Audi S8

S&S Tesla P85 2013 tett sort

27 innlegg i emnet

DSC_0306.jpg

Da får eg starte 2017 med en S&S da som eg ikke rakk å lage i Jula.

Denne gangen var det en Tesla P85 2013 tett sort farge. Eier ville ha 1 steg men på en lakktilstand som dette og på en slik lakk er det nesten umulig å få et bra resultat med 1 steg desverre.

Noen bilder ved ankomst.

Kraftig ripe

DSC_0001.jpg

DSC_0004.jpg

DSC_0005.jpg

DSC_0008.jpg

Så vart bilen kjørt ut for avspyling, så Autoglaze Ultra  som fikk jobbe i ca  5 min før eg toppa den med Surfex 1:5  den fikk også stå å virke i 5 min før eg la over autofoam så avspyling.

DSC_0012.jpg

DSC_0013.jpg

Etter det vart det på ført Autoglaze Zombie for å fjerne metall partikler, Bilthamber clay bar vart valgt til å claye bilen siden det er en følsom lakk. Felger vart vasket med wheelclean og egen bøtte med div koster. Så vart bilen kjørt inn for tørk.

DSC_0014.jpg

Man kunne lett se at det har vert 2 forskjellige omganger med poleringer på denne bilen, høgre side full av kjøre spor, venstre side kun bruksslitasje.

DSC_0015.jpg

DSC_0019.jpg

DSC_0022.jpg

DSC_0023.jpg

DSC_0024.jpg

DSC_0025.jpg

DSC_0028.jpg

DSC_0037.jpg

Vart en del testing, vart ikke heilt for nøgd med noe av det eg testet i grun, men Scholl S17+ og diverse medium puter tok en god del å avsluttet om man kan kalle det best da hehe men må ta et fin steg også etter dette.  Rupes 15 mark II var maskinen eg brukte her, rupes mini vart også brukt på mindre paneler.

DSC_0046.jpg

DSC_0050.jpg

DSC_0053.jpg

DSC_0052.jpg

DSC_0055.jpg

DSC_0061.jpg

Side skjerm

DSC_0064.jpg

Her var det mye å dype riper

DSC_0065.jpg

DSC_0075.jpg

DSC_0066.jpg

DSC_0070.jpg

Her kan man se at noen har maskert opp men kommet under teipen alikavell, derfor liker eg heller å teipe godt over plast, for det setter seg godt om man først er litt uheldig.

DSC_0076.jpg

Ja litt av dette også på nedre del av fører dør.

DSC_0077.jpg

Lakk tykkelsen på disse bilene varierer mye så sjekker  flere ganger for å være sikker, det hoppet fra 130 og nedi 60 talet som her...

DSC_0078.jpg

DSC_0082.jpg

DSC_0083.jpg

Bak skjerm v side

DSC_0085.jpg

Bak skjerm H side

DSC_0086.jpg

DSC_0091.jpg

Fører dør, sjekket også lakkdybde å var en del mindre å jobbe på rundt her.

DSC_0097.jpg

DSC_0098.jpg

Etter noen runder ser det slik ut.

DSC_0106.jpg

Tok 1-2 runder til, litt bedre

DSC_0107.jpg

DSC_0108.jpg

Så et lite avbrekk i korrigeringa, ene skiltet hadde en bulk som eg fikk rettet litt ut

DSC_0109.jpg

DSC_0110.jpg

Etter det så var det bare å manne seg opp til resten.

DSC_0112.jpg

DSC_0113.jpg

DSC_0114.jpg

Huff mye arbeid her.

DSC_0119.jpg

DSC_0125.jpg

DSC_0128.jpg

Dør ferdig med opprydding fin steg er ikke tatt på noen av bilda

DSC_0139.jpg

DSC_0140.jpg

DSC_0141.jpg

BakskjermVenstre side har vert omlakkert.

DSC_0143.jpg

Fortsatte på andre siden.

DSC_0147.jpg

DSC_0150.jpg

Dør ferdig

DSC_0156.jpg

DSC_0157.jpg

DSC_0158.jpg

Fortsette på pak skjerm å støtfanger.

DSC_0166.jpg

DSC_0167.jpg

Bedre

DSC_0168.jpg

Men forsatt mye rusk igjen.

DSC_0169.jpg

Så en runde fremme

DSC_0176.jpg

DSC_0171.jpg

DSC_0173.jpg

Så vart hele bilen polert over med dette, Scholl orange å S30+  måtte kjøre flere runder får eg vart sånn passe fornøgd, bytta litt på den å Swissvax CFP og testet flere forskjellige typer pads, men følte forsatt der var for mye små rusk i lakken etter så mye arbeid, så måtte eg bare forsette slik at eg skulle få den ferdig, tetset også med Essence men den oppførste seg litt rart  på denne lakken for meg, den laget lett skille mellom der eg  måtte avslutte før eg kjørte ny runde, så den vart rett å slett litt tungvint å jobbe med på denne lakktypen for min del.

Lsp vart Master sealant, den å¨laget litt  «holos» etter buffing, men buffet man for mye så fikk eg mikroriper så her måtte eg virkelig være forsiktig.

DSC_0179.jpg

Her står den å koser seg litt før avbuffing, felgene har fått fusso og dekk Pneu.

DSC_0180.jpg

Så vart den en shine innvendig også.

DSC_0183.jpg

DSC_0184.jpg

DSC_0185.jpg

DSC_0178.jpg

DSC_0188.jpg

DSC_0185.jpg

DSC_0192.jpg

DSC_0190.jpg

Hele bilen vart støvsugd før alle skinnseta vart renset med Swissvax produkter

DSC_0191.jpg

Var vist et hull i ene setet også, men eier var klarover det

DSC_0193.jpg

Går med en del kluter for å rense seter.

DSC_0194.jpg

Rengjøring av skjerm

DSC_0195.jpg

DSC_0196.jpg

Vask av alle mattene i bilen.

DSC_0197.jpg

All plast fikk T1

DSC_0198.jpg

DSC_0261.jpg

DSC_0262.jpg

Dørkarmer fikk Reload. Vindu vart vasket innvendig

DSC_0266.jpg

DSC_0267.jpg

DSC_0269.jpg

DSC_0268.jpg

DSC_0273.jpg

DSC_0277.jpg

DSC_0278.jpg

DSC_0279.jpg

DSC_0282.jpg

DSC_0284.jpg

Det dukka opp en feil melding også når den stod i garasjen, så ringde til Tesla å fikk registrert det, dette var på en Lørdag,  mandags morgen fikk eier telefon, om å komme på service å skifte dette samme dag, dei følger bra opp!

DSC_0286.jpg

DSC_0287.jpg

DSC_0288.jpg

Så litt ferdig bilder utvendig også, desverre så var det ikke noe bra vær og mye nedbør så bilda måtte takes inne.

DSC_0250.jpg

DSC_0246.jpg

DSC_0243.jpg

DSC_0241.jpg

DSC_0299.jpg

DSC_0300.jpg

[DSC_0302.jpg

DSC_0311.jpg

DSC_0314.jpg

DSC_0318.jpg

DSC_0323.JPG%20test.jpg

DSC_0324.JPG%20test.jpg

DSC_0327.jpg

DSC_0294.jpg

Fikk også tatt 1 bilde når eier hentet den, da var det faktisk nokelunde bra ver.

DSC_0332.jpg

Det gikk med ei uke på denne bilen her, ikke vart eg heilt fornøgd heller, utrolig tidskrevende å få bra denne lakken, man blir jo så fokusert på det man ikke klarer å utrette at man faktisk glemmer litt at den har jo fått et allerede et bra løft, det ser man litt i etterkant når man blar gjennonm litt bilder nå.

