whiplash

TEST - Chemical Guys Blitz

Har tatt for meg en test av Chemical Guys sin spray lakkforsegler idag, Blitz. Har vært meget spent på denne her nettopp fordi den forsegler lakken på få minutter. Jeg må innrømme at jeg har vært spent også fordi det er Chemical Guys, og jeg har blitt imponert hver eneste gang jeg har brukt noe fra de.

DSC_0006.jpg

Chemical Guys sier selv at Blitz har flere fordeler.

- Blokkerer UV-stråling

- Forhindrer vann/kalk flekker

- Forhindrer luft forurensing

- Og at vannet beader etter flere måneder

Så det blir spennende og se om den fortsatt vil beade etter flere måneder, og jeg kommer til å oppdatere denne testen hver måned så dere også kan se.

Bilen jeg har valgt å teste Chemical Guys Blitz på er den turkise Volvo 940 Turbo'en som jeg tok for 2 måneder siden i morgen. Bilen har fra før av ett lag med Chemical Guys Jetseal og ett lag med DP MaxWax som ble påført som LSP i April.

Så til selve jobben. Kunne egentlig ikke vært enklere enn det faktisk er. Spray èn sprut på en microfiber klut, og èn sprut på panelet, gni det utover panelet så det dekker all lakk, snu microfiber kluten til en ren side og poler hinnen vekk. Produktet er melkehvitt, og hinnen blir gjennomsiktig hvitt, så man ser den ganske tydelig når den har tørket. Det er jo bare ett pluss.

DSC_0009-1.jpg

DSC_0021-1.jpg

Resultatet var slående likt som det jeg fikk med bilen i April etter 3 stegs polering + Chemical Guys Jetseal og DP MaxWax som LSP. Og det er jo strålende, for da har jeg akkurat bevist (iallefall for min egen del) at Chemical Guys Blitz frisker opp lakken og gir den masse glans tilbake. Så da fikk jeg opprettholdt behandlingen bilen fikk for to måneder siden på 10 minutt.

DSC_0027-1.jpg

DSC_0035-1.jpg

DSC_0039-2.jpg

Oppsummeringen min må bli at Chemical Guys Blitz har fått fast plass i mitt utvalg. Den fungerer supert til å friske opp lakken mellom poleringer/behandlinger og i tillegg beskytter for urenheter og UV-stråler. Produktet er melkehvit av farge, noe som gjør det lett å se om du har glemt å tørke bort en flekk eller to. Den er veldig drøy i bruk, så den holder til mange, mange behandlinger. Produktet er akkurat passe tynt til å kunne gnis utover større områder, men samtidig akkurat tykk nok så den ikke renner. Avhenger jo også litt på dysen du bruker på produktet også. Lukter også veldig godt, som mye annet innenfor bilpleie. Men ikke en kvalmende lukt, men en svak lukt av solkrem.

Du får denne hos bl.a. Scandic Shine AS for 225,-

- Noe den definitivt er verdt. Valuta for pengene!

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Flott skrevet!

Bilen ser våt og nyyydelig ut! :)

Blitz lukter kokosdigg! Spennende å se på holdbarheten over voks da.

Endret av ClearCoatChristR
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

fant det lettest å la den tørke skikkelig før fjerning, syntes det å snu og tørk, snu og tørke bel for mye pes med den, emn å dra over hele bilen, vente 10 min og tørke av igjen funket mye bedre...

sikker mye smak og behag det da...

Super bra review denne her...

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Flott skrevet!

Bilen ser våt og nyyydelig ut! :)

Blitz lukter kokosdigg! Spennende å se på holdbarheten over voks da.

Takk. :)

Den ble våt og blank igjen ja, og det er bra. Skal bli spennende å se holdbarheten, for det er ikke jeg som skal vaske og stelle med bilen i mellomtiden, det skal min kjære old man få gjøre. ;)

fant det lettest å la den tørke skikkelig før fjerning, syntes det å snu og tørk, snu og tørke bel for mye pes med den, emn å dra over hele bilen, vente 10 min og tørke av igjen funket mye bedre...

sikker mye smak og behag det da...

Super bra review denne her...

Helt enig med deg, den gikk av mye lettere ved å la den tørke. Men i frykt for at den skulle legge igjen nupper/støvprikker på lakken (sånn som enkelte vokser gjør hvis du ikke polerer den bort med en gang) så valgte jeg å gjøre behandlingen som bruksanvisningen sa.

Takk for det. :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive