Sandersen

Hvordan Finner Jeg Ut Om Bilen Min Har Klarlakk?

Et ganske simpelt normalt spm.

Hvordan finner jeg ut om bilen min har klarlakk? :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Spørs litt hva slags farge bilen har.

Hvis du tar litt lakkrens på en hvit wax applicator f.eks. så vil du se om fargen sverter over eller ikke. Hvis det ikke sverter over, så har du klarlakk. Og motsatt, hvis det sverter, så har du ikke klarlakk. Mest sannsynelig iallefall. Men bruk en applicator med en annen tydelig farge enn det lakken har da.

Gul applicator på gul lakk vil jo kanskje ikke funke like bra som hvit applicator på gul lakk.

Sånn tror jeg at jeg ville gjort det.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

sølv, men kan prøve det, har en lilla pad.

men ang våtsliping, det fjerner vell klarlakken? fått noen nasty riper jeg ikke tror jeg får vekk med rens.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Stemmer, våtsliping vil fjerne lakken.

Hadde prøvd med lakkrens metoden først iallefall! Evt hvis det er orginallakk, så tror jeg det skal det vel stå i lakkoden om det er klarlakk eller ikke.

Få høre om metoden funket da! :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har du metallic lakk så er det som regel klarlakk. Men det er jo unntak, biler med 2K acryl og farge i klarlakken (Mazda med fargekode NU, Ford med fargekode Rio Red, Honda med fargekode R81) Kan nok mye mulig ha kommet flere biler med farge i klarlakken, dette var i 1994.. Hehe.. Eller som vi gjør da vi skal finne det ut på skola, ta en rødklut å puss litt;)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

På biler som ikke har klarlakk utenpå, så er den blandet med i lakken. Ikke mye tror jeg, men noe.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Din lille nerd roger ;)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
På biler som ikke har klarlakk utenpå, så er den blandet med i lakken. Ikke mye tror jeg, men noe.

stemmer det.. Han som lakkerte ene bilen til pappa innvendig, han glemte den lille biten han.. er ganske matt ja.. og møkka sitter godt i motorrommet..

Nerd ja:D

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er det ikke det som er såkalt "lastebil-lakk" da?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive