Gå til innhold

Recommended Posts

Skrevet (endret)

Uff yeoman, synd med slike skader. Er jo ikje max irriteranes.. naj naj.. Håpa du klare å fixa det uten store kostnadane :)

I dag har jeg vaska bilen utvendig i selvvasken på shell, egentlig bare for å spyle vekk saltet. I det føret som er nå så blir bilen like skitten igjen etter en dag. Andre gangen denna uka jeg vasker den :P Liker ikke at den er så skitten og full av salt.

Men holder meg vekke fra skumbørsten ;)

Bilen ble ren og pen og skinner omkapp med månen! hehe :P Så lenge det varer :)

Endret av Bønna

-Bmw iX3 2022 Msport

Skrevet

Har har det vært tørre veger siden jul....deilig med nyvasket og blank bil og tørre veger! :) På en måte er jo sprengkulda litt bilpleievennlig faktisk..til en forandring bader man ikke bilen i saltlake hver dag..

Skrevet

Byttet til Osram NightBreaker i fjernlysene.. var så ufattelig kaldt at hele vurderingen av å vaske bilen forsvant iløpet av den jobben :(

Gleder meg uansett til å se forskjell på de gule originalpærene fra fabrikk som ødela den fine hvite fargen bixenonprojektorene gav, og bixenon + nightbreaker (bilen har originalt bixenon + ekstra halogenfjernlys (der fjernlys står på biler som leveres med halogenpærer i nærlys)).

Skrevet

Plugget igjen spikerhullet i dekket og vasket med den nye Foma´n + Foamlance :D Men er lei av minusgrader nå!

• Forhandlere
Bernhard
Skrevet

Hvorfor er folk lei minus? Synes det var kanonbra når det var -10 jeg, lettere å holde bilen ren.,. Bilen min var strøken frem til iforigårs når det ble mildt og de begynte å salte og dritt igjen.. Så nå er det møkkete bil hele tiden, uansett om man vasker den 5 ganger om dagen..

Skrevet

Enig med Bernhard, har har det vært sprengkaldt siden før jul og fine tørre veier med litt grus. Sluppet unna salting på småveier, ingenting er vel bedre enn det?

Jeg tar en grundig vask innimellom i oppvarmet vaskehall og tørker bilen etterpå. Da er den ren i ukesvis :) Det er den IKKE med plussgrader og salting...

Skrevet

Sprengkulde kan jeg også ha. Ikke-saltet veier er også flott, men nå ligger det på -2 og det saltes og det blir seende helt for j**** ut :P

• Forhandlere
Bernhard
Skrevet
Skrevet

Jepp, derfor jeg endten vi ha sprengkulde eller syden :) "0 føre" suger.

Skrevet

2 minus her nå, og det er for varmt! Alt mellom +5 og -5 er shait.. masse søl og dårlig føre :(

Skrevet

Ja helt enig i at det er mye bedre med skikkelig kaldt å tørt vinterføre. Nå har vel saltbilene begynt å gå i skytteltrafikk her igjen å :(

• Forhandlere
Bernhard
Skrevet

Jepp, derfor jeg endten vi ha sprengkulde eller syden default_smile.png "0 føre" suger.

Du etterlyste aldri syden, kun at du var lei av minusgrader default_cool.png

Skrevet

Du etterlyste aldri syden, kun at du var lei av minusgrader default_cool.png

I stand corrected ;)

Skrevet (endret)

Ikke for å spore av totalt altså, men i dag har jeg feilsøkt på Check Engine-lampe på min Saab. Har bytta 4 vakumslanger, men like fullt kommer lampa på igjen (etter å ha dratt av minuspolen på batteriet). Kommer igjen etter 50-300 m kjøring. Kommer ikke på tomgang. Sist nå (etter siste slangebytte) så stod jeg på tomgang og gassa på litt skikkelig. Da stoppet bare motoren. Men virker ikke som at jeg har mistet noe effekt (dro som f*** gjennom et par tuneller her, så bilen er ikke i Limp Home-modus). Har tre teorier her nå: spjeldhus (dyrt), luftmassemåler (ikke fullt så dyrt, men allikevel...) eller bensinfilter (billig). Skal få avlest feilkode søndag ettermiddag/kveld. Hvis samme melding kommer igjen (P1251, og resatt fjær på spjeldhus + byttet slange oljeutlufting pga lekkasje = 1040,- hos Saab..) så sa verksmesteren da (5.januar) at spjeldhuset måtte byttes.

Satser på annen kode.... evt. rens av spjeldhuset først hvis samme kode.

Sukk - spjeldhus koster 5.500,- nytt og ca 2.000,- i arbeid for å bytte. Så håper ikke det - det er et par-tre krukker med Insignis det, evt en CR.

Endret av EssieK
Skrevet

resatte fjøra på spjeldhuset i dag tidlig. Tok batteripolen. Startet og kjørte til jobben. Ingen Check Engine lampe. Whoo-hoo!

Skrevet

resatte fjøra på spjeldhuset i dag tidlig. Tok batteripolen. Startet og kjørte til jobben. Ingen Check Engine lampe. Whoo-hoo!

Lykken står den kjekke bi :)

Flott å høre historier hvor det enkleste alternativet blir fasit.......hos meg er det alltid det dyreste. <_<

Siste happening var at Eberspracher på xc70 ikke ville tenne etter sommeren.

Skiftet først overopphetingssikring....da denne var ok skiftet de sprederen (fordi det var lyd i lagrene) - 4900.-

Et par dager senere ser jeg at det fortsatt ikke funker.....Årsak - vannpumpe i dieselvarmer kaputtski - 4200.-

Så man kan neppe kalle dieselvarmere for vedlikeholdsfrie :D

• Forhandlere
Scandicshine.no
Skrevet

Vasket bilen i dag, første gang siden lillejulaften :o

Avfettet med Scholl Rapid9000, tok felgene med CG diablo wheel gel 1:10 og foamet bilen med mix av Citrus wash and gloss + Scholl Shampol.

Endelig ren!

www.scandicshine.no
Alt i bilpleie

Skrevet (endret)

Lykken står den kjekke bi default_smile.png

Flott å høre historier hvor det enkleste alternativet blir fasit.......hos meg er det alltid det dyreste.

Siste happening var at Eberspracher på xc70 ikke ville tenne etter sommeren.

Skiftet først overopphetingssikring....da denne var ok skiftet de sprederen (fordi det var lyd i lagrene) - 4900.-

Et par dager senere ser jeg at det fortsatt ikke funker.....Årsak - vannpumpe i dieselvarmer kaputtski - 4200.-

Så man kan neppe kalle dieselvarmere for vedlikeholdsfrie default_biggrin.png

Ouch - jeg hadde tiltet verre enn Mor Theresa på crack - dessuten, slik jeg ser det så begynte de folka der i feil ende mht feilsøkingen og jeg håper du ble kompensert for de førse 4.900,- der.

Selv brukte jeg ca 120,- på vakumslange, tape og slangekutter, noen timer på feilsøking, surfing etter tips, testing og fiksing. Sparte noen tusenlapper ja. Verste er at verkstedet bare hadde smelt inn nytt spjeldhus, bytta vakumslange, resatt feilkoden, fakturert meg 7.500,- og sagt "ferdig jobb". Nei, jeg tar alt mekanikere sier til meg med en sjukt stor klype salt (beklager til felles DCN-folk her som skrur daglig, er sikker på at dere er unntakene som bekrefter regelen :) ) - har spart maaaange tusenlapper opp gjennom årene takket være det. Og jeg er relativt knøl mht mekanikk og verktøy...

Endret av EssieK
Skrevet

Biltur fra Flekkefjor til Kristiansand med nyvasket bil = sølete bil, men var en drøm å se beadingen når jeg slengte på en 20´er i selvvasken og spylte den ren igjen :)

• Forhandlere
Bernhard
Skrevet
Skrevet

Endelig litt mildvær så det går an å vaske!

Gitt den litt etterlengta pleie idag bestående av SV Carbath og CG Citrus Wash Clear. Ble så pen atte :D

Petter
Skrevet

Demontert Senkesett, diodepark, xenon i fjernlys og 50W ryggelyspærer på Meganen

Bestilt lyspærer og soting til V50

Kenneth Nilsen
Skrevet

Vasket bilen, og ser at Zymöl Concourso holder seg veldig bra. Har også fått bilen til å slå over i et nødmodusprogram eller lignende, så i morgen blir det feilsøking av vakumslanger.

S&S HOF: Ford Escord Cosworth • Porsche 911 • Subaru Impreza WRX

Min Mitsubishi Lancer Evo VI Tommi Mäkinen Edition

Scandic Shine & Swissvax Approved Detailer.

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Detailers Club bruker informasjonskapsler (cookies) til å måle trafikk, optimalisere siden og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du dette og våre Personvernvilkår