Gå til innhold

Lakk støv.

Recommended Posts

Hello, 
Har mc fra 2018 stående som har vært litt uhendlig, den sto en periode parkert ute hvor den var lakket med rødt ikke så langt unna. 

Når de oppdaget at vindrettningen blåste lakken rett på sykkelen så var de relativ kjapp med å vaske sykkelen skikkelig, jeg har idag ennå små røde lakkprikker på sykkelen. 
Har polert opp sykkelen etter dette skjedde, men har ikke kommet til alle flekkene fordi, så lurer på om noen har noen gode tips til å fjerne lakkstøv uten å ødelegge lakken, frykter jo på mange måter jeg må våtslipe lakken og polere hele sykkelen oppigjen, så er det slike steder som man ikke kan poleres også(tanklokk, styre, styreholder/matte deler)

RkM2 

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Kenneth Nilsen

Hei, 

Anbefaler å teste claybar etter en skikkelig vask. Tipper dette vil gjøre susen for lakkstøvet. 

På "myke" overflater som ubehandlet plast, strukturert plast så anbefaler jeg deg å teste på et mindre synlig sted for å se at det ikke "glatter" ut plasten, eller plasten tar skade av claybar. 

1. Vask ned hele MC'n skikkelig med avfetting og håndvask
  2. Clay "alt" i og med at det gjelder lakkstøv (trolig mye mer enn du ser med det blotte øyet)
  3. Poler opp igjen MC'n
  4. Legg beskyttelse i form av voks/sealer/coating etter egne preferanser

Lykke til!

S&S HOF: Ford Escord Cosworth • Porsche 911 • Subaru Impreza WRX

Min Mitsubishi Lancer Evo VI Tommi Mäkinen Edition

Scandic Shine & Swissvax Approved Detailer.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...