Gå til innhold

waterspots og frustrasjon over egen inkompetens

Fillebikkje

Recommended Posts

Fillebikkje

Vasket bilen etter anvisninger her og den så bra ut. Fikk bort alt av asfalt/flyverust så claying ble droppet og likeså polering. Ved igangsetting av voksing så jeg at det var noen grå flekker, som  etter en masse søk på nett kan se ut som waterspots, på alle lakkerte flater samt ruter. Det kan også være avfetting som har fått tørke for lenge, jeg vet ikke. Har ikke hatt bilen så lenge og jeg har ikke polert og vokset den tidligere. Jeg har kun vasket og påført Pw protectorwax. Tørking etter vask har det blitt dårlig med da jeg trodde det var null problem med mykt vann i springen.

Skaden er skjedd så hva gjør jeg nå?  Som den står er den superglatt og ser flott ut på noen meters avstand med ett lag Polishangel master sealant og ett lag voks, men på 1 meter og i rett sollys ser det ikke bra ut. Eller når jeg blåste på lakken hvorpå spotsen stikker frem som silikon på en nymalt vegg.  Kan jeg blande ut blårens og batterivann og tørke av med mf klut før jeg polerer eller må det heftig avfetting til for å få dette klart til polering? Og vil det holde med ett finsteg for å bli kvitt dette eller må jeg gå hardt til verks? Og hva gjør man med glassrutene?

Endret av Fillebikkje
Lenke til innlegg
Del på andre sider
  • Forhandlere
Conlogo / Terje

Waterspots kommer normalt av at man ikke tørker bilen etter vask. Vannet vi har i springen er i Norge inneholder mye kalk, og nettopp dette gir deg vannmerkene du snakker om. Om du uansett skal polere bilen får du enkelt fjernet disse fra lakken. Du kan også fjerne de fra rutene med poleringsmiddel og poleringspute, men her må du ofte gå grovere til verks enn på lakken. 

www.conlogo.no

www.swissvax.no

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Kenneth Nilsen
3 timer siden, Fillebikkje skrev:

Takk. Det er en lettelse å høre det går vekk. Er det bare visuelt forstyrrende eller ødelegger det lakken? 

Visuelt forstyrrende. ^_^

Du kan også bruke nanosvamp på rutene for å ta det meste der. Om du ikke har det så får du kjøpt melamim-svamper stort sett hos de fleste dagligvarekjeder. Jeg vet Kiwi lokalt her har. 

S&S HOF: Ford Escord Cosworth • Porsche 911 • Subaru Impreza WRX

Min Mitsubishi Lancer Evo VI Tommi Mäkinen Edition

Scandic Shine & Swissvax Approved Detailer.

Lenke til innlegg
Del på andre sider
olav framvik

Kjøp en flaske med cleanerfluid og test på et sted på lakken. Blir det bra av dette så er dine problemer over. I tillegg så blir bilen renere enn når du la voks sist. Du klarer ikke å vaske en bil helt ren. Og du vil bli overrasket over hvor enkelt og bra det blir tror jeg. Og funker det ikke på flekkene så er likevel bilen renere og blankere enn før.

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Fillebikkje

Var innom scandicshine i Oslo og han også mente det var vannmerker. Prøver vask, avfetting og går på med whipe out. Om det ikke tar det så må poleringsmaskinen frem igjen. Brukte forsåvidt rupes D201 etter vask uten at den tok det så jeg er skeptisk.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har god erfaring med å fjerne vannmerker med Swissvax Cleaner Fluid Regular, lagt for hånd. Tror nok ikke Wipe Down tar dette. Pass i hvert fall på å tørke lett over med Wipe Down, og ikke stå å gnukke med et slikt produkt med dårlig glid. Microriper kommer da utrolig fort. 

2018 Tesla Model S 75D - Deep Blue Metallic

2016 Ducati Panigale 1299S

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...