Jump to content
Sign in to follow this  
detailersking

Billig keramisk lakkforsegling

Recommended Posts

detailersking

Har dere noen anbefalinger til keramisk lakkforsegling til grei pris, kanskje under 500,-? Man får det man betaler for, men føler det er litt feil å bruke mye penger på å forsegle siden jeg er på amatørstadiet i korrigering.

Det jeg vanligvis gjør etter en bilvask er å gå over med hurtigvask fra biltema (som jeg må si er virkelig bra i mine øyne - varer lenge og legger til mye glans) for å vere sikker på at det er rent, deretter korrigerer jeg fra grov til middels polering.

- rubbing på de fleste flater (på slitt bil)

- fargepolering

- lakkrengjøring

Avslutter deretter med lakkforsegling fra biltema. Merker grei effekt av denne, men har ikke noe å sammenligne med.

Har lite kunnskap om voks, lakkforsegling/sealer og keramisk lakkbeskyttelse, men ønsker å prøve ut sistnevnte. Er det slik at detailere ikke er like ivrige på å bruke keramisk grunnet at dette er for folk som ønsker å gjøre minst mulig ut av vedlikeholdet, mens detailere vil ha mulighet til å rengjøre grundig jevnlig med en halvhard sealer? Eller er jeg på bærtur?

Fann denne sealeren på ebay som såg lovende ut: http://www.ebay.com/itm/222576862741

Edited by detailersking

einarhelge

Hei, jeg har akkurat lagt denne coatingen på min Ford

https://concours.no/produkt/carbon-collective-platinum-paint/

Billig og veldig enkel å legge. Leser du bruksanvisningen så er du trygg!

Jeg ville ha coating fordi bilen kjøres rundt 40.000km årlig og med Swissvax Shield holdt dette i 3 måneder før det var nødvendig igjen å vokse.

Har ingenting imot å vaske bilen eller kose med den :lol:

• Like 1

detailersking