Seatfr

Jet seal og SV sheild

Har nå tatt en shine av bilen men mangler voks/forsegling. Så det jeg lurer på er om jeg skal ta 1 eller 2 lag med jetsal å toppe dette med Sheild. Eller om det blir for mye av det gode og bare gå over bilen med clenar fluid og legge på bare sheild?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg synes du enten brude ta to lag Jetseal og Shield, eller bare CF og to lag shield...

Har bedre feeling med to lag en et synes jeg.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg synes du enten brude ta to lag Jetseal og Shield, eller bare CF og to lag shield...

Har bedre feeling med to lag en et synes jeg.

Takk for svar da kjører jeg 2 lag me jet seal og sheild.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

For meg virker det som mye bortkasta jobb å legge jetseal under en så holdbar voks som shield men. Jetseal har jo tilnærmet null holdbarhet i forhold til shield (og det meste annet).

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg er enig i dette med å kun kjøre to lag Shield over CF og ikke Jetseal.

Brukte Jetseal under Shield på min forrige bil , men er overbevist om at det var Shield som holdt bilen så fin som den var.

Når jeg nå får min nye bil i september kommer jeg til å kjøre "The Swissvax Way" og bruke CF og 2 lag Shield , passer dessuten på å vedlikeholde gjennom vinteren med SV Nano Express.

Og så gleder jeg meg til sommeren kommer og SV Glacier skal på i stedet for Shield.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg er enig i dette med å kun kjøre to lag Shield over CF og ikke Jetseal.

Brukte Jetseal under Shield på min forrige bil , men er overbevist om at det var Shield som holdt bilen så fin som den var.

Når jeg nå får min nye bil i september kommer jeg til å kjøre "The Swissvax Way" og bruke CF og 2 lag Shield , passer dessuten på å vedlikeholde gjennom vinteren med SV Nano Express.

Og så gleder jeg meg til sommeren kommer og SV Glacier skal på i stedet for Shield.

Ok hvordan fungerer cleaner fluid? som polis smør på et lite område og tørk av?:) Rette bevegelser eller?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

den evige diskusjonen om Jetseal...noen har dårlige, andre har gode erfaringer...

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har har både gode og dårlige erfaringer med jetseal, så jeg kjører aldri på med jetseal på en bil jeg vet at skal brukes mye og derfor får ofte og sterke vasker, men på biler slik som den gamle cadillacen til brodern så legger jeg jetseal med vertua bond under, og det holder sommern over..

Så jeg ville nok kjørt på med SV CF for så å kjøre på med to lag Shield hadde jeg vært deg..

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har har både gode og dårlige erfaringer med jetseal, så jeg kjører aldri på med jetseal på en bil jeg vet at skal brukes mye og derfor får ofte og sterke vasker, men på biler slik som den gamle cadillacen til brodern så legger jeg jetseal med vertua bond under, og det holder sommern over..

Så jeg ville nok kjørt på med SV CF for så å kjøre på med to lag Shield hadde jeg vært deg..

Valget ble CF og nå et lag med sheild. Lag nr2 kommer i morgen :) takker for alle svar :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ok hvordan fungerer cleaner fluid? som polis smør på et lite område og tørk av?:) Rette bevegelser eller?

Ja et tynt lag som poleres inn , siden den er slipemiddelfri tar det jo ingen riper men skal rense og nære lakken med oljer og gi voksen mer heft. Jeg bruker sirkulære bevegelser , men det kan jo hende andre mener noe annet.

Jeg behandler et panel av gangen , skal ikke herde dette.

Personlig synes jeg det blir veldig blankt å fint med CF.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

For meg virker det som mye bortkasta jobb å legge jetseal under en så holdbar voks som shield men. Jetseal har jo tilnærmet null holdbarhet i forhold til shield (og det meste annet).

Det er helt ok at du har denne erfaringen med Chemical Guys Jetseal.

Jeg personlig har bare godt å fortelle om Chemical Jetseal. Den er superenkel og bruke på alle måter, herdetiden er minimal til å være sealer og den er veldig holdbar med en voks over. Men skal du bruke Chemical Guys Jetseal uten noe over, så er den ikke funksjonibel i mer enn to uker.

Dette med Chemical Guys Jetseal virker det som om man må oppleve selv, og lage en egen erfaring med. For jeg syns den er knall med en voks over - og andre hater den. Jeg hadde et lag Chemical Jetseal, og et lag med Zymöl Concours fra November til sent Februar, og den beadet og sheetet vann enda. Da tok jeg livet av den selv grunnet ønske om en annen LSP.

PS! Om jeg skulle satt meg i din situasjon så hadde jeg kjørt på med Swissvax CF/CFP og to lag med Swissvax Shield, eller Swissvax Endurance. Men det er kun for å kunne kose meg med å legge et ekstra lag i midten av snøsesongen.

Endret av whiplash
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har du en voks over så vet du jo ikke om det er jetsealen eller voksen som er holdbar. Jetsealen har jo ingen funksjon før voksen er slitt bort uansett? Hvordan vet du når voksen var nedslitt og sealeren tok over? Hvis jetseal er funksjonibel i 2 uker så vil det jo da selvfølgelig være holdbarheten på voksen + 2 uker. Er de 2 ukene verdt den ekstra jobben?

Og forresten, jeg har ingen problemer med å legge en sealer under voks, men hva er problemet med å bruke en sealer som faktisk er bra? Hvorfor kryr det av jetseal her når det finnes så mye sealere som er så uendelig mye bedre? :)

Endret av mighty82
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har du en voks over så vet du jo ikke om det er jetsealen eller voksen som er holdbar. Jetsealen har jo ingen funksjon før voksen er slitt bort uansett? Hvordan vet du når voksen var nedslitt og sealeren tok over? Hvis jetseal er funksjonibel i 2 uker så vil det jo da selvfølgelig være holdbarheten på voksen + 2 uker. Er de 2 ukene verdt den ekstra jobben?

Og forresten, jeg har ingen problemer med å legge en sealer under voks, men hva er problemet med å bruke en sealer som faktisk er bra? Hvorfor kryr det av jetseal her når det finnes så mye sealere som er så uendelig mye bedre? :)

Hva hvis jeg har testet 50-50 av nettopp dette da? Er det forsvarlig av meg å komme med utsagnet da?

Har aldri, meg bekjent, antydet at du har problemer med å legge forsegling under voks? Diskusjonene begynner kanskje å komme litt ut av proposjoner, men jeg har faktisk testet 50-50 med Chemical Jetseal + voks mot kun voks. Og selvfølgelig er det en grunn til at jeg bruker Chemical Guys Jetseal.

Hvorfor det kryr av Chemical Jetseal kan dessverre ikke jeg svare på, men i mine øyne så kryr det da av Mirror Glaze #21 fra Meguiars også? Den har jeg tenkt til å prøve i vinter, fordi jeg har hørt mye positivt om den. Jeg kom kun, ene og alene, med min mening om Chemical Guys Jetseal, fordi jeg mener den er bra. Ikke for å tråkke på tær, eller provosere noen.

PS! Å bruke ord som "uendelig mye bedre" er så, tja. :thumbs:

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis du har test 50/50 med voks med og uten jetseal under så forstår jeg mer hvor du får resultatene dine fra! :) Jeg blir bare frustrert når noen sier at en sealer holder bra under voks uten å vite hvor lenge voksen holder på egenhånd under samme forhold, for det blir kun gjetting. Uendelig mye bedre er vel litt å ta i, men for meg så er utvilsomt jetseal det definitivt dårligste produktet jeg har prøvd når det gjelder bilpleie, hehe.

Hentydet ikke at du mente jeg var i mot sealer under voks. Det var bare noe jeg ville presisere da jeg var redd noen ville få den oppfatningen. Hadde ingenting med din kommentar å gjøre :)

Edit: Hvor mye lenger holdt siden med jetseal under forresten? Sånn av ren nysjerrighet :)

Endret av mighty82
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

CF + Shield er min stemme :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvilken herdetid skal det være mellom SV Shield lagene ?

/BWA

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvilken herdetid skal det være mellom SV Shield lagene ?

/BWA

3-4 timer :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Trodde herdetid var på anbefalt 24 timer jeg? Eller er det når hele behandlingen er FERDIG?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Trodde herdetid var på anbefalt 24 timer jeg? Eller er det når hele behandlingen er FERDIG?

Voks har herdetid på ca 3-4 timer.

Lakkforsegling har herdetid på ca 12-24 timer. (venter normalt til neste dag før eventuelt neste lag)

Men finnes jo unntak på dette

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive