Gå til innhold
Mr.rs4

Asfalt flekker eller lignende?

Recommended Posts

Mr.rs4

Har eller hadde mange flekker på svigermors sølv grå Ka bil. Fikk nesten ikke de vekk, og det er faktisk noe igjen. 

Første runde gikk med felg rens(kanskje et par minutter), så Prickbort(kanskje et par minutter),  så Bjørn citrus og så foam såpe. Denne virket i ca 8minutter.

Så avspilling med varmeste vannet HT kunne spille ut. 

Tok lite flekker, så ny runde med Bjørn Citrus og HT spilling uten hjelp.

Så et par runder med Prickbort, og HT. 

Så ny runde med PB og svamp(av litt grovere type som de solgte på biltema). 

Da begynte det å komme seg etter en del gnikking. 

Så til spørsmålet mitt, er det noe kraftigere en PB som tar asfalt flekker? 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Capone

La du Prickbort på tørr eller våt bil? Den mister mye om ikke all effekt hvis den påføres på vått underlag, da er Autoglaze Ultra bedre da denne skal legges på våt bil :) 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Splendid

PB har som sagt best effekt på tørr overflate, og noen ganger må det gjentas. Dette gjelder vel for øvrig citrusrens også. Gnikking med svamp har en lei tendens til å forårsake riper. Har du forsøkt clay etter berøringsvask? Det pleier å fjerne siste rest, men medfører nesten alltid at lakken må poleres etterpå. 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Prinsen

Var det kaldt da du forsøkte? Min erfaring er at kjemikaliene fungerer vesentlig dårligere på vinteren (i plussgrader) enn i de varmere månedene. Eneste løsningen jeg har funnet er å gjenta påføring av PB flere ganger. Gnukking ville jeg, som andre også har nevnt, unngått.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
magne

Prøv en runde med annen metallpartikkelfjerner enn felgrens. Og etter det en skikkelig såpevask.

Så kan du gå over med prickbort og metallpartikkelfjerner igjen til slutt, da skal nok det meste forsvinne. Må bruke berøringsvask for å få vekk siste restene også. Nytter ikke å bare bruke div avfetting og spyle.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Arild

På de verste asfaltflekkene så kjøp en flaske autoglym intensive tar remover.

Fukt litt på en mikrofiberklut og gå forsiktig til verks på de verste flekkene. 

Et av de produktene fra autoglym jeg virkelig liker 😊

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Registrer ny konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Informasjon

© Detailers Club Norway AS 2007-2018

Sosialt

Om oss

Her finner man det meste man lurer på innen bilpleie. Alt fra vask til polering på hvordan du skal få din bil til å bli så blank som mulig