Kenneth82

Bilpleie og din bedre halvdel.

37 innlegg i emnet

Rett før 17 mai var jeg og en kompis å hentet en 2011 Volvo S60 som jeg hadde kjøpt, bilen var forsåvidt greit tatt vare på mtp service og det tekniske, men når jeg skal vasket bilen for første gang når jeg kom hjem og panseret så ut som Mjøsa så skjønte jeg at det kanskje ikke stemte når det kom til lakken. En kjapp telefon til selger med spørsmål om hvor ofte han pleide å polere bilen og når han hadde gjort det sist fikk jeg til svar at han hadde vokset bilen ett par dager før jeg kom og at han vokset bilen ca hver 2-3 mnd. Når jeg spør hva han har brukt av produkter så fikk jeg til svar at det viste han ikke men han brukte det vokse programet på bensinstasjonen. Så den hadde ikke fått seg en skikkelig polering på en god stund.

Så for å gi lakken litt bedre beskyttelse før jeg får tid til å shine den skikkelig ble det en tur rett på Mekonomen og innkjøp av Autoglym bodywork shampo conditioner, Autoglym super resin polish, Autoglym extra gloss protection, to flasker Prikkbort, Meguiars engine dressing, Meguiars naturall shine protectant og Autoglym glas polish samt noen MF kluter og vaske mitts.

Alt dette lå såklart i bagasjen når vi skulle lempe inn varer når vi var på harrytur her om dagen sammen med samboeren min og dere skulle sett ansiktet hennes når hun så dette, hun kunne ikke skjønne at jeg hadde kjøpt så mange produkter som bare skal brukes til bilen, hun skjønte heller ikke at jeg hadde vasket den hele fire ganger siden 16 mai.

Så vet ikke om det er noen andre her på forumet som har en bedre halvdel som bare rister på hodet over denne "galskapen"

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vi andre forteller ikke konene våres om galskapen. Vi bare gjør det!

Hu forteller ikke deg om sminke heller, så det går opp i opp. Sminke er dyrt!

5

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det som er galskap er å ikke ta vare på sin nest dyreste eiendel... I grunn rart folk pusser opp, maler huset, bruker elektriker og rørlegger - det koster også penger, men uten å ta vare på ting synker verdien ganske dramatisk..

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fikk stilt et ultimatum fra min bedre halvdel for et år siden, bilpleie eller henne.

Kan trygt si at bilen aldri har vært blankere  :rofl1:

18

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Her er samboeren mest oppgitt over at halve boden er opptatt pga alle bilpleieprodukter.

Bortsett fra det kan vi heldigvis respektere hverandres hobbyer og alle ting man trenger, samt at det koster litt :)

Endret av magne
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har mobilt kontor. Derfor stikker jeg tidlig hjem fra jobb, så vasker jeg bilen i god tid før hun kommer hjem. Når hun kommer hjem sitter jeg da å jobber på pcen. Jeg skylder på mye å gjøre på jobben, siden jeg må jobbe en time eller to "overtid".

Surfex avspyling på selvvasken går og ubemerket hen ofte.

Hun merker ikke om jeg kommer hjem med en ren eller skitten bil :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har det faktisk motsatt; det hender kona maser om at jeg skal få vasket eller polert bilen... Flink til å lage mat er ho også, så jeg har gjort et skikkelig kupp! :)

Endret av CFM
5

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bare jeg er gretten og sur lenge nok så blir jeg pekt i retning bua.

Hva angår shopping så smugles alt inn så ofte det lar seg gjøre :) Ofte under påskudd som at jeg må fylle diesel eller fikse noe annet prekært!

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

hehehe.. Hun ser bare på meg å himler med øynene, samma som jeg gjør når hun kommer med nye klær ^_^ Sier aldri hvor mye d koster :ph34r: 

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ingen problemer her i gården :-) Full respekt begge veier, ho gjør det ho liker og eg gjør det eg liker. Går veldig greit, jobber på havet med fire uker på og fire av, så får gjort det meste på dagtid når ho er på jobb, men må eg ta kvelden til hjelp så er det bare fint det. At garasjen ser ut som en underleverandør fra Scandicshine ser ikke ut til å bekymre henne så mye ennå :-)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Funker fint her også egentlig, spesielt fordi hun vet at jeg ikke kan kommentere hennes innkjøp av klær og bakeutstyr. Da bare ser hun på meg med et bestemt "hva sa du..?"-blikk, og jeg skjønner med én gang at slaget er tapt før det er begynt. Win-win for begge :)

Er vel kanskje mest tidsbruken som blir kommentert. Når 8-10 timer er brukt opp og sola går til sengs, så får jeg pent beskjed om å avvikle pirkearbeidet og konsentrere meg om henne i stedet.

