Gå til innhold

Nybegynner med Fusso oppsummert

arvidrattlaas

Recommended Posts

arvidrattlaas

Hei. I neste uke får jeg levert ny (svart) bil fra forhandler, og har tenkt å legge Fusso før høsten kommer - etter å ha lest mye bra om produktet her på forumet. Er helt nybegynner og har aldri lagt voks før. Fusso er på vei i posten, og jeg har lest nesten alle tråder om Fusso på forumet. Stor takk til alle som bidrar med kunnskap og erfaring her! Ønsker å oppsummere alle råd og tips jeg fant om temaet i dette innlegget - iblandet en del spørsmål innimellom:

1) Bruk engangshansker.

2) Bruk engangsmaske (?) (Leste at noen fikk hodepine uten bruk av dette) 

3) Er IPA (Isopropyl Alcohol) / Wipe down på bilen i forkant nødvendig DERSOM bilen er ren etter en skikkelig DCN rengjøring? Delte meninger om dette. (Rekker ikke å legge Fusso direkte etter at jeg får bilen utlevert, men gjør det ila noen uker avhengig av vær og småbarnslivet generelt.) 

4) Bruk en mykere applikator/påføringspad enn den som følger med. Delte meninger om dette. (Hvorfor? Isåfall hvilken pad spesifikt anbefales? Har null peil på pads. Er dette Nice to have eller Need to have?) 

5) Fukt påføringspad før du legger et syltynt lag fusso på lakken. Fukte med et par dusjer med HVA? Noen sier vann, noen sier QD og liknende. 

6) Teit spørsmål men: Hvor syltynt lag? Usynlig? Har lest at det blir mye støv og jobb om man legger for mye. Men er redd for å legge for lite. 

7) Legg på et panel av gangen og buff umiddelbart fra der du startet før du tar neste panel. (Takk til deg som testet alle mulige varianter av dette.) 

8) Buff med MF som du snur og vender for hvert panel, bytt MF-klut/håndkle når du føler at den er "mettet" og ikke tar vekk voks så effektivt lenger.

9) Drit i hazetid. Buff av med en gang et panel er lagt (fra det hjørnet du startet å legge). Litt delte meninger om dette. 

10) Buff hvert panel med fuktig MF først og deretter med en tørr mener noen. Hvorfor?

11) Gå over hele bilen med en ny tørr MF når du er ferdig med hele bilen. Det er for å få fram siste finish og ev. ta steder som er uteglemt. 

12) Herdetid før regn: 1 time sier noen. Stemmer det? Forstår at herdetid totalt er 12 timer ca, men det er nødvendig regnfri herdetid som er viktig for meg da jeg må gjøre hele prosessen under åpen himmel. 

13) Vask av brukte MF-kluter/håndklær:

Legges i bløt i surfex eller zalo og tørkes / luftes godt ute før vask i vaskemaskinen.

14) Kanskje et dumt ekstraspørsmål som jeg ikke fant info om: Legges Fusso kun på lakkerte paneler og kanaler? Hva med midtstolpe mellom sidevindu for eksempel, og grill / lykter? Har fått med meg at man ikke skal legge det på vinduene i alle fall. 

Takker på forhånd for svar på spørsmålene over samt korrigeringer/tilleggsopplysninger, og håper denne oppsummeringstråden kan være til hjelp for andre nybegynnere som skal i gang med voksing.

Lenke til innlegg
Del på andre sider
RubberDuck
2 timer siden, arvidrattlaas skrev:

Hei. I neste uke får jeg levert ny (svart) bil fra forhandler, og har tenkt å legge Fusso før høsten kommer - etter å ha lest mye bra om produktet her på forumet. Er helt nybegynner og har aldri lagt voks før. Fusso er på vei i posten, og jeg har lest nesten alle tråder om Fusso på forumet. Stor takk til alle som bidrar med kunnskap og erfaring her! Ønsker å oppsummere alle råd og tips jeg fant om temaet i dette innlegget - iblandet en del spørsmål innimellom:

1) Bruk engangshansker. 

Ja. 

Kommer an på hvor du jobber med det. Utendørs er det ikke like nødvendig - kanskje. Om du skal ha maske må du ha en variant som fanger løsemidler. 

3) Er IPA (Isopropyl Alcohol) / Wipe down på bilen i forkant nødvendig DERSOM bilen er ren etter en skikkelig DCN rengjøring? Delte meninger om dette. (Rekker ikke å legge Fusso direkte etter at jeg får bilen utlevert, men gjør det ila noen uker avhengig av vær og småbarnslivet generelt.) 

Jeg har ikke sett særlig forskjell i varighet mellom bil som har fått wipedown, eller bil som bare er "ren", men en runde med IPA er jo fort gjort. 

4) Bruk en mykere applikator/påføringspad enn den som følger med. Delte meninger om dette. (Hvorfor? Isåfall hvilken pad spesifikt anbefales? Har null peil på pads. Er dette Nice to have eller Need to have?) 

Jeg opplever den medfølgende paden som litt "grov". De fleste applikatorpader er mykere enn den medfølgende. Jeg har brukt forskjellig, men de som er utformet som en puck med "håndtak" funker bra sammen med boksen.

5) Fukt påføringspad før du legger et syltynt lag fusso på lakken. Fukte med et par dusjer med HVA? Noen sier vann, noen sier QD og liknende. 

Ikke nødvendig mener jeg. 

6) Teit spørsmål men: Hvor syltynt lag? Usynlig? Har lest at det blir mye støv og jobb om man legger for mye. Men er redd for å legge for lite.

En overflate som er "fet" er nok. Hvis du ser hvite produktrester legger du for tykt er min erfaring.  

7) Legg på et panel av gangen og buff umiddelbart fra der du startet før du tar neste panel. (Takk til deg som testet alle mulige varianter av dette.) 

Jeg tar typisk ett panel eller to (avhengig av størrelse) før jeg buffer - litt avhengig av panel/lufttemp. Lar fussoen få ligge 4-5-6 minutter før buffing. 

8) Buff med MF som du snur og vender for hvert panel, bytt MF-klut/håndkle når du føler at den er "mettet" og ikke tar vekk voks så effektivt lenger.

Ja. 

9) Drit i hazetid. Buff av med en gang et panel er lagt (fra det hjørnet du startet å legge). Litt delte meninger om dette. 

Jeg la det ligge noen minutter ref. pkt. 7. 

10) Buff hvert panel med fuktig MF først og deretter med en tørr mener noen. Hvorfor?

Jeg har lagt fusso i et fuktig miljø en gang, og opplevde ikke godt resultat. Tørr klut mener jeg. 

11) Gå over hele bilen med en ny tørr MF når du er ferdig med hele bilen. Det er for å få fram siste finish og ev. ta steder som er uteglemt.

Kommer an på hvor godt du stoler på arbeidsteknikken din, men jeg opplever ofte en viss "svetting" av nylagt fusso som skaper holos i sterkt sollys. Dette fjernes like greit ved første bilvask.  

12) Herdetid før regn: 1 time sier noen. Stemmer det? Forstår at herdetid totalt er 12 timer ca, men det er nødvendig regnfri herdetid som er viktig for meg da jeg må gjøre hele prosessen under åpen himmel. 

Jeg har noen ganger vært nødt til å la bilen stå ute etter legging og hvis duggfall om kvelden gjør panelene fuktige for tidlig, har jeg erfart at at fussoen ikke blir like holdbar som om den får lengre tid på å godgjøre seg - ref. pkt 10.  

Legges i bløt i surfex eller zalo og tørkes / luftes godt ute før vask i vaskemaskinen.

Jeg vasker klutene på 90 grader etter en slik jobb. 

14) Kanskje et dumt ekstraspørsmål som jeg ikke fant info om: Legges Fusso kun på lakkerte paneler og kanaler? Hva med midtstolpe mellom sidevindu for eksempel, og grill / lykter? Har fått med meg at man ikke skal legge det på vinduene i alle fall. 

Fusso funker på chrom- og aludetaljer også.

Takker på forhånd for svar på spørsmålene over samt korrigeringer/tilleggsopplysninger, og håper denne oppsummeringstråden kan være til hjelp for andre nybegynnere som skal i gang med voksing.

Dette er altså basert på mine erfaringer, og jeg får fussoen til å vare mesteparten av et år med jevnlig skånsom vask. 

Lykke til!

Endret av RubberDuck
  • Liker 1
Lenke til innlegg
Del på andre sider
Kenneth Nilsen
39 minutter siden, Arild skrev:

Så skal du få et enda bedre råd. 

Dropp fusso. Invester heller i en full detailing av nybilen hos en detailer og få lagt på coating. 

Helt uenig. 

@arvidrattlaas, gjør det på den måten du selv beskriver og bruk punktene til @RubberDuck så blir det nok veldig bra. 

Ser ingen grunn til å betale for en full detail på en bil som allerede er nylakkert før den blir klargjort (høyglanspolering med DA) før overlevering. Ta en skikkelig nedvask for å fjerne alt som ligger der fra forhandler (her kan det jo hende IPA/wipedown lønner seg for lengre holdbarhet på Fusso/generell LSP), legg på Fusso og nyt den nye bilen - gratulerer! :)

Det må være takhøyde på et detailingforum til å klargjøre sin egen bil - ikke sende den bort til noen andre som kan gjøre det for deg så lenge du selv har interessen. 

Endret av Kenneth Nilsen
  • Liker 6

S&S HOF: Ford Escord Cosworth • Porsche 911 • Subaru Impreza WRX

Min Mitsubishi Lancer Evo VI Tommi Mäkinen Edition

Scandic Shine & Swissvax Approved Detailer.

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Arild

Takhøyde er det, men jeg tar en hel del nybiler.. veldig fæl tilstand på mye av det. 

Lakken blir nok litt beskyttet av fusso, men på langt nær som den gjør med coating. Å få lagt coating innebærer også at defektene på ny bil blir fjernet, og tro meg. De er normalt ikke få. 

Mange av disse «nybilklargjøringene» foregår med at det blir lagt på glaze med fillere som skjuler swirls og riper. Så går det 2 uker så er den borte. 

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Kenneth Nilsen
6 minutter siden, Arild skrev:

Takhøyde er det, men jeg tar en hel del nybiler.. veldig fæl tilstand på mye av det. 

Lakken blir nok litt beskyttet av fusso, men på langt nær som den gjør med coating. Å få lagt coating innebærer også at defektene på ny bil blir fjernet, og tro meg. De er normalt ikke få. 

Mange av disse «nybilklargjøringene» foregår med at det blir lagt på glaze med fillere som skjuler swirls og riper. Så går det 2 uker så er den borte. 

Jada, var ikke så bokstavelig rettet mot deg altså - det med takhøyde. :) 

Da må det nok tas høyde for at det er veldig forskjellige klargjøringer rundt om. Vi leverer 350-400 nye biler her i året og det blir ikke levert ut en eneste bil med RDS, swirls, hologrammer. Alle blir høyglanspolert med RUPES Duetto, RUPES pads og 3M Perfect-It Ultrafina. Så gjør vi kunden oppmerksomme på at det ikke ligger beskyttelse på bilen, men tilbyr Meguiars MG21 for de som ønsker beskyttelse for sesongen. Hvis du opplever ny bil med rds og swirls rett fra forhandler er det noe galt - de kommer jo nylakkert av roboter som sjeldent gjør feil. 

Jeg har ikke testet Fusso Soft99 (har den selv), men ut i fra det jeg har lest om den, så er det ikke bare "litt" beskyttelse, men en petroliumsbasert voks med holdbarhet på 12 måneder uten noen store problemer? :huh: Som sagt, ingen erfaring, men den oppfatningen jeg har av produktet. 

Kall meg gammeldags, men hvis man liker å pusle og drive på med egen bil, vaske og dille med den så legger man aller helst en deilig carnaubavoks minst to ganger i året. :P

• Liker 2

Lenke til innlegg
Del på andre sider
RubberDuck
46 minutter siden, Kenneth Nilsen skrev:

Jeg har ikke testet Fusso Soft99 (har den selv), men ut i fra det jeg har lest om den, så er det ikke bare "litt" beskyttelse, men en petroliumsbasert voks med holdbarhet på 12 måneder uten noen store problemer? :huh: Som sagt, ingen erfaring, men den oppfatningen jeg har av produktet. 

Fusso er basert på teflon, og det er derfor man også får den gode holdbarheten. 

Lite sentimentalitet og følelser sammenlignet med voks, javisst, men sett i forhold til pris, enkelhet og holdbarhet så er det et sabla ok produkt. 

(Kanskje irriterende godt, og det er vel derfor det også får mye tyn bl.a. her inne... ;))

• Liker 1
Lenke til innlegg
Del på andre sider
53 minutter siden, Kenneth Nilsen skrev:

Jada, var ikke så bokstavelig rettet mot deg altså - det med takhøyde. :) 

Da må det nok tas høyde for at det er veldig forskjellige klargjøringer rundt om. Vi leverer 350-400 nye biler her i året og det blir ikke levert ut en eneste bil med RDS, swirls, hologrammer. Alle blir høyglanspolert med RUPES Duetto, RUPES pads og 3M Perfect-It Ultrafina. Så gjør vi kunden oppmerksomme på at det ikke ligger beskyttelse på bilen, men tilbyr Meguiars MG21 for de som ønsker beskyttelse for sesongen. Hvis du opplever ny bil med rds og swirls rett fra forhandler er det noe galt - de kommer jo nylakkert av roboter som sjeldent gjør feil. 

Kall meg gammeldags, men hvis man liker å pusle og drive på med egen bil, vaske og dille med den så legger man aller helst en deilig carnaubavoks minst to ganger i året. :P

Det meste av nybiler som kommer ut fra forhandler finner jeg alltid noe defekter på stort sett. Noen mye mer enn andre desverre.

• Liker 1
Lenke til innlegg
Del på andre sider
  • Forhandlere
Conlogo / Terje

Nå har jeg aldri brukt Fusso før, men retningslinjene som er satt opp ser jo veldig innafor ut. 

Hva med å polere (rense lakken) før man legger voksen? Vil Fussoen sitte noe særlig om man ikke gjør det først.. 

www.conlogo.no

www.swissvax.no

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Kenneth Nilsen
38 minutter siden, RubberDuck skrev:

Fusso er basert på teflon, og det er derfor man også får den gode holdbarheten. 

Lite sentimentalitet og følelser sammenlignet med voks, javisst, men sett i forhold til pris, enkelhet og holdbarhet så er det et sabla ok produkt. 

(Kanskje irriterende godt, og det er vel derfor det også får mye tyn bl.a. her inne... ;))

Den kommentaren min var rettet mot coating. :thumbup:

37 minutter siden, J Lafton skrev:

Det meste av nybiler som kommer ut fra forhandler finner jeg alltid noe defekter på stort sett. Noen mye mer enn andre desverre.

Hvis dere trekker ut Tesla (da det har litt spesiell historikk), så finner dere fortsatt mye defekter? 

Gjelder dette biler som kommer fra forhandler og direkte til dere, eller har de vært i kundens eie i la oss si en måned først? 

Rart at av 9200 biler levert i forrige måned, så er det meste dårlig. 

Til info så har vel Møller Bil klargjøring på havna før transport (mener jeg), så det kan være at det er litt mer samlebånd-klargjøring på havna enn hos forhandler. Trolig flere merker som benytter seg av det samme tilbudet da dette er kostnadseffektivt i forhold til å drifte egen klargjøringsavdeling. 

Jeg syns akkurat det med helt nye biler som leveres med defekter høres veldig merkelig ut, og kanskje noe opphauset i henhold til problemene. 

Selv har jeg tatt både nye biler, og nye biler for en måned siden - og det kan skje mye på en måned. Jeg baserer mine utsagn på levering av 1 ny bil i snitt hver dag på min arbeidsplass (jeg er salgssjef for Nissan i Hamar). 

Uansett så sklir denne tråden skikkelig ut. 

Jeg mener fortsatt at trådstarter ikke trenger å levere en ny bil til full detail til minimum kr. 5000,- pluss coating da han har bestilt et solid produkt som beskytter lakken på en god måte. Hvis man kommer borti en nybilklargjøring som er dårlig utført ved leveringstidspunktet, så må man reklamere på dette, og få jobben utført på nytt - det er null problem 10 av 10 tilfeller. 

7 minutter siden, Conlogo / Terje skrev:

Nå har jeg aldri brukt Fusso før, men retningslinjene som er satt opp ser jo veldig innafor ut. 

Hva med å polere (rense lakken) før man legger voksen? Vil Fussoen sitte noe særlig om man ikke gjør det først.. 

Jeg vil tro det i utgangspunktet holder med en nedvask med f.eks. Nerta Active Diamond / Surfex 1:5 for å fjerne det som har blitt brukt i klargjøringsprosessen pluss wipedown. Bilen blir polert før overlevering så det bør ikke være nødvendig.

Endret av Kenneth Nilsen

Lenke til innlegg
Del på andre sider
arvidrattlaas

Takk for gode innspill så langt.

Jeg har spurt Møller hva deres klargjøring innebærer. Venter på svar. 

Håper på oppholdsvær i Trondheim ut august slik at jeg får gjort dette med godt resultat :)

• Liker 1
Lenke til innlegg
Del på andre sider
Kenneth Nilsen

Til info ser jeg selv at jeg ble jeg litt revet med, men alt er godt ment. :thumbs:

Håper ingen blir fornærmet eller føler seg tråkket på tærne. 

Make love. Peace. :wub:

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Arild

Null problem 10 av 10 ganger? 

Tesla var ikke medgjørlige... var defekter på utlevering så fikk vi beskjed om at det måtte de evt se på i framtida hos et samarbeidende lakkverksted. Jeg har henta nissaner rett fra utlevering som har vært fæle, audier, vw og forder.. problemet ser jeg som størst der de har inhouse bilpleie.

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Niebelheim

Jeg bruker å legge Fusso på bilen til fattern. Rett og slett for å holde den litt enklere å rengjøre, da han ikke er så nøye som jeg skulle ønske.

3 timer siden, arvidrattlaas skrev:

1) Bruk engangshansker.

4) Jeg vet ikke om paden som følger med er så mye dårligere enn noen annen pad, men om du ikke har noe annet, så bruker du den.

5) Jeg har aldri fuktet verken pad eller MF.

6) Den skal legges så tynt som du kan. Du skal så vidt se at de legger igjen en liten hinne. Er du litt uheldig og legger for tykt, så har ikke det så mye å si om man buffer av for hvert panel.

13) kanskje ikke bruke Zalo? Isåfall skyll de veldig godt før vask, hvis ikke blir det skumparty i vaskemaskinen.

14) Joda du kan legge den på pianolakken mellom vinduene. 

Du kan sikkert legge den på kromdetaljer også, men jeg vet ikke hvor lang levetid den har der. Mulig noen andre vet?

Lyktene kan du nok også legge den på, men usikker på hvor lenge den holder seg der..

På grillen ville jeg ikke lagt den. Mye kriker og kroker, og det er stor fare for at det blir liggende produktrester igjen som blir hvite og stygge etter en stund.

Så får du ha lykke til med legging av Fusso.

Ser jo du har hentet mye kunnskap fra den utømmelige basen her inne. Så dette tror jeg ikke blir noe problem. :thumbup:

• Liker 1
Lenke til innlegg
Del på andre sider
Kenneth Nilsen
10 minutter siden, Arild skrev:

Null problem 10 av 10 ganger? 

Tesla var ikke medgjørlige... var defekter på utlevering så fikk vi beskjed om at det måtte de evt se på i framtida hos et samarbeidende lakkverksted. Jeg har henta nissaner rett fra utlevering som har vært fæle, audier, vw og forder.. problemet ser jeg som størst der de har inhouse bilpleie.

Jeg presiserer at jeg skrev med unntak av Tesla. 

Enhver bilforhandler med respekt for seg selv tar selvfølgelig inn en bil for utbedring av eventuelle defekter i lakken, noe annet vil vært idiotisk. Det handler enkelt og greit om omdømme, og der har ingen noe å tape. Derfor syns jeg det høres så rart ut at bilene ser fæle ut og det trengs en komplett behandling når den er ny - den kommer jo nylakkert, urørt til forhandler. 

Jeg blir litt mellom barken og veden her da jeg føler jeg på forsvarere nybilbransjen (der flertallet tydeligvis er helt håpløse, og bilene ser minst et år gamle ut) og samtidig så detailer jeg selv biler som en hobby.

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Arild
15 minutter siden, Kenneth Nilsen skrev:

Jeg presiserer at jeg skrev med unntak av Tesla. 

Enhver bilforhandler med respekt for seg selv tar selvfølgelig inn en bil for utbedring av eventuelle defekter i lakken, noe annet vil vært idiotisk. Det handler enkelt og greit om omdømme, og der har ingen noe å tape. Derfor syns jeg det høres så rart ut at bilene ser fæle ut og det trengs en komplett behandling når den er ny - den kommer jo nylakkert, urørt til forhandler. 

Jeg blir litt mellom barken og veden her da jeg føler jeg på forsvarere nybilbransjen (der flertallet tydeligvis er helt håpløse, og bilene ser minst et år gamle ut) og samtidig så detailer jeg selv biler som en hobby.

Enda ikke opplevd en eneste bil som ikke må spotkorrigeres. At de ser minst 1 år gamle ut kan du få lov å spise i deg. 

Spesielt hvite vw har slitt mye. VW frakter så vidt jeg vet bilene sine med tog og det ligger endel flyverust på mange. Vet ikke hvordan de gjør nå men Tidligere så nybilklargjorde de dem uten å fjerne flyverust som gjorde at nye biler fikk rustmerker i lakken.  

Flere som kommer til meg å skal ha coating på nybilene og jeg ser jo selv hva stand de er i når de kommer. Nå er tesla absolutt verst i klassen ja.

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Kenneth Nilsen
10 minutter siden, Arild skrev:

Enda ikke opplevd en eneste bil som ikke må spotkorrigeres. At de ser minst 1 år gamle ut kan du få lov å spise i deg. 

Spesielt hvite vw har slitt mye. VW frakter så vidt jeg vet bilene sine med tog og det ligger endel flyverust på mange. Vet ikke hvordan de gjør nå men Tidligere så nybilklargjorde de dem uten å fjerne flyverust som gjorde at nye biler fikk rustmerker i lakken.  

Flere som kommer til meg å skal ha coating på nybilene og jeg ser jo selv hva stand de er i når de kommer. Nå er tesla absolutt verst i klassen ja.

Spotkorrigering og full detail er to vidt forskjellige ting. 

Mulig du syns jeg var arrogant i utsagnet vedrørende "...og bilene ser minst et år gamle ut.", men når du skriver full detail på en ny bil, da bør de være minst et år gamle i min verden. Spotkorrigering og finishing er ikke full detail. 

Jeg kommer ikke til å diskutere dette ytterligere. Vi får være enige om at det fint med delte meninger. :)

Lenke til innlegg
Del på andre sider
  • Forhandlere
Conlogo / Terje
1 time siden, Kenneth Nilsen skrev:

Jeg vil tro det i utgangspunktet holder med en nedvask med f.eks. Nerta Active Diamond / Surfex 1:5 for å fjerne det som har blitt brukt i klargjøringsprosessen pluss wipedown. Bilen blir polert før overlevering så det bør ikke være nødvendig.

Jeg skal ikke ta opp noen diskusjon om hva som innebærer i "klargjøring av nybil" hos forhandler. Men vil anbefale trådstarter og høre hva slags prosess de har før levering. Om det viser seg at de ikke polerer bilen, så ville jeg sterkt anbefalt å kjøpt et poleringsmiddel samt et par håndpoleringsputer til bruk før voksingen :)

• Liker 2

www.conlogo.no

www.swissvax.no

Lenke til innlegg
Del på andre sider
arvidrattlaas
1 time siden, Niebelheim skrev:

14) Joda du kan legge den på pianolakken mellom vinduene. 

Du kan sikkert legge den på kromdetaljer også, men jeg vet ikke hvor lang levetid den har der. Mulig noen andre vet?

Lyktene kan du nok også legge den på, men usikker på hvor lenge den holder seg der..

På grillen ville jeg ikke lagt den. Mye kriker og kroker, og det er stor fare for at det blir liggende produktrester igjen som blir hvite og stygge etter en stund.

Ok. Takk for innspill. Da styrer jeg unna grill og liknende krimskrams og lykter. 

1 time siden, Kenneth Nilsen skrev:

Da satser jeg på sterk surfex som du skriver samt wipe down. Hvilke wipe down produkter anbefaler dere? Har lest at hjemmeblandet IPA ikke er optimalt. 

38 minutter siden, Arild skrev:

VW frakter så vidt jeg vet bilene sine med tog og det ligger endel flyverust på mange. Vet ikke hvordan de gjør nå men Tidligere så nybilklargjorde de dem uten å fjerne flyverust som gjorde at nye biler fikk rustmerker i lakken.

Har bestilt sort VW.. Venter på svar ang. hva klargjøringen hos Møller innebærer. 

4 timer siden, RubberDuck skrev:

Jeg har brukt forskjellig, men de som er utformet som en puck med "håndtak" funker bra sammen med boksen.

Hvor får jeg tak i en bra slik puck med håndtak? :)

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...