Gå til innhold

Alexander's 2014 VW Golf 1,4TSI Highline DSG


alexanderst

Recommended Posts

alexanderst

Videre planer for bilen er å utbedre to parkeringsbulker som har dukket opp. Dette ønsker jeg å få utført på et smart repair verksted i Trondheim i løpet av våren. Skal også hente sommerhjulene i Drammen i påska, da får jeg sjans til å teste ut bilen på en lengre tur. Lurer på om jeg kan legge Crystal Serum Light på disse også? Eller anbefales det en egen felgcoating? Hva anbefaler dere for enklest mulig vedlikehold her?

 

Skal også fikse et par småting på interiøret, er et merke etter en mobilholder som har ligget der siden bilen var ny. Her er det påfølgende solbleking rundt. Har booket time hos Colorglo Trondheim for utbedring av dette og en ripe i skinnrattet.

 

Lurer også på å kjøpe et par sorte speilhus. Hva tenker folket om det? Ser disse blir levert på nye GT-modeller. 

 

s-l1600.jpg

18' Tesla Model S 75D

X 22' Mercedes-Benz EQE43 AMG

X 22' Mercedes-Benz EQC 400 AMG 4matic 

X 08' Mercedes-Benz E220 CDI Elegance                                                                      Alexander's bilpleielogg

X 03' Mercedes-Benz E220 CDI Avantgarde                                                                 Alexander's S&S oversikt

 

                                                                   

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...
alexanderst

Vårvask, montering av nye speilhus og "sidespoilere" på bakvindu

 

Vårvask og shine av sommerfelger utført :D Fikk også utført et par andre oppgraderinger (se bilder lengre ned).

 

Eksteriør:

Sommerfelgene ble vasket og polert opp med Scholl S20. Beskyttet med fusso. Lakken ble forvasket med Prickbort, Surfex HD 1:20, skum og Korrosol. Bøttevask med G-wash og chenile. Nytt lag med C2v3 lagt i etterkant, selv om det beadet godt fra før. 

 

Interiør:

Interøret ble støvsugd, støv tørket og paneler/delskinn vasket henholdsvis med KochChemie Green Star 1:10 og Pol Star 1:10. Ruter vasket med SV crystal shine. Fulgte med helt nye og ubrukte velour gulvmatter som ble tatt i bruk. 

 

Oppgraderinger:

- Sidespoilere på bakruten.

- Sorte speilhus.

- Fjernet skiltramme foran og festet med borelåstape. 

- Nytt deksel i pianolakk på B-stole pga. sprekker.

 

Vask av bil.

 

IMG_5786.jpg

 

Ferdig polert sommerhjul.

 

IMG_5791.jpg

 

Felgene påmontert bilen. 

 

IMG_5802.jpg

 

Bilen ferdig vasket. 

 

IMG_5803.jpg

 

IMG_5810.jpg

 

Deksel på B-stolpen med skade.

 

IMG_5797.jpg

 

Nytt montert. Forsegling ble fjernet etterpå. Litt tilfredstillende å ha det på pga. føles litt som å pakke opp en ny bil ved å rive det av. :rofl1:

 

IMG_5799.jpg

 

50/50 speilhus. Skiltramme fjernet.

 

IMG_5820.jpg

 

Før sidespoilere på bakruten ble montert.

 

IMG_5821.jpg

 

Ferdigbilder av spoilere og speilhus. Her har jeg kjørt til Trondheim etter vårvasken ble tatt igjen, derfor er bilen spylt i selvvask på bildene.

 

IMG_5827.jpg

 

IMG_5828.jpg

 

IMG_5829.jpg

 

IMG_5830.jpg

 

IMG_5831.jpg

 

IMG_5832.jpg

 

IMG_5833.jpg

 

Da jeg kom tilbake til leiligheten, stod det en bil med samme look utenfor. :) Måtte knipse et bilde av dette også. 

 

IMG_5837.jpg

Endret av alexanderst
  • Liker 3

18' Tesla Model S 75D

X 22' Mercedes-Benz EQE43 AMG

X 22' Mercedes-Benz EQC 400 AMG 4matic 

X 08' Mercedes-Benz E220 CDI Elegance                                                                      Alexander's bilpleielogg

X 03' Mercedes-Benz E220 CDI Avantgarde                                                                 Alexander's S&S oversikt

 

                                                                   

Lenke til kommentar
Del på andre sider

alexanderst

01.05.2019: Golfen har fått tak fast P-plass i kjelleren

 

En gledens dag for både bil og bileier. Grunnet en unødvendig dårlig reguleringsplan for området Lilleby med tanke på parkering, var jeg heldig å få sikre meg en parkeringsplass i P-kjelleren under blokkene tilhørende borettslaget. Dette ble sikret i grevens tid siden det snart ferdigstilles flere nye boligenheter i området. Da kan bilen stå trygt her i alle fire årstidene, uten fare for nærkontakt fra forbipasserende med både to og fire bein. :)

 

IMG_5843.jpg

 

IMG_5842.jpg

  • Liker 3

18' Tesla Model S 75D

X 22' Mercedes-Benz EQE43 AMG

X 22' Mercedes-Benz EQC 400 AMG 4matic 

X 08' Mercedes-Benz E220 CDI Elegance                                                                      Alexander's bilpleielogg

X 03' Mercedes-Benz E220 CDI Avantgarde                                                                 Alexander's S&S oversikt

 

                                                                   

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 months later...
alexanderst

Sommeren har gått knirkefritt for Golfen, og før helgen gikk turen tilbake til Trondheim igjen med fullt bagasjerom samt både sykkelstativ- og skistativ påmontert bilen. Har ikke fått til en langtur med den i sommer, og den er ikke spesielt mye brukt dessverre. Nå er den vasket og parkert i P-kjelleren, og klar for å bli enda mindre brukt, derfor er det lite oppdateringer fra min side :) Satser på at den kommer til nytte i vinter. 

 

IMG_0013.jpg

 

 

18' Tesla Model S 75D

X 22' Mercedes-Benz EQE43 AMG

X 22' Mercedes-Benz EQC 400 AMG 4matic 

X 08' Mercedes-Benz E220 CDI Elegance                                                                      Alexander's bilpleielogg

X 03' Mercedes-Benz E220 CDI Avantgarde                                                                 Alexander's S&S oversikt

 

                                                                   

Lenke til kommentar
Del på andre sider

alexanderst

Har ikke bruk for den lengre. Havnet på finn.no. Interessen for bil har dabbet litt av, så jeg går nok til innkjøp av en rimelig bil for å komme meg fra A til B når det trengs. 

 

https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=155309600

 

 

  • Forvirret 1

18' Tesla Model S 75D

X 22' Mercedes-Benz EQE43 AMG

X 22' Mercedes-Benz EQC 400 AMG 4matic 

X 08' Mercedes-Benz E220 CDI Elegance                                                                      Alexander's bilpleielogg

X 03' Mercedes-Benz E220 CDI Avantgarde                                                                 Alexander's S&S oversikt

 

                                                                   

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den kom brått på! Trist...

  • Trist 1

*201x Tesla Model 3 i reservasjon
*2015 Tesla Model S85D

*2016 Mazda CX-3 150hk 4x4

*2014 BMW i3

*2021 Tesla Model Y LR

Helelektrisk bilpark ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...
alexanderst

Da er bilen solgt. Gått til innkjøp av en litt mer riktig bil ift. prioriteringer. Har rukket å blitt glad i den nye allerede også. Solgte Golfen i grevens tid for å unngå tape penger på den, tjente faktisk 5 laken.

Hvis det er noe interesse, kan jeg smekke sammen en showcase på nybilen også. Det er en artig liten sak jeg hentet i Brumunddal i helgen. Jeg er veldig fornøyd med bilbyttet da jeg får like mye glede av den nye bilen, og slipper å ha dårlig samvittighet for at den står i garasjen og taper seg i verdi. :D 

  • Liker 1

18' Tesla Model S 75D

X 22' Mercedes-Benz EQE43 AMG

X 22' Mercedes-Benz EQC 400 AMG 4matic 

X 08' Mercedes-Benz E220 CDI Elegance                                                                      Alexander's bilpleielogg

X 03' Mercedes-Benz E220 CDI Avantgarde                                                                 Alexander's S&S oversikt

 

                                                                   

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Venter i spenning ...[emoji106]

  • Liker 2

Min showcase                                                Mine S&S

2017 VW eGolf                                                 S&S 2003 Volvo V70                     S&S 2019 Tesla Model X

                                                                         S&S 2017 Aprilia RSV4 RF            S&S 2012 Mercedes Benz ML      

                                                                         S&S 2017 Volvo XC90                   S&S 2015 Subaru Outback

                                                                         S&S 2000 Porsche 911                 S&S 2017 Tesla Model S

Østergren bilpleie på Facebook                       S&S 2015 Nissan Xtrail

                    

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...