Gå til innhold

Byttet pute på garanti, er ikke fornøyd!

Recommended Posts

Skrevet

Hei.

Fikk i dag byttet pute på garanti pga av at skinnet var sprekt (falsk skinn) men jeg syntes at den nye puten egentlig bare var enda værre. Er jeg missfornøyd med god grunn? Skriver ikke hvorfor jeg er missfornøyd, bildet taler vell for seg selv..

Snapchat-982123740.jpg

• Forhandlere
Skrevet

Har dette blitt utført hos salmaker? Jeg har null erfaring med sånt, men jeg hadde også stilt spørsmålstegn ved den jobben der.... Poenget med å bytte noe på garanti er vel at det skal bli som nytt?

Detailshop.no

Koch-Chemie, Colourlock, MTM Hydro, R+M Suttner, Poka Premium, FX Protect, Work Stuff, Kwazar, The Rag Company, Vinove, 3D, Mavel, John Guest, APS Pro, Scangrip, Liquid Elements, Flex, Kränzle, IPC Foma, Wera.

Gnukkehjørnet
En uhøytidelig podcast om detailing og meningen med livet (mangelen på et?). Du finner oss på Libsyn, Spotify, iTunes og RSS!

Tommy
Skrevet

Det der er produksjonsfeil på putetrekket, så bare få byttet igjen

Tommy

TOMMY'S CAR SPA FOUNDER
SWISSVAX CERTIFIED DETAILER

SWISSVAX CERTIFIED INSTRUCTOR

DCN APPROVED DETAILER

2017 RUPES AMBASSADOR

RUPES ADVANCED LEVEL INSTRUCTOR

Tommy's CAR SPA (facebook)

Skrevet (endret)

Takk for svar. Hele puten er byttet, ingen salmaker men nytt fra fabrikk. Sendte selv mail til forhandler og spurte om dette var produksjonsfeil, kan da ikke være slik det skal være fra fabrikk.. Her ser dere passasjer setet til sammenligning som forøvrig var likt det gamle putetrekket på førersiden men da uten rynkene som derr ser. 

Snapchat-1628887258.jpg

Endret av Svolp
  • Liker 1
_Makki_
Skrevet

Er du sikker på at det er byttet hele pute eller bare trekk? I så fall så kan det være at de ikke har montert trekket helt riktig;)

Makki's CarSPA

Koch-Chemie®: Excellence for Experts

Colourlock®: Get the best out of your leather!

Skrevet
6 timer siden, _Makki_ skrev:

Er du sikker på at det er byttet hele pute eller bare trekk? I så fall så kan det være at de ikke har montert trekket helt riktig;)

Hele puten er byttet.

Tommy
Skrevet

Her ser man tydelig at skaidelen er rynket til, før den ble sydd sammen med stoffet, så samme hvorden dette strekkes over skumputa, så vil det være rynker.

Tommy

TOMMY'S CAR SPA FOUNDER

DCN APPROVED DETAILER

2017 RUPES AMBASSADOR

Skrevet

Takk for synspunkter, da gjenstår det og se om forhandleren er enig.

Kenneth Nilsen
Skrevet
9 timer siden, _Makki_ skrev:

3 timer siden, Svolp skrev:

Hele puten er byttet.

Er du 100% sikker?

Nå kan jeg bare snakke for bedriften jeg jobber for, og der har vi en gang i ny og ne byttet setetrekk - og det er en vanlig servicemekaniker/tekniker som utfører byttet. Grunnet til at jeg setter spørsmålstegn ved at de angivelig har byttet hele puten er grunnet at mange bilfabrikker støper varmetrådene ned i skummet på sitteputen, og det er da usaklig dyrt å bytte hele puten.

Jeg tipper nesten de forventer denne inn igjen på reklamasjon sånn trekket ser ut.

S&S HOF: Ford Escord Cosworth • Porsche 911 • Subaru Impreza WRX

Min Mitsubishi Lancer Evo VI Tommi Mäkinen Edition

Scandic Shine & Swissvax Approved Detailer.

Skrevet
2 timer siden, Kenneth Nilsen skrev:

Er du 100% sikker?

Nå kan jeg bare snakke for bedriften jeg jobber for, og der har vi en gang i ny og ne byttet setetrekk - og det er en vanlig servicemekaniker/tekniker som utfører byttet. Grunnet til at jeg setter spørsmålstegn ved at de angivelig har byttet hele puten er grunnet at mange bilfabrikker støper varmetrådene ned i skummet på sitteputen, og det er da usaklig dyrt å bytte hele puten.

Jeg tipper nesten de forventer denne inn igjen på reklamasjon sånn trekket ser ut.

Om Sven kvia har egen systue inne på verkstedet vet jeg ikke :P men jeg fikk beskjed om at puten skulle byttes hvertfall. 

• Haha 1
Skrevet

Mulig de har byttet hele puten, men det er faktisk ganske vanlig å bare bytte trekket på sitteputen. Det er ikke vanskelig og man trenger ikke symaskin, har selv hatt av og på trekket på sitteputen på et par av bilene mine, og det har faktisk vært ganske enkelt bare man tar stolen ut av bilen. Det er logiske festeanordninger/klips/skinner på sitteflaten og under stolen. Dog er jeg enig med Tommy, her ser det ut som produksjonsfeil på selve trekket og uansett metode er det helt på trynet av verksted å bruke tid på å sette noe slikt inn i bilen igjen.

Skrevet
22.2.2018 - 7.30, trogha skrev:

Mulig de har byttet hele puten, men det er faktisk ganske vanlig å bare bytte trekket på sitteputen. Det er ikke vanskelig og man trenger ikke symaskin, har selv hatt av og på trekket på sitteputen på et par av bilene mine, og det har faktisk vært ganske enkelt bare man tar stolen ut av bilen. Det er logiske festeanordninger/klips/skinner på sitteflaten og under stolen. Dog er jeg enig med Tommy, her ser det ut som produksjonsfeil på selve trekket og uansett metode er det helt på trynet av verksted å bruke tid på å sette noe slikt inn i bilen igjen.

Jeg fikk svar nå og det er som dere sier at dem har byttet trekker på selve puta. De ville prøve og "stramme" det opp slik at rynkene forsvinner men jeg la litt trykk på at jeg mente også sømmen er sydd med brett som gjør at det ikke vil bli godt nok men bilen skal inn på mandag så får.vi se hva dem får til... Skal oppdatere resultatet her.

Skrevet

Fra synspunkt som mekaniker vil jeg bare si at det kan være vanskelig og trekke skinn/falskt skinn over puta og få det 100%.
Men de kunne helt klart lagt i litt mer arbeid der! La de stramme det opp, så kan du bruke stolen litt og skummet vil krype inn på plass etterhvert.

Hobby Detailer
Nå:

Peugeot 207 3d Premium HDI (Hvit ('FX'))
Før:
Volvo 945 Turbo (Rød) - Peugeot Partner HDI (Posten Rød) - Peugeot 306 XR (Grønn) - Ford Sierra CLX (Brun) - Ford Sierra IS (Rød)

Skrevet

En i familien hadde Lexusen sin inne for bytte av trekk på ryggen av førersetet (garantijobb). Det ble heller ikke spesielt bra for å si det sånn.

• 2 weeks later...
Skrevet (endret)

De endte med og bestille helt nytt trekk etter å ha prøvd og stramme det opp på nytt. Det var tydelig feilprodusert i sømmen slik dere nevnte her i posten tidligere. Nytt trekk og alt ser bra ut. 

Legger ved før og etter bildeSnapchat-982123740.thumb.jpg.66d8ba8ca83dd4866daf7af938e624aa.jpg

Snapchat-1511291288.jpg

Endret av Svolp
  • Liker 5
Tommy
Skrevet

Ble bra nå ja, men tok ikke forhandleren kostnaden med å rette opp i feilen?

Tommy

TOMMY'S CAR SPA FOUNDER

DCN APPROVED DETAILER

2017 RUPES AMBASSADOR

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Detailers Club bruker informasjonskapsler (cookies) til å måle trafikk, optimalisere siden og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du dette og våre Personvernvilkår