Ønsker alle et Godt nytt år og stor takk til dette forumet for 2016 :)

Takker for titten :)
59

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Lekkert som alltid Andrè, du starter året med en S&S på en svart tesla, meget :thumbup: Denne var godt slitt også, du verden. En skikkelig dritt lakk dette her som er vanskelig å få til slik man ønsker og følte på det når du måtte over flere ganger med finsteget for å få det fint, dette er helt normalt i mine øyne, spesielt hvis en har hatt et grovsteg først, så blir det noen runder med finsteg etterpå for å rydde opp skikkelig på denne type lakk. Er du fornøyd med det nye lysoppsettet ditt og er dette noe du ville anbefalt? Man får i hvertfall tatt gode bilder med disse lampene ser jeg, men du har nå alltid vært flink til å ta bilder både med mange lamper og uten mange lamper :) Godt nyttår Andrè, og takk for det gamle, vi ser fram til et godt 2017 år og gleder meg til flere jobber fra deg :thumbup:

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er alltid inspirerende å se hvor grundig du arbeider lakken er vanskelig og det ser jo strøkent ut så dette er langt utover godkjent ser jo hvor mye de har slitt på høyre side de som har vært der før. Cred gitt!

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Denne var ille før du reddet den. Kjempeflott jobbet mister :)  

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fortjent cred!:thumbup: Tar tid, men blir jaggu bra også! Godt jobba:thumbs:

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Den ble jo sinnsykt blank og fin! Hvordan gikk du frem med vask av dørkarmer som er så skitne? Masse APC og mikrofiber?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Veldig bra resultat på en vanskelig farge :thumbup:

Et tips på de skinnsetene der som er i de eldre som blir litt slapp i skinnet etterhvert, er å bruke hårføner å varme opp skinnet. Da trekker det seg sammen og blir nesten som nytt igjen ;) 

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Meget bra arbeid :) litt trist med tilstanden på lakken:-/

kjenner meg godt igjen i det å bli hengt opp i at man ikke er helt fornøyd underveis. 

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
6 timer siden, D.Mikalsen skrev:

Lekkert som alltid Andrè, du starter året med en S&S på en svart tesla, meget :thumbup: Denne var godt slitt også, du verden. En skikkelig dritt lakk dette her som er vanskelig å få til slik man ønsker og følte på det når du måtte over flere ganger med finsteget for å få det fint, dette er helt normalt i mine øyne, spesielt hvis en har hatt et grovsteg først, så blir det noen runder med finsteg etterpå for å rydde opp skikkelig på denne type lakk. Er du fornøyd med det nye lysoppsettet ditt og er dette noe du ville anbefalt? Man får i hvertfall tatt gode bilder med disse lampene ser jeg, men du har nå alltid vært flink til å ta bilder både med mange lamper og uten mange lamper :) Godt nyttår Andrè, og takk for det gamle, vi ser fram til et godt 2017 år og gleder meg til flere jobber fra deg :thumbup:

Takker mister :) lysopsettet fungerer bra :) er ikke heilt ferdig,skal bytte ut kontaktene med en dobbel bryter så går det kjappere å skru på å ab lysene, men skulle eg laget en gang til hadde eg valgt noen andre skinner med kulelager, men da er prisen også en del opp ;)

6 timer siden, einarhelge skrev:

Det er alltid inspirerende å se hvor grundig du arbeider emoji4.png lakken er vanskelig og det ser jo strøkent ut så dette er langt utover godkjent emoji1.png ser jo hvor mye de har slitt på høyre side de som har vært der før. Cred gitt!

Takker :) ja er en krevende lakk så man må ha god tid å prise seg rett, noe som ikke er like lett ;)

1 time siden, alexanderst skrev:

Denne var ille før du reddet den. Kjempeflott jobbet mister :)  

Takker, ja her er var nok å ta tak i ja hehe

1 time siden, Jonas88 skrev:

Fortjent cred!:thumbup: Tar tid, men blir jaggu bra også! Godt jobba:thumbs:

Takker, ja utroligt hvor tiden fyg når man kjemper litt hehe

57 minutter siden, Ole M skrev:

Den ble jo sinnsykt blank og fin! Hvordan gikk du frem med vask av dørkarmer som er så skitne? Masse APC og mikrofiber?

Personleg liker eg best å ta det i selve vaske prosessen når eg vasker den ute, men noen ganger har eg vert litt ivrig eller blitt heftet og glemt det, men da bruker eg Surfex først å steam (foma 7000) å noen fluffy MF kluter for å gjøre det mest mulig skånsomt, men ser eg at ikke det løsner med surfex så er det på Med prickbort eller ultra bruker ofte også detailer kost med i denne jobben

21 minutter siden, Dennis skrev:

Veldig bra resultat på en vanskelig farge :thumbup:

Et tips på de skinnsetene der som er i de eldre som blir litt slapp i skinnet etterhvert, er å bruke hårføner å varme opp skinnet. Da trekker det seg sammen og blir nesten som nytt igjen ;) 

Takker, skal teste det der en gang med hårføner :)

11 minutter siden, Skarholm skrev:

Meget bra arbeid :) litt trist med tilstanden på lakken:-/

kjenner meg godt igjen i det å bli hengt opp i at man ikke er helt fornøyd underveis. 

Takker :) det er et styr det der hehe

1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
6 timer siden, Audi S8 skrev:

Takker :) ja er en krevende lakk så man må ha god tid å prise seg rett, noe som ikke er like lett ;)

Godt jobbet :) Ja her traff du spikern. Her må vi ta litt ekstra godt i når det prises fordi vi vet det blir kranglete og tidkrevende. Har jobbet noen timer gratis på disse bilene etterhvert hehe. Her må man prise seg slik at det fortsatt er ok å holde på for oss samtidig som man ikke frastøter seg kunden for evig. En vanskelig sak på Tesla med denne fargen...

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Meget lekkert Andrè. Du fikk gjort en solid jobb her. Godt å se at det finnes Tesla´er som ser bra ut. ;):)

Hvilken pad kjørte du på når du ikke fikk til Essence? Har selv kun enormt god erfaring med den på sort waffle fra Scholl.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
3 minutter siden, NeDD skrev:

Meget lekkert Andrè. Du fikk gjort en solid jobb her. Godt å se at det finnes Tesla´er som ser bra ut. ;):)

Hvilken pad kjørte du på når du ikke fikk til Essence? Har selv kun enormt god erfaring med den på sort waffle fra Scholl.

Takker :)

Eg testet med hvit rupes, oransje scholl, har hørt andre nevner noe sort waffle men det vart ikke testet dessverre denne gang, den ga et bra resultat men måtte bare passe på over knekker å slikt der eg kjørte over der det allerede var behandlet så var det lett å få et skille.

1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjempe jobb! Stor bil som krevde mye TLC

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Flott arbeid og utrolig bra resultat det ble:thumbup:.

Må ha vært krevende å jobbe med den slitte lakken,

men du viser gang på gang hvor utrolig flink du er.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Flott jobb:thumbup: Denne ble veldig fin!

En gledelig start på nyåret:) Cred!

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
2.1.2017 - 18.12, Skydancer skrev:

Kjempe jobb! Stor bil som krevde mye TLC emoji6.pngemoji106.png

Takker :)

22 timer siden, Nordicshine skrev:

Flott arbeid og utrolig bra resultat det ble:thumbup:.

Må ha vært krevende å jobbe med den slitte lakken,

men du viser gang på gang hvor utrolig flink du er.

Takker , ja det er krevende når det er så mye slitt å tilegg krevende lakk

21 timer siden, ONYX skrev:

Flott jobb:thumbup: Denne ble veldig fin!

En gledelig start på nyåret:) Cred!

TAkk takk :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Snakk om å lage gull ut av gråstein! Plutselig ny-bil følelse for eier igjen

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

du er rå! ingen ting mer å si! :D

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Wow. Knallbra resultat synes nå jeg :)

Mtp hvor grisete bilen var da den kom inn undres jeg over hvor mange timer det tar før eieren klarer å få bilen tilbake i like horribel stand som da den kom inn. Det er noe av det mest grisete jeg har sett tror jeg.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Så ny bil med så mye å rydde i, og det er jo ikke billigbil heller... har vært mange bomturer på meg når jeg skulle handle bil, mange triste syn i norsk bilpark... det er jo investering 2 etter hus som regel.... men fantastisk med flinke folk som deg som ordner opp

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Registrer ny konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive