D.Mikalsen

S&S - Sort Porsche Cayenne av Mikalsen

41 innlegg i emnet

Porsche Cayenne
Årets siste S&S 2016

 

 

Detailed by Mikalsen

 

 

Eier ønsket å friske opp sin nye bruktbil, en Porsche Cayenne med ca 130,000 km på telleren. Eier fortalte at etter ukene som gikk etter han tok over bilen ble den styggere og styggere i lakken og flere ting dukket opp. Forhandler har nok garantert brukt produkter med fillers i forbindelse med slaget, det er ikke uvanlig.
Det ble avtalt en 2-stegs jobb for å friske opp lakken, det skulle også fylles en del steinsprut og fylle i et sår som eier hadde klart å få på høyre side av bilen.
Jobben omhandler en omfattende 2-stegs jobb på en lakk som var beyond repair, fylling av steinsprut og sår, samt legging av Max Protect V1 og UNC-R.


Ankomst:
DSC_0001_1024x681_zpsfmtq2ivq.jpg

DSC_0002_1024x681_zps2sc1hyfx.jpg

DSC_0003_1024x681_zps2frjrqsj.jpg

DSC_0004_1024x681_zpsl0i4iz5a.jpg

DSC_0005_1024x681_zpsodnxjdjr.jpg

DSC_0006_1024x681_zpspqwzdlnb.jpg

DSC_0007_1024x681_zpsftkjbfji.jpg

DSC_0008_1024x681_zps4nxyiokw.jpg

DSC_0011_1024x681_zpsrlpgcrd3.jpg

DSC_0012_1024x681_zpsmmczdz4m.jpg

DSC_0013_1024x681_zpszgrwekp8.jpg

DSC_0014_1024x681_zps87utkjab.jpg

Vasketeamet klart:
DSC_0016_1024x681_zpsqwtpuqca.jpg

Starter med prickbort fra vinduer og ned - Virketid ca 4-5 min:
DSC_0018_1024x681_zpsy1c6koty.jpg

DSC_0019_1024x681_zpsbct8ey15.jpg

Dynker så hele bilen med Surfex HD 1:5 (blandet med vann) - Virketid ca 4-5 min:
DSC_0020_1024x681_zpsyxkp9rlf.jpg

DSC_0022_1024x681_zpsscerj9yq.jpg

Bilen blir så skummet ned med autofoam i kanonen, blandeskrue helt stengt - Det får renne fra seg i ca 4-5 min:
DSC_0023_1024x681_zpsdvhlwa0l.jpg

DSC_0024_1024x681_zpsh1izzha1.jpg

DSC_0025_1024x681_zpsr4miou8j.jpg

DSC_0027_1024x681_zpsoymgdmq0.jpg

Spyler av nedenfra og oppover:
DSC_0029_1024x681_zps4w7ezjnz.jpg

DSC_0030_1024x681_zps6x4tneu2.jpg

Etter avspyling så går jeg over en runde med Korrosol fra vinduer og ned, samt felger - Virketid ca 6-7 min:
DSC_0031_1024x681_zpsivnq1nrh.jpg

DSC_0032_1024x681_zpsbkwhclo8.jpg

DSC_0033_1024x681_zpsoytc7rst.jpg

Spyler av igjen:
DSC_0036_1024x681_zpskrzqvokp.jpg

DSC_0037_1024x681_zpsbtff9yzt.jpg

Gjør klart til berøringsvask, her skummer jeg opp CG sin citrus wash and gloss i bøtten:
DSC_0038_1024x681_zpsxdix3gxa.jpg

Soaker panelet først:
DSC_0039_1024x681_zps2adzlzyk.jpg

Vasker fra toppen og ned:
DSC_0040_1024x681_zpsb0wsmpnj.jpg

DSC_0041_1024x681_zpsnpfv3qmi.jpg

Spyler av litt underveis:
DSC_0042_1024x681_zpsvya2sx7z.jpg

DSC_0043_1024x681_zpssisfi3ht.jpg

Vasker videre:
DSC_0044_1024x681_zpsq8oqc1on.jpg

Etter berøringsvasken så spyler jeg av bilen og gir felgene er bedre omgang med overskuddsvannet fra berøringsvasken:
DSC_0045_1024x681_zpshqqau89r.jpg

DSC_0046_1024x681_zpstenq8lcx.jpg

DSC_0047_1024x681_zpsw11fzgw7.jpg

Tilslutt clayer jeg hele bilen fra toppen og nedover, bruker ecosmart blandet med vann som claylube:
DSC_0048_1024x681_zpsjncbxsvp.jpg

DSC_0049_1024x681_zpssa5joweb.jpg

DSC_0051_1024x681_zpsvpgzkdkz.jpg

Inn til tørk:
DSC_0052_1024x681_zpsjcc3btzn.jpg

Inspeksjon:
DSC_0054_1024x681_zpskyne0uw8.jpg

DSC_0056_1024x681_zps8mfpdswl.jpg

Masse større steinsprutskader og en enormt slitt lakk:
DSC_0057_1024x681_zpsn7gn32fl.jpg

DSC_0058_1024x681_zpse0sz7fkj.jpg

DSC_0059_1024x681_zps2ugdxprc.jpg

DSC_0061_1024x681_zps1lyzzaiw.jpg

DSC_0062_1024x681_zpsphf6c0id.jpg

DSC_0064_1024x681_zpsxbhiucss.jpg

DSC_0065_1024x681_zpsdrdzhwdv.jpg

DSC_0067_1024x681_zpshcabjikb.jpg

DSC_0069_1024x681_zpsy6xzlvm2.jpg

DSC_0071_1024x681_zps9hoimqsm.jpg

DSC_0073_1024x681_zps3d8vduox.jpg

DSC_0074_1024x681_zpshclimegh.jpg

DSC_0079_1024x681_zpsrjsbofgs.jpg

DSC_0080_1024x681_zps9fqjxaoq.jpg

DSC_0083_1024x681_zps86qqkdyl.jpg

DSC_0085_1024x681_zpsnkfrmixi.jpg

DSC_0087_1024x681_zpsidks41lz.jpg

Såret på høyre side av bilen:
DSC_0088_1024x681_zpsytmgbr6h.jpg

DSC_0089_1024x681_zps1eyiutdk.jpg

Videre inspeksjon:
DSC_0090_1024x681_zpstgn36fyy.jpg

DSC_0091_1024x681_zps20fegv4v.jpg

Jeg har vært litt lei av å bare ha en lakkdybdemåler, så har nå 3 stk. Måler litt lakk:
DSC_0092_1024x681_zpsyg2oa04m.jpg

DSC_0093_1024x681_zpspmuto19n.jpg

DSC_0094_1024x681_zps7ebb8o9e.jpg

DSC_0095_1024x681_zps3wbgm5gy.jpg

Måler også litt lakk med den andre måleren:
DSC_0097_1024x681_zpspemyzkbf.jpg

Maskert opp:
DSC_0098_1024x681_zpsiiqpstcu.jpg

Finner fram litt maskiner for å teste litt komboer:
DSC_0099_1024x681_zpstidathwn.jpg

Kluter blir funnet fram til buffing av polish:
DSC_0100_1024x681_zpsycfoxl5g.jpg

Kjører litt småtester på panser. Her har jeg kjørt en mild kombo, kestrel sammen med orange uber og Menzerna PF 2500 bare for å se hvordan lakken reagerer på dette. Som vist så er det ikke i nærheten av å ta nok:
DSC_0102_1024x681_zpswcvvrgak.jpg

Her på andre siden urørt:
DSC_0110_1024x681_zpsdsnm5iuc.jpg

Her er et bilde fra en annen test, her før:
DSC_0115_1024x681_zpssfzcyoen.jpg

Etter grovsteg med roterende, gul uber og S3 gold som polish:
DSC_0116_1024x681_zpsxojvp15y.jpg

Etter finsteg med kestrel, orange uber og Menzerna PF 2500:
DSC_0120_1024x681_zps5bqcedmx.jpg

Ble jo selvsagt bedre, men ikke helt der. Etter litt frem og tilbake så ble grovsteget Scholl Concepts hvit spider pad fra Scandicshine og Koch Chemie heavy cut. Før jeg fortsetter med grovsteget så fyller jeg steinsprut og såret på høyre side med lakk - Identifiserer de værste skadene:
DSC_0123_1024x681_zpsgxidupsb.jpg

DSC_0130_1024x681_zpssmmjsxkn.jpg

DSC_0131_1024x681_zpsgqnm7xr6.jpg

Noen av steinsprutskadene var større enn andre:
DSC_0134_1024x681_zps9gzezzbp.jpg

DSC_0135_1024x681_zpsbkmerpbe.jpg

DSC_0136_1024x681_zps28rto9md.jpg

Her er såret på siden fylt i, men ikke våtslipt - Jeg hadde frie tøyler fra eier her for å gjøre dette minst mulig synlig:
DSC_0139_1024x681_zpswtxf4juk.jpg

DSC_0142_1024x681_zpswrptizng.jpg

Står med varmeovn på seg i ca 2 timer og måler temperaturen slik at det holder ca en 60 grader på panelet:
DSC_0140_1024x681_zpsr2vikvoe.jpg

Våtsliper alle steinsprutene for å jevne ut - Ikke den mest optimale måten å gjøre det på, men en veldig basis måte å fjerne toppene å jevne ut fyllingene. Slipt med 2500 papir på rondell:
DSC_0146_1024x681_zps8wixircz.jpg

DSC_0147_1024x681_zpsmvad3wir.jpg

Her har jeg ryddet panseret med grovsteget i ca 6-7 omganger for å fjerne det meste av riper og slipespor fra våtslipingen min. Kjørespor ble det nok av og rydding av disse blir gjort senere. Grovsteget blir kjørt som sagt med roterende, spre på laveste hastighet i 1 x pass, så opp på ca 1300 - 1400 rpm med middels press i 4 x passes før jeg avslutter på litt lavere hastighet i 1 x pass. Koch Chemie heavy cut er helt fantastisk å buffe av og den kutter bra, veldig imponert over disse polishene:
DSC_0148_1024x681_zpsgl2xwz9n.jpg

Litt videre i prosessen, her er høyre forskjerm før grovsteg:
DSC_0150_1024x681_zpsplxklmtj.jpg

Etter 3 runder grovsteg:
DSC_0152_1024x681_zpsgz2elh51.jpg

Høyre forskjerm fra topp før grovsteg:
DSC_0149_1024x681_zpsshfilcfy.jpg

Etter 3 runder grovsteg (her kan en også se at grovsteget lager en del ugang på denne type lakk som er sensitiv å lager microriper sammen med kjørespor):
DSC_0154_1024x681_zpsynl4ekcw.jpg

50 / 50 bilder fra side:
DSC_0159_1024x681_zps9ztxqhua.jpg

DSC_0163_1024x681_zpsczr17kij.jpg

DSC_0164_1024x681_zpsmoghz175.jpg

Litt blurry, men en kan tydelig se alle kjøresporene. Det var også enormt dype riper på sidene som ikke lot seg fjerne helt:
DSC_0168_1024x681_zpskjsyj1sp.jpg

50 / 50 close ups:
DSC_0170_1024x681_zpssf2vcwkk.jpg

DSC_0183_1024x681_zpsvyfizmpd.jpg

Videre 50 / 50 langs høyre siden:
DSC_0200_1024x681_zps7lbau16r.jpg

DSC_0202_1024x681_zpsaecvjobz.jpg

DSC_0203_1024x681_zpseitq5rvo.jpg

DSC_0204_1024x681_zpshusamjc0.jpg

Andre side av streken:
DSC_0205_1024x681_zpsmziuqgty.jpg

Her er uten direkte lys, og en kan tydelig se den nedsablete lakken, den så rett å slett helt jævlig ut:
DSC_0219_1024x681_zpsdoufyx5w.jpg

DSC_0221_1024x681_zpstjpjpmla.jpg

Venstre forskjerm før:
DSC_0222_1024x681_zps8kbx0uof.jpg

DSC_0224_1024x681_zps4kojdchx.jpg

Etter 3 runder grovsteg:
DSC_0226_1024x681_zpsd510boft.jpg

Videre 50 / 50 langs venstre side på bilen:
DSC_0227_1024x681_zps22ogyamz.jpg

DSC_0229_1024x681_zpsig7geesb.jpg

DSC_0230_1024x681_zpsuxlhaoie.jpg

DSC_0232_1024x681_zpsclurguhh.jpg

50 / 50 - Lengre bak på venstre side av bilen:
DSC_0241_1024x681_zpsprsyu1nc.jpg

DSC_0243_1024x681_zpscuvmw55k.jpg

DSC_0246_1024x681_zpsvb5awwcm.jpg

Litt alternativ belysning for å vise fram i et annet lysbilde:
DSC_0248_1024x681_zpshfqqgf4w.jpg

DSC_0249_1024x681_zps1lfvihyy.jpg

Mørkere:
DSC_0250_1024x681_zpshxvfx87a.jpg

Her kan en også se skikkelig lakkforandring uten direkte lys:
DSC_0271_1024x681_zpskk5miatr.jpg

DSC_0265_1024x681_zpsnn0ncgbn.jpg

Etter grovsteget var ferdig hvor jeg hadde kjørt alle paneler 3 ganger og brukt ca 30 timer på grovsteget så gikk jeg på jakt etter en oppryddingskombo. Her imponerer koch chemie meg nok engang og jeg bruker Koch Chemie sin antihologrammpolitur (lilla flaske) sammen med kestrel og svart uber til å rydde opp microriper og hologrammer. Etterhvert så finner jeg ut at orange uber hjalp litt raskere på oppryddingen da svart pute ble litt for myk og ikke hang med i oppryddingen slik jeg ønsket. De fleste paneler måtte kjøres 2 ganger for å rydde skikkelig opp, burde egentlig hatt et mellomsteg før finsteg, men 2 runder gjorde mer eller mindre samme nytten. Kjøremønster på kestrel var å spre på 2 - 2,5 i 1 x pass så opp på 5 i hastighet på maskinen i 4-5 x passes og rett av panelet:
DSC_0287_1024x681_zpsanudc4yn.jpg

Her kan en se etter grovsteg, før finsteg:
DSC_0289_1024x681_zpsison32jl.jpg

Her kan en se disse microripene jeg snakker om som kommer på denne lakktypen her ved grovsteg:
DSC_0291_1024x681_zpshdf57bua.jpg

Her er illustasjonsbilde fra opprydding - Det tok en stund å rydde opp i hele bilen med finsteget:
DSC_0293_1024x681_zpsueker4gc.jpg

DSC_0304_1024x681_zpsbmiqy5xn.jpg

Panser før:
DSC_0056_1024x681_zps8mfpdswl.jpg

Panser etter grovsteg og finsteg:
DSC_0295_1024x681_zpsblznqy4o.jpg

Side på bilen før, close up:
DSC_0079_1024x681_zpsrjsbofgs.jpg

Side på bilen etter grovsteg og finsteg, close up:
DSC_0305_1024x681_zpsekfgewan.jpg

Etter jeg var ferdig med grovsteget og var nær 50 timer arbeid så kunne man se at resulatet hadde endret seg godt - Kjører ut bilen for en nedskumming og avspyling av polishrester:
DSC_0311_1024x681_zpsizlidv9v.jpg

DSC_0313_1024x681_zpsaepi8lsc.jpg

DSC_0315_1024x681_zpszrm1nkms.jpg

DSC_0318_1024x681_zpstteb914v.jpg

DSC_0319_1024x681_zpsy4rm2tba.jpg

DSC_0324_1024x681_zps3e7p5mg9.jpg

Etter avspyling blir bilen tørket igjen og jeg skal gå igang med å legge beskyttelser. Denne skal få UGC på alle rutene i 2 lag, så skal lakken ha 2 lag med Max Protect sin basecoat V1 og 1 lag med Max Protect sin top coat UNC-R:
DSC_0325_1024x681_zpsd5qa2f71.jpg

DSC_0328_1024x681_zpsumxrxxvt.jpg

Her er et lite illustasjonsbilde fra påføring av V1 (V1 påføres lakken ved å dabbe 4-5 ganger i påføringspadden og starter med feks panseret og deler inn bilen i 2 eller 3 alt ettersom hva en ønsker. Jeg pleier å dele bilen i 3 og starter alltid med panser, frontfanger og forskjermene, evnt en dør med her og. Jeg lar coatingen hvile på panelet i ca 10 minutter før jeg buffer den av, dette er avhengig av temperatur, men har en normalt 20 grader i garasjen så er 10 minutter ganske grei tid å la coatingen hvile på panelet før avbuffing, er den blitt ørlite sticky så har den fått optimal heft. Jeg lar den herde 13-14 timer mellom lagene i 20 grader. Denne gangen la jeg 2 lag med V1 og 13-14 timer mellom hvert lag):
DSC_0330_1024x681_zpsaxzfugdb.jpg

Her er temp under påføring av UNC-R (UNC-R er topcoaten og greit at det er litt lavere temp når en skal påføre denne. Denne påfører jeg feks 1/4 del av et panser eller 1/2 av et panser før jeg buffer av. Denne buffer man av direkte og lurt å holde en klut i aktivitet på panelet hele tiden, da gjør man det enklere for seg selv. Jeg buffer alltid med begge hendene):
DSC_0332_1024x681_zpsi0wbd1x1.jpg

Avbuffing av UGC som har vært på rutene i 12 timer, buffer av med IPA:
DSC_0334_1024x681_zpshpc8mk8d.jpg

Temperatur under herding av UNC-R:
DSC_0336_1024x681_zpsfqxvxl3x.jpg

Bytte av skiltplater:
DSC_0339_1024x681_zpslnjz1scq.jpg

Etter UNC-R har stått sin herdetid så går jeg over et lag med silk coat, denne virker som en quick detailer:
DSC_0340_1024x681_zpsdnbvqicg.jpg

Ferdigbilder - Grusomt vær denne dagen, så alle bildene ble tatt inne og noen beading bilder utenfor som Max Protect skal ha æren for:
5_1024x681_zpsg9mkkuws.jpg

10_1024x681_zpslzve8ujk.jpg

15_1024x681_zpso8ad6teq.jpg

20_1024x681_zpsocwwopem.jpg

25_1024x681_zpswb6h7hbk.jpg

30_1024x681_zpsy9gnr0ab.jpg

35_1024x681_zpspq4xxj27.jpg

40_1024x681_zpsl1geidcf.jpg

45_1024x681_zps7pbrojwk.jpg

50_1024x681_zpsq9jkkfkc.jpg

55_1024x681_zpsfnxqmijm.jpg

60_1024x681_zps9k1mdeh9.jpg

65_1024x681_zpstoosjofw.jpg

70_1024x681_zpsffarepyn.jpg

75_1024x750_zps4ugy87rh.jpg

80_1024x681_zpsolapux9y.jpg

85_1024x681_zpsrhjzjx5v.jpg

90_1024x681_zpsch5rd4fg.jpg

95_1024x681_zpsjmf5zryb.jpg

100_1024x681_zpsj6dhp7kq.jpg

105_1024x681_zpsbuvbuhbo.jpg

110_1024x681_zps9pp7zm8l.jpg

115_1024x681_zpsmkq1abvd.jpg

120_1024x681_zpstkkwjliv.jpg

125_1024x681_zps2ijsge5y.jpg

130_1024x681_zpsl0qfm2rg.jpg

 

Tidsbruk: 54 timer over 5 dager.

Jeg vil også benytte anledningen til å takke alle som har sett innom S&S trådene jeg har lagt ut dette året og lagt igjen masse gode ord å motivasjon til å fortsette å lage disse trådene. Det ble 17 S&S tråder fra meg i år, satser på det samme neste år. Det blir årets siste S&S fra meg grunnet mye jobb og juletider, så tar meg en liten pause til nyåret.

Ønsker alle en flott juletid og takk igjen for all lærdom og gode ord gjennom dette året!
:)

97

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Helt fantastisk! Vil tro at eier ble veldig fornøyd!! i skumkanonen, har du ren autofoam når du vasker før poleringen?
Dine s&s har vært en fryd å se på, så jeg vil heller takke deg! Alltid kjekt å se på bra arbeid!

5 dager, bra det ikke er bare jeg og Andre som bruker såpass med tid her ;)

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Heilt fantastisk dette Daniel:thumbs: ser ut som vi slet samtidig med hver sin bil i denne perioden hehe. Du har vert heilt rå i år med å legge ut fantastiske S&S med fantastiske fine bilder og detaljert S&Ser. Eg gleder meg til du skal lære meg å buffe av med 2 hender, det kan eg ikke, har som regel en kaffi kopp i vegen hahaha.

Du jobber veldig rutinert ser eg å holder tidsbruken nede med tanke på det er mye arbeid med så mangel lag coating + en krevende lakk å korrigere!

Du har virkelig stått på i år vil eg si!! og kundene som får levert bilen hos deg er heldig!

ta deg en velfortjent pause så er du klar for 2017 ;)

 

CRED!

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Helt rått! Og garasjen din..:wub: Cred!

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Utrolig bra resultat det ble til slutt:thumbup:

Veldig bra S&S som vanlig og like kjekt hver gang å se igjennom dine jobber.

God jul og venter på flere S&S fra deg i 2017 :)

 

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Herlig jobb magikeren:D fryd å se.

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da kom jeg meg gjennom den nye boka fra helvete til himmel v. forfatter Mikalsen. Når blir det signering? :D 

 

Takk for at det igjen kom en bekreftelse for at jeg aldri skal finne på å kjøpe meg en bil med tett sort lakk uten metallic.

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fantastisk!

1

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ahh.. Alltid like spennende hver gang det kommer en S&S fra deg. Like detaljert hver gang. Både bilder, tekst og ikke minst arbeid. Rett og slett nydelig!

Testet nettopp Koch Chemie Heavy Cut selv i dag. Herlig produkt.
Hvordan gikk det med å skjule såret på døren?

Ønsker deg riktig god jul og godt nyttår og håper på at oppdateringer på BMW-prosjektet ditt er rundt hjørnet. :)

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei Daniel!

God start på den nest siste arbeidsuken før jul å lese nok en fantastisk flott S&S fra Sotra. Alltid inspirerende å se på den store endringen av bilens finish før og etter med masse gode bilder og forklaringer.

Skulle tro utgangspunktet til lakken var fra en tilårskommen meget sliten anleggsbil, og ikke en luksusbil i millionklassen.  Sluttresultatet ble utrolig bra og eieren må ha følt at han nesten fikk en ny bil når han hentet den. Vil slutte meg til de andre innsendere og takke for alle fine S&S gjennom året.  Vil ikke kalle dine S&S for innlegg, vil opphøye de til reportasjer. God Jul og Godt nytt år fra Oslo og ser frem til minst 17 nye S&S reportasjer neste år.

Endret av ØHN
Slettet sitat av hele S&S'en i dette innlegget
0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Flott S&S som alltid :thumbup:

Alltid morro å lese, se og beundre arbeidet du gjør, gleder meg allerede til nyåret for nye S&S. :)

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Lekkert Daniel, strøkent resultat som alltid :thumbs:

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Steike flott arbeid her Daniel. Kan jeg få bli lærlingen din?


0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Overveldende og imponerende, du leverer som vanlig

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Himmel og hav her var det mye steinsprut :P burde vert lakkert. Men strøken jobb på et beist av en mishandlet bil

 

Eneste jeg så nå etterpå er jeg vil anbefale deg anti holo puten til koch til slutt steg. Oransje den også men flusser ikke så lett som Uber.

 

Har til nå ikke funnet noen hard lakk den ikke rydder opp etter roterende og heavy  cut uten mellom steg

Endret av e30 tic
Påfyll
0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider
22 timer siden, Sortehaug skrev:

Helt fantastisk! Vil tro at eier ble veldig fornøyd!! emoji1303.pngemoji4.png i skumkanonen, har du ren autofoam når du vasker før poleringen?
Dine s&s har vært en fryd å se på, så jeg vil heller takke deg! Alltid kjekt å se på bra arbeid! emoji4.png

5 dager, bra det ikke er bare jeg og Andre som bruker såpass med tid her emoji28.png;)

Takker så masse Tobias, ja han ble meget fornøyd :thumbup: Ja det er ren autofoam på flasken når jeg vasker før poleringen, føler det blir litt tykkere skum av dette.
Det er veldig kjekt å høre, har gått noen timer i bilde sortering og laging av disse trådene, men gode ord gir masse motivasjon og veldig gøy å vise fram, så takk igjen for de gode ord :thumbup:

 

22 timer siden, Audi S8 skrev:

Heilt fantastisk dette Daniel:thumbs: ser ut som vi slet samtidig med hver sin bil i denne perioden hehe. Du har vert heilt rå i år med å legge ut fantastiske S&S med fantastiske fine bilder og detaljert S&Ser. Eg gleder meg til du skal lære meg å buffe av med 2 hender, det kan eg ikke, har som regel en kaffi kopp i vegen hahaha.

Du jobber veldig rutinert ser eg å holder tidsbruken nede med tanke på det er mye arbeid med så mangel lag coating + en krevende lakk å korrigere!

Du har virkelig stått på i år vil eg si!! og kundene som får levert bilen hos deg er heldig!

ta deg en velfortjent pause så er du klar for 2017 ;)

 

CRED!

Takker så masse Andrê! :thumbup: Hehe ja jeg fikk med meg dette her, viktig å slite litt for resultatene, da vet man at man har gjort en god jobb. Takk igjen for masse gode ord Andrè, veldig hyggelig å høre. Du vet jo selv godt at det er ikke bare å lage igang en tråd, tar litt tid å ta bilder og lage tråden også, men det er veldig morro å vise fram. Hahah, det skal vi klare å fikse, skal gå veldig bra så lenge du legger fra deg kaffe koppen :lol:
Prøver så godt jeg kan, du vet det tar lang tid å dulle med disse bilene og en har som regel ikke betalt for ca halvparten av timene en bruker. Men viktig å prøve å holde timene nede, men med en så krevende lakk som dette så er det umulig å holde timene, ikke minst også når det er så mye slitasje som på denne.
Fornøyd med å klare 17 tråder på 1 år, det er litt over 1 tråd i måneden og det er godt gjort syntes jeg, hehe. Takk igjen Andrè, og i lige så. Synd markedet er så ødelagt som det er med disse nedprisingene rundt oss, eller så kunne en virkelig ha laget et stolthetsyrke av dette her.
Pause blir det, vi sees i 2017, vi prates nok før dette uansett, takk igjen! :thumbup:

 

22 timer siden, Capone skrev:

Helt rått! Og garasjen din..:wub: Cred!

Takker så meget, hehe ja det har blitt veldig fint her :thumbup:
 

22 timer siden, Nordicshine skrev:

Utrolig bra resultat det ble til slutt:thumbup:

Veldig bra S&S som vanlig og like kjekt hver gang å se igjennom dine jobber.

God jul og venter på flere S&S fra deg i 2017 :)

 

Takker så meget mister, og tusen takk for de gode ord, veldig kjekt å høre! :)
God jul til deg og dine, vi gjør oss klar til 2017, satser på flere blanke biler og noen solide S&S tråder :thumbup:

 

21 timer siden, johnsen90 skrev:

Herlig jobb magikeren:D fryd å se.

Takker så masse Hr. Johnsen, hehe magikeren :lol: Godt å høre og kjekt at du ser innom :)

 

21 timer siden, alexanderst skrev:

Da kom jeg meg gjennom den nye boka fra helvete til himmel v. forfatter Mikalsen. Når blir det signering? :D 

 

Takk for at det igjen kom en bekreftelse for at jeg aldri skal finne på å kjøpe meg en bil med tett sort lakk uten metallic.

Hahaha, ler meg i hel! :) Blir privat eksemplar til deg i hvert fall, hehe.

Ingen problem, skikkelig drit å rydde opp i, samt å få skikkelig fint, tar enormt med tid.. men dette vet du jo :thumbup: Vi holder oss til metallic.

 

21 timer siden, Eirik1892 skrev:

Fantastisk!

Takker for det :thumbup:

 

20 timer siden, pck skrev:

Ahh.. Alltid like spennende hver gang det kommer en S&S fra deg. Like detaljert hver gang. Både bilder, tekst og ikke minst arbeid. Rett og slett nydelig!

Testet nettopp Koch Chemie Heavy Cut selv i dag. Herlig produkt.
Hvordan gikk det med å skjule såret på døren?

Ønsker deg riktig god jul og godt nyttår og håper på at oppdateringer på BMW-prosjektet ditt er rundt hjørnet. :)

Og det er alltid like kjekt å få gode ord i tilbakemelding, takker så masse for det! :)
Ja det er noe av det beste jeg har prøvd hittil, er som smør å tørke av, cutter bra og lang kjøretid.
Gikk forsåvidt greit, litt synlig er det jo selvsagt, jeg er dessverre ingen lakkerer. Men i forhold til slik det så ut, så ble det mye mye bedre. En skal engasjere seg litt for å se at det er noe der.
Takk i lige så, det kommer litt oppdateringer på nyåret, veldig kjekt at det blir etterspurt sånn at jeg får litt press på meg :thumbup:

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Meget imponerende arbeid du utfører og flott dokumentert.

 

Har eier kjøpt bilen hos Avetti? Kjøpte selv bil der for noen uker siden, og var under middels fornøyd med klargjøringsjobben.

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider
14 timer siden, Oslo-Shine skrev:

Hei Daniel!

God start på den nest siste arbeidsuken før jul å lese nok en fantastisk flott S&S fra Sotra. Alltid inspirerende å se på den store endringen av bilens finish før og etter med masse gode bilder og forklaringer.

 

Skulle tro utgangspunktet til lakken var fra en tilårskommen meget sliten anleggsbil, og ikke en luksusbil i millionklassen.  Sluttresultatet ble utrolig bra og eieren må ha følt at han nesten fikk en ny bil når han hentet den. Vil slutte meg til de andre innsendere og takke for alle fine S&S gjennom året.  Vil ikke kalle dine S&S for innlegg, vil opphøye de til reportasjer. God Jul og Godt nytt år fra Oslo og ser frem til minst 17 nye S&S reportasjer neste år.

 

Takker så masse for de gode ord :) Godt å høre.
Hehe, ja det var en godt formulert setning av akkurat slik tilstanden var, skulle ikke tro det var en luksusbil i millionklassen utifra tilstanden på lakken, var skikkelig matt/grått og trist. Kom seg veldig og eier var godt fornøyd, veldig kjekt å høre, har prøvd å levere i gjennomsnitt god kvalitet på trådene, ikke for mange bilder og for mye tekst, slik at det blir gøy for lesere å se innom i 5 minutters tid. De fleste blar seg nok igjennom bildene og de som er interessert leser teksten. Haha, reportasjer, den likte jeg. Takk så masse og i lige så, skal sørge for å lage noen gode reportasjer for 2017 også 
:thumbup: Takk for hyggelig melding.

 

14 timer siden, Lafsen skrev:

Flott S&S som alltid :thumbup:

Alltid morro å lese, se og beundre arbeidet du gjør, gleder meg allerede til nyåret for nye S&S. :)

Takker så meget mister, veldig kjekt å høre :thumbup: Skal nok klare å stelle istand en del tråder i 2017 også, så takk for gode ord og motivasjon :)

 

12 timer siden, Reidar skrev:

Lekkert Daniel, strøkent resultat som alltid :thumbs:

Takker så meget Reidar, hyggelig at du ser innom og legger igjen noen gode ord :thumbup:

 

12 timer siden, Soulcam skrev:

Steike flott arbeid her Daniel. Kan jeg få bli lærlingen din? emoji23.png

Takker så masse for det :thumbup: Hehe, den beste læringen en kan få er på kurs med skikkelig opplegg :)

 

4 timer siden, Skydancer skrev:

Overveldende og imponerende, du leverer som vanlig emoji6.pngemoji106.png

Thank you Sir :thumbup: Godt å høre Johnny, takk for de gode ord som vanlig! Dere må jo holde kontroll på meg :)

 

4 timer siden, e30 tic skrev:

Himmel og hav her var det mye steinsprut :P burde vert lakkert. Men strøken jobb på et beist av en mishandlet bil

 

Eneste jeg så nå etterpå er jeg vil anbefale deg anti holo puten til koch til slutt steg. Oransje den også men flusser ikke så lett som Uber.

 

Har til nå ikke funnet noen hard lakk den ikke rydder opp etter roterende og heavy  cut uten mellom steg

Ja det var egentlig altfor mange, og fortsatt var det en del små igjen etter jeg hadde tatt de værste, burde absolutt vært omlakkert :) Takker så masse for det!
Takker så masse for tips, det taes alltid imot med åpne armer 
:thumbup:

 

17 minutter siden, honnings88 skrev:

Meget imponerende arbeid du utfører og flott dokumentert.

 

Har eier kjøpt bilen hos Avetti? Kjøpte selv bil der for noen uker siden, og var under middels fornøyd med klargjøringsjobben.

Takker så masse for det :)

Ja jeg mener han sa at den var kjøpt herfra, tror han sa noe i den dur at han var glad for at skiltplatene ble byttet ut så han slapp å se på den logoen fra de som hadde solgt han bilen, var en konstant påminnelse for den dårlige klargjøringsjobben. Da tror jeg du skal ta å strippe ned bilen med noen gode vaskemidler, eventuelt en runde med noe IPA eller monopol, så vil du nok få deg en solid overraskelse i form av slitasje / steinspruter på lakken. Kommer jo selvsagt an på årsmodell og km stand, men i dette tilfelle kom det fram flere og flere steinspruter og dårlig lakktilstand over ukene som kom og det ble værre med hver vask når man fikk vekk disse fillerene som de mest sannsynlig har brukt :)

Endret av D.Mikalsen
0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Pokker du er flink. Tenkte å spørre deg som er så råflink og bruker mye max protect. Jeg har brukt max protect på mange biler og kjøpte 100 ml flaske med v2 og den er helt gul, har aldri sett den fargen . Har du noen peiling på om dette er naturlig eller er det noen feil med produktet ? Med vennlig hilsen Vidar 

1

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fyyf som den så ut, fikk flashback til min egen bil jo, likt med steinsprut og slitt lakk :lol:
Men fyttikatta for en jobb du har gjort, gleder meg allerede til flere S&Ser fra deg neste år!! :thumbs:
Tipper det blir godt med en velfortjent ferie snart også, så får du og dine ha en god jul! :fun:

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!


Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.


Logg inn nå

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    Ingen innloggede medlemmer aktive