Gå til innhold

Recommended Posts

Skrevet (endret)
Holder på å setter opp vegger til en garasje med 7,6 x 5,6 innvendige mål. Kommet ca 1mtr opp rundt. Men må vente ca 5-7uker før neste steg tas(jobb og ferie). Gulvet er ferdig støypt.
Prøve meg på maks tak høyde innvendig på ca 2,8m
Port åpning på ca 5m x 2m, og port alla rollo(der porten rulles opp i en kasse, og ikke innover i garasjen). Om de har så bred port av denne type.

Planlagt som skal inn i garasjen er:
- 230V/32A til 400V/16A trafo - Må kjøpes & kommer etterhvert
- Lader til Tesla - Må kjøpes & kommer etterhvert, har bare original lader nå.
- Egen sikrings boks i garasje - Må kjøpes & kommer etterhvert
- Vann(kaldt & varmt) og vask - Ligger klart må kobles opp.
- Vaskemaskin - Må kjøpes & kommer etterhvert
- Kjøleskap - Må kjøpes & kommer etterhvert
- Arbeids benk
- Gaderobe / kjøkken innredning - Må kjøpes & kommer etterhvert
- Lagt klar for 2 søyle løfte bukk - Usikker på om den kommer, men muligheten er der.
- Beskyttelse på vegger alla kabel bokser med skum gummi på og legger el kabler og stikk ifra samme kabel bokser
- Slang trommel med slange på 20m & automatisk opptrekk
- Legger opp til strøm stikk hver 2mtr.(230V/16A)

EDIT
- Det skal ihverfall 2x vinduer inn i garasjen, med ventilasjon, og regner med det kommer ivhertfall 1 eller 2 ventiler til.

Utstyr som jeg har:
- Luft kompressor - skal legge opp rør rundt i garasjen. Har komressor.
- Høytrykks vasker med varmt vann - Kobles til en slang trommel med slange på 20m. Har Foma varmtvann vasker.

Min spørsmål:
- Hvor mange lys amaturer trenger jeg? Tak størrelse er ca 7,6m x 5,6
- Hvilke gaderobe innredning anbefaller dere? Bare IKEA?
- Andre kjekke ting og tenke på?
Endret av Mr.rs4
Nickname
Skrevet

Har selv tenkt på hörmann rulleport, men ble frarådet det da det var en del reklamasjon/tull spesielt på vinterhalvåret. Jeg gikk helle for saksetakstoler å hörmann horisontal M port på 5m x 2,5, denne typen var det ingen reklamasjon på i følge Ligård AS. ( Har ikke fått porten enda da det er 3 til 4 ukers leveringstid på Hörmann.)

Installer 16C sikringer, jeg har i dag 16B tilgjengelig utvendig på huset og det er et j@#@ plag for ( nesten ) hver gang jeg skal vaske bilen og må inn og kneppe på bryteren. 

Når det kommer til lysarmatur er jeg også interessert i å hvite hvor mange en trenger og om biltema sine duger? Eller bør mann kjøpe hos feks elektroimportoren.no. Kom gjerne med anbefalinger  :) 

Men nå starter arbeidsdagen, holder på å montere musebånd som må på før jeg kan begynne med kledning :)  

• Moderatorer
Skrevet

Kjøkken innredning fra ikea er ikke spesielt billig, men du får et pent resultat og noe som tåler å brukes litt. Har selv satt inn det i min garasje. For min kombinasjon kom det på godt over 15000kr. Uansett hva du kjøper, så lenge du kjøper nytt, blir det som regel dyrt med kvalitetsprodukter. Finnes plenty av produkter til verksted osv som er bedre enn ikea innreding. Men finnes lite som er billigere.

Problemet med å definere "nok lys" er at det er en høyst personlig oppfattning. I min garasje har jeg 9stk 2x58 lysrør armaturer fra biltema. Det gir greit nok lys til vanlig jobbing, men til polering trengte jeg mer lys og innstallerte metallhalogen med 2 stk 400w, en på hver side, samt en liten 70w i front. Først da begynner det å hjelpe i forhold til å kunne se hva man driver med når man korrigerer lakk.

Vær obs på at biltema sine armaturer mangler reflektor, så de har ikke best lysutbytte av armaturer. Men skal du ha refletor er som regel ikke armaturet vanntett, og koster 4x så mye.

Vær også obs på at T5 lysrør yter 100% ved 35graders varme, T8 lysrør yter 100% ved 25grader varme. T5 er dyrere både armaturer og lysrør, samt at det er vanskelig å få tak i T5 lysrør bergnet for detailing (med 940-965 fargetemp) T8 rør er enkelt å oppdrive og billige å kjøpe. Litt mer om fargetemp i denne tråden: http://www.detailersclub.no/forum/topic/22274-lysroer-erfaringer/

Hvis pris ikke spiller så stor rolle, kjøpe noe annet. Hvis pris er viktig, kjøp ti armaturer fra biltema.

Heng hvertfall 4 av dem på veggen eller slik at de står på skrå i taket og lyser nedover sidene på bilen.

Fordel de andre seks i taket, og se om du synes det er nok lys. Hvis du ikke er fornøyd, kjøp 4-6 til og kompletter helt til du er fornøyd. Evt kjøp metallhaolgen lyskastere isteden.

Når det gjelder løftebukk kommer det veldig ann på hva du skal bruke den til. Skal det skrues mye er tosøyler greiest. Skal det poleres og detailes mye er sakseløfter bedre, da sidene på bilen er frie når den er løftet opp til god arbeidshøyde.

Kanskje lurt å lage en isolert boks\rom til kompressor, så du slipper den verste støyen?

Kan være lurt å legge opp ferdige kontakter i veggen til stereo og HT kabler, evt nettverkskabel osv, hvis du ønsker deg pc eller musikkanlegg i garsjen?

Legger ut et lite bilde av min garasje, den er 7x5,5m innvendig.

Skulle gjerne hatt bedre plass i bredden og en meter til i lengden, da den er litt smal for to biler.

Regner med at det blir trefas strøm?

Isolert garasje er veldig deilig, men om vinteren lager det en del problemer med tanke på fukt ved smelting av snø på biler som har kjørt ute. Sluk og god ventilasjon er gode tips.

Ville montert plater på veggene som holder skruer. Ikke gips.

2015-06-27%2011.46.43_zpsmwnqizwy.jpg

Skrevet

Takker for kloke svar

Har selv tenkt på hörmann rulleport, men ble frarådet det da det var en del reklamasjon/tull spesielt på vinterhalvåret. Jeg gikk helle for saksetakstoler å hörmann horisontal M port på 5m x 2,5, denne typen var det ingen reklamasjon på i følge Ligård AS. ( Har ikke fått porten enda da det er 3 til 4 ukers leveringstid på Hörmann.)

Installer 16C sikringer, jeg har i dag 16B tilgjengelig utvendig på huset og det er et j@#@ plag for ( nesten ) hver gang jeg skal vaske bilen og må inn og kneppe på bryteren. 

Når det kommer til lysarmatur er jeg også interessert i å hvite hvor mange en trenger og om biltema sine duger? Eller bør mann kjøpe hos feks elektroimportoren.no. Kom gjerne med anbefalinger   :)

Men nå starter arbeidsdagen, holder på å montere musebånd som må på før jeg kan begynne med kledning  :)  

Det viste jeg ikke at den var "dårlig", og det må selvfølgelig sjekkes opp i. For denne likte jeg veldig godt, da den tar veldig liten plass, og gjør det endel enklere for meg.

Ja, C sikringer skal innstalleres, og høyest mulig amper :-)

Har tenkte å legge ut kabel selv til garasjen, og litt usikker på om det holder med 6mm2 på hver av lederne, så kommer sikkert til å legge ut 10mm2.

Kjøkken innredning fra ikea er ikke spesielt billig, men du får et pent resultat og noe som tåler å brukes litt. Har selv satt inn det i min garasje. For min kombinasjon kom det på godt over 15000kr. Uansett hva du kjøper, så lenge du kjøper nytt, blir det som regel dyrt med kvalitetsprodukter. Finnes plenty av produkter til verksted osv som er bedre enn ikea innreding. Men finnes lite som er billigere.

Problemet med å definere "nok lys" er at det er en høyst personlig oppfattning. I min garasje har jeg 9stk 2x58 lysrør armaturer fra biltema. Det gir greit nok lys til vanlig jobbing, men til polering trengte jeg mer lys og innstallerte metallhalogen med 2 stk 400w, en på hver side, samt en liten 70w i front. Først da begynner det å hjelpe i forhold til å kunne se hva man driver med når man korrigerer lakk.

Vær obs på at biltema sine armaturer mangler reflektor, så de har ikke best lysutbytte av armaturer. Men skal du ha refletor er som regel ikke armaturet vanntett, og koster 4x så mye.

Vær også obs på at T5 lysrør yter 100% ved 35graders varme, T8 lysrør yter 100% ved 25grader varme. T5 er dyrere både armaturer og lysrør, samt at det er vanskelig å få tak i T5 lysrør bergnet for detailing (med 940-965 fargetemp) T8 rør er enkelt å oppdrive og billige å kjøpe. Litt mer om fargetemp i denne tråden: http://www.detailersclub.no/forum/topic/22274-lysroer-erfaringer/

Hvis pris ikke spiller så stor rolle, kjøpe noe annet. Hvis pris er viktig, kjøp ti armaturer fra biltema.

Heng hvertfall 4 av dem på veggen eller slik at de står på skrå i taket og lyser nedover sidene på bilen.

Fordel de andre seks i taket, og se om du synes det er nok lys. Hvis du ikke er fornøyd, kjøp 4-6 til og kompletter helt til du er fornøyd. Evt kjøp metallhaolgen lyskastere isteden.

Når det gjelder løftebukk kommer det veldig ann på hva du skal bruke den til. Skal det skrues mye er tosøyler greiest. Skal det poleres og detailes mye er sakseløfter bedre, da sidene på bilen er frie når den er løftet opp til god arbeidshøyde.

Kanskje lurt å lage en isolert boks\rom til kompressor, så du slipper den verste støyen?

Kan være lurt å legge opp ferdige kontakter i veggen til stereo og HT kabler, evt nettverkskabel osv, hvis du ønsker deg pc eller musikkanlegg i garsjen?

Legger ut et lite bilde av min garasje, den er 7x5,5m innvendig.

Skulle gjerne hatt bedre plass i bredden og en meter til i lengden, da den er litt smal for to biler.

Regner med at det blir trefas strøm?

Isolert garasje er veldig deilig, men om vinteren lager det en del problemer med tanke på fukt ved smelting av snø på biler som har kjørt ute. Sluk og god ventilasjon er gode tips.

Ville montert plater på veggene som holder skruer. Ikke gips.

2015-06-27%2011.46.43_zpsmwnqizwy.jpg

Ja, har sett på diverse innredninger så ikke er så billige, så kan være jeg bare bygger noe selv. Da får man akkurat som en vil ha det.

Spesielt da jeg har tenkt å bygge inn både høytrykk spyler og luft kompressor med lydisolasjon matter. Og eget eksosrør ut for høytrykksspyleren.

Bygger nok et stativ og kommer til å ha Foma HT underst(lydisolert), så vaske maskinen over, så kommer nok luft kompressoren(lydisolert) over der igjen.

Det blir nok egen nettverks kabel og internett(og trådløst igjen i garasjen), PC og høytalleer(har kjøpt CervinVega XLS-6, og blir ikke det godt nok så kommer det sub og :-) ), og en Sonos med eller uten forsterker. Hører vel bare på Spotify anyway. 

Hva mener du her:

Vær også obs på at T5 lysrør yter 100% ved 35graders varme, T8 lysrør yter 100% ved 25grader varme.

At jeg må opp til den temperaturen før jeg får den effekten ut av lysrørene? Det er jo allfor høy temp å jobbe i....

T5 lysrør selger jo biltema selv :-)

http://www.biltema.no/no/Bygg/Belysning-og-lamper/Lysror/T5-2000022706/

MEN det er vel ikke med 940-965 fargetemp, det står at de er 4000K. Best farge er vel 6500K?

Skal lese i tråden om Lysrør erfaringer? som du viste til :-)

Løfte bukk med 2søylers har jeg alltid tenkt på, men nå har jeg elbil og ikke så mye "jobb" å gjøre under bilen nå, og da kan faktisk bare en sakse løfter gjøre jobben? Den må jeg tenkte litt mer på nå ja  :ph34r: 

Isolasjon ja, garasjen blir bygget med 20cm tykke betong multiblokker, og garasjen blir ca 5,9m innvendig vegg til vegg. Noe som er litt for lite for 2 parkerte biler på siden av en annen. Min bil er ca 2,19m med speil /1,96m uten speil bredde. Og kona har en Audi TT.

Så det kommer nok ikke noe isolasjon på veggene med det første ihvertfall.

Henge opp ting tror jeg ikke blir problem, bare ekspansjons boltene er lange nok til den kommer inn i betong delen, og ikke multiblokk delen(avhengig hva som blir hengt opp da).

Men når jeg jobber med bil, så kommer nok den andre til å stå på utsiden :blink:

Har sett på din garasje og ser veldig bra ut  :D

Skrevet (endret)

Tror jeg kommer til å satse på disse 

Amatur

http://www.biltema.no/no/Bygg/Belysning-og-lamper/Belysning-innendors/Lysrorarmatur-T5-IP65-D-merket-2000032662/

Med disse rørene

http://www.biltema.no/no/Bygg/Belysning-og-lamper/Lysror/T5-2000022706/

Er det noen lys amaturer som har 80w? Ser biltema selger 80w lysrør, men ikke amaturer til det, stemmer det?

Kommer nok til å sette opp 9stk i taket og kanskje 2 ekstra i hjørne på taket (4 ekstra), så totalt 13 lys amatur.

Er det forlite, så får jeg ha ekstra lys på stativ.

Kommer og til å sette en automatisk bevegelse bryter på 4 av lysamaturene, og bryter på resten. Slik at det ikke blir slitsomt å være i garasjen når jeg ikke jobber...

Endret av Mr.rs4
Skrevet

Annen ting som det skrives om er optimal tempratur 35gr, tror ikke det er problem i tett garasje, og lysene står på en stund, så vil nok temp rundt lysrørene være opp imot 30 grader om ikke mer(de er jo i "hus" av plastik)?

Enkel test er jo bare ta på rørene etter de har stått på en stund og kjenne, er de varme = bra greier...

Ellers så bare ta en lasermåle sak og sjekke temp?

Skrevet

Om ikke 12stk lys amatur er nok, så kan jo gå for noe slik i tillegg da

LED lyskaster med bærestativ 30watt og 50watt - 950-1400kr

http://led-lys-lamper.no/led-lyskaster-1/led-lyskaster-med-baerestativ.html

- fargetemperatur 6000K, nesten 6500K, om det er godt nok vet ikke jeg

ca. 4000lumen

• Moderatorer
Skrevet

Metallhalogen har et sinnsykt lysutbytte sammenliknet med det meste annet. 150w metallhalogen gir ca 13000 lumen.

mine 400w som jeg fikk tak i her på forumet, gir ca 30000 lumen per lampe.

led lamper er litt ymse, billig kinamikk gir som regel dårlig lys. Gode kvalitetslamper kan gi veldig godt lys.

Ville nok prøvd meg på en kombinasjon av lysrør, metallhalogen og led for å få frem det meste ved detailing. Høy fargetemp i led gir veldig blått lys.

Lysrør og fargetemp benevnes med tresifret tall på forpakning. De to siste tallene 30, 40, 65 osv anngir fargetemp i kelvin. 40 er da 4000k.

det første tallet anngir Ra verdi, en indikasjon på hvor godt lyset viser fargespekteret.

8 anngir at det viser over 80% av fargespekteret. 9 angir at det viser over 90% av fargespekteret. Med andre ord ser du fargeforskjeller bedre med rør som begynner på 9. Fargetemp er veldig greit. 6500k er omtrent dagslys. Jo lavere fargetemp, desto gulere lys. Et gulere lys er mer komfortabelt for øynene, men man ser mindre siden et hvitere lys er skarpere. Billakkverksteder bruker som regel 965 rør.

hvis du skal gå for T5 rør ville jeg uansett gått for 2x80w armaturer. Flere elektrogrosisster som selger det online i norge. http://glamox.com/no/produkter/mir-t5

Tenk på om ikke nedfelling av sakseløfter i gulvet er en mye bedre løsning for detailing enn tosøyler. Hvis du uansett skrur minimalt er det ikke ofte du får glede av en tosøyler. Lettest å støpe for å nedfelle en sakseløfter nå, før gulvet er belagt og garasjen er ferdig.

