magne

ny garasjeport.

skal etterhvert handle ny garasjeport.

tenkte å åpne en tråd her hvor det går ann å poste erfaringer samt tips og råd, pluss evt priser.

Det finnes et hav av produsenter og forhandlere der ute.

vil gjerne vite hva folk har for erfaring med både billige og dyre porter. Samt om noen har tips til porter som gir mye for pengene.

For min egen del har jeg funnet ut at jeg skal ha oppheng med torsjonsfjærer, da strekkfjærer er livsfarlig for alt inni garasjen.

bortsett fra det, vil jeg ikke bruke en formue på ny port.

noen som har gode erfaringer og tips å komme med?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har mest erfaring med Hörmann. Hjemme hos foreldrene mine har de hatt hörmann i sikkert 20 år og den har fungert feilfritt og uten vedlikehold.

Min 5500mm*2500 port kostet 27000kr + moms med fjernkontroll

Endret av jonarnes
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ser det er store prisforskjeller ute og går.

Alle hevder jo at portene er så og si vedlikeholdsfrie.

Fått pristilbud på alt fra 6000 til over 30000 for en port. Så kommer montering og portåpner i tilegg.

Tviler ikke på at de dyreste portene fungerer godt. Både Hørmann og Crawford et jo kjent for god kvalitet.

Men lurer på hvordan en litt biligere port vil fungere i lengden.

Er jo ikke noe poeng i å kjøpe en port til 30k hvis en til 10k gjør samme jobben 25 år, som den til 30k gjør i 50 år.

Har for øvrig fått pris på ca 11k for en 4meter bred port fra alutech som har det jeg ønsker meg. De ser ut til å være helt kurrante.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har en fra Lindab Doorline på garasjen min, rusla og gått i 11 år nå ihvertfall. Isolert og fin.

Vet dog ikke hvor de ligger på prisstigen, men virker bra.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

På jobben til far min så har de Crawford industriport, den er den verste møkkaporten jeg har vært borti.

Masse slark, styreboks med dårlig kvalitet, port som må tenke seg om før den reagerer og dårlig løsning på wire systemet.

Den har mer eller mindre vært dårlig fra dag 1.

Men det er mulig at den ikke er representativ for resten av portene deres.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Denne er aktuell nok en gang.

Noen som har tips til en port som stjeler minst mulig takhøyde?

Har funnet hørmann sin rollmatic, men vil gjerne se andre systemer også..

Skal etterhvert inn en sakseløfter og takhøyde er 240, så ønsker ikke å stjele 30cm takhøyde med oppheng til vanlig garasjeport.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
1. mai 2015 kl. 17.01.55, jonarnes skrev:

På jobben til far min så har de Crawford industriport, den er den verste møkkaporten jeg har vært borti.

Masse slark, styreboks med dårlig kvalitet, port som må tenke seg om før den reagerer og dårlig løsning på wire systemet.

Den har mer eller mindre vært dårlig fra dag 1.

Men det er mulig at den ikke er representativ for resten av portene deres.

Vi har en del av dei på jobben og, veldig varierende kvalitet..noen har fungert i mangen år uten noe problemer, menst andre er kun plage med

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
12 timer siden, magne skrev:

Denne er aktuell nok en gang.

Noen som har tips til en port som stjeler minst mulig takhøyde?

Har funnet hørmann sin rollmatic, men vil gjerne se andre systemer også..

Skal etterhvert inn en sakseløfter og takhøyde er 240, så ønsker ikke å stjele 30cm takhøyde med oppheng til vanlig garasjeport.

Hei.

Jeg har garasjeport fra Doormax. Kjenner han som driver firmaet, veldig fornøyd med min port! Stillegående også når jeg sammenlikner med andre porter ;)

Vil anbefale at du tar en titt på http://doormax.no/ og sjekker litt der.

Hvis du ser her, så får du en variant som tar lite av takhøyden http://doormax.no/skinnebeslag.php

Endret av Sondre
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har du hørt med Nassau da Magne? De har jo base i strandveien. Jeg er i alle fall utrolig fornøyd med de.

Vi har Nassau porter på jobben av type enorme. De blir rygga på av lastebiler og kjørt på med truck til stadighet. Hr vel ryki en motor siden 2006. That's it

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Snakket med nassau i forrige runde og fikk prisoverslag fra de.

Nå vil jeg bare få oversikt over hvilke alternativ jeg har mtp port som ikke stjeler takhøyde, og hva det koster.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Etter en liten runde blandt forhandlere, uten å ha sett ferdig monterte produkter, sitter jeg igjen med følgende aktuelle porter.

Twobi. De har rulleporter og løsningene jeg ønsker. Litt skeptisk til et merke jeg aldri har hørt om.

Alutech porter på to av dørene i kombinasjon med en rulleport av annet merke, rulleport fra enten høermann eller twobi.

Høermann porter på alle tre. Har fått tilbud på et oppheng til ene porten som skal sikre fri takhøyde mellom skinner og ikke noe bjelker som blokkerer takhøyde. Kan også få rulleport. Kjente kvalitetsvarer får alltid et fortrinn i mine øyne. Prisen var ganske lik på Høermann som på resten, men innbiler meg at Høermann er en del bedre skrudd sammen?

Noen som har erfaring med de forskjellige portene?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har kun positiv erfaring med at mine to Hörmann hjemme, en isolert dobbelport i stål som jeg mistenker ble kjøpt brukt i 1981. Har måttet smøre bevegelige deler med wd40 for noen år siden, og ellers litt låsolje hvert skuddår. Har noe rust nederst som har vært der så lenge jeg kan huske, det har muligens krøpet litt siste tjue åra men har heller aldri blitt gjort noe med det.

På vedskjulet er det ikke isolert, og her har jeg hatt noen skruer som ramlet ut kilte fast porten - det kunne vært unngått med litt locktite på gjengene, men bortsett fra dette og noen riper fra nøkkelknippe rundt låsen ser den splitter ny ut selv etter 30 år.

Har crawford industriport på hytta, kjøpt brukt tidlig 90tall så alderen er ukjent. Funger upåklagelig den også.

Har ikke motor på noen av disse.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva med foldeporter?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Litt dårlig med plass til det, selv om det er en mulighet. Har bare funnet industriporter som foldeporter, og de er mye dyrere enn tilbudet jeg har fått fra høermann. Har sjekket med nassau of flere. Vil helst ha de tre portene så like utseendemessig som mulig også, og da gjelder det å finne noe som likner to andre vanlige garasjeporter.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ser ut som om de isolerer litt dårlig. Slipper ut og inn mye luft ifølge produktinfo..

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har selv en Krafer garasjeport, billig og kjempebra port! 5,5 meter lang mener jeg den er, betalte vel 13-14 000 for den! Porten er stiv og fin,. Godt isolert med fine tettelister både mellom elementene og rundt porten!

Eneste jeg har å utsette av negativ erfaring er att "sprossene" rundt vinduene er falmet og blitt veldig gule! Ellers er jeg kjempe fornøyd!

Endret av Salcin
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har og tenkt på rulle port, helt til jeg hørte på hvor mye lyd & støy de kan lage vis det blåser på porten. Var ute på Hørmann(Portteknikk i Sandnes), og banket på rulleporten, og ble mildt overrasket. Da sa jeg rulleport ifra meg.

Bli vel et system med fjær i fremre kant, og uten stang(som går på tvers) i bakre kant. Og motor på en av sidene bak.

Har ikke fått så mye pris tilbud, da de fleste jeg har snakket med skal sjekke opp i ting og tang. Eneste Edlandsporten(Stavanger) har kommet med pris, men skulle sjekke opp med system med fjær i fremre kant, og uten stang(som går på tvers) i bakre kant. Og motor på en av sidene bak. Pris her var ca 31tusen, med 2x sendere og motor. Isolert og grå farge.

Port:
Lysåpning - 5,20 x 2,248

Er veldig lik denne http://edlandsporten.no/images/port27.jpg

port27.jpg

Endret av Mr.rs4
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Interessant. Takk for opplysing! Må tydeligvis ta meg en kikk på en rulleport før jeg bestemmer meg helt..

Har fått et godt tiilbud på 3 identiske garasjeporter. Den ene får akselmotor og skinne i bakkant fjernes. Samlet pris for tre porter på ca 35k ink motorer osv, hvorav en med akselmotor. Montering kommer i tilegg.

Hoermann ble en del dyrere, men ikke avskrekkende mye. Ca 50k ink montering.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive