Gå til innhold

Knutis' maskintråd (Tester, erfaringer osv)

Recommended Posts

Skrevet

Oi, det var en god pris på MKI.
Rupes er et bedre produkt, og når prisforskjellen er så liten kunne jeg godt kjøpt den istedet.
Jeg syns forskjellen på MKI og MKII ikke er så stor som de skal ha det til. Ja, den er noe kraftigere men jeg merker ikke så stor forskjell.
Syns soft-starten er bedre på MKII, men ikke nok til å forsvare nesten dobbel pris.

Skrevet (endret)
29 minutes ago, Knutis said:

Oi, det var en god pris på MKI.
Rupes er et bedre produkt, og når prisforskjellen er så liten kunne jeg godt kjøpt den istedet.
Jeg syns forskjellen på MKI og MKII ikke er så stor som de skal ha det til. Ja, den er noe kraftigere men jeg merker ikke så stor forskjell.
Syns soft-starten er bedre på MKII, men ikke nok til å forsvare nesten dobbel pris.

Sjekket hos bilpleiekongen.no rupes-bigfoot-lhr-12e-duetto-deluxe-edition-kit er på salg for 4798,- 

Hva tror du Rupes 12E kit for 4798,- eller Rupes15ES for 3299 er en fornuftig kjøp ?

Rupes 12E 400 watts motoren.

Rupes 15ES 500 watts motoren.

Endret av smil
Skrevet
12 minutter siden, smil skrev:

Sjekket hos bilpleiekongen.no rupes-bigfoot-lhr-12e-duetto-deluxe-edition-kit er på salg for 4798,- 

Hva tror du er Rupes 12E kit for 4798,- eller Rupes15ES for 3299 er en fornuftig kjøp ?

Rupes 12E 400 watts motoren.

Rupes 15ES 500 watts motoren.

Av de to er Rupes15 den mest anvendelige maskinen. Duettoen syns jeg faller litt mellom to stoler: den er ikke liten nok til detaljer på støtfanger men den er for liten til effektivt å ta taket på en svær SUV.

Skrevet
17 minutes ago, Knutis said:

Av de to er Rupes15 den mest anvendelige maskinen. Duettoen syns jeg faller litt mellom to stoler: den er ikke liten nok til detaljer på støtfanger men den er for liten til effektivt å ta taket på en svær SUV.

Da tror jeg må bestille Rupes15ES isteden for å vente North Detailing PDA-15, men PDA-15 har 900 Watt og Rupes15ES har 500 watt. Er ikke Rupes15ES sin motor svakere enn PDA-15 ?

Skrevet

Det stemmer, men effekt handler ikke bare om motor det handler også om konstruksjonen og utvekslingen (gir).

Slik disse to maskinene er bygd, merker du ingen markant forskjell på de effektmessig i bruk.

Tjukk Lesbe
Skrevet
13 timer siden, Knutis skrev:

Hvis du kjøper Cocraften kan du jo lage en liten test av den her på forumet. :)

Kjøpte den forrige (den med 21mm utslag) da den kom ut. Syntes egentlig det var en grei maskin, kan bli litt varm og støyer litt, den vibrerer faktisk lite, men det krever at du balanserer den. Har en flex roterende som er hovedmaskinen mens cocraften er nummer 2.

• Liker 1
Skrevet
Det stemmer, men effekt handler ikke bare om motor det handler også om konstruksjonen og utvekslingen (gir).
Slik disse to maskinene er bygd, merker du ingen markant forskjell på de effektmessig i bruk.
De er på tilbud hos bilxtra.20180723_163808.jpeg
Skrevet

Jeg har den flex’en som hovedmaskin og er strålende fornøyd. Men igjen er det relativt billig med 3300 for mkI. Er dette med VIP-rabatt? Hvis ikke må du bli VIP medlem her inne først. Ved skikkelig maskinkjøp er det medlemskapet spart inn bare på maskinen og vel så det

Min Produktlogg   Bilpleielogg                                                                                              [twitter]samfunnspsyk[/twitter]

2013 BMW 525d XDrive

2013 Ford S-Max 2.0 Titanium S
2012 Ford Fiesta 1.25
2011 Mazda 6
2006 Mervedes E 320 CDI Avantgarde
1999 Volvo V70 2.0LT

Skrevet (endret)
On 7/26/2018 at 10:03 PM, Tjukk Lesbe said:
Kjøpte den forrige (den med 21mm utslag) da den kom ut. Syntes egentlig det var en grei maskin, kan bli litt varm og støyer litt, den vibrerer faktisk lite, men det krever at du balanserer den. Har en flex roterende som er hovedmaskinen mens cocraften er nummer 2.

Endret av smil
Skrevet

Hjertlig takk til knutis for innspill og for å dele din erfaring med meg [emoji4]. Jeg var veldig usikker om hva slags poleringsmaskin jeg skal kjøpe. Jeg tenkte å kjøpe til ca 1500. Carwise eller noe billig, men hoppet fra 1500 til 6000.

Endelig kjøpte jeg min første poleringsmaskin Rupes LHR15 mark ll

• Liker 2
Skrevet
28.7.2018 - 0.30, smil skrev:

Hjertlig takk til knutis for innspill og for å dele din erfaring med meg emoji4.png. Jeg var veldig usikker om hva slags poleringsmaskin jeg skal kjøpe. Jeg tenkte å kjøpe til ca 1500. Carwise eller noe billig, men hoppet fra 1500 til 6000.

Endelig kjøpte jeg min første poleringsmaskin Rupes LHR15 mark ll

Du kommer til å bli veldig godt fornøyd med den maskinen, en av de bedre all-round maskinene etter min mening. :)
Bruker den veldig mye selv.

• Liker 1
  • 3 years later...
Skrevet

God tråd Knutis. 

De billigste DA maskinene er som regel ikke mer enn hva man betaler for. Tør ikke gå bort fra DA maskiner enda,og tenkte Flex XCE 10-8 125 blir neste maskin her. 

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Detailers Club bruker informasjonskapsler (cookies) til å måle trafikk, optimalisere siden og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du dette og våre Personvernvilkår