Mye som må planlegges og tenkes gjennom nå, men du vil bli fornøyd med resultatet når garasjen er ferdig ☺

Det viktigste du kan gjøre er å bygge størst mulig. Kan aldri få for mye plass!

Skrevet

Mye fin info på lysrør ja, som er enkelt å gjøre noe med, koster noe øre mer med skikkelig amaturer da, men det tror jeg skal stå i.

Jeg har allerede støypt gulvet, men det er ikke så mye arbeid å ta opp det som er støypet. Har vinkelslipere, større meisler osv, så bare støype på nytt? Får se hva jeg gjør her.

Tror ikke jeg vil ha noe som stikker opp av gulvet, så må nok ta opp noe. Hvor tykt betong med armering bør det være under sakseløfteren? Betongen som er nå er ca 15-18cm der den skal evt skal stå.

Arild
Skrevet

Kjøpte min innredning på metthandelen jeg...

Fikk den for 2100 pluss 900 ca i frakt levert på døra...

Veier totalt godt i overkant 100kg.

Låsbare skaper etc.

Monterer den i morgen er planen men er noen måneder siden jeg kjøpte den.

Dårlig bilde men snap'a fr netthandelen med screenshot på mobil.

post-8513-0-10613500-1436824287_thumb.jp

https://www.netthandelen.no/auction/Verktoy-og-Garasje/Oppbevaring/19122362

• DCN Poeng 1
pejourdan
Skrevet

For å sammenligne så kostet Ikea-kjøkkenet på bildet under ca 10k, alt inkludert:

2E7F260D-16A2-4C8F-B3F1-CB07BB46A3B9_zps

Høyskap: 2 x 80x200 - 1 x 40x200

Veggskap: 1 x 80x60

Benkeskap: 1 x 80x80 - 2 x 40x80 (én med skuff, én med dør)

Gi beskjed om jeg skal fjerne bildet :)

• DCN Poeng 2

It´s all about the details!

Bilpleielogg
Jourdan´s Automobile Spa

• Moderatorer
Skrevet

Mye fin info på lysrør ja, som er enkelt å gjøre noe med, koster noe øre mer med skikkelig amaturer da, men det tror jeg skal stå i.

Jeg har allerede støypt gulvet, men det er ikke så mye arbeid å ta opp det som er støypet. Har vinkelslipere, større meisler osv, så bare støype på nytt? Får se hva jeg gjør her.

Tror ikke jeg vil ha noe som stikker opp av gulvet, så må nok ta opp noe. Hvor tykt betong med armering bør det være under sakseløfteren? Betongen som er nå er ca 15-18cm der den skal evt skal stå.

Her er ikke jeg den beste til å svare, da jeg har opprettet tråd og spurt om det samme.

Fikk til svar at det bare er å pigge opp større hull enn hullet til løfteren, forskale rundt og støpe på nytt. Passe stort hull til selve sakseløfteren.

Mener jeg leste et sted at det måtte være hvertfall 10cm armert betong under løfteren. Betongen skal tross alt støtte vekta av løftebukken og en bil.

• DCN Poeng 1
Skrevet (endret)

@Arild

Ja, har sett på den, men erfaring ifra Netthandelen er ikke særlig bra. 

Greit om du gir tilbake melding på denne, om hvor gode plater det er, skuffene, hengslene osv...

@pejourdan

Ja tenkte på det samme, sikker litt bedre kvalitet, men litt dyrere...

Det er ca samme størrelse, det ene høy skapet er 80cm bredde på IKEA, og Netthandel har 130cm bredde, eller så og si like størrelser(Netthandel litt lavere).

@Mange

Ja, har hørt noe av det samme, men var litt usikker.

Endret av Mr.rs4
Skrevet (endret)

@Magne

Ser på finn.no annonse på tegning at det skal være hull på ca 51cm så 20cm betong og 31cm til selve jekken. Så der var svare på denne ihvertfall :-)

EDIT

Og da må jeg ihvertfall grave litt mer enn planlagt :blink:   :ph34r:

59_515212170.jpg

Endret av Mr.rs4
Arild
Skrevet

@Arild

Ja, har sett på den, men erfaring ifra Netthandelen er ikke særlig bra. 

Greit om du gir tilbake melding på denne, om hvor gode plater det er, skuffene, hengslene osv...

@pejourdan

Ja tenkte på det samme, sikker litt bedre kvalitet, men litt dyrere...

Det er ca samme størrelse, det ene høy skapet er 80cm bredde på IKEA, og Netthandel har 130cm bredde, eller så og si like størrelser(Netthandel litt lavere).

@Mange

Ja, har hørt noe av det samme, men var litt usikker.

Tanta til kjerringa kjøpte den før oss og har montert den..

Noen av skruene (sånne runde ikea greier) var visst dårlige men hu kjøpte nye på ikea og da var den bra...

De hadde lessa mye i skapene men så ganske ok ut der..

Skal se om jeg får montert min idag så får man se selv

• DCN Poeng 1
thunderbird61
Skrevet

Hei!

Har det samme som netthandelen har, men midt er fra igarasjen.no, fulgte med garasjen.

Kvaliteten er grei, men ikke noe mer, som nevnt er det litt problemer med hold for sammenskruingene noen ganger.

Men hvis du får det til 2-3 tusen, så tror jeg du skal lete lenge etter noe mer rimelig. Mitt er festa godt nå og er stødig nok til mitt bruk.

igarasjen1.jpg

pejourdan
Skrevet

Dersom pris betyr mye så er nok netthandelen å foretrekke.

Kvalitetsmessig så er Ikea maaange hakk over denne.

I tillegg så har du betydelig flere valgmuligheter når du tegner et Ikea-kjøkken.

Dersom du har tid så stikker du innom til Arild når han har montert opp og deretter innom til meg så kan du selv ta en vurdering på hva som er best/mest hensynsmessig :)

It´s all about the details!

Bilpleielogg
Jourdan´s Automobile Spa

• Moderatorer
Skrevet

@Magne

Ser på finn.no annonse på tegning at det skal være hull på ca 51cm så 20cm betong og 31cm til selve jekken. Så der var svare på denne ihvertfall :-)

EDIT

Og da må jeg ihvertfall grave litt mer enn planlagt :blink:   :ph34r:

59_515212170.jpg

Hvis du går for s7 må grava til bukken være ca 30cm dyp ja. Det står vel på sidene til techlift også?

Hvis du går for s2 holder det med en 10cm dyp grav.

S2 løfter bare en meter til værs, men det holder jo til det aller meste av jobb rundt bilen. Skal du under kan det bli litt lavt. Men uansett hjelper det mye.

Har fått en del info per epost fra efmotor angående dette.

Hadde ikke vært i tvil om å gjøre dette hvis jeg alikevel skulle bygge ny garasje og hadde mulighet til å pigge opp gulv og støpe denne gropa.

Eneste grunnen til at jeg er i tvil her hjemme, er fordi jeg allerede har fått lagt epoxy belegg på gulv, og betalte en del for dette.

Skrevet

hvis det ikke må være ny innredning, så er det jo helt ypperlig å finne noe brukt på finn. og om det ikke er så ekstremt nøye, så kan man jo også finne ting som gis bort av innredning. :)

StianMH
Skrevet

Har du ikke mulighet til å få lagt inn 400V med en gang? 

Er det mulig å hente ut 400V av 230V? hmmm .. :)

NAD - Nanolex Approved Detailer

[] 17 MB E200T, iridium silber.

[] 17 Kia Soul EV, Grå.

[x] 17 Peugeot Expert L2 2.0 HDi mester, rich brown oak
[x] 07 Audi A6 Allroad 2.7 TDi Q, kvartsgrå.
[x] 12 Peugeot Partner 1.6 HDi "royal mail" kommer utviklingstråd på denne etterhvert :)

Skrevet

Transformator  :thumbup:

- 2016 LR D4 3.0SDV6 HSE

- 1995 AR GTV 2.0TS

Skrevet

hvis det ikke må være ny innredning, så er det jo helt ypperlig å finne noe brukt på finn. og om det ikke er så ekstremt nøye, så kan man jo også finne ting som gis bort av innredning. :)

Ja, om jeg hadde funnet en på finn.no hadde det vært greit, men da må den være i god form, og det er nok ikke lett å finne.

Anyway så er dette nok ihvertfall 5-6mnd frem til.

Gulvet er støpt, så må åpne gulver igjen.

Jeg har nå 230V/16A, men skal legge opp til 230V/32A og transformatere det til 400V/16A.

Da har jeg både 230V/16A og 400V/16A i garasjen.

Hvis du går for s7 må grava til bukken være ca 30cm dyp ja. Det står vel på sidene til techlift også?

Hvis du går for s2 holder det med en 10cm dyp grav.

S2 løfter bare en meter til værs, men det holder jo til det aller meste av jobb rundt bilen. Skal du under kan det bli litt lavt. Men uansett hjelper det mye.

Har fått en del info per epost fra efmotor angående dette.

Hadde ikke vært i tvil om å gjøre dette hvis jeg alikevel skulle bygge ny garasje og hadde mulighet til å pigge opp gulv og støpe denne gropa.

Eneste grunnen til at jeg er i tvil her hjemme, er fordi jeg allerede har fått lagt epoxy belegg på gulv, og betalte en del for dette.

Ja det var det.

Jeg tror jeg skal få meg en høyde på ihvertfall 2,8 innvendig. En bil er ca 1,5m høy, da har jeg igjen ca 1,3m løfte høyde(med under dekkene), om jeg trekker ifra under kanal på bilen(som bukken løfter ifra) så har jeg vel ca 1,5 løfte høyde.

Det beste for meg om det var en løfte bukk som kan settes i gulvet jeg har, uten å støpe / grave 50cm ned, og løfte 1,5m høyt.

Kanskje jeg skal bare ta en S2 da???

Jaja, har noen mnd å bestemme akkurat det :-)

Kan TechLift S2 senkes i bakken? Står ikke noe annonsen..

http://www.finn.no/finn/torget/annonse?finnkode=57288857&searchclickthrough=true&searchQuery=TechLift+S2

• Moderatorer
Skrevet

Jeg tror jeg skal få meg en høyde på ihvertfall 2,8 innvendig. En bil er ca 1,5m høy, da har jeg igjen ca 1,3m løfte høyde(med under dekkene), om jeg trekker ifra under kanal på bilen(som bukken løfter ifra) så har jeg vel ca 1,5 løfte høyde.

Det beste for meg om det var en løfte bukk som kan settes i gulvet jeg har, uten å støpe / grave 50cm ned, og løfte 1,5m høyt.

Kanskje jeg skal bare ta en S2 da???

Jaja, har noen mnd å bestemme akkurat det :-)

Kan TechLift S2 senkes i bakken? Står ikke noe annonsen..

http://www.finn.no/finn/torget/annonse?finnkode=57288857&searchclickthrough=true&searchQuery=TechLift+S2

Den kan støpes ned i bakken. Har undersøkt dette nøye. Er flere på forumet her som har gjort det.

Let på tecklift tråden her inne. Samt hør med efmotor. Går fint ann å støpe et hull som løftebukken passer nedi. Man må ha en plate i midten mellom kjørebanene, men det er ikke noe problem å få laget til. Bare å ta en skikkelig metallplate og få tilpasset denne.

Som sagt flere her inne på forumet som har fått ordnet dette.

Hvis du sender meg en pm med mailadressen din kan jeg evt videresende mailen med bilder jeg fikk fra ef motor, så kan du se hvordan det blir seende ut nedstøpt og hvordan hull til støping ser ut.

• DCN Poeng 1
StianMH
Skrevet

Transformator er jo da en fryktelig strømtyv da..

NAD - Nanolex Approved Detailer

[] 17 MB E200T, iridium silber.

[] 17 Kia Soul EV, Grå.

[x] 17 Peugeot Expert L2 2.0 HDi mester, rich brown oak
[x] 07 Audi A6 Allroad 2.7 TDi Q, kvartsgrå.
[x] 12 Peugeot Partner 1.6 HDi "royal mail" kommer utviklingstråd på denne etterhvert :)

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Detailers Club bruker informasjonskapsler (cookies) til å måle trafikk, optimalisere siden og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du dette og våre Personvernvilkår