Gå til innhold

Alexander's 2014 VW Golf 1,4TSI Highline DSG


alexanderst

Recommended Posts

alexanderst

Alexander's 2014 VW Golf 1,4 140 HK ACT TSI Highline DSG 

 

Da ble det handlet "ny" bil. Jeg har vært på jakt etter en velholdt utgave med denne motoren en liten stund. Det var ikke vanskelig å slå til med komplett servicehistorikk og fersk NAF-test foreliggende. Første eier har tatt med ekstra oljeskift på inspeksjonsservicene, og den bærer preg av være godt ivaretatt. 

 

Bilen har en 140 HK TSI turbobensinmotor med 250 nm. Denne kutter ut to sylindere (ACT) når anledningen byr seg, noe som fører til et lavere forbruk. DSG 7-trinns girkasse med dobbeltklutsj sørger for en sømløs kjøreopplevelse. 

 

Litt informasjon om bilen:

- En eier, kjøpt ny hos Albjerk bil i Drammen (hyggelig pensjonist) 

- Komplett servicehistorikk hos Albjerk Bil (VW Lier)

- Ditec behandlet to ganger

- "Aldri maskinvasket" i annonseteksten

- Aldri røyking, dyr eller barnesete

- Gått mye i Sverige på usaltet vei

- Siste service for 2 uker siden

 

Ekstrautstyr:

- DSG 7-trinns girkasse

- F1 rattgiring 

- Highline

- Sportspakke

- Fabrikksenket sportsunderstell

- 18" Durban sommerhjul

- 16" Lettmetallfelger vinterhjul

- Climatronic 

- Lys- og siktpakke

- Adaptive LED-lys 

- ACC Adaptive cruise control 

- Frontassist

- Laneassist

- Panorama soltak 

- Composition media: CD-spiller, USB, AUX, BT-audio- og tlf.

- Navigasjonssystem 

- DAB+ radio

- Sportsseter i delskinn

- Ergoactive førersete

- Parkeringssensorer foran og bak 

- Mørke ruter bak

- Innfellbart hengerfeste 

- Nedfellbare bakseter 40/60 med skiluke

- Innfellbare, oppvarmede og autonedblendbare speil

- Alarmsystem 

- Reservehjul

- Lastestativ

- Sidebags bakseter

- Dynamisk servostyring

- Vinterpakke 

- Velour stoffmatter (til sommerbruk)

- Gummimatter (til vinterbruk)

- Bagasjeromsmatte

 

Ettermontert:

- R-line pedaler

- LED baklykter

- LED skiltlys

- Svarte speilhus

- Sidespoilere på bakruten

- Chrome innstegslister

- Chrome eksosstusser

 

Legger ved noen annonsebilder, slik så bilen ut ved overlevering: 

 

46211251042_bbc67f0d6d_o.jpg

 

45350984165_7ed911aa4b_o.jpg

 

45538171164_562d5dbbda_o.jpg

 

32391808758_a31f794727_o.jpg

 

32391792158_56c05250ea_o.jpg

 

46263755461_47dbd6c3a7_o.jpg

 

46213200322_63dafaa07f_o.jpg

 

32391819228_43206de134_o.jpg

 

31324775147_b6d9087ffd_o.jpg

Endret av alexanderst
  • Liker 12

18' Tesla Model S 75D

X 22' Mercedes-Benz EQE43 AMG

X 22' Mercedes-Benz EQC 400 AMG 4matic 

X 08' Mercedes-Benz E220 CDI Elegance                                                                      Alexander's bilpleielogg

X 03' Mercedes-Benz E220 CDI Avantgarde                                                                 Alexander's S&S oversikt

 

                                                                   

Lenke til kommentar
Del på andre sider

einarhelge

Gratulerer! Ser veldig bra ut og fine felger også da [emoji1]
Km på denne da?

  • Liker 1

Min showcase                                                Mine S&S

2017 VW eGolf                                                 S&S 2003 Volvo V70                     S&S 2019 Tesla Model X

                                                                         S&S 2017 Aprilia RSV4 RF            S&S 2012 Mercedes Benz ML      

                                                                         S&S 2017 Volvo XC90                   S&S 2015 Subaru Outback

                                                                         S&S 2000 Porsche 911                 S&S 2017 Tesla Model S

Østergren bilpleie på Facebook                       S&S 2015 Nissan Xtrail

                    

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

alexanderst
13 minutter siden, einarhelge skrev:

Gratulerer! Ser veldig bra ut og fine felger også da emoji1.png
Km på denne da?

Takker for det, felgene er jeg fornøyde med ja. Rundet 75 000 på parkeringsplassen her nå. 

14 minutter siden, jonia skrev:

Gratulerer med ny og fin bil. Ser bra ut den der!

Tusen takk :D 

18' Tesla Model S 75D

X 22' Mercedes-Benz EQE43 AMG

X 22' Mercedes-Benz EQC 400 AMG 4matic 

X 08' Mercedes-Benz E220 CDI Elegance                                                                      Alexander's bilpleielogg

X 03' Mercedes-Benz E220 CDI Avantgarde                                                                 Alexander's S&S oversikt

 

                                                                   

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer :thumbup:

 

Handla omtrent samme saken i fjor sommer, 2015-modell, uten soltaket men ellers mye det samme. 17" hjul da, kjører flott med dem. Min er fabrikksenket, som en behagelig gocart å kjøre :thumbs:

Hatt den på verksted et par ganger allerede, så var glad der er garanti på den fremdeles. Disse (Golf 7) er kjent for å få vannlekkasjer i bakdørene, sjekk for fukt på gulvet bak forsetene. Fikk det på begge sidene jeg. Er noe tull med høyttalermontasjen i bakdørene. Fikset AC og varme i førersetet også...

Bare forbaska synd de ikke leverer disse med 2 dører...

Regner med det er perlemorlakk på din? Er vanskelig å se defekter i lakken, sees best i varmt lys! Her er bilde fra da jeg tok vårshinen i år. Der jeg visste det var nødvendig med et grovsteg på lakken dro jeg kjapt over med fin polish og maskin. Da sees defektene lettere har jeg oppdaget. Lavt sollys er også fint for å se defektene. De-badga den i sanne slengen.

Front assist på din? Den fungerer!

 

1333932860_DCNPerlaseal1.thumb.JPG.4e443fdadc1ea1fd19fab78482ab9edb.JPG

 

Perlemoren er penest i kunstlys på kvelden eller i lav sol.

 

99357182_DCNPerla201805.thumb.JPG.50a55411c14ff1883f160e8340b6d9c4.JPG

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

alexanderst
3 minutter siden, joo skrev:

 

 

Hei, takk for hyggelige erfaringer. Det er ikke perlemor på denne nei. Polerte en kompis sin litt tidligere med perlemor, 2015 modellen det også. Ble virkelig fin glød. Skal nok greie å løfte denne et par hakk også. Tror også min er fabrikksenket, men mener det er 18" hjul som er valgt (tilvalg), har ikke sett dem enda siden de ligger på dekkhotell. Det er frontassist ja (ACC adaptiv cruise control), og denne var veldig kjekk i bruk. Lane assist er det også, men tror dette bare er varsling for veistripene. Lurte litt på debadge jeg også, men tror de får stå inntil videre. Skal debadge ditec-logoen i første omgang i allefall, og gi den en real shinings til nyttåret. :D Ser du har baklyktene som kom i 2015. Disse har jeg tenkt å ettermontere, men mulig jeg kjøper et kit med dynamiske lys fra faceliften på eBay. Eneste modifiseringen jeg har planlagt, utenom sportspedaler og velour gulvmatter til våren selvsagt. 

