Gå til innhold
markus1

Tefcar 12%

Recommended Posts

markus1    0
markus1

Noen som har erfaring med tefcar 12% behandling?Noen med negative erfaringer.Andre som har sett ferdige resultater.Leser et annat sted at det kan bli et gråskjær i lakken mellom lakk og teflon,mens andre skryter av det.Håper på tilbakemeldinger sånn at jeg kan gjøre meg opp en mening av deres erfaringer og meninger.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
kris1986    186
kris1986

Bilen som mamma og pappa kjøpte sist var ett år gammel, og den var satt inn med K2000, noe som skal være en konkurent. Etter ett år var bilen omtrent ikke glansfull i det hele tatt, og vannet perlet seg ikke i det hele tatt. Sett andre biler som har blitt satt inn med tefcar, og de fått ett slags gummi-utseende, ikke natrulig ut i det hele tatt.

Jeg hadde MYE heller kjøpt meg en god sealer selv, da sparer du masse penger, og utseende jeg fikk på boraen med 21 2.0 kontra utseende på bilene som er feridig shinet opp med tefcar kan ikke sammenlignes. Du skjønner at på den lokale bensin-sjappa der jeg jobba, var det en som drev med bilpleie. Han skrøt jo da selvfølgelig ille av det, men det er jo ikke så rart siden at det var den han måtte selge for å få penger til mat og drikke :)

Når ett produkt er så bra som tefcar, TC Nano, Permashine og K2000 gir seg ut for å være, da er det ikke vits den detailers club norway. "Bilen vasker seg selv når du kjører i regn, bruk avfetning hver dag, ikke rør lakken på bilen på fem år.. det mener jeg er ganske umulig, HVERTFALL i Norge." Jeg har altså sett resultatet til Tefcar og prøvd lakken på bil som er satt inn med K2000, og det har ikke fristet meg, og jeg anbefaler det heller ikke til folk jeg snakker med. Håper dette hjalp deg litt, og husk det er min mening som "hobby-bilpleier", ikke som produktutvikler

Så hva mener dere andre her da?

Endret av kris1986

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Øivind    32
Øivind

Hvis du ikke gidder/klarer å vaske eller polere er det nok bedre enn ingenting. Men jeg hadde aldri kjøpt en bil med ditec-merke el.l, da kan du som regel være sikker på at tidligere eier har slurvet med vedlikeholdet.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
markus1    0
markus1

Meget flott svar du ga meg.Jeg har en helt ny touran (sort)som jeg vasker og vokser stort sett hele tiden.Bruker stort sett bare megs og sealeren 21.2,0.Alle bilene mine behandler jeg pent.Liker å stelle med dem.Det som er årsaken til spørsmålet mitt er det at minstemann hadde vært å skrevet i pollenstøvet som var gult,og det medførte en god del striper på panser.Gutten fikk kjeft,jeg ble deppa.Mine barn rører egentlig aldri bilene mine,det vet de.Så dette var et unntak.Derfor ble jeg så fristet til å prøve tefcar pga jeg ble så forbanna.Når jeg kom hjem vasket jeg selvfølgelig bilen.Brukte scratc-x,deretter nxt-wax,før jeg avsluttet med sealeren.Resultatet ble 80% bedre,men det er fortsatt ikke helt bra.Det er ikke striper som har gått igjennom lakken.Da driter jeg en lang faen i å bruke tefcar.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
kris1986    186
kris1986

Jeg tror ikke tefcar er løsningen på det, for bilen din morsan og farsan var ikke nydelig i lakken for at den var ett år og K2000 behandlet. Men ja, sikkert bedre enn ingenting, men jeg tror jeg selv hadde vært mye mer fornøyd med utseendet til min kjære MG21 eller noe tilsvarende. Det som er her i Norge er at mange har ikke hørt om produktene vi her på forumet snakker varmt om, og at folk da bare bruker en flytende voks kjøpt på esso for 200 kr som verken fjerner riper eller blir pen, da lar de seg lett overtale av tefcar osv. Det er det meninga mi

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Scandic Shine AS / Ketil    257
Scandic Shine AS / Ketil
Meget flott svar du ga meg.Jeg har en helt ny touran (sort)som jeg vasker og vokser stort sett hele tiden.Bruker stort sett bare megs og sealeren 21.2,0.Alle bilene mine behandler jeg pent.Liker å stelle med dem.Det som er årsaken til spørsmålet mitt er det at minstemann hadde vært å skrevet i pollenstøvet som var gult,og det medførte en god del striper på panser.Gutten fikk kjeft,jeg ble deppa.Mine barn rører egentlig aldri bilene mine,det vet de.Så dette var et unntak.Derfor ble jeg så fristet til å prøve tefcar pga jeg ble så forbanna.Når jeg kom hjem vasket jeg selvfølgelig bilen.Brukte scratc-x,deretter nxt-wax,før jeg avsluttet med sealeren.Resultatet ble 80% bedre,men det er fortsatt ikke helt bra.Det er ikke striper som har gått igjennom lakken.Da driter jeg en lang faen i å bruke tefcar.

Det du trenger er å rubbe/polere bilen din. For å fjerne alle små vaskeriper/swirls. Da kan du godt legge på en sealer i bunn, så voks på toppen. For å få den riktige dybden og gløden. Vil du ikke bruke maskin osv selv, kan det jo være et alternativ å sette bilen inn for polering, altså fjerning av swirls. Så legger du på voks osv selv.

Bare et tips!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
jvaule    0
jvaule

hvis du har tid i sommer viller jeg nok tatt turen innom scandicshine, de kan sine saker.

Ta en titt på hjemmesidene så står det info om priser m.m ;)

Ser du bor i nærheten, så er jo ikke så galt med noen timers bilkjøring for å få en strøken bil.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Mats900SQR    0
Mats900SQR

tefcar 12%

vil det si det samme som at behandlingen inneholder 12% telflon?

isåfall,er ikke det vel mye? lakken må jo få problemer med å puste

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
truhaa    1 518
truhaa

Vet ikke hva tefcar inneholder, men teflon er vist bare "lureri" sier i allefall mange på andre forumer, (ink DuPont selv)

Teflon® is useless in auto wax products. Not just my opinion but that of Dupont's chemists as well.

Quote:

The addition of a Teflon® fluoropolymer does nothing to enhance the properties of any car wax, we have no data that indicates the use of Teflon® to be beneficial in car waxes.

Teflon® requires a temperature of 680°F for it to bond to a surface. Heating your paint to 680°F would vaporize it.

This is just another slick marketing scheme to separate you from your money.

After a little searching on Goggle I found another reason not to use Teflon® products.

A chemical used in the manufacture of ****** products, perfluorooctanoic acid (PFOA), sometimes called "C8", is a carcinogen. Dupont, the sole manufacturer, has withheld health information for 20 years according to the EPA. Dupont is facing fines in the order of $300M for failure to report this health info."

Så om det er teflon i den er det nok "teflon"

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Dennis    532
Dennis

Er Swissvax Shield og Swissvax Autobahn voks bare tull?

Har selv vært ganske tvilende til produkter med Teflon, men kan jo hende det hjelper litt i en voks, såklart det fester seg ikke slik til lakken slik Tefcar hevder. Men kan vell kanskje gjøre at en Voks er bedre noen dager eller uker.

Tviler på at en voks produsent som Swissvax lurer folk.

Men man vet jo aldri, jeg er alltid kritisk til slike ting hehe..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Dag/Swissvax    233
Dag/Swissvax
Er Swissvax Shield og Swissvax Autobahn voks bare tull?

Har selv vært ganske tvilende til produkter med Teflon, men kan jo hende det hjelper litt i en voks, såklart det fester seg ikke slik til lakken slik Tefcar hevder. Men kan vell kanskje gjøre at en Voks er bedre noen dager eller uker.

Tviler på at en voks produsent som Swissvax lurer folk.

Men man vet jo aldri, jeg er alltid kritisk til slike ting hehe..

Vi lurer jo så mange vi klarer vi Dennis ;)

Neida, det er viktig å skille mellom to ting her; Slik jeg har forstått dette fra Swissvax så er teflonen med å bidra til at disse voksene blir sterkere - altså at bestandsdelene binder seg bedre til hverandre og i så måte mer bestandig. Det er stadig carnaubaen som gjør at den blir glatt (!) og blank. Det er altså ikke det å "kle" bilen med et teflonlag (hvilken da sannsynligvis ville krevd temperturer som beskrevet i innlegget fra Truls) som er saken fra Swissvax sin side.

Dag/Swissvax

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
whiplash    349
whiplash

Har forstått at teflon hører best hjemme i stekepanna jeg :ph34r:

Men Swissvax Shield sin beading og sheeting ser jo sykt bra ut! Men som Dag sier, så blir det ikke på den måten Swissvax bruker teflon i sine produkter.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Anders    0
Anders

Hadde en liten samtale her om dagen med en som hadde fått teflonbelagt bilen sin, og har skrøt fælt over at han hadde fått 5 års garanti!

"Garanti for hva da?"

"Eeeeeeh..."

Det var han ikke helt sikker på :P

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Audidude    1
Audidude

Synes de er litt rart og lese om flere her inne som dømmer bla K2000 nedenom og hjem....Dette er folk som har lang erfaring innenfor bilpleie og vet ka de driver med.

Du får en 5 års garanti,men du må også inn til etterbehandling,og det kommer veldig ann på hvordan du vasker bilen med tanke på holdbarheten.

Driver selv med daglig polering på jobb og som hobby på fritiden.

