stove

Swissvax Shield Sett

24 innlegg i emnet

Hei,

Kjøpte ny bil for et halvt år siden, og prøver etter beste evne å holde den "shiny". Er nok å betrakte som en "grønnskolling" i bilpleiefaget, men ønsket om å ha en blank bil er sterkt tilstedet :) Har frem til nå brukt produkter fra Autoglym, siden jeg har hørt at dette skulle være gode greier. Har polert med super resin polish, og lagt på extra gloss protection deretter. Synes imidlertid at jeg ikke får frem den glansen jeg gjerne vil ha. Plages også med at bilen blir så alt for fort tilsmusset etter at den er vasket og polert ;) (Er vel kanksje et vanlig problem dette) Bilen blir jo fullstendig nedstøvet og nedsølet etter at jeg bare har listet den rundt en liten tur. Er derfor litt fristet til å prøve Swissvax sitt Shield sett, med PTFE (teflon). Men dette koster jo gull og grønne skoger. Så derfor lurer jeg på om noen her har erfaring med dette produktet. Er det verdt prisen? Et relativt spm selvfølgelig. Kanskje bedre å bare spørre om det er virkelig gode greier?

Har også fått ett intrykk av at mange er litt skeptiske med å legge PTFE på bilen i og med at det vistnok kan være vanskelig å få av igjen dersom påkrevd; tenker på skadeutbedring/ omlakkering. Er det noen som vet litt mer om denne problemstillingen?

Ellers vil jeg benytte anledningen til å si meg imponert over kunnskaps- og entusiasmenivået på dette forumet. Topp!

Mvh Stove

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei Stove.

Vil nok si at Shield er verdt prisen og er en skikkelig god voks. Med tanke på teflon er det ikke så stort innhold at det skal være noe problem å fjerne voksen. Er bare litt teflon i for å gjøre voksen glattere og mer holdbar. Men hvis du er ute etter litt mer dybde, så ville jeg kanskje tatt en titt på saphir fra swissvax!

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Teflonen som er Shield er vel bare for å binde stoffene i voksen mer sammen, så den blir mer holdbar.

Tror jeg :P

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Shield er en veldig praktisk og god voks! Er du ute etter glans, bør du gå for en "renere" voks.

Ellers så har jo forarbeidet ALT og si når det kommer til glans.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for svar.

Da ligger det nok muligens noe Swissvax Shield i luften. Synes det høres bra ut med en "non-stick" effekt. Fint om fugleskitt, insekter, katter og annen lort preller lett av lakken.

Har nok kanskje syndet litt med forarbeidet tidligere. Hadde aldri hørt om "Clay" før jeg snublet over dette forumet. Gjett om det skal Clayes før neste polering!

Stoveh

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Takk for svar.

Da ligger det nok muligens noe Swissvax Shield i luften. Synes det høres bra ut med en "non-stick" effekt. Fint om fugleskitt, insekter, katter og annen lort preller lett av lakken.

Har nok kanskje syndet litt med forarbeidet tidligere. Hadde aldri hørt om "Clay" før jeg snublet over dette forumet. Gjett om det skal Clayes før neste polering!

Stoveh

Ja ikke noe er som å se en katt tryne skikkelig på lakken din etter polering....hoppe opp og bare "slide" over panseret og ned på andre siden....lol

Ja clay gir mange et wow etter første runden med den...

Clay og lakk rens er begge viktige som fy om du skal få det skikkelig blankt, def viktig på lysere biler...

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bruker Shield og Autobahn på mine biler. Og synes det er helt rått både til å frastøte seg støv når bilen er i bruk, men også hvor lite dritt og smuss binder seg. Så vaskingen blir ekstremt enkel:)

Bruker Shield og Autobahn på mine biler. Og synes det er helt rått både til å frastøte seg støv når bilen er i bruk, men også hvor lite dritt og smuss binder seg. Så vaskingen blir ekstremt enkel:)

Må også legge til at disse produktene er ekstremt drøye i bruk så blir ikke så dyrt i lengden.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Lurer på om alt en trenger er i settet? Eventuelt hva mangler, til å behandle bilen for 1'ste gang?

Endret av Lfc4ever
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Lurer på om alt en trenger er i settet? Eventuelt hva mangler, til å behandle bilen for 1'ste gang?

Kva slags sett er det snakk om?

Kva slags bil og interiør er det snakk om?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Shield fungerer godt, men trodde det var teflon/ptfe i den for at den skal være lett å jobbe med.For det er den :) Omk du er ute etter at fugleskitt og innsekter skal løsne lettest mulig fra lakken synes jeg nanoprodukter er bedre.Men tar mer tid å kunnskap å legge.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Shield settet inneholder Voks, påføringspad, clay og quick finish(clay-lube/quick detailer).

Til selve vokseprosessen trenger du i tillegg microfiber kluter :)

Edit: la til quote

Endret av jkart
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Shield settet inneholder Voks, påføringspad, clay og quick finish(clay-lube/quick detailer).

Til selve vokseprosessen trenger du i tillegg microfiber kluter :)

Det finnes 2 forskjellige sett.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det finnes 2 forskjellige sett.

trådtittel sier Shield sett, så da regner jeg med at det er dette.

Det andre settet heter Entry Collection med Shield :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

trådtittel sier Shield sett, så da regner jeg med at det er dette.

Det andre settet heter Entry Collection med Shield :)

??

Det er anten Entry eller Master Collection.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ok. der var det eit sett og. Der mangler det meste viss ein skal behandle bilen for første gang. (og ikkje har andre produkter)

Da ville eg iallefall gått opp til Entry Collection.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

:thumbup:

Det var det settet jeg siktet til ja.. ;) Har det jeg trenger for å vaske bilen ren, tenkte på om jeg måtte ma feks. Cleaner Fluid?

Endret av Lfc4ever
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det var det settet jeg siktet til ja.. ;) Har det jeg trenger for å vaske bilen ren, tenkte på om jeg måtte ma feks. Cleaner Fluid?

Ja der sier du noe.

Om du ikke skal maskinpolere, trenger du Cleaner fluid (eller en annen lakkrens) :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja der sier du noe.

Om du ikke skal maskinpolere, trenger du Cleaner fluid (eller en annen lakkrens) :)

Hadde tenkt i polere for hånd ja..;) Vil ikkje det fungere bra, på ny bil? (sort metallic)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive