Gå til innhold
ØrjanA

SS: 2009(10) BMW 320D M-Tech

Recommended Posts

ØrjanA    1 742
ØrjanA

Fikk levert en 2009 BMW 320D M-tech i Carbon sort igår. Skulle egentlig bare gå for en 1-steg + sealer + voks, men ser ut til at det blir 2 eller 3 steg for å få det bra. Bilen har bare rullet 10.000km, men etter et ublidt møte med en strøbil i vinter måtte hele fronten, taket, bakluka, venstre forskjerm, venstre fremdør og venstre bakdør lakkeres. Etter lakkering er bilen knapt kjørt, men fikk sjokk når jeg tok før bildene ute i sola for hva de har drevet med der de som lakkerte er ikke godt å si......... Se her:

Venstre siden som er ny lakkerte:

DSC_0019.jpg

DSC_0020.jpg

DSC_0021.jpg

DSC_0022.jpg

DSC_0023.jpg

DSC_0024.jpg

DSC_0025.jpg

DSC_0026.jpg

DSC_0027.jpg

Høyre siden som ikke er omlakkert:

DSC_0030.jpg

DSC_0031.jpg

DSC_0032.jpg

Vask:

Ga så bilen en skikkelig vask selv om den var nyvasket ved ankomst. Startet med en runde joker 1000 over hele bilen og CG Sticky gel wheel clean på felgene. Hjulbuene fikk en runde med CG Grime reaper. Lot dette virker i ca 4-5 minutter før det ble spylt med HT. Bilen fikk så en runde med Scholl Crack 9000. Hjulene og hjulhusene fikk samme runde som første gangen. Etter 4-5 minutter ble hele bilen skumlagt med en skumblanding av Orange prewash, Optinum Carwash og CG Maxi Suds. Lot det virke i 5 mimnutter og spylte så av med HT. Tid for vask med washmit med såpevann blandet på CG Maxi suds og Optinum carwash. Spylte av, kjørte inn og tørket bilen.

Inspeksjon:

Etter en skikkelig tørk og 4 vafler hos naboen var det tid for dommen....... Nok å ta tak i :blink: Venstresiden som nylig er lakkert om ser enda verre ut etter vask en den gjorde før vask. Ikke aner jeg hva som er gjort, men flere matte felt på både venstre fremdør og venstre bakdør tyder på at man muligens har forsøkt å polere/korrigere noe etter lakk/våtsliping, men med mindre hell. Høyre siden som ikke er rørt etter at bilen forlot fabrikken er i mye mye bedre stand :o

Polering:

Hadde lest meg litt opp på B&B sin M3 E46 med samme farge som denne så hadde et lite håp om å komme raskt igang. Forsøkte først både Scholl S30 på orange Scholl pad og Scholl S17 på blå Scholl pad uten lykke. Forsøkte Scholl S03 Gold på blå Scholl pad, men fremdeles ikke fornøyd. Fant en gul Über pad som fikk litt Scholl S03 Gold på seg og det funket som gull ;) Ble noe små kjørespor og hologrammer av denne. Da jeg var så og si tom for S30 (LESTE DU DETTE KETIL!!!!!) så ble Menzerna PO85RD igjen funnet frem sammen med grønn Über pad. En runde med dette og wipedown med Scholl CF02 viste at dette var veien å gå idag :D

Etter å ha tatt hele bilen med den overnevnte kombinasjonen så var det tid for å kjøre bilen ut for å spyle av alt poleringsstøv og poleringsrester. En kjapp tørk og inn igjen. Først en runde CG Vertua Bond så en runde CG Jet Seal. Mens denne lå på fikk rutene en runde med Scholl Ice 9000 og hjulene fikk en runde med SV Pneu. Eksos stussen fikk en runde med SV Metal polishTørket av Jet seal og la et godt lag med SV Concorso US på toppen. Tørket av og voila, resultatet ser dere litt lengre ned ;)

Skumlagt:

DSC_0035.jpg

DSC_0036.jpg

DSC_0037.jpg

DSC_0038.jpg

DSC_0039.jpg

DSC_0040.jpg

DSC_0041.jpg

DSC_0042.jpg

DSC_0043.jpg

Bilder etter vask:

DSC_0049.jpg

DSC_0048.jpg

DSC_0047.jpg

DSC_0046.jpg

DSC_0045.jpg

DSC_0044.jpg

DSC_0051.jpg

DSC_0060.jpg

DSC_0059.jpg

DSC_0058.jpg

DSC_0057.jpg

DSC_0056.jpg

DSC_0053.jpg

DSC_0052.jpg

50/50 etter Scholl S03Gold på gul über pad og Menzerna PO85RD på grønn über pad på høyre forskjerm:

DSC_0066.jpg

DSC_0065.jpg

DSC_0064.jpg

Panser etter Scholl S03Gold på gul über pad og Menzerna PO85RD på grønn über pad:

DSC_0062.jpg

DSC_0063.jpg

tak, bakluke og venstre bakskjerm etter Scholl S03Gold på gul über pad og Menzerna PO85RD på grønn über pad:

DSC_0072.jpg

DSC_0073.jpg

DSC_0074.jpg

DSC_0075.jpg

DSC_0076.jpg

DSC_0077.jpg

DSC_0078.jpg

DSC_0079.jpg

DSC_0080.jpg

DSC_0081.jpg

Ferdig spylt etter polering:

DSC_0090.jpg

DSC_0091.jpg

DSC_0092.jpg

DSC_0096.jpg

DSC_0097.jpg

DSC_0099.jpg

Ferdig bil:

DSC_0101.jpg

DSC_0102.jpg

DSC_0103.jpg

DSC_0104.jpg

DSC_0105.jpg

DSC_0106.jpg

DSC_0107.jpg

DSC_0108.jpg

DSC_0109.jpg

DSC_0110.jpg

DSC_0111.jpg

Speilbilde som viser en fornøyd eier ;)

DSC_0113.jpg

DSC_0114.jpg

DSC_0115.jpg

DSC_0116.jpg

DSC_0117.jpg

DSC_0118.jpg

DSC_0119.jpg

DSC_0120.jpg

DSC_0122.jpg

DSC_0128.jpg

DSC_0126.jpg

Takk for at dere har fulgt med på denne. Ny BMW er på plass neste søndag ;)

Endret av ØrjanA
  • DCN Poeng 24

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Petter    1 397
Petter

Og nå røk muligheten for credbruk på denne shine`n...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
ØrjanA    1 742
ØrjanA

Og nå røk muligheten for credbruk på denne shine`n...

:P :P :P :P

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
truhaa    1 517
truhaa

Får håpe merker er over klarlakken da og ikke under.. ellers kan det bli vrient

ser frem til fortsettelsen her Ørjan...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
ØrjanA    1 742
ØrjanA

Får håpe merker er over klarlakken da og ikke under.. ellers kan det bli vrient

ser frem til fortsettelsen her Ørjan...

Ser ut til at det ligger på riktig side av klarlakken her ;)

Nei skal jeg begynne på taket da eller? Klokken er jo "bare" 02.30 og skal jo ikke på jobb før kl 9.30........... :P

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
truhaa    1 517
truhaa

Ja taket er rette veien å gå her ;)

så sees vi når du er ferdig med nok et mesterverkt

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
ØrjanA    1 742
ØrjanA

Første post er oppdatert med nattens jobb ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Mats    16
Mats

Lurer på hva de som lakkerte bilen har drevet med :huh:

Men jobben du har gjort er helt beautiful! :D som vanlig så gleder jeg meg til fortsettelsen!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
dansken    206
dansken

Det blir litt feil å "angripe" lakkereren, når han ikke er her og kan forklare hva han har gjort / forsøkt å gjøre, helt åpenbart uten å få det til. Personlig er jeg bare utrolig glad at denne bilen har havnet i gode hender :thumbup: Det du har lagt ut av bilder så langt ser sykt bra ut B)

Gleder meg til fortsettelsen :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
ØrjanA    1 742
ØrjanA

Første innlegg er oppdatert og bilen er ferdig og overlevert til lykkelig eier :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
S-Stian    2
S-Stian

Èn stykk meget flott bmw levert ut fra lokaet i Ås :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
ØrjanA    1 742
ØrjanA

Det blir litt feil å "angripe" lakkereren, når han ikke er her og kan forklare hva han har gjort / forsøkt å gjøre, helt åpenbart uten å få det til. Personlig er jeg bare utrolig glad at denne bilen har havnet i gode hender :thumbup: Det du har lagt ut av bilder så langt ser sykt bra ut B)

Gleder meg til fortsettelsen :)

he he, er vell ingen som angriper lakkereren, men vi lurer bare på hva han har gjort, men nå som jeg vet hvor den er lakkert så forklarer det det meste ;)

Ble strøkent det! bra jobba

Takk for det :)

Èn stykk meget flott bmw levert ut fra lokaet i Ås :)

Takk for det :D

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Lexgtturbo    134
Lexgtturbo

NYDELIG! Strøkent som alltid! Godt å se at du fikk hentet lakken opp igjen til den standarden den fortjener :thumbup:

Ja +cred selvfølgelig :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Essiek    384
Essiek

Meget bra jobba - det rare feltene på ene sida var vel såkalt lakksig? Er alltid schnadder å se kvalitets-jobber som dette - hyggelig å treffes også forresten :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
ØrjanA    1 742
ØrjanA

NYDELIG! Strøkent som alltid! Godt å se at du fikk hentet lakken opp igjen til den standarden den fortjener :thumbup:

Ja +cred selvfølgelig :)

Tusen takk for det :) Eieren var ubeskrivelig fornøyd og avtalte tid for levering av sin BMW 520IA neste søndag ;)

Meget bra jobba - det rare feltene på ene sida var vel såkalt lakksig? Er alltid schnadder å se kvalitets-jobber som dette - hyggelig å treffes også forresten :)

Takk takk.

Hyggelig å møte deg også og ha et ansikt å plassere navnet ditt til.

De rare feltene aner jeg ikke hva var. Om det var lakksig som var slipt ned og forsøkt polert opp eller hva skal være usakt, men 2 runder bestående av 5-6 pass med gul über pads og Scholl S03 Gold fikk det bort og glansen kom for fult tilbake med Menzerna PO85RD

:D

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Ole Gunnar    151
Ole Gunnar

Meget godt utført detailing Ørjan :)

Du viser gang på gang hva du er god for :D

De matte feltene var ikke pene og det var godt de lot seg polere opp.

Alltid hyggelig med fornøyde kunder :)

Cred på denne fra meg ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
ØrjanA    1 742
ØrjanA

Tusen takk for de go`ordene Ole Gunnar :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Registrer ny konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Informasjon

© Detailers Club Norway AS 2007-2017

Sosialt

Om oss

Her tar vi for oss det meste innen bilpleie. Alt fra vask til polering på hvordan du skal få din bil til å bli så blank som mulig