Jeg bruker langt ifra alle de produktene og tiden som mange her inne bruke til vask,polering osv...

Tok bilen i fjor på våren og den holder like fint enda og vannet preller fremdeles av;)

Brukte Wurth sine produkter....clay,rubbing,polering og lakkforsegling.

Vasker bilen med svamp,og kan ikke se at dette er så negativt så lenge svampen er ren og vannet er rent....Like mye drit som setter seg på en microfiber vaskehanske....

Så kan noen svare meg på ka som blir så utrolig mye bedre med alle produktene og tiden mange her bruker på polering,en den tiden og de produktene jeg bruker?

Bilen min holder enda,og Wurth sier at lakkforseglingen skal holde i 8 mnd-1 år.Og det er vel der vi begynner og nerme oss nå!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Glenn L    51
Glenn L

Synes de er litt rart og lese om flere her inne som dømmer bla K2000 nedenom og hjem....Dette er folk som har lang erfaring innenfor bilpleie og vet ka de driver med.

Du får en 5 års garanti,men du må også inn til etterbehandling,og det kommer veldig ann på hvordan du vasker bilen med tanke på holdbarheten.

For å sitere Anders litt lengre oppe, 5 års garanti for hva?...

Argumentet ditt om at det samler seg like mye drit på en mikrofiber mitt, og at det derfor er like greit å bruke svamp velger jeg å ikke kommentere, da jeg nesten syntes du burde vite dette om du driver med dette i arbeidstiden OG som hobby..

Duverden hvor godt eksempel dette var på forskjellen mellom bilpleie hos firma, og detailing av entusiaister...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
ØHN    5 293
ØHN
Så kan noen svare meg på ka som blir så utrolig mye bedre med alle produktene og tiden mange her bruker på polering,en den tiden og de produktene jeg bruker?

Blodtrykket...

For de fleste her inne er dette kos, hobby og interesse. Å bruke den ekstra tiden på den siste finishen, de små detaljene og produkter med godlukt er ikke nødvendigvis fornuftig, rent objektivt sett. Men hvis man har glede av å stelle med bilen sin, så gjør detailing hverdagen utrolig mye bedre ;)

• DCN Poeng 8

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
truhaa    1 518
truhaa

Som ØHN sier, dette er terapi her hos oss, det brukes tid her med jobben en gjør. Ikke sagt at et bilpleiefirma kaster stein på bilen og ruller den rundt av den grunn, men for alle som har vært i arbeidslivet vet at det er forskjell på folk og jobben de gjør.

Om jeg hadde sett på 10 biler fra en bilpleier som så 99,9% strøkne ut, uten hologrammer mm, så er det ikke noe problem å lvere bilen der for min del, men som i alle andre yrker er det ofte ymse hva en får av resultat. For mannen i gata så ser de ikke halvparten av hva vi som er her ser, så for de så er det ofte helt greit resultat "nesten" uansett hvordan det ser ut, nettopp for at de ofte ikke vet bedre.

K2000, Ditec, mtCap, tefcar mm, er ikke noe dårlige ting det, overhode ikke, funker flott for de som ikke har tid, interesse eller gidder å gjøre jobben selv. Det som jeg stiller spørsmål med er 5 års garanti/holbarhet, jeg har sett nok biler med både det ene og det andre på seg som har vært 2-3 år gamle, og kan bekrefte at det ikke stemmer. Når bilen må inn til etterbehandling hvert år, så er det det samme mange gjør her, polerer bilen 1 gang i året, så da holder det ikke i 5 år, men 1 år i mine ører.

Uansett er et produkt ikke bedre en mannen som gjør jobben med det.

Det er mange millioner fotballspillere i verden, men ikke så mange som spiller på Barcelona, Real Madrid, ManU, Inter, Milan, Juventus uansett..

• DCN Poeng 1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Simen    1 317
Simen

Cred til ØHN og truhaa, godt oppsummért.

Tok bilen i fjor på våren og den holder like fint enda og vannet preller fremdeles av;)

Audidude: Det kan du ikke mene? Er den nøyaktig like fin altså? Vil gjerne se bilder av bilen din =)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Knutis    754
Knutis

Kanskje ikke så rart at en bransjemann er skeptisk til vår skepsis. :)

Vi har et firma i Molde også som leverer Ditec og selv om de har holdt på i mange år, sender de stadig ut biler med kjørespor.

Denne A3'en fikk jeg inn ifjor vår/sommer, og ca 6mnd før hadde den vært inne til "proff polering" hos dette firmaet:

dae93963.jpg

Endret av Knutis

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Registrer ny konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Informasjon

© Detailers Club Norway AS 2007-2017

Sosialt

Om oss

Her tar vi for oss det meste innen bilpleie. Alt fra vask til polering på hvordan du skal få din bil til å bli så blank som mulig