thunder

"Stripete" Paviljong

Jeg har en paviljong (en sånn teltsak) stående på verandaen som i løpet av sommeren har blitt "stripete" av regn og forurensing (se bilde). Har noen noe tips til hva man kan bruke for å få dette rent? Er vel ikke lenge før dette skal pakkes ned for vinteren, så det kan være fint å vaske det først.

bilde1.jpg

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Chemical Guys Green Clean eller en annen type APC (all purpose cleaner). Gå for en som er vannbasert iallefall.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Og børste :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har Meguiars sin APC. Skal teste med denne. Takk for raskt svar.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Og børste :)

What he said!

Lykke til :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis ikke det fungerer så kan vel muligens Surfex HD fungere? Bare begynne med den godt utblandet. (gjelder vel forsåvidt de fleste APC)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har vært ute å testet med Meguiars APC. Det funket ikke noe særlig bra. Hadde en blanding på 1:9. Kan kanskje blande sterkere?

Surfex HD bestilte jeg i går, så kan jo teste den da den dukker opp.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ser for meg at dette er mat for nanosvampen ..?:)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nanosvamp har jeg aldri brukt, men har hørt mye fantastisk om den. Noen som kan si om dette er en jobb som man kan bruke nanosvamp på?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Den er fin på harde flater, men ikke noe særlig på tepper eller tøy som dette.

Du kan jo pakke den ned, legge den på et flatt underlag. Spray på APC i en kraftig blanding, bruk børste, skyll av med vann, slange eller HT på litt avstand.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Den er fin på harde flater, men ikke noe særlig på tepper eller tøy som dette.

Du kan jo pakke den ned, legge den på et flatt underlag. Spray på APC i en kraftig blanding, bruk børste, skyll av med vann, slange eller HT på litt avstand.

Åja, trodde det var plast jeg.. nei hvis det er stoff er det vel greanclean og evnt høytrykk kanskje ja..;)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ut ifra bildene syns jeg at jeg ser såpass tekstur at jeg antok at dette er "vevd" om du skjønner, altså mer som en presenning og ikke glatt plast.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Amazing roll off er utviklet for å vaske canvas og vinyl (bla seil på båter) så kan være den kan ta en del, den pumper def bra med møkk ut av det som vaskes i allefall (dekksider bla)...

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er mer som en slags kanvas (ikke plast), så kanskje Amazing roll off kunne være noe. Eller gjør denne det samme som Surfex (som jeg får i posten i morgen)?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg brukte mye ARO før, spesielt på dekksider og andre gummideler.

Den fjerner mye skitt, men likevel ikke i nærheten av Espuma Revolution felgrens. En fyr ringte meg og spurte om råd til å få bort sopp som hadde vokst på lakken etter at en bil hadde stått under et tre i en lengre periode avskiltet.

Når jeg så fikk sett på bilen sprayet jeg på litt av Espuma Revolution blandet 1:9 (min standardblanding), og spylte så av soppen uten anstrengelser. Dette hadde da eier slitt med over lengre tid, uten å få bort. Synd du bor så langt unna, hvis ikke kunne du fått en skvett av meg til test. :)

Espuma revolution kan lett blandes 1:10 uten at den har nevneverdige problemer med å få felger helt rene, så det er mye stoff for pengene.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har vasket trekket til gassgrillen med Megs APC...funker godt det!

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har vasket trekket til gassgrillen med Megs APC...funker godt det!

Hvor sterkt blandet du den?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ganske svakt

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive