bør være våtrenset og tørket først uansett ozon eller luktfjerner

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tror nok mye av røyklukten sitter i taktrekket så drt er vell vært et forsøk med en skikkelig rens.

+1 på den som S8 linker til, brukt den selv mye selv, gi den et forsøk ;-)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har brukt denna med stort hell, http://www.bsbildeler.no/?pno=171211

Røyka og hadde hunden med meg over alt i den gamle bilen jeg hadde, så denne fik virkelig prøvd seg da jeg skulle selge den kan man si. Brukte multifoam i taket skura dette med kost og våtsuger.

Når det gjelder hunde hår brukte jeg faktisk hånden og gne og strøyk det meste opp i "Hauer" så dro jeg det ut, så en kles/lo rulle kona kjøpte på Maxi mat på Norbysenteret, har aldri funnet den i Norge men er i silikon og man vasker den i varmt vann når den ikke tar mere, funket som bare det.

Endret av a6basse
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for gode tips!

Uansett hardt arbeid som gjelder skjønner jeg, før evt. godlukt sprayes på :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du får hilse eieren å si at det finnes bare et vidundermiddel mot hund og røyk, og det er jevnlig rens av textil/interiør, A/C og pledd/matter som ligger i hundeburet. Ellers er det bare å ønske deg lykke til :D

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for gode tips!

Uansett hardt arbeid som gjelder skjønner jeg, før evt. godlukt sprayes på :)

Har også denne her ståandes men ikke testet enda, denne virker enda sterkere, tok en liten lukteprøve nå og den river godt i nasen :)

http://www.alienautospa.no/produkt/interior/luktfjerner/chemical-guys-offensive-odor-eliminator-luktfjerner-475-ml

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

"Fjerner svette og kroppslukt" :lol:

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

"Fjerner svette og kroppslukt" :lol:

hehe ja den nye deodoranten dette nå ;)

What can it do?

• Eliminates all car odors and smells.
  • Removes smoker odors and cigarette odors.
  • Removes musty odors.
  • Removes milk, coffee, vomit, and mildew odors.
  • Removes car/dog/pet urine odors and litterbox odors.
  • Removes offensive body odor and sweat odor.

Chemical Guys' poly-ionic enzymatic formula is formulated utilizing both "oxidation" and "reduction" agents in order to effectively remove and eliminate all odors. It works!

Directions:

1. Vacuum carpet or upholstery first.
  2. Always blot stain with towel to remove excess moisture.
  3. If possible, clean surface well with a carpet extractor.
  4. Clean area with carpet cleaner or upholstery cleaner to remove stain.
  5. Odor Eater is concentrated! Always dilute according to needs.
  6. On stubborn odors, use at full strength and simply mist lightly.
  7. For professional use, dilute with 1-2 gallons of distilled water or as desired and spray entire area well.
  8. Because Odor Eater is also a bacteria killer, it is always best to lightly mist or spray the product over the surface you are working with. All you need is a light mist. You can brush it in lightly if desired; however, it is really not necessary.
  9. Besides being easily sprayed onto carpet or surfaces, you may also spray it onto a towel and brush into surface if, for example, you are working on a door panel or inside a trunk.
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Wonderbaum!

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Etter at du er ferdig kan du jo sette inn en boks med California Scents <3

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har et forslag til som ikke er nevnt i denne sammenheng og som jeg har hatt god erfaring med selv.

Med fare for å høre ut som svigermors drøm; er det noe så enkelt som damp/eddik, selvfølgelig ja ozonering er en damper, men det fungerer veldig bra med en håndholdt damper også.

Hva er det som i utgangspunktet lager lukt? Det er som oftest bakterier og det er disse man ønsker å ta knekken på. Vann med høy temperatur (damp) dreper bakterier, hvis man i tillegg bruker eddik vann (vanlig 7% blank eddik - kjøpt på supern) har man en vinner kombinasjon. Eddik har antibakterielle egenskaper og skaper et surt miljø som bakteriene ikke liker, med andre ord så "tar de kvelden...".

Eddiken må blandes med vann og akkurat blandingsforhold må man nesten prøve ut mtp hvor ille problemet er. Jeg har selv brukt 50/50 løsninger.

Hvis man skal gå løs på en "røykebil" er dette nokså mye jobb med en damper, uten tvil. Men det er fortsatt slik at enkelte plasser i bilen er mer utsatt f.eks området rundt førerplass. A-Stolpe, tak, sikkerhetsbelte - bildet skisserer litt av hva jeg mener. I disse områdene pleier jeg å fokusere damper'n.

Bilde1jpeg.jpg

Etter at jeg har gjennomført jobben med damper'n, bruker jeg andre renseprodukter med en våtstøvsuger eller rensemaskin, som en finish. Jeg opplever at grunnjobben med damper'n sikrer bedre og mer varlig resultat mot vond lukt. Man sikrer seg ihvertfall bedre mot at den vonde lukten kommer tilbake alt for kjapt. Dessverre er det god mulighet for at sistnevnte vil skje med tid hvis bilen er godt "røyka inn". Kjenner jeg dere detaliere her inne så gjør dere en så god jobb med dampern at det tar laaaang tid før det skjer ;-)

Stalltips helt på slutten også da.. Når dere har brukt 16 timer på et betong golv og begynner å nærme dere slutten på poleringen, har skoene dere benytter en tendens til å lukte nokså skarpt. Da kan dere bruke samme eddikvann i skoa og vips er madammen fornøyd også. Skal dere være helt crazy tar dere å putter skoene i en diffusjonstett pose å deretter i fryseren.

Ja tro det eller ei bakteriene liker ikke vintern så veldig godt heller ;-) litt off-topic, men greit å ta med seg!

1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan bekrefte at eddik fungerer. Har brukt dette selv med stort hell.

Husker forresten at min mor pleide å sette ut noen skåler med eddik rundtom i huset når hun hadde venninneklubb. Dette tok visstnok mesteparten av røykelukten. :-D

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive