chn320

vedlikeholde voks.

Hei..har nylig lagt på 2 lagt med concorso for første gang. Kanonvoks som jeg er knallfornøyd med. Men nå lurer jeg på hvordan jeg skal vedlikeholde dette! kan jeg f.eks legge til et lag til oppå dette om 3 mnd tid, eller må jeg fjerne det gamle og begynner forfra igjen med lakkrens osv..?? Vil det holde seg bra viss jeg bare vasker bilen og legger et nytt lag uten noe mer forabeid??

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skaff deg feks Swissvax nanoekspress og bruk den sammen med en mikrofiber etter vask av bilen, da holder du den bra..

etter noen måneder kan en ta en runde med voks, men innspiser lakken først, personlig liker jeg da å ta en runde med CF for å fjerne eventuelt møkk fra lakken, men om du vasker ofte nok så sitter det ofte ikke så mye bøss på lakken og det er bare å legge på et lag med voks...

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg anbefaler å bruke din egen favoritt quickdetailer etter vask - må ikke være SV Nano. Personlig liker jeg både Meguiars Ultimate QD og Duragloss sin 951. Meguiars Last Touch er også fin, og økonomisk pga gallons og utblanding. Personlig bruker jeg å vokse to ganger i året. Før og etter vinteren. Da trengs det stort sett ikke mer...

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

En runde med clay før nytt lag med voks kan vel ikke skade? (bruke mild clay) Blir vel noe ala en runde med CF det kanskje.......

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

En runde med clay før nytt lag med voks kan vel ikke skade? (bruke mild clay) Blir vel noe ala en runde med CF det kanskje.......

Man kan fint lage clay-marring med den mildeste clay.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Man kan fint lage clay-marring med den mildeste clay.

Been there, done that.... etc...

Om du velger å bruke clay vil eg absolutt anbefale en lett korrigeringsrunde etterpå, før ny voks blir lagt selvsagt.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Been there, done that.... etc...

Om du velger å bruke clay vil eg absolutt anbefale en lett korrigeringsrunde etterpå, før ny voks blir lagt selvsagt.

x2

Med f.eks. Cleaner Fluid. ;)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

x2

Med f.eks. Cleaner Fluid. ;)

Helt enig, Clay er for meg i de aller fleste tilfeller (på mange forskjellige biler/lakktyper) ensbetydende med lett korrigering etterpå som følge av clay-merker i lakken.

Med feks cleanerfluid ja, men for meg like gjerne med 3M UFSE, Scholl S30/S40/menzerna final finish osv osv.......og kanskje en omgang Vertuabond eller annen rens/bonding agent.

Hvis trådstarter ikke har tid/anledning/ork til å strippe bilen så er det en formidabel forbedring å bare gjøre den ordentlig ren og legge et nytt lag med voks oppå det som har ligget der noen måneder, men har man anledning/tid/ork, så er selvsagt det beste å strippe og rense lakken.....

Ikke noe blir feil her (så fremt bilen er ren) - kjenn på hva magen og avtaleboka sier :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg er fornøyd med Swissvax Nano Express etter hver annen vask oppå Swissvax Shield.

Ellers følger jeg håndboken til Swissvax med henblikk på intervaller ;)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

På Vectra'n min med myyyk lakk så oppstod det nok umiddelbart en ca 986 små riper og marring i det samme øyeblikk som jeg skrev "clay" igår kveld her på forumet, så den saken er grei. B)

Men jeg tenkte at kanskje mild clay ikke klarte å lage så mye merker på sånne ceramic-lakktyper/steinhard lakk, men erfaringene her tilsier at det kan fort skje uansett altså.

Noted! :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive