Gå til innhold
Lexgtturbo

Mitsubishi Lancer Får Gjennomgå...

Recommended Posts

Lexgtturbo    134
Lexgtturbo

Produkter og verktøy som har blitt brukt på denne jobben:

Vask:

Vanlig såpeløs svamp (ja eg vet det er fy... hehe)

Megs Ultimate Carwash

Lakk

Makita roterende

Ull pad

Diverse skumpads (av den billige typen)

2000 våtslipepapir fra biltema

Meguiar's 85

Meguiar's 80

Meguiar's 20

Megs NXT Tech Wax

Megs Ultimate Quick Detailer

Bilen så heller lite bra når eg hentet den og det var en del skader og defekter i lakken. Samt en god del maling etter at det var blitt malt hus i nærheten av bilen, ikke noe sjakktrekk med ubehandlet bil men men.

Her er en del av feilene i lakken når eg overtok bilen:

SL386901.jpg

SL386902.jpg

SL386903.jpg

SL386904.jpg

Det var ikke før eg la merke til de små malingsflekkene på hele panseret. Prøvde å rubbe de vekkmen til liten nytte. Dermed ble det til å våtslipe litt...

(glemte helt å ta bilder av malingsflekkene, men fikk no bilde av reultatet av våtslipingen)

SL386910.jpg

SL386911.jpg

Så var det over til rubbing og polering:

SL386930.jpg

SL386929.jpg

SL386927.jpg

SL386926.jpg

Siden eg ble trøtt i to tiden den natten orket eg ikke å ta flere bilder, men la på sealer og gikk til sengs.

Stod opp igjen tidlig om morgenen og tørket av rester etter sealer for så å legge på voksen. Ble faktisk ikke flere bilder før voksen ble tørket av i ett tiden om ettermiddagen. Eg var til og med rimelig fornøyd med resultatet.

SL386934.jpg

SL386932.jpg

SL386931.jpg

SL386933.jpg

SL386935.jpg

SL386936.jpg

SL386939.jpg

SL386943.jpg

SL386950.jpg

SL386952.jpg

SL386953.jpg

Litt seinere på dagen når eg hadde levert bilen begynte det å regne litt, så her er tre bilder av beading på bilen :)

SL386954.jpg

SL386955.jpg

SL386956.jpg

Og ja denne bilen fikk eg kun betalt for å "fikse" lakken på. Derfor ser ikke dekk og felger så voldsomt flotte ut.

Endret av Lexgtturbo

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Lexgtturbo    134
Lexgtturbo

Må forresten tilføye at denne bilen har blitt vasket med kost tidligere :blink:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
virtual    83
virtual

Dette så jo veldig bra ut! :)

Kost faktisk, type piasava? Folk gjør mye rart..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Lexgtturbo    134
Lexgtturbo

Joda bra ble det, og tid tok det helt klart. Ikke helt fornøyd med at kameraet ikke helt klarte å fange glansen og refleksjonene selv på høyeste oppløsning. Uansett eieren ble strålende fornøyd og lovet meg at han aldri skal bruke kost på billakk igjen.

JA det var av typen piasava, med avfetting og som oftest ingenting mer...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Are    1
Are

Bra jobbet

Ser nesten ut som bilen står i ytre sandviken...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
truhaa    1 520
truhaa

Så kanon ut det.....blanke Mitsubishier liker vi

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
fredrik    0
fredrik

Kan tenke meg eieren ble imponert når han så resultatet. Det er vel de færreste som tror det er noe håp for bilen deres når de har sølt maling på den. :P

Godt jobbet! :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Lexgtturbo    134
Lexgtturbo

Are: De første bildene er tatt i Strusshamn på Askøy. De siste bildene er altså tatt på Florvåg også på Askøy, men du har rett det kunne se ut som det var der ja. Du ser faktisk direkte over mot Ytre Sandviken og Eidsvågneset skimtes vel såvidt.

truhaa: Jepp blanke Mitsuer er knall.

fredrikkrb: Eieren likte synet som møtte han når bilen ble levert utenfor huset ja. han påstod at bilen ikke hadde sett så bra ut selv når han kjøpte den så å si ny. Når det gjelder håp for lakken så lover eg bare at den vil bli mye finere, så slipper eg ihvertfall unna kunder som sier "Du fikk jo ikke vekk alle ripene, dette vil eg ikke betale for etc etc.." Til no har samtlige kunder vært fornøyd, noe eg anser som en god ting. :)

Til alle som har svart hittil: takker takker :)B)

Endret av Lexgtturbo

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Colli    3
Colli

Da jeg så lakkdefektbildene og tittelen om Lancer, så trodde jeg det var en gammel drittbil... Så plutselig popper det opp en ny lancer... Så ille var lakken! :P:P Bra jobbet du.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Magnus    2
Magnus

Det er jo helt vilt å se "etter"-bildene! De to siste bildene var helt magiske, virkelig. De kunne vært med i en fotokonk.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Yngvejos    6
Yngvejos

Imponerende resultat!

Lurer på om jeg kanskje må sette av litt feriepenger til å kjøpe maskin. :P

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Lexgtturbo    134
Lexgtturbo

Yngvejos: Det syns eg helt klart du bør gjøre. Eg bruker roterende, noen foretrekker DA, men igjen roterende gir raskest resultat. Eg anbefaler Makita maskinen selv om den er dyr, en drøm å jobbe med :)

Magnus: Hehe det er bra du liker de, det gikk en god del timer på det panseret etter våtslipingen. Hmm tar eg ikke helt feil er de med i konkurransen om månedens beste her på siden, men ser det er mange sinnsyke bilder der så eg ser eg har sterk konkurranse hehe.

Colli: Ja det er sant lakken så FORJ#¤%& ut når eg fikk den, eg hadde egentlig aldri trodd at en så ny bil kunne være så dårlig i lakken.

Og igjen til alle som har kommentert jobben sier eg tusen takk B)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Registrer ny konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Informasjon

© Detailers Club Norway AS 2007-2017

Sosialt

Om oss

Her tar vi for oss det meste innen bilpleie. Alt fra vask til polering på hvordan du skal få din bil til å bli så blank som mulig