Gå til innhold
terjed

Mikrofiber pakke fra biltema

Recommended Posts

terjed    0
terjed

Noen som har fått testet den nye mikrofiber pakken fra biltema? Har ikke fått fatt i den enda, da den ikke e kommet her i byen enda. Varenr: 82-428 og med en pris på 99,90 kr

post-874-1252486616,89_thumb.jpg

Klippet fra biltema:

8-delers mikrofibersett bil/MC

Mikrofibre har helt unike rengjørende egenskaper. De svært tynne mikrofibrene har en suveren evne til å trekke til seg olje, fett, asfaltrester, bremsestøv m.m. Mikrofibre har dessuten meget gode vannoppsugende egenskaper (bedre enn vanlige vaskesvamper), noe som både skåner lakken og gir effektiv vask. Ved tørr bruk av mikrofiber fjernes effektivt voksrester, og lakken poleres til en skinnende og glansfull flate.

OBS! Mikrofiber riper ikke lakkflaten, men det kan sette seg fast partikler i mikrofiberen som kan ripe lakkflaten.

OBS! Alle produktene i mikrofibersettet kan vaskes som vanlig maskinvask.

Settet inneholder følgende:

GRØNT produkt, brukes ved rengjøring.

Vaskevott: For bruk på steder der det er vanskelig å komme til. Ved å bruke votten og rikelig med vann kan man effektivt fjerne smuss og flekker. Hyppig skylling av votten hindrer at grus og annet skader flaten.

Vaskesvamp: Brukes som en vanlig vaskesvamp.

Glassklut: Rengjør uten å etterlate striper eller lo på flaten.

Allround-klut: For tørking av bilens innredning, f.eks. dashbordet.

BLÅTT produkt, brukes ved tørking.

Tørkeklut: For effektiv tørking av bil/motorsykkel etter vask. Etterlater verken flekker eller striper. Overflødig vann vris ut ved behov. Suveren effektivitet sammenlignet med pusseskinn.

GULT/ORANSJE produkt, brukes ved polering.

Applikator: For påføring av voks eller polermiddel.

Pusseklut: Fjerner effektivt voks, polermiddel etc. fra bilens/motorsykkelens lakkflate ved en kombinasjon av oppsuging og friksjon.

Allround-klut: For både pussing og påføring.

Skriv utVis stort bilde

Endret av terjed

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Essiek    384
Essiek

Den vaskevotten ligner veldig på Nanolotus sin ihvertfall - MF'ene må man evt kjøre CD-testen på. Svampen blir vel kastet uansett. Men til en hundrings så er dette veldig billig ja...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Scandic Shine AS / Ketil    257
Scandic Shine AS / Ketil

De er nok mest holdbare til interiør, hansken kan f. eks brukes på felger og inni dørkarmer. Ville kanskje ikke ha vasket bilen med den.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
hanso    0
hanso

Typisk for billige mitter er at de ikke holder så mye vann. Vært morsomt å veid SSmitt og BTmitt etter en dupp i vann ;)

Ellers er jo dette et genialt interiør/motor-sett.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
HHA    36
HHA

Hvis jeg finner det settet der på biltema så kommer jeg garantert til å kjøpe det. Da skal jeg teste den mitt'n mot 3 andre forskjellige. Se om den duger eller ikke, hehe. Men jeg vil påstå at du får "mye for penga" når du kjøper den pakka der. Går jo an å bruke de på interiør, dekk, felger, hjulbuer osv.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Øivind    32
Øivind

Den vaskevotten ligner veldig på Nanolotus sin ihvertfall - MF'ene må man evt kjøre CD-testen på. Svampen blir vel kastet uansett. Men til en hundrings så er dette veldig billig ja...

Ligner mer på Europris sin, men vanskelig å si på bilde.. Jeg har begge, og NanoLotus sin er ca 4 ganger så stor som Europris sin, men/og holder nok mye mer enn 4 ganger så mye vann. Europris sin er liten og nett og passer veldig godt til felgvask, hjulbrønnvask etc. NanoLotus sin er fin, men har en tendens (som en god del andre kjente like mitts) til å revne i sømmene.

CD-testen er en god test, men jeg tipper disse MF'ene er så sinnsykt fjernt fra å bestå den testen at det neppe er verd tiden og verdien på en ødelagt CD.. men bruk for dem får man uansett; til tekstiler, vinyl, skinn osv ;)

Endret av kazzper

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
ØHN    5 293
ØHN

Sverger til Meguiar's sin mf mitt jeg. Nanolotusmitten har jeg brukt noen ganger og den samler så mye vann at den er tung å vaske med. Jeg foretrekker å dyppe oftere i bøtta i stedet :). Har ikke merket at Nanolotusmitten har gått i oppløsning ennå. Nå skal det sies at jeg ikke har prøvd ullmitt. Jeg synes uansett det er kjekt at mitten er hvit så en ser tydelig eventuell møkk.

Europrismitt funker bra til skitne grovjobber, og holder lenge. Biltemapakken har jeg ikke prøvd, men hvis det er samme kvalitet som Europris er det et godt kjøp til sitt bruk.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Exposito    3
Exposito

kjøpte en sånn pakke på biltema i går, leitet lenge etter den, hadde egentlig gitt opp men så ser jeg den ligger i mc avdelingen.

fikk testen den i dag på en mercedes w124 til en kompis, mitten holdt veldig lite\ingen ting vann og den har to sider, en grønn og en som er likedan som svampen på bildet. tørke kluten måtte jeg vrenge etter bare panseret. svampen turte jeg ikke å bruke. vindus kluten fungerte fint til å tørke bort anti-fukt spray med.

har ikke fått testet hele pakken enda, men hitil har den skuffet mest

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
whiplash    349
whiplash

Blir vel sånn at her får du det du betaler for prinsipp tenker jeg. Egner seg best som interiør utstyr vil jeg tro.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Registrer ny konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Informasjon

© Detailers Club Norway AS 2007-2017

Sosialt

Om oss

Her tar vi for oss det meste innen bilpleie. Alt fra vask til polering på hvordan du skal få din bil til å bli så blank som mulig