Are

Audi A4 full i asfalt

Gidder ikke skrive noe lang post.

Fikk levert en A4 på jobb i dag som egentlig ser ganske bra ut, bortsett fra masse små asfaltflekker

over hele bilen.

Bilen var nyvasket når jeg fikk den så ble bare en lett vask da jeg kom hjem.

Produkter brukt:

Gritguard

Nxt shampoo

Grønn mitt fra Scandic

1 Bar Riccardo Clay

1/3 Megs Clay Mild

Megs Quick Detailer

Menzerna PO106

Chemical Guys jetseal

Dp Maxwax

Bilen var så dekket i asfalt at jeg brukte en hel bar Riccardo Clay og ca en tredjedel av en Meguiars Clay Mild.

Clayet i over en time.

Gav opp å få vekk alt men det ble nesten 100%

Ellers var bilen bortimot strøken i lakken så var ikke snakk om å fjerne riper, kun få opp glans og Vokse.

Asfaltflekkene så slik ut:

AudiA4003.jpg

Og var stort sett over hele bilen under vinduene.

Etter clay og Menzerna Po 106 Ble det en omgang med Jetseal og Dp Maxwax

Da så den slik ut:

AudiA4009.jpg

AudiA4011.jpg

AudiA4012.jpg

Fikk nå ihvertfall vekk de aller fleste asfaltflekkene og bilen ble forholdsvis blank, så regner med at eieren blir

godt fornøyd når han henter den i morgen.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Blankt og pent, eieren blir sikkert fornøyd! fargen gir ikke så mye "respons" bare, det er litt kjipt... Ser ut som den maxwax-saken er fin på metallic sølv osv.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nice shine:D Men ett lite spm, hvorfor bruka opp masse clay på asfalt ? ville da heller bruka avfetting ?

det er iaff mye billigere.

Håvard

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fargen er full i effekter så regner med den blir kanontøff i solen, men med det lyset som var når jeg var ferdig ble det ikke noe spesielt spennende.

Avfettingen tar det ikke. Den sitter som ville helv....

Men clayen tok det meste, kunne tenkt med og prøvd den agressive varianten da hadde jeg nok fått mer vekk.

Men den har jeg ikke så da skjer ikke det med det første.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Prickbort el tar remover fra Autoglym hjelper en del på å fjerne asfalt fra bilen, fikk det tipset fra Porta her og det funket kanon.. Sparer mye clay da...

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Fargen er full i effekter så regner med den blir kanontøff i solen, men med det lyset som var når jeg var ferdig ble det ikke noe spesielt spennende.

Avfettingen tar det ikke. Den sitter som ville helv....

Men clayen tok det meste, kunne tenkt med og prøvd den agressive varianten da hadde jeg nok fått mer vekk.

Men den har jeg ikke så da skjer ikke det med det første.

Oki, da må det være spes situasjon. Har aldri opplevd å ikke få fjerna asfalt med avfetting. Prickbort bruker jeg da, har til dags dato ikke skuffa meg.

De bittesmå duppedingsene som kan bli igjen tar jeg med clay. Men det er som regel piggdekkstøv(ser masse på bilde 1) og anna rask.

Prøvd Prickbort ? om ikke så kan jeg med sikkerhet si att du vil få ett annet syn på det med asfalt :D

Jævli fine biler det der :D Får håpe kunden blir happy da ;D Fin shine i de 3 siste der.

Håvard

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja har prøvd Prickbort da vi selger det på jobben. Tror faktisk også eieren av bilen har prøvd den på. Bilen kom fra Tyskland for ca en mnd siden så er ikke sikker på hva det er for noe greier som er på men regner med det er asfalt.

Nå er ikke jeg noe Audi menneske men den bilen der er faktisk grisefin. 19 toms lisser trekker ikke akkurat ned heller. Eller BOSE anlegget.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bilen ble blank også da.....

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Ja har prøvd Prickbort da vi selger det på jobben. Tror faktisk også eieren av bilen har prøvd den på. Bilen kom fra Tyskland for ca en mnd siden så er ikke sikker på hva det er for noe greier som er på men regner med det er asfalt.

Nå er ikke jeg noe Audi menneske men den bilen der er faktisk grisefin. 19 toms lisser trekker ikke akkurat ned heller. Eller BOSE anlegget.

Prickbort rørte det ikke ? Da erre noe jævli spes. Bruker vel ca 100 ltr i mnd på jobben og har aldri blitt skuffa.

Ett annet alternativ er å prøve med diesel, det løser asfalt som faen. Men syntes ikke det er noe god løsning.

Du latt Prickbort sitte på i 5 -15 minutter ?

Håvard

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ble bra dette :) Fjerna du polish oljene før du la på jetseal?

Jeg har ht-vasker med varme.. Så får vekk det meste av asfalt bare ved å spyle, stiller gjerne vannet på 90 grader!

Men hvis det er ekstra ille, kjører jeg på en runde med prickbort.. Da går nesten alt vekk.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du er så sykt kjip med bilder Are... Bilen ble kjempebra! :P Jeg ville vurdert en prickbort eller lignende på bilen før clay... Hadde kanskje tatt en del med HT + avfetting.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Autoglym tjærefjerner pleier å være veldig effektiv til å fjerne asfalt!

de fleste brukt bilene jeg tar er full i asfallt nederst på dørene, og da bruker jeg den, pleier og bli bra :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ble jo kanonbra dette :)

Kjipt det der å plutselig havne på nylagt asfalt uten noen omkjøringsmuligheter..bare vet at bilen ikke kommer til å se ut etterpå :(

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ble jo strøken den der:)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Autoglym Tar Remover fjerner slikt kjempe lett, har selv brukt den på lignedne flekker, Tar Remover på en microfiber applicator og gnikker 4-5 ganger over flekken og den er borte :)

måtte gjøre dette for ikke så lenge siden inni felgene mine, da jeg måtte kjøre over nyafaltert vei. De så jo ikke ut, full av Swissvaxære fæle asfalt klumper :(

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har du sjekket hva den inneholder?? Wheel Cleaner til Autoglym er saltsyre...

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Pent! Den ble maxwax våt!

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mm, ble våt. Og det er smooth. :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive