Jump to content
Sign in to follow this  
SF AutoSpa

Blandebatteri til garasjen med utgang HT

Recommended Posts

SF AutoSpa

Er på jakt etter et blandebatteri til garasjen med egen utgang til høytrykksspyler. 

Håper å kunne ha en ekstra utgang etter blanding slik at jeg har mulighet til å få varmt vann inn på høytrykksspyleren.

Tenkte først å bruke et vanlig dusjbatteri for badekar og koble høytrykksspyler der dusjhode normalt er koblet til. 

Da har man ledig badekar tuten til å fylle bøtta med.     

Men ifølge min rørlegger vil uttaket til dusjhodet automatisk koble over til badekar-tuten hver gang man slipper/stopper høytrykksspyleren.  

Noen som har løst dette på fornuftig måte ? :-) 

• DCN Point 1

awt

Jeg har valgt å ha en vanlig utekran med varmt og kaldt innvendig i garasjen, i tillegg til et vanlig blandebatteri over vasken.

• DCN Point 1

SF AutoSpa
3 minutter siden, awt skrev:

Jeg har valgt å ha en vanlig utekran med varmt og kaldt innvendig i garasjen, i tillegg til et vanlig blandebatteri over vasken.

Det er absolutt et godt forslag !

Jeg har valgt og ikke ha konstant oppvarmet garasje om vinteren og derfor bygget et frostsikkert skap der alt er lokalisert. 

Ulempen da er begrenset plass. Hadde derfor håpet å løse det med 1 stk blandebatteri om det er mulig !

magne

Koble på en vaskemaskin kran på blandebatteriet?

Har selv den løsningen i tankene... må bare finne et blandebatteri hvor det lar seg gjøre å koble til kranen etter kaldt og varmt vann blandes...

SF AutoSpa
1 minutt siden, magne skrev:

Koble på en vaskemaskin kran på blandebatteriet?

Har selv den løsningen i tankene... må bare finne et blandebatteri hvor det lar seg gjøre å koble til kranen etter kaldt og varmt vann blandes...

Har tenkt litt på dette, da tuten på blandebatteriet ofte er gjenga. mulig å sette på en "Petter Smart" løsning på tuten om ikke de finnes noe bedre alternativ. 

awt
Jeg har valgt og ikke ha konstant oppvarmet garasje om vinteren og derfor bygget et frostsikkert skap der alt er lokalisert. 

Ulempen da er begrenset plass. Hadde derfor håpet å løse det med 1 stk blandebatteri om det er mulig !

Jeg har heller ikke oppvarmet garasje, og har derfor ventiler for å stenge vann, samt blø av (har fall hele veien til vaskerommet).

Du kan jo vurdere noe lignende, der du har ventiler for avstengning i skapet.

magne
33 minutter siden, SF AutoSpa skrev:

Har tenkt litt på dette, da tuten på blandebatteriet ofte er gjenga. mulig å sette på en "Petter Smart" løsning på tuten om ikke de finnes noe bedre alternativ. 

Biltema har vsnlig kobling til hageslang i aluminium som passer rett på vaskemaskin kran.

Må bare finne et blandebatteri. Det kan vel megaflis eller en rørlegger hjelpe til med..

Johans
8 timer siden, magne skrev:

Biltema har vsnlig kobling til hageslang i aluminium som passer rett på vaskemaskin kran.

Må bare finne et blandebatteri. Det kan vel megaflis eller en rørlegger hjelpe til med..

Noen som vet om dette vil redusere vannmengden noe? 

Edit: jeg tenker på koblinghode til kranen på blandebatteriet.

Edited by Johans

magne

Det vil redusere vannmengden så lenge diameteren blir mindre enn den er noe annet sted i tilførselen. Men burde ikke være noe problem med midnre du har dårlig vanntrykk.