Gå til innhold

Larsan sin garasje

Cookiey

Recommended Posts

Hei og god kveld. Har nå komt meg i hus og fått en ok garasje med på kjøpet, plass til 2 biler og litt diverse.

Men har ett "problem" med at gulvet er av typen betong og støver en del, eller en del og en del. Ønsker værtfall å fikse gulve der bilene står, får ikke tatt resten av garasjen for det er masse ved og diverse helt bak i garasjen, men tenker å fikse partiet hvor bilene står.

Er det noen som har noe forslag til noe enkelt og billigt som går an å bruke oppå betong gulv slik at det ikke blir så masse støv og skjit som byger seg opp på gulvet, og som kanskje er lett å rengjøre ?

Ønsker helst å slippe å leie slipemaskin for så å begynne å slipe hele gulve da tid ikke strekker seg til og tror konemor ikke ville blitt så begeistra om jeg kjører på med sliping av gulv, mens hun sitte inne med arvingen :huh: Har også tenkt på fliser, men ser det kan bli litt rart da garasjen har en kant som går oppover og inn, slik at det blir en liten " bakke " inn i garasjen. Men er åpne for alle tips og triks dere kan ha. Men i all hovedsak ønsker jeg å få tak i noe slik at jeg for eks kan grunne gølvet, også ha noe oppå der igjen slik at det blir fint.

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Kenneth Nilsen

Du får ikke det beste svaret av meg da det er flere som er dyktige / har mye erfaring med betong her. 

Men det høres ut som at du bør gjøre noe sånt:

1. Rengjøre gulvet grundig
  2. Sørg for at det får tørket godt
  3. Prime det med riktig type i henhold til ditt gulv (fuktsperre, ikke fuktsperre, etc.)
  4. Epoxy

Hvorfor? Det er enkelt (du kan hele det ut, du kan rulle, osv), forholdsvis billig kontra alternativene dine.

Du kan også vurdere å legge plastfliser fra f.eks. Jula. Dette har jeg selv, og er veldig fornøyd. 

Eksempel 50m2 garasje koster ca. kr. 10.000,- i disse flisene fra Hard Head som Jula selger.

S&S HOF: Ford Escord Cosworth • Porsche 911 • Subaru Impreza WRX

Min Mitsubishi Lancer Evo VI Tommi Mäkinen Edition

Scandic Shine & Swissvax Approved Detailer.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...