Gå til innhold

Shine av gammel Saab


Geir

Recommended Posts

Dette blir ikke tidendes "show and shine" tråd, da jobben ble gjort såpass sent på dagen at det ikke var mulig å få noen gode bilder av bilen da den ble ferdig. Vi var vel ferdige ca kl 01:15 på natta. Og dagen etter regnet det....

Bilen er en rød Saab 900i fra 93, og jeg tippet at det var en 84 mod da jeg så den for første gang...huff. Bildene er tatt etter en runde lakkrens på halve bilen.

Jeg får bare beklage mobilbildene og kvaliteten, men dere skal vel klare å se forskjellene. Bilder ble litt nedprioritert siden vi startet så sent. Også manglet jeg maskeringsteip, så det ble et noe skevt skille på bildene ;)

post-77-1215475499_thumb.jpg

post-77-1215474921_thumb.jpg

post-77-1215474862_thumb.jpg

Vi brukte bare Meguiars sin 3-stegs DC serie, samt clay over hele bilen. Denne var Swissvaxææært sliten i lakken, stakkar.

Dette var forøvrig en av "rundene" mine hos kamerater som trenger litt bistand, og som gjerne vil ha en liten input på hvordan de kan ta vare på bilene sine skikkelig. Før har de brukt børstevask, svamper og annen faenskap. Når jeg er innom tar vi alltid og vasker en bil mens jeg svarer på alt de måtte lure på, slik at det blir en del praksis, og ikke bare teori ;) Etterpå ender det som regel med "den første bestillingen", hvor jeg bistår mens handlekurven fylles. Vi har mye moro underveis, med polerings- og grillkvelder. Deilig!

Saaben var forøvrig bilen til kjæresten til kompisen min, og hun ble storfornøyd over resultatet. Snart drar jeg tilbake for å gi bilen en runde til, da den var såpass oksidert at de lagene vi la på ikke kommer til å holde i lengden. Det hvite prøver desperat å komme seg gjennom det første laget vi la på.

PS: Jobben ble ikke gjort med sola skinnende på verken lakk eller skaller. Og når sant skal sies, så tror jeg ikke at jeg er noen ekspert, selv om det kan virke sånn i måten jeg uttrykker meg på ovenfor. Men jeg kan hvertfall en del basics av den riktige måten å gjøre ting på! :)

Endret av Geir

'21 Lexus UX 300e / '14 Lexus GS 300h [Solgt] / '11 Lexus CT 200h [Solgt] / '06 Lexus IS 220d [Solgt] / '99 Lexus IS 200 [Solgt] / '84 Toyota Corolla [Kondemnert]


Lexus - The Passionate Pursuit of Perfection

Lenke til kommentar
Del på andre sider

PORSCHEPORSCHEPORSCHEPORSCHEPORSCHE!!!

Bilen ble bra. Jeg er litt overrasket over forskjellen du fikk ved kun å bruke DC og clay. Det er jo rom for forbedringer, men kun for hånd så er jo dette et godt resultat, som nok har overbevist kompisen din litt. :P

... håper jeg i allefall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kris1986

DC serien fungere til litt småkos den se ;) skikkelig ketchupeffekt også på de gamle 900 turbo-maskinene! ( bare så du vet erLexus'en din er meget pen)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
Scandicshine.no

Saab? Ser bare Audi, porsche og lexus jeg :P Ikke dårlig forandring dette Geir, må få pressa på deg en maskin nå snart, hehe. Blir soting helt fram på lexusen? Gjør seg :D

www.scandicshine.no
Alt i bilpleie

Lenke til kommentar
Del på andre sider

PORSCHEPORSCHEPORSCHEPORSCHEPORSCHE!!!

Bilen ble bra. Jeg er litt overrasket over forskjellen du fikk ved kun å bruke DC og clay. Det er jo rom for forbedringer, men kun for hånd så er jo dette et godt resultat, som nok har overbevist kompisen din litt. :P

... håper jeg i allefall.

Han ble overbevist, vet du. Porschen trenger jo ekstra pleie, så han er jo egentlig pent nødt uansett. Jeg bjeffet en del på bruken av svamp på Porschen, og han har forstått greia. Ingen tvil! For de som er nysgjerrige, så er det en Carrera 4S.

Er forøvrig litt overrasket over DC-serien selv. Vi valgte å ta det "billigste" jeg hadde siden vi bare skulle leke oss litt med Saaben.

