Gå til innhold

Recommended Posts

Skrevet

Så jeg planer å ordne en svamp i dag over disk, altså ikke bestille fra nett da jeg ikke har tålmodighet til å vente helt til imorgen eller mandag ^_^ Maxbo hey'di er beste alternativet da?

StianMH
Skrevet

Ja, eller maxbo uten Hey'di.. De tar jo 20,- ekstra for at det står hey'di på den så :)

NAD - Nanolex Approved Detailer

[] 17 MB E200T, iridium silber.

[] 17 Kia Soul EV, Grå.

[x] 17 Peugeot Expert L2 2.0 HDi mester, rich brown oak
[x] 07 Audi A6 Allroad 2.7 TDi Q, kvartsgrå.
[x] 12 Peugeot Partner 1.6 HDi "royal mail" kommer utviklingstråd på denne etterhvert :)

Skrevet

Det aller beste er en skikkelig forvask før håndvask.

Jeg liker nå svamp best fordi den slipper møkka så utrolig lett, vedlikeholdet av vaskeredskapen er enklere, mister du den i bakken kan du bare skylle den godt å vaske videre. En mitt/vaskehanske (spesielt den hvite fra meguiars) klorer seg fast i mye rart som potensielt kan lage riper, å krever et helt annet vedlikehold enn svampen. Det er fortsatt mange som sverger til vaskehanske/mitt, og det viktigste er som sagt å utføre en skikkelig forvask før håndvask ;)

Enig i det ! :)

Skrevet

Ja, eller maxbo uten Hey'di.. De tar jo 20,- ekstra for at det står hey'di på den så :)

okei takker :)

haarstad
Skrevet

Idag gikk jeg over fra mitt til svamp :wub: Prøvde spesialsvampen fra BN idag for første gang. Må si jeg liker svampen bedre enn alle forskjellige mittene jeg har prøvd så langt. Slipper dritten med engang man dypper den i bøtta. Enklere å rengjøre enn mitt er den også. Bare å skylle den godt så er den klar for ny runde :)

Skrevet

Neste gang du bruker den er den mye bedre :)

Ja, jeg vasker med svamp!

Magne/Otta Detailing
Skrevet

Til og med jeg, som var überskeptisk bruker nå BN Speialsvamp framfor mitt ;)
Tror ikke den lager mindre (eller mer for den saks skyld) riper enn en ren mitt, men spesialsvampen er myyyye lettere å holde ren!

Skrevet

Jeg er nå ganske overbevist om at svampen riper mindre enn både ull og mikrofiber. Jeg har samme forvask prosedyre som jeg har hatt så lenge jeg har vært en detailer, og opplever nesten ikke vaskeriper i det hele tatt på bilene jeg tar hånd om. Selv etter lang tid. Selv på biler som var plaget av fine swirls ganske kjapt etter korrigering når jeg vasket med ull eller mf mitt tar det mange mnd før man kan ense tegn til slitasje nå.

Det er så enkelt som at møkka legger seg inni svampen fortløpende og ikke utenpå slik som med en vaskehanske. Stikk i strid med argumentasjonen som ble brukt MOT svampen som hevder at møkka blir liggende mellom svampen og lakken. I tillegg er jeg overbevist om at ullfibre rett og slett blir for harde i seg selv mot veldig myk lakk, og at man da vil lage fine swirls selv om bilen er helt ren.

Ja, jeg vasker med svamp!

• 2 weeks later...
Skrevet

Prøvde Hey'di sin i dag. Gled fint og sånn men føltes mye hardere enn forventet! Ellers så gjorde den jobben bra.

• 1 month later...
Skrevet

Er dette en av svampene som funker bra? Vil helst ikke lage for mye riper i den svarte Teslaen jeg skal hente nå på onsdag... :)

post-7947-0-29034700-1402049055_thumb.jp

Klykken
Skrevet

Kjøp et par svamper hos bilnerden. Spesialsvampen deres er temmelig god, så er du sikker iallefall. Blir ca 100kr totalt, for to stk. :)

*2014 BMW i3

*2025 Tesla Model Y LR

*2022 Polaris Nordic Pro 650

DeejayTID
Skrevet

Her skal det kjøpes hei og hå...

Snakk om at guidene har prediket feil, jeg ble jo overbevist om at jeg måtte ha "UBER WASHING MITT ER DET BESTE!!!".

Saab 95 2.2 TiD Vector Sedan Enhanced by Hirsch Performance

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Detailers Club bruker informasjonskapsler (cookies) til å måle trafikk, optimalisere siden og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du dette og våre Personvernvilkår