Gå til innhold

Asfalt flekker eller lignende?

Recommended Posts

Skrevet

Har eller hadde mange flekker på svigermors sølv grå Ka bil. Fikk nesten ikke de vekk, og det er faktisk noe igjen. 

Første runde gikk med felg rens(kanskje et par minutter), så Prickbort(kanskje et par minutter),  så Bjørn citrus og så foam såpe. Denne virket i ca 8minutter.

Så avspilling med varmeste vannet HT kunne spille ut. 

Tok lite flekker, så ny runde med Bjørn Citrus og HT spilling uten hjelp.

Så et par runder med Prickbort, og HT. 

Så ny runde med PB og svamp(av litt grovere type som de solgte på biltema). 

Da begynte det å komme seg etter en del gnikking. 

Så til spørsmålet mitt, er det noe kraftigere en PB som tar asfalt flekker? 

Capone
Skrevet

La du Prickbort på tørr eller våt bil? Den mister mye om ikke all effekt hvis den påføres på vått underlag, da er Autoglaze Ultra bedre da denne skal legges på våt bil :) 

Skrevet

PB har som sagt best effekt på tørr overflate, og noen ganger må det gjentas. Dette gjelder vel for øvrig citrusrens også. Gnikking med svamp har en lei tendens til å forårsake riper. Har du forsøkt clay etter berøringsvask? Det pleier å fjerne siste rest, men medfører nesten alltid at lakken må poleres etterpå. 

Skrevet

Var det kaldt da du forsøkte? Min erfaring er at kjemikaliene fungerer vesentlig dårligere på vinteren (i plussgrader) enn i de varmere månedene. Eneste løsningen jeg har funnet er å gjenta påføring av PB flere ganger. Gnukking ville jeg, som andre også har nevnt, unngått.

2022 Fiat 500e La Prima | ocean green og monogram stofftak med hvitt økologisk skinninteriør
2025 BMW i4 M50 | portimao blå med sort skinninteriør

Tidligere biler omtalt på DCN: 2018 BMW i3 94Ah | melbourne rød med lodge ullinteriør // 2017 Peugeot 3008 GT Line | grå platinum med sort nappaskinn // 2015 Peugeot 108 | hvit med sort stoffinteriør // 2013 Ford Focus | candy red med sort nappa skinninteriør

sjekk kartet selvvask i Norge på Google Maps for oversikt over vaskehallene som er registrert på DCN (sist oppdatert januar 2024)

• Moderatorer
Skrevet

Prøv en runde med annen metallpartikkelfjerner enn felgrens. Og etter det en skikkelig såpevask.

Så kan du gå over med prickbort og metallpartikkelfjerner igjen til slutt, da skal nok det meste forsvinne. Må bruke berøringsvask for å få vekk siste restene også. Nytter ikke å bare bruke div avfetting og spyle.

Arild
Skrevet

På de verste asfaltflekkene så kjøp en flaske autoglym intensive tar remover.

Fukt litt på en mikrofiberklut og gå forsiktig til verks på de verste flekkene. 

Et av de produktene fra autoglym jeg virkelig liker 😊

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Detailers Club bruker informasjonskapsler (cookies) til å måle trafikk, optimalisere siden og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du dette og våre Personvernvilkår