Gå til innhold

Bilvoks vs felgvoks


heltnewbie

Recommended Posts

Arild

Wetcoat kan umulig være noe særlig på felgene... jeg har brukt felgvoks i mange år og det er liksom helt greit men ikke noe mer.

 

hvorfor bruker man voks på felgene? Jo fordi at det skal være lettere å fåav driten så den ikke fester seg så godt... ser ikke for meg at wetcoat skal klare det over lengre tid.. 

 

Selv voks er ikke særlig bra på det..

nå har jeg lagt coating (c5) på felgene mine og foreløpig så er de veldig enkle å får rene men vi får se i slutten av sesongen da.

 

Enda ikke vært borti at en voks klarer å gjøre en bra jobb på felgene gjennom hele sesongen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fusso har holdt gjennom en hel nord norsk vinter hos meg, beading var nesten som nylagt når Autobahn var død.

Med wetcoat er felgene lett å rengjøre, i hvert fall på sommeren, varer selvsagt ikke gjennom hele sesongen men tar ca.1 minutt å påføre alle felgene om det skulle være nødvendig med en oppfriskning. Når det gjelder felgvoks har jeg generelt bedre erfaring med hybridvokser som f.eks 845, mg#16 og Fusso enn rene felgvokser når det gjelder holdbarhet. Skal teste en eller annen coating på felgene mot Fusso neste vinter.

  • DCN Poeng 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2.6.2017 - 23.07, Polestarpolish skrev:

Fusso dark og lys er ulike!Kvit er meir matt enn svart!Svart er det betydelig bedre glans i;-)

Igjen blir dette et tema. Kan du vennligst legge ved et bilde av disse to ved siden av hverandre? Gjerne med et par 1500-kroners vokser ved siden av også. Jeg (og antakeligvis mange med meg) er VELDIG interessert i å se denne enorme forskjellen dere får med forskjellige vokser.

Endret av SimnS

[X] 1998 Hyundai Coupe 1.6
[X] 1990 Volvo 745
[X] 1997 Audi A4 Avant 1.8T
1995 Toyota Celica GT-Four
1994 Opel Astra F Si 1.6

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Polestarpolish
Igjen blir dette et tema. Kan du vennligst legge ved et bilde av disse to ved siden av hverandre? Gjerne med et par 1500-kroners vokser ved siden av også. Jeg (og antakeligvis mange med meg) er VELDIG interessert i å se denne enorme forskjellen dere får med forskjellige vokser.

Einarhelge her på forumet hadde test av Fusso som viser meget bra forskjell på light og dark;-) Light er tåkete ikkje like blank!Light til venstre dark til høgre_20170617_193935.JPG
  • DCN Poeng 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

einarhelge

Min showcase                                                Mine S&S

2017 VW eGolf                                                 S&S 2003 Volvo V70                     S&S 2019 Tesla Model X

                                                                         S&S 2017 Aprilia RSV4 RF            S&S 2012 Mercedes Benz ML      

                                                                         S&S 2017 Volvo XC90                   S&S 2015 Subaru Outback

                                                                         S&S 2000 Porsche 911                 S&S 2017 Tesla Model S

Østergren bilpleie på Facebook                       S&S 2015 Nissan Xtrail

                    

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...