18' Tesla Model S 75D

X 22' Mercedes-Benz EQE43 AMG

X 22' Mercedes-Benz EQC 400 AMG 4matic 

X 08' Mercedes-Benz E220 CDI Elegance                                                                      Alexander's bilpleielogg

X 03' Mercedes-Benz E220 CDI Avantgarde                                                                 Alexander's S&S oversikt

 

                                                                   

Lenke til kommentar
Del på andre sider

alexanderst

11. desember - Første avspyling :P

 

Første spylings i dag. Bilen står på vinterfelger, gleder meg allerede til å få på sommerhjul. Ser også at prickbort og korrosol kommer til å gjøre en solid jobb når jeg shiner den om et par uker. 

 

45363349555_4d32b84d5c_h.jpg

 

 

Endret av alexanderst

18' Tesla Model S 75D

X 22' Mercedes-Benz EQE43 AMG

X 22' Mercedes-Benz EQC 400 AMG 4matic 

X 08' Mercedes-Benz E220 CDI Elegance                                                                      Alexander's bilpleielogg

X 03' Mercedes-Benz E220 CDI Avantgarde                                                                 Alexander's S&S oversikt

 

                                                                   

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grattis med ny bil. Ikke Mercedes men jammen grom studentbil.

  • Liker 1

Min Produktlogg   Bilpleielogg                                                                                              [twitter]samfunnspsyk[/twitter]
 
2013 BMW 525d XDrive

2013 Ford S-Max 2.0 Titanium S
2012 Ford Fiesta 1.25
2011 Mazda 6
2006 Mervedes E 320 CDI Avantgarde
1999 Volvo V70 2.0LT

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du får holde deg i skinnet og drøye den 4 måneder før du prøver sommerhjula da :rofl1:

Brumler litt mer med de i forhold til standard dim med piggfritt på 16", men det kan man leve med siden den kjører så mye bedre med 40-45-profil.


Perlemorlakken vises strengt tatt bare i spesielt lys, og å legge i steinsprut er en skjitjobb med perlemoren. Mikset hvit/pearl og la i ymse steinsprang nylig, og syntes det ble for hvitt i forhold til resten. Der tror jeg du får bedre resultat med ren hvit? Skal prøve med kun pearlen neste gang.

Lane-assisten på min svinger aktivt på rattet, men kun når der er skikkelig vegmerking. På vanlig sliten norsk veg er den ikke til mye hjelp. Men nødbrems gjør en fantastisk jobb. Provosert den noen ganger, og den bremser jo mer enn jeg klarer selv :shocking2:
 

Så langt er der kun to små ting jeg sliter med (småirriterer meg), varme i speila sitter jo knotete til på vribryter på døra. Der hadde Opel bedre patent med at de kom på sammen med varme i bakruta. Og så er det å slå av antispinn... hvorfor har de funnet på å legge den inn i menyen på skjermen? Burde vært på knapp ved girspaken så man kunne slå den av kjapt istf å gå via 4-5 trykk på touchen. Så kunne av/på på auto-off på motoren liggi inne i menyene ;)

 

Rattvarme fant jeg fort ut det var her. Har aldri hatt det, og aldri tenkt det var viktig. Etter en vinter med det har det seila opp til å bli en absolutt nødvendighet. Lett å like.

 

Jeg de-badga bakluka siden jeg skulle grovpolere den. Forrige eier har nok vært lat og kjørt en del maskinvask. Vistes veldig på hjørnene bak. Uten merker er det enklere å jobbe med maskinene der. 

Hadde ikke tenkt så mye på endringene på baklyktene til 2015, men ser jo nå at jeg skjønner du vil oppgradere dem på din. 

Endret av joo
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

alexanderst
12 minutter siden, Conkey skrev:

Grattis med ny bil. Ikke Mercedes men jammen grom studentbil.

 

Takker for det mister. Jeg er mer fornøyd med denne enn C-klassen. Den kan faktisk måle seg med E-klassen jeg hadde utstyrsmessig :rofl1:Jeg har makset/overskredet budsjettet nå ja, bør vel strengt talt være fornøyd bare en har bil... 

 

9 minutter siden, joo skrev:

Du får holde deg i skinnet og drøye den 4 måneder før du prøver sommerhjula da :rofl1:

Brumler litt mer med de i forhold til standard dim med piggfritt på 16", men det kan man leve med siden den kjører så mye bedre med 40-45-profil.


Perlemorlakken vises strengt tatt bare i spesielt lys, og å legge i steinsprut er en skjitjobb med perlemoren. Mikset hvit/pearl og la i ymse steinsprang nylig, og syntes det ble for hvitt i forhold til resten. Der tror jeg du får bedre resultat med ren hvit? Skal prøve med kun pearlen neste gang.

Lane-assisten på min svinger aktivt på rattet, men kun når der er skikkelig vegmerking. På vanlig sliten norsk veg er den ikke til mye hjelp. Men nødbrems gjør en fantastisk jobb. Provosert den noen ganger, og den bremser jo mer enn jeg klarer selv :shocking2:
 

Så langt er der kun to små ting jeg sliter med (småirriterer meg), varme i speila sitter jo knotete til på vribryter på døra. Der hadde Opel bedre patent med at de kom på sammen med varme i bakruta. Og så er det å slå av antispinn... hvorfor har de funnet på å legge den inn i menyen på skjermen? Burde vært på knapp ved girspaken så man kunne slå den av kjapt istf å gå via 4-5 trykk på touchen. Så kunne av/på på auto-off på motoren liggi inne i menyene ;)

 

Rattvarme fant jeg fort ut det var her. Har aldri hatt det, og aldri tenkt det var viktig. Etter en vinter med det har det seila opp til å bli en absolutt nødvendighet. Lett å like.

 

Jeg de-badga bakluka siden jeg skulle grovpolere den. Forrige eier har nok vært lat og kjørt en del maskinvask. Vistes veldig på hjørnene bak. Uten merker er det enklere å jobbe med maskinene der. 

Hadde ikke tenkt så mye på endringene på baklyktene til 2015, men ser jo nå at jeg skjønner du vil oppgradere dem på din. 

Skal vel greie å holde ut noen måneder før sommerhjulene kommer på, glatt ute nå.. Skal demontere vinterhjulene og få rengjort dem skikkelig når jeg shiner den. 

Angående flikking av steinsprang, dette utførte jeg faktisk på den som hadde samme farge som din, og det er som du sier helt korrekt. Du får heller ikke kjøpt Oryx white metallic perlemor på lakkstift hos hverken VW eller bilskadesenter. Jeg fikk et bilskadesenter til å blande en for meg, men det ble for hvitt. Spent på min pure white, skal flikke et par steinsprut etterhvert, og vil oppdatere hvordan det går :)

 

Fikk faktisk testet front assisten i dag jeg også, og visste ikke bilen hadde en slik funksjon utover den adaptive cruisekontrollen. Hvor skrur man på rattvarme? 

18' Tesla Model S 75D

X 22' Mercedes-Benz EQE43 AMG

X 22' Mercedes-Benz EQC 400 AMG 4matic 

X 08' Mercedes-Benz E220 CDI Elegance                                                                      Alexander's bilpleielogg

X 03' Mercedes-Benz E220 CDI Avantgarde                                                                 Alexander's S&S oversikt

 

                                                                   

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, alexanderst skrev:

 

 

 

Fikk faktisk testet front assisten i dag jeg også, og visste ikke bilen hadde en slik funksjon utover den adaptive cruisekontrollen. Hvor skrur man på rattvarme? 

Skjønte plutselig hvorfor det var en del rimeligere med full kasko på nyere bil; den nødbremsfunksjonen nyere biler har reduserer nok skadeomfang mye når føreren blunder... Forskjell på å remje i hekken på en bil i 60 (blunding og ingen nødbrems) i forhold til om nødbremsen reduserer til 20 km/t.
På min slåes rattvarmen på sammen med varmesetet på førersiden. Der er et "rattsymbol" ved siden av setesymbolet, knappen lengst til venstre av de 6 knappene på ventilasjonen. Håper virkelig du har det på kjerra di, er ganske så behagelig. Det unner jeg deg virkelig :thumbup:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper virkelig du har det på kjerra di, er ganske så behagelig. Det unner jeg deg virkelig :thumbup:



Jeg unner ingen andre å ha rattvarme siden jeg ikke har det selv[emoji24][emoji24][emoji12]. Står laaaaangt opp på listen for beste bil

Min Produktlogg   Bilpleielogg                                                                                              [twitter]samfunnspsyk[/twitter]
 
2013 BMW 525d XDrive

2013 Ford S-Max 2.0 Titanium S
2012 Ford Fiesta 1.25
2011 Mazda 6
2006 Mervedes E 320 CDI Avantgarde
1999 Volvo V70 2.0LT

Lenke til kommentar
Del på andre sider

alexanderst

Jeg har da vært innom Møller for å få utstyrslisten til bilen, men det var ikke enkelt å få kodene. Fikk pakkene som var valgt ved bilen som ny. Jeg har kodene i serviceheftet, men ikke spesifisert hva de betyr. Noen som kan finne det via chassinummer for meg? Dette var såre enkelt med Mercedes, da det eksisterer VIN-decodere online. Regnr. står på bildene hvis noen ønsker å hjelpe meg, send meg en DM :) 

18' Tesla Model S 75D

X 22' Mercedes-Benz EQE43 AMG

X 22' Mercedes-Benz EQC 400 AMG 4matic 

X 08' Mercedes-Benz E220 CDI Elegance                                                                      Alexander's bilpleielogg

X 03' Mercedes-Benz E220 CDI Avantgarde                                                                 Alexander's S&S oversikt

 

                                                                   

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Conkey: man skal da unne andre å ha det bra vel [emoji4]

Jo, på varme dager[emoji23][emoji23].

Min Produktlogg   Bilpleielogg                                                                                              [twitter]samfunnspsyk[/twitter]
 
2013 BMW 525d XDrive

2013 Ford S-Max 2.0 Titanium S
2012 Ford Fiesta 1.25
2011 Mazda 6
2006 Mervedes E 320 CDI Avantgarde
1999 Volvo V70 2.0LT

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser du har skiltramme foran...
Blir meget mye penere om du skipper den. Std skilt passer i fordypningen i frontfangeren, så alt blir mye penere uten diger ramme... 

Legg litt 3M film under for beskyttelse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

alexanderst
55 minutter siden, joo skrev:

Ser du har skiltramme foran...
Blir meget mye penere om du skipper den. Std skilt passer i fordypningen i frontfangeren, så alt blir mye penere uten diger ramme... 

Legg litt 3M film under for beskyttelse.

Notert. Ser ut til at det gjør noe med utseendet ja, og jeg liker det stilrent. :) Har bestilt nye LED-baklykter og noe annet småtteri til bilen nå. Håper jeg får de til jula, slik at jeg kan montere de når jeg endelig får tatt en grundig nedvask og shinet den.

 

Testet også lane-assisten litt mer her om dagen. Den holder linjene slik du sa, men tror aldri jeg kommer til å bruke den. Noe må jeg som sjåfør gjøre også, hehe. :rolleyes:

  • Liker 1

18' Tesla Model S 75D

X 22' Mercedes-Benz EQE43 AMG

X 22' Mercedes-Benz EQC 400 AMG 4matic 

X 08' Mercedes-Benz E220 CDI Elegance                                                                      Alexander's bilpleielogg

X 03' Mercedes-Benz E220 CDI Avantgarde                                                                 Alexander's S&S oversikt

 

                                                                   

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 weeks later...
alexanderst

15. januar - Installering av LED-baklys, vask og voks av karosseri, fjerning av klistremerker i bakruten 

 

Fikk installert de nye LED-baklyktene i løpet av juleferien. Det viser seg likevel at det ikke er plug and play, da tåkelyset og halve blinklyset ikke korresponderer med eksisterende ledningsnett. Uansett, veldig lett å montere dem. Får booke en time hos Møller for å legge opp en ekstra ledning, det begir jeg meg ikke ut på selv. 