Ser bra ut det der! Vurderer ikke å kjøpe deg maskin da? :)

Jo....jeg vurderer det. Jeg vet godt at det finnes en helt "ny" verden der ute ved bruk av maskin :)

DC serien fungere til litt småkos den se ;) skikkelig ketchupeffekt også på de gamle 900 turbo-maskinene! ( bare så du vet erLexus'en din er meget pen)

Takk! Hun hilser så mye :wub:

Saab? Ser bare Audi, porsche og lexus jeg :P Ikke dårlig forandring dette Geir, må få pressa på deg en maskin nå snart, hehe. Blir soting helt fram på lexusen? Gjør seg :D

Du skal ikke se bort fra at jeg kommer og griner etter en maskin etterhvert, Ketil! Har du forresten mottatt en PM fra meg i helga ang et car cover?

Soting vurderer jeg sterkt. Den er veldig mørk bak, så jeg vurderer evt å ta det av, for så å ta et hakk lysere rundt hele ;)

Ble jo fantastisk mye bedre :)

Rubbing og roterende tar som regel det meste av oksidering B)

Har noen hologrammer jeg er litt fed up med, som dukker opp i utide...maskin fikser vel sånt også? He he...

Endret av Geir

'21 Lexus UX 300e / '14 Lexus GS 300h [Solgt] / '11 Lexus CT 200h [Solgt] / '06 Lexus IS 220d [Solgt] / '99 Lexus IS 200 [Solgt] / '84 Toyota Corolla [Kondemnert]


Lexus - The Passionate Pursuit of Perfection

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Admins
truhaa

DC serien til Meguiars er ikke noe dårlige saker det...

Ser jo det mht 50/50 bildet av bilen...digger de bildene der...

Porsche, lexus hvor???

;)

Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.
-Thomas A Edison

Lenke til kommentar
Del på andre sider

DC serien til Meguiars er ikke noe dårlige saker det...

Ser jo det mht 50/50 bildet av bilen...digger de bildene der...

Porsche, lexus hvor???

;)

porschelexusnq7.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Admins
truhaa

ååååå....der.....ja, men hvem er hvem? :)

Ser også en Saab til og en Golf, ikke no diskriminering her vel gutter?

:lol:

Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.
-Thomas A Edison

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kenneth Nilsen

Hvor mange ble bitt av basillen når du gjorde panseret da Geir? :) Gleder meg til å se fremgangen din, for du kommer til å kjøpe maskin før eller senere :lol:

(Må neste slenge meg på de andre og si du har en veldig veldig pen bil!)

S&S HOF: Ford Escord Cosworth • Porsche 911 • Subaru Impreza WRX

 

Min Mitsubishi Lancer Evo VI Tommi Mäkinen Edition

 

Scandic Shine & Swissvax Approved Detailer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor mange ble bitt av basillen når du gjorde panseret da Geir? :) Gleder meg til å se fremgangen din, for du kommer til å kjøpe maskin før eller senere :lol:

(Må neste slenge meg på de andre og si du har en veldig veldig pen bil!)

Er et par som er blitt bitt av basillen, ja! Hørte at svigers var på besøk tre dager etter, hvor han lurte på hva som hadde skjedd med bilen til datteren siden den var blitt så flott. Det var visst det første han la merke til da han kom. Det skal legges til at svigers bor langt oppi nord, og at de ikke er så ofte sørpå etter det jeg har forstått. Da er det jo litt artig å høre!

Maskin, ja....Det er en sånn fin ting som passer fint både på bil og i en av bodene mine etterhvert... :lol:

Og takk for komplimentet. She says hi!

ingenting er som en god gammal Saab :)

hadde lett kjørt rundt i en sånn fremfor en lexus!!!

Haha....det er godt vi mennesker er forskjellige, så slipper vi å kjøre like biler alle sammen :D

Endret av Geir

'21 Lexus UX 300e / '14 Lexus GS 300h [Solgt] / '11 Lexus CT 200h [Solgt] / '06 Lexus IS 220d [Solgt] / '99 Lexus IS 200 [Solgt] / '84 Toyota Corolla [Kondemnert]


Lexus - The Passionate Pursuit of Perfection

Lenke til kommentar
Del på andre sider

fredrikrb Posted Jul 10 2008, 03:55

Saab til...?

Det ved siden av Golfen er vel en 3-serie BMW?

No, wait, 1-serie?

Er ikke det en audi a3?

Endret av jvaule
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...