Gå til innhold
Oddy

2 spørsmål :)

Recommended Posts

Oddy

Hei!
Nå er snart vinteren i anmarsj og en vinterstrekk på vogna står for tur. Og i den sammenheng har jeg et par spørsmål:thumbs:

Ser på SS`ene her inne at flere legger 2 lag med voks. Når dere gjør dette, legger dere først et lag, lar det tørke, buffer av og legger et lag til? 
Eller legger dere 1 lag og venter til det er tørt, for så å legge ett oppå? Har pleid å gjort førstnevnte selv, men tanken slo meg at kanskje det er andre måter å gjøre det på :)

Og har dere noen forslag til behandling av plast innerskjermer slik at ikke snø, slaps og skitt pakker seg? Har barebones noe beskyttende effekt utover det å bare se bra ut? :huh:

På forhånd takk!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Michael

Tror nok måten du har gjort det på fra før er den beste, så lenge du lar lag nr.1 herde først.

Ang. siste spørsmål så mener jeg at det ble diskutert her på forumet i fjor, men jeg fant ikke tråden. Anyone?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Oddy

Vogna, tenker du bilen eller på campingvognen?

Beklager, mente bilen :thumbs: Var litt flåsete formulert :huh:

Tror nok måten du har gjort det på fra før er den beste, så lenge du lar lag nr.1 herde først.

Ang. siste spørsmål så mener jeg at det ble diskutert her på forumet i fjor, men jeg fant ikke tråden. Anyone?

Det er bra! :) Har kikket rundt selv, men har ikke funnet noe fast svar :huh:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Michael

Hvordan ser det ut inne i hjulbuen/innerskjermen på bilen din? Kun plastikk?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Marius Engel

Lag nr 2 er kun for å sørge for at alt blir dekket, eller for å fjerne vokshologrammer. Gjør det skikkelig første gangen, så holder det med ett lag voks.

En vanlig voks legger seg ikke lagvis, men det gjør coatinger.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Oddy

Hvordan ser det ut inne i hjulbuen/innerskjermen på bilen din? Kun plastikk?

I hjulbuene fremme er det plastikk, men bak er det ingenting :) 

Lag nr 2 er kun for å sørge for at alt blir dekket, eller for å fjerne vokshologrammer. Gjør det skikkelig første gangen, så holder det med ett lag voks.

En vanlig voks legger seg ikke lagvis, men det gjør coatinger.

Ja vel! Da lærte jeg noe nytt i dag også. Takker og bukker :thumbs: 

Da er det jeg som har fått det for meg at to lag gav litt "ekstra" beskyttelse :lol:

Endret av Oddy

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Michael

Der hvor du har plastikk i hjulbuene kan du jo forsøke med plastfornyer/beskyttelse.

Ingen som har link til den tråden angående snø og slaps i hjulbuer på vintertid, som ble skrevet og diskutert i fjor før vinteren? :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Christer

Polytrol kan funke på innerskjermer i plast, men siden akkurat dette området er voldsomt utsatt for slitasje vil det være høyst begrenset hvor lang effekt man vil få av en slik behandling. Polytrol trekker i det minste inn i plasten i større grad enn Bare Bones og har således en funksjon ut over å se bra ut, men med mer eller mindre kontinuerlig pisking av overflaten fra salt, stein, sand, vann og annet knask dekkene plukker opp langs veien vil jeg tro det blir rebehandlinger oftere enn man ser for seg.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Oddy

Polytrol kan funke på innerskjermer i plast, men siden akkurat dette området er voldsomt utsatt for slitasje vil det være høyst begrenset hvor lang effekt man vil få av en slik behandling. Polytrol trekker i det minste inn i plasten i større grad enn Bare Bones og har således en funksjon ut over å se bra ut, men med mer eller mindre kontinuerlig pisking av overflaten fra salt, stein, sand, vann og annet knask dekkene plukker opp langs veien vil jeg tro det blir rebehandlinger oftere enn man ser for seg.

Ja kan se for meg at vinningen går opp i spinningen, men vil gi det et forsøk :) 
Hvor er det dere kjøper polytrol hen?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Johans

Bilextra har også polytrol, iallefall her rundt jeg bor. 

Dette er nok kun for finish ved treff/utstilling, salg og på fine sommerdager dette har noe for seg mtp på varighet. 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
maitruckz

Hva med å toppe disse plastfornyer produktene med silikonspray/olje? Evt droppe plastfornyer til vinterhalvåret..

Må riktig nok fornyes i løpet av vinteren..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Oddy

Var innom Jernia istad, og eneste Ovatrol oljen de hadde var til maritimt trevirke. Så da blir det BilXtra i morgen :thumbs::thumbs:

Men kanskje forslaget til maitruckz ikke er så dumt? Noen som har prøvd? :huh:

Endret av Oddy

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Registrer ny konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Informasjon

© Detailers Club Norway AS 2007-2018

Sosialt

Om oss

Her finner man det meste man lurer på innen bilpleie. Alt fra vask til polering på hvordan du skal få din bil til å bli så blank som mulig