Gå til innhold

Hvordan er livet med en Porsche 911? (C4s)


chrsag

Recommended Posts

Går å lurer på å realisere guttedrømmen om dagene og gå til anskaffelse av en pent brukt porsche 996. Da en carrera 4s med det fineste karrosseriet av dem alle. (Ja vet mange er svært uenig med meg her!) Da jeg er av den skeptiske typen blir det selvfølgelig en bil med oppgrader Ims/rms.

Er det noe Porsche eiere på forumet som vil fortelle litt om livet med en Porsche ris ros?? Evt. råd, fallgruver ect?

Hvor det lønner seg å kjøpe deler og priser på deler?

Har ikke meldt meg inn i porsche-klubben enda. Kunne sikkert fått mange gode råd der.

Planer om kjøre bilene hele året men minst mulig på vinter. Har ellers en anne bruksbil, men vil nyte 911 mest mulig:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøp ein som er i bra stand. Kan vel bli bra dyrt å kjøpe ein som må fikses litt på. Ein 111 punkt sjekk er vel heller ikkje dumt.

Du må rekne med litt utgifter på sånne biler, sjøl om dei er ganske driftsikre.

Er vel forholdsvis morsomme biler, men blir det for kjedeligt, so kjøper du ein turbo. Blir det for kjedeligt, so kjøper du ein gammel turbo ;-)

Endret av todleif
  • DCN Poeng 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rayhaako

Jeg har nettopp prøvekjørt en splitter ny GT3 med 3.8 liters sugemotor på 475 hk. Eneste jeg kan si er at den må forbedre livskvaliteten til eieren sin betraktelig! Det er by far det villeste jeg noensinne har prøvd... Herrejemini for en bil!!!

Så ja en Porsche bør man ha, uten tvil ;-) ;-)

Mvh

 

Raymondo

 

"Bilen min skal være så ren at det kan utføres operasjoner i baksete" - Ivar Hoff

 

"Bilen er utrolig god, men mennesket er ikke godt nok for bilen" - Lars Sponheim

 

Biler:

VW Touran 2012 170Hk DSG

Skoda Octavia 2014 180 TSI (Konebil)

Mercedes Vito 2002 110CDI - Hvit m/ hint av krokan (Arbeidshesten)

Peugeot Partner 2008 (Litt usikker på hvorfor jeg kjøpte denne)

 

Mine S&S: Subaru Impreza STI Killer - Porsche Carrera 996 4S - VW Transporter 4-Motion - Range Rover Sport HSE -

 

Audi A4 Avant - Audi RS5 V8 FSI - Audi 80 CL - AC Cobra - Porsche 991 GT3

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

 

Som DavidRS sier, så har jeg nå vært lykkelig eier av en Carrera 4 en god stund nå.. Har også fått lest meg opp og gjort meg opp en mening. 

Regner med at du tenker å handle deg en med manuelt gir!? 

Hva gjelder IMS problematikk, så er dette sterkt overdrevet av internett troll som aldri har eid en Porsche eller har noen som helst mekaniker erfaring/forståelse. 

Jeg må innrømme at dette ødela mye av gleden ved å eie denne bilen, helt til jeg fikk pratet med mekanikere på henholdsvis Porsche Center Son og Oslo. Tip-tronic bilene er mye mer utsatt for denne problematikken, grunnet at de jobber mye tyngre på lavere turtall. 

Til info så har ikke Porsche Center Son hatt inne 996 modellen med IMS havari på 6 år. 

 

Over til bilen: Det er et fantastisk kjøretøy, med vanvittige kjøreegenskaper. Du har hester i massevis og kan virkelig gi på i svingene. Jeg anbefaler denne bilen på det sterkeste, det er også et stort pluss at disse bilene er svært lavt priset de siste to årene! Løp og Kjøp!! Og se til at servicer er fulgt opp og utfør en 111-punkts test. 

Vær forberedt på at dette ikke er en BMW eller Mercedes.. Driftskostnadene på en Porsche er noe helt annet :)

  • DCN Poeng 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 11 months later...
24 minutter siden, hgnubel skrev:

Driftskostnader mer som Audi da? ;)

Litt mer seriøst, kan du gi eksempler på driftskostnader?

Det er nok dyrere enn audi. Pris på service ligger fra 8500 kr for 20.000 service og opp til 16.000 for 80.000km service. Og da kommer jo selvfølgelig slitedeler og alt annet utenom. Og det er helt andre priser på delene der enn hva du betaler for på en Audi. 

  • DCN Poeng 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

hgnubel

Sammenligner man driftskostnader med en trist familieflytter med en halvliters dieselmotor på 88hk og trommelbremser bak så er vel alt dyrt, men jeg tenker det svir omtrent like greit om man har en audi/bmw/mercedes med tilsvarende ytelser?

De serviceprisene som nevnes her er forøvrig ikke langt unna det jeg har hørt folk betaler på nyere Volvo...

Jeg gav nylig 16k+arbeid for nytt lager på mellomakslingen på min V70, der tenker jeg kanskje Porsche er billigere? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

26. mai 2016 - 22.49, hgnubel skrev:

Sammenligner man driftskostnader med en trist familieflytter med en halvliters dieselmotor på 88hk og trommelbremser bak så er vel alt dyrt, men jeg tenker det svir omtrent like greit om man har en audi/bmw/mercedes med tilsvarende ytelser?

De serviceprisene som nevnes her er forøvrig ikke langt unna det jeg har hørt folk betaler på nyere Volvo...

Jeg gav nylig 16k+arbeid for nytt lager på mellomakslingen på min V70, der tenker jeg kanskje Porsche er billigere? :)

Tviler på at det er billigere på en Porsche ja. :lol:

En kompis av meg vurderte en 911 men havnet til slutt på en M3 nettopp på grunn av vedlikeholdskostnader. 

Han hadde et budsjett på ca 600-700k. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

26.5.2016 - 19.53, Madas skrev:

Det er nok dyrere enn audi. Pris på service ligger fra 8500 kr for 20.000 service og opp til 16.000 for 80.000km service. Og da kommer jo selvfølgelig slitedeler og alt annet utenom. Og det er helt andre priser på delene der enn hva du betaler for på en Audi. 

da kan jeg informere om at du tar litt feil, samme servicepris på Audi.har betalt 20 tusen for hovedservice.

A6 Avant bitdi

S2 avant

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...