 

50/50 bilde. Har fjernet 113- og Albjerk Bil-klistremerket i etterkant. Dette ble utført med varmluftpistol og 3M sitrusrens.

 

IMG_4637.jpg

 

Ellers rakk jeg beklagelig ikke å polere bilen i romjulen slik som planlagt, grunnet intensiv jobbing og andre aktiviteter. Dette medførte selvsagt dårlig samvittighet, siden veiene er saltet ihjel. Lakken er ikke polert siden siste Ditec-behandling i 2016. Lakken var veldig ru og absorberte møkk, med påfølgende utfordringer for å få rengjort den igjen.

 

Straks jeg kom til Trondheim igjen fikk jeg en gledelig nyhet om at jeg hadde vunnet "Chemical Guys best detailing kit", som inneholdte bla. en voks som kom til nytte i dette tilfellet (CG Butter Wax). Dette skjedde jo i grevens tid, siden jeg kun har vaskeutstyr tilgjengelig i boden, og poleringsutstyret hjemme hos modern og fadern. 

 

Kjørte i går kveld til Bilbyen Shell for å rengjøre bilen grundig og legge på et lag voks. 

 

IMG_4698.jpg

 

IMG_4697.jpg

 

Tok en grundig vask med Prickbort, Surfex HD, og korrosol like før jul, så denne gang ble det med Prickbort og skum fra selvvasken for å være effektiv. Et par bilder av Prickbort i aksjon på den kritthvite lakken. 

 

IMG_4701.jpg

 

IMG_4700.jpg

 

Håndvasken ble tatt med Chenile Washmitt og CG citrus wash (som også fulgte med i kitet). Tørket bilen med vaffelhåndkle i etterkant. 

 

IMG_4703.jpg

 

Finish result.

 

IMG_4712.jpg

 

IMG_4704.jpg

 

IMG_4705.jpg

 

IMG_4716.jpg

 

IMG_4717.jpg

 

Nå gjenstår det å se hvor lenge denne voksen holder, jeg er vant til Fusso i vinterhalvåret. Kjører uansett med litt bedre samvittighet til jeg får tatt den skikkelig. :) 

Endret av alexanderst
  • Liker 4

18' Tesla Model S 75D

X 22' Mercedes-Benz EQE43 AMG

X 22' Mercedes-Benz EQC 400 AMG 4matic 

X 08' Mercedes-Benz E220 CDI Elegance                                                                      Alexander's bilpleielogg

X 03' Mercedes-Benz E220 CDI Avantgarde                                                                 Alexander's S&S oversikt

 

                                                                   

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...
alexanderst

Februar 2019: 2-stegs polering og Gtechniq Crystal serum light + C2v2

 

+ EU-godkjenning, montering av innstegslister, nye vindusviskere, R-line pedaler og chrome eksosstusser

 

I "vinterferien" fikk jeg anleding til å strekke opp golfen kosmetisk. Etter litt fram og tilbake falte valget på en Crystal Serum light fra Gtechniq toppet med C2v2. Dette er første gang jeg legger glasscoating, og synes det gikk temmelig bra. Har ikke oppdaget noen defekter i ettertid.

 

Før prosessen ble bilen EU-godkjent med 0 hull, nye vindusviskere ble montert i forkant. 

 

IMG_4913.jpg

 

Deretter startet vaskeprosessen, var en del forurensinger i den hvite lakken. Bilen er kun håndvasket tidligere, tillegg til 2 Ditec-behandlinger. Var ikke mye igjen av denne behandlingen, og jeg merket kjapt av bilen ikke var vasket i DCN-style.

 

Tok egentlig bilder av hele prosessen, men har blitt et arbeid med disse bildene og organisering. Har rett og slett ikke tid til å lage en S&S, siden hverdagen er ganske travel med jobbing og studier for tiden. 

 

Whatever, dette ble utført i alle fall (kjekt å ha en logg for seg selv):

 

Vask:

  • Prickbort på hjul og tørr lakk.
  • Surfex HD 1:10 på tør lakk, hjul, ruter og hjulhus.
  • Autofoam i skumkanon over hele bilen, under også. 
  • Skrubbet inn i dekk.
  • Renset lister og trange steder med detailbrush.
  • Vasket alt "innvendig karosseri" og clayet. 
  • Håndvask med CG sitrus wash og chenile washmitt. 
  • Sonax felgrens og felgskrubbing.
  • Sealclean Iron X-it metallpartikkelfjerner
  • Claying av karosseri.
  • Avspyling.
  • Fylt alle steinsprang med lakk og Loew-Cornell penn. 
  • Fjernet DITEC logo bak.

 

Polering og finish:

  • Rubbing av alle karosseriflater med Scholl S3+ gold i kombinasjon med lilla Scholl spiderpad og Makita roterende (2 runder)
  • Polering av alle karosseriflater med Scholl S30 og Scholl oransje pad (1 runde)
  • Polering av alle ruter med Scholl S17+ og sort Scholl vaffelpad (inkl. pianolakk)
  • Avspyling med Surfex HD 1:10 og Autofoam for å fjerne støv og polishsmuss.
  • Wipedown med Scholl inspection spray på alle ruter og lakkflater.
  • Crystal Serum Light lagt på alle paneler med lakk (denne fikk herde 12 timer før C2V2 ble lagt) 
  • C2V2 lagt på alle paneler med lakk. 
  • CG felg/chromevoks på eksosstusser og felger utvendig. 
  • CG VRP på utvendige plastdetaljer og lister.
  • RainX på alle ruter og panoramatak ekskludert frontrute.
  • Geyon tire gel på dekkene (denne forsvant etter én dag)

 

Montering av utstyr:

  • Nye vindussviskere foran og bak.
  • R-line bremse- og gasspedal.
  • Chrome eksosstusser.
  • Gtechniq garantimerke i frontrute. 

 

Kommer flere ferdigbilder når jeg får vasket av bilen igjen, kjørte rett til Trondheim igjen etter endt prosess. 

 

52924162_257509378509818_862519473590186

 

53165095_600971347019134_309220926722303

 

Nye innstegsslister og R-line pedaler.

 

52678088_416512949107930_539915936009184

 

Her er bilen ferdigpolert og coatet med de nye eksosstussene.

 

52989681_453601911845768_912426665004708

 

Endret av alexanderst
  • Liker 8
  • DCN Poeng 1

18' Tesla Model S 75D

X 22' Mercedes-Benz EQE43 AMG

X 22' Mercedes-Benz EQC 400 AMG 4matic 

X 08' Mercedes-Benz E220 CDI Elegance                                                                      Alexander's bilpleielogg

X 03' Mercedes-Benz E220 CDI Avantgarde                                                                 Alexander's S&S oversikt

 

                                                                   

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...
alexanderst

Fikk vasket vekk et par Oppdalsturer og en tur til Frøya av bilen. Var nok med prickbort og skum fra selvvasken. Møkka slipper veldig lett med CSL + C2V2 :) 

 

IMG_5123.jpg

 

IMG_5124.jpg

 

Bilen blir stort sett brukt i helgene (til turer og kos), men denne helgens oppdrag innebar frakt av ny garderobe og div. møblement.

 

IMG_5201.jpg

 

IMG_5203.jpg

 

Det skal sies at jeg fortsatt er meget fornøyd med bilen. 

Endret av alexanderst
  • Liker 3

18' Tesla Model S 75D

X 22' Mercedes-Benz EQE43 AMG

X 22' Mercedes-Benz EQC 400 AMG 4matic 

X 08' Mercedes-Benz E220 CDI Elegance                                                                      Alexander's bilpleielogg

X 03' Mercedes-Benz E220 CDI Avantgarde                                                                 Alexander's S&S oversikt

 

                                                                   

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...