Eneste minus for min del er at jeg får tilnærmet hjerteinfarkt når hun drar med seg softis el.l. inn i bilen. "Jaja, dette går bra", sier hun. "Jeg lover ikke å søle", sier hun... right... Dagen etter må alt støvsuges og renses -.-

Give and take :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noen slag har det vært, men jeg tror nå etter såpass mange år at jeg kan si krigen er vunnet. Jeg pleier å si at jeg aldri er lenger unna enn at jeg er hjemme hver natt og spiser måltidene med familien. Hadde jeg begynt med laksefiske, jakt på snaufjellet eller dykking hadde jeg vært borte i lange perioder.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Samme som enkelte andre har skrevet. Utstyrsgalskapen har hun blitt vant til, det er nå mine penger uansett..

Det er når jeg plutselig nesten ikke er hjemme en hel helg fordi jeg skal polere at det kan bli litt dårlig stemning. Så all ære til de som klarer å kombinere jobbing på kundebiler nesten hver uke i tillegg til fulltidsjobb, for det tror jeg hadde gått ut over forholdet i mitt tilfelle ihvertfall :)

Endret av Simenhbe
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Og etter å ha lest innleggene til de over skjønner jeg hvor heldig jeg er som fortsatt er singel :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Her i huset går det veldig bra. Hu skjønner greia, og blir gjerne med å hjelper til når jeg jobber på biler om det passer seg! :) 

Og siden vi har hver vår bil hender det at vi drar på det faste vaskeanlegget å håndvasker bilene sammen! :) 

I tillegg har jeg to store plastkasser i stua som er fulle av bilpleie/mikrofiber uten at hun sier noe på det, og på verandaen er det enda en kasse med mer bilpleie stæsj og fire 19" hjul som heller ikke blir klagd på, men det kan ha noe med å gjøre at det bare er midlertidlig! :P

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har faktisk klart å få henne til å interessere seg litt i bilpleien. Når hun selv sier til meg "hva om jeg tar interiøret, og du tar polering osv, så får vi det gjort raskere". 
Hun har ikke peiling, men i det siste har vi gått gjennom skinnpleie, rens og ulike steg i prosessen innvendig ;) 

Til og med på bursdagen min fikk jeg MF, svamper og penger til å bruke på bilpleie :thumbs:

Jodaneidaså, her er alt bare innafor. Eneste utfordringen er at vi har 4 barn fra 0-12 år, så TIDEN jeg bruker på bil blir pirket litt på :unsure:

Nå har det seg også slik, at jeg unngår å vise kvittering på kjøpene mine :ph34r:  :D

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hun pleier å lure på "hvor lenge skal du pusse bil?"... :P

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det hender at hun legger merke til at bilen er renere enn vanlig, men det kommenteres helst i en bisetning så jeg ikke blir oppmuntret til å tro at det betyr noe.

Har klart å rote til garasjen og inneboden nok til at det er gitt byggetillatelse på et par kubikk isolerte hyller i garasjen :D

Årets høydare er nok at SurfexHD kunne bli brukt til å renske noe grønske fra plexiglasset på drivhuset. Har sitti dønn fast gjennom husvask, kraftvask, HT med turbodyse osv, men noen sprut av riktig middel så løsnet det som bare f. Forsøkte å fortelle litt om andre mulige bruksområder, men ble kjapt kuttet midtveis i blandingsforhold  :mellow:

Tidsbruk er verst, det legges merke til.

At budsjettet er på et par tusen i måneden i enten mat/grill og bil kommenteres ikke utover et par ganger i måneden når hu er blakk og jeg ikke har bidratt på huslånet  :ph34r:

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg skulle reise på jobb i 4 uker.. Og hva ble siste kvelden brukt til? Bilvask. Det sier seg jo selv at ikke bilen kan stå i 4 uker uten å være ren. 

Og hva sa dama? Hun ville veldig gjerne være med  :D Det var en hyggelig kveld

3

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kvinnfolk og mikrofiberkluter er forbruksvarer.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive