Gå til innhold
Matti

Audi A3 makeover

Recommended Posts

Matti    6
Matti

Endelig fikk jeg ut fingern til å få vasket og polere bilen.

Ja, jeg har feil maskin med fril pads som vil si at jeg har ikke gjernet alle riper.

Har sånn billig Biltema versjon av en maskin, ikke den to hodet. Men ny maskin og pads skal kjøpes, og samt skal det kjøpes

litt mere agresive midler også for å fjerne mesteparten av riper. Gleder meg til det.

Men selv om maskinen er feil, valget av det jeg har brukt og resultetet ble bra. Overraskende bra.

Brukte Meguiars Quick Clay med Quick Detail (clay ble ikke så skitten som jeg forventet) og som sagt siden jeg har feil maskin og slik.

Valgte jeg det mildere produkt valget. Dvs Meguiars 3-step. Depp Cleaner, Polich og Vax.

Og resultet ble overraskende bra. Det er første gang jeg bruker Meguiars også så, kanskje like greit å velge de mildere produktene.

Men må si, de var lekende lette å jobbe med. Me like Meguiars :)

Hvilet produt anbefales det for å fjerne små riper og urenheter i lakken? Noe som kan passe meg?

PS: BIldene kommer løpet av kvelden/morgen dagen. Er ikke helt ferdig med bilen. Den står i garasjen og venter på et siste lag med Vax.

Har tatt noen bilder underveis, så bildene kommer :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
whiplash    349
whiplash

Endelig fikk jeg ut fingern til å få vasket og polere bilen.

Ja, jeg har feil maskin med fril pads som vil si at jeg har ikke gjernet alle riper.

Har sånn billig Biltema versjon av en maskin, ikke den to hodet. Men ny maskin og pads skal kjøpes, og samt skal det kjøpes

litt mere agresive midler også for å fjerne mesteparten av riper. Gleder meg til det.

Men selv om maskinen er feil, valget av det jeg har brukt og resultetet ble bra. Overraskende bra.

Brukte Meguiars Quick Clay med Quick Detail (clay ble ikke så skitten som jeg forventet) og som sagt siden jeg har feil maskin og slik.

Valgte jeg det mildere produkt valget. Dvs Meguiars 3-step. Depp Cleaner, Polich og Vax.

Og resultet ble overraskende bra. Det er første gang jeg bruker Meguiars også så, kanskje like greit å velge de mildere produktene.

Men må si, de var lekende lette å jobbe med. Me like Meguiars :)

Hvilet produt anbefales det for å fjerne små riper og urenheter i lakken? Noe som kan passe meg?

PS: BIldene kommer løpet av kvelden/morgen dagen. Er ikke helt ferdig med bilen. Den står i garasjen og venter på et siste lag med Vax.

Har tatt noen bilder underveis, så bildene kommer :)

Hei,

Det kan hende at du ville fått et mye bedre resultat hvis du hadde brukt produkter beregnet for maskin (Meguiars 3-step er ikke beregnet for maskin. De hadde fungert greit med to-hodet eller generell oscillerende maskin). Meguiars er flotte produkter det, og har nok fått mange til å gå i VISA-fellen. ;)

Masse produkter å anbefale! Scholl S17 og Scholl S30 (da har du noe som tar de fleste riper, oksidasjon og urenheter), Menzerna SIP og Menzerna PO85RD, 3M FCP og 3M EFC, Swissvax CF Pro etc. Deretter bør du ha poleringspads til maskinen din som er gode. Der er det også masse alternativer. Du har produsenter som Scholl, Sonus, Swissvax, Uber, 3M, Lake Country etc. Du bør ha en cutting pad, en polishing pad og en finishing pad.

Gleder meg til å se bilder av resultatet! :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Matti    6
Matti

Mener du om jeg hadde brukt de 3-step produktene for hånd, hadde jeg oppnådd bedre resultat?

Ja, jeg skal kjøpe meg ny maskin som duger og riktige pads til den. Gleder meg til det jeg :) :)

Da skal bilen bli fin da... Ja, hørt at Scholl er bra, men hvem skal jeg bruke? S03, S17 eller S30 eller skal jeg bruke alle tre for å fjerne det meste?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Matti    6
Matti

Ikke alle bildene enda, men det er noen.

Og de er tatt med mobilen, så vi få se om de duger

Her er bilen vasket med AutoGlym Bodywork Shampoo og fått Meguiars Qiuk Clay behandlign med Meguiars Quik Detailer som lube.

Her er bilen etter å ha fått behandling med Meguiars Deep Crystal Paint Cleaner.

Ble ganske så blank, hehe...

Det ble litt kaldt og litt fuktighet i lufta, så vi flytta oss inn i garasjen.

Litt dårlig lys, men flere bilder kommer...

Det er etter behandlign med Meguiars Deep Crystal Polish.

Nå gleder jeg med til å ta på Vax på den. Og for å sette prikken over i´en... Tar jeg et lag med SvissWax Shield over der igjen :)

post-1938-020784500 1280999964_thumb.jpg

post-1938-098910900 1281000140_thumb.jpg

post-1938-021930700 1281000202_thumb.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Bjerknez    175
Bjerknez

Er ikke Swissvax shield i utgangspunktet en voks med teflon?

Er usikker på om denne bør legges over en annen voks... og uansett så skulle det vel vert omvendt?

Altså sealer først og voks etterpå... ?

Tror jeg ville nøyet meg med KUN SV Shield jeg... blir veldig bra det...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
ClearCoatChristR    17
ClearCoatChristR

Nevermind, leste feil.

Endret av ClearCoatChristR

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Essiek    384
Essiek

Shield er mer mot sealer ja, men mengden av PTFE er ikke så enorm. Tviler på at det får noen "konsekvenser" annet enn at den slipper kanskje litt tidligere - evt at den tar DC3-voksen som ligger underst.

Ellers er min signatur "korrekt" sånn sett ja :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Matti    6
Matti

Lovet nye bilder, vel her er de...

Ikke de aller beste bildene i erden, hadde ikke noe tilgjengelig kamera så jeg måtte bruke mobilen.

post-1938-083964000 1281074800_thumb.jpg

post-1938-061747300 1281074809_thumb.jpg

post-1938-053529400 1281074810_thumb.jpg

post-1938-041280600 1281074811_thumb.jpg

post-1938-034556600 1281074812_thumb.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Matti    6
Matti

Her legger jeg til 2 høst bilder.

Dessverre fikk jeg ikke tatt noen bilder før eller mens jeg holdt på med bilen.

Men må si at ca.80-85% av swirls, riper og urenheter ble fjernet.

Og det er en stund siden nå jeg har jobbet med bilen, men den holder seg topp!

Brukte Kestrel DAS6, Orange CG Hex-Logiv og Uber pads. Og testet både Meg UC og CF Medium.

Ble fornøyd med resultatet. Nå er det CF Professional som venter på meg hjemme med litt grovere pad,

men det kommer litt senere.

Bilen er dekket med 3 lag av Swissvax Shield og bildene er tatt for litt over en uke siden og bilen er fortsatt blank.

Folk spørr meg på jobben om jeg vasker bien hverdag. Svarer bare "Nei, riktig bruk av produkter"

Så jeg håper dere likerbildene

Og enda en stor takk til Soundman for lån av garsjen!

post-1938-024657600 1287554176_thumb.jpg

post-1938-082735500 1287554184_thumb.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Registrer ny konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Informasjon

© Detailers Club Norway AS 2007-2017

Sosialt

Om oss

Her tar vi for oss det meste innen bilpleie. Alt fra vask til polering på hvordan du skal få din bil til å bli så